Dit geldt voor bijna alle htc toestellen met Android, afhankelijk van je versie zouden er kleine afwijkingen kunnen zijn.
Hoe stel ik internet in op mijn Android toestel? incl screenshots
Binnenkort komt hier een handleiding incl. screenshots hoe je internet handmatig instelt op je toestel.
Dit geldt voor bijna alle htc toestellen met Android, afhankelijk van je versie zouden er kleine afwijkingen kunnen zijn.
Dit geldt voor bijna alle htc toestellen met Android, afhankelijk van je versie zouden er kleine afwijkingen kunnen zijn.
Bladzijde 4 / 13
Welkom op het forum Michelle1994,
Het is niet mogelijk om configuratie sms berichten te ontvangen wanneer je een Android toestel hebt. Heb je onderstaande stappen goed doorlopen?
Zorg er allereerst voor dat je de huidige internet instellingen hersteld. Dit gaat als volgt:
Ga naar instellingen draadloos en netwerken mobiele netwerken namen toegangspunten gebruik de menu knop kies standaardinstellingen herstellen
Vervolgens kun je de internet instellingen handmatig invoeren.
Ga naar instellingen > draadloos en netwerken > mobiele netwerken > namen toegangspunten.
Links onder in je scherm klik je op de menu toets > nieuw toegangspunt
Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in sommige toestellen)
APN : internet
Proxy : (geen)
Poort : 5080
Gebruikersnaam : (geen)
Wachtwoord : (geen)
Server : 0.0.0.0
MMSC : (geen)
MMS Proxy : (geen)
MMS Poort : (geen)
MCC : 204
MNC : 08
Verificatietype : PAP
APN-type : Internet of default
- Bij Startpagina: voer http://mobiel.simyo.nl in (wordt ook aangeduid als URL, homepage, of relay address in sommige toestellen)
- Soms is het nodig hierna het betreffende profiel waarin deze instellingen zijn opgeslagen nog handmatig te activeren.
Zorg ook altijd dat de optie pakketgegevens gebruiken (niet op iedere telefoon terug te vinden) aangevinkt is. Deze optie kun je terug vinden onder menu mobiele netwerken
Nadat je de bovenstaande stappen heeft uitgevoerd, dien je je toestel uit/aan te zetten.
Groetjes,
Alex
Beste Alex,
Waarschijnlijk heb ik een typefoutje gemaakt, het is me nu in ieder geval gelukt! harstikke bedankt voor de hulp en de snelle reactie!
Groetjes,
Michelle
Hallo,
Vandaag is mijn nummer overgezet naar Simyo en sms'en enz. lukt, maar internet nog niet. Ik heb eerst eens dit forum doorgelopen en alles ingesteld zoals er in het stappenplan stond, daarna telefoon uitgezet en aangezet, maar het werkte nog steeds niet. Daarna heb ik geprobeerd via het KPN ding te doen (zoals ik las bij iemand dat dat had geholpen), maar ik krijg dan geen nieuwe APN's te zien en het internet werkte nog steeds niet. Ik heb nu mijn telefoon al een aantal keer opnieuw opgestart en hij doet het nog steeds niet. Hoe moet ik er nu voor zorgen dat mijn internet het doet? De instellingen zijn nu zoals in het stappenplan.
Groeten,
Fleur
Vandaag is mijn nummer overgezet naar Simyo en sms'en enz. lukt, maar internet nog niet. Ik heb eerst eens dit forum doorgelopen en alles ingesteld zoals er in het stappenplan stond, daarna telefoon uitgezet en aangezet, maar het werkte nog steeds niet. Daarna heb ik geprobeerd via het KPN ding te doen (zoals ik las bij iemand dat dat had geholpen), maar ik krijg dan geen nieuwe APN's te zien en het internet werkte nog steeds niet. Ik heb nu mijn telefoon al een aantal keer opnieuw opgestart en hij doet het nog steeds niet. Hoe moet ik er nu voor zorgen dat mijn internet het doet? De instellingen zijn nu zoals in het stappenplan.
Groeten,
Fleur
Hoi, ik heb sinds een paar dagen een Simyo abbonoment met 500 mb voor mijn HTC One S (Android 4.0.4). Na al deze stappen te hebben opgevolgd en meerdere keren opnieuw heb proberen te doen werkt het helaas nog steeds niet. Is dit op te lossen?
Waarschijnlijk heb ik een typefoutje gemaakt, het is me nu in ieder geval gelukt! harstikke bedankt voor de hulp en de snelle reactie!
Groetjes,
Michelle
Bedankt voor het doorgeven Michelle1994. Goed om te weten dat het werkt :)
Vandaag is mijn nummer overgezet naar Simyo en sms'en enz. lukt, maar internet nog niet. Ik heb eerst eens dit forum doorgelopen en alles ingesteld zoals er in het stappenplan stond, daarna telefoon uitgezet en aangezet, maar het werkte nog steeds niet. Daarna heb ik geprobeerd via het KPN ding te doen (zoals ik las bij iemand dat dat had geholpen), maar ik krijg dan geen nieuwe APN's te zien en het internet werkte nog steeds niet. Ik heb nu mijn telefoon al een aantal keer opnieuw opgestart en hij doet het nog steeds niet. Hoe moet ik er nu voor zorgen dat mijn internet het doet? De instellingen zijn nu zoals in het stappenplan.
Groeten,
Fleur
Hoi Fleurk en NepHema,
De instellingen staan netwerktechnisch goed ingesteld in ons systeem. Er zou ergens iets niet goed moeten staan in het toestel. Ik raad jullie daarom aan even langs een telefoonwinkel te gaan met onze instellingen. Zij kunnen jullie dan beter helpen, omdat zij precies kunnen zien waar wat staat ingesteld.
Kunnen jullie even laten weten of het is gelukt?
Groetjes,
Alex
Yes! Hij doet het eindelijk. Weet niet hoe het komt dat hij nu opeens wel werkt, maar ben er erg blij mee!
Maar hoe zorg ik dat de apps (zoals Facebook) opde achtergrond niet zoveel kilobytes verspillen?
Hoi NepHema,
Als het goed is kun je per app instellen of je ze automatisch laat updaten.
Groetjes,
Alex
Als het goed is kun je per app instellen of je ze automatisch laat updaten.
Groetjes,
Alex
Ja, maar ik bedoel dat ze internet verbruiken op de achtergrond. Het heeft niets met updates te maken.
Iemand een idee hoe ik 3G op mijn Nexus 4 met Android 4.4.2 aan de praat krijg? In dit draadje genoemde instellingen bieden geen oplossing. Tevens bestaat het APN-Type bij mij uit een tekst veld en de handleiding lijkt een selectie optie te suggereren. Ga ik voor IPv4, IPv6 if IPv4/IPv6 en geef ik een drager op?
Fixed
Alvast dank! Groet, Evert
Fixed
Alvast dank! Groet, Evert
Hoi NepHema,
Facebook kan updaten of verversen of je push berichten sturen. Je kunt dit via de Facebook app uitzetten. Maar dit kan je ook bij andere apps instellen.
Fixed
Alvast dank! Groet, Evert
Welkom op het forum FourLeafed,
Volgens onze gegevens heb je gebruik kunnen maken van internet op je mobiel via ons netwerk. Is je vraag hiermee beantwoord?
Groetjes,
Alex
De APN moet je zelf invoeren.
Als je via instellingen - draadloos en netwerken - mobiele netwerken - namen toegangspunten terecht komt bij het APN overzicht, moet je op de menu knop van je telefoon drukken. Vervolgens kun je kiezen voor nieuwe APN of standaardinstellingen herstellen. Het is altijd handig om de standaardinstellingen eerst te herstellen voordat je een nieuwe APN aan maakt. Als je instellingen zijn hersteld moet je kiezen voor 'nieuwe APN'. Vervolgens moet je de Simyo instellingen invoeren:
Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in sommige toestellen)
APN: internet
Proxy: (geen)
Poort: 5080
Gebruikersnaam: (geen)
Wachtwoord: (geen)
Server: 0.0.0.0
MMSC: (geen)
MMS Proxy: (geen)
MMS Poort: (geen)
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: Internet of default
Sla deze instellingen op en kijk goed op je APN overzicht of je net aangemaakte APN geselecteerd is (bolletje moet groen zijn).
Ga vervolgens weer naar 'mobiele netwerken' en kijk of je de optie 'packet gegevens' kunt aanvinken (deze optie is niet bij ieder toestel zichtbaar).
Nadat je bovenstaande stappen hebt doorlopen, dien je het toestel opnieuw op te starten. Graag hoor ik van je of het werkt.
Groetjes,
Alex
hoi Alex,
ik heb een galaxy s3, een brichtje met ja naar 1300 gestuurd, spullen geinstalleerd, geen toegang tot 3G, toen het bovenstaande bekeken en aangepast, toestel uitgedaan en wederom geen toegang tot 3G, Help!!!!
Ook ik had veel problemen om internet werkend te krijgen op mijn Samsung gt-i9001 echt van alles geprobeerd, staat internet uit op mijn simyo pagina aan gezet en het werkt, nu maar hopen dat dit via de bundel gaat... geen trek in een hoge rekening...
Welkom op het forum prutzzer,
Zolang je een internetbundel hebt en je internet binnen de bundel zullen de kosten niet hoog oplopen.
Groetjes,
Alex
Zolang je een internetbundel hebt en je internet binnen de bundel zullen de kosten niet hoog oplopen.
Groetjes,
Alex
Voor mijn SIII mini een internetbundel voor 1 maand aangeschaft. Dat werkte toe meteen, maar op een gegeven moment kwam ik erachter dat er geen 3G verkeer meer lukt. Wat ik ook aan instellingen van dit forum of SMSjes probeer, geen mobiele data verkeer. Aan het bundel heb ik bijna niets gehad.
Welkom op het forum terpstek,
De reden dat je met jouw aansluiting geen gebruik van het internet kan maken is het feit dat je op 27-02 de optie internet op je mobiel hebt uitgeschakeld via jouw persoonlijke pagina. Ik heb deze optie weer voor jou ingeschakeld. Zou je kunnen controleren of je nu weer gebruik van de optie internet op je mobiel kunt maken?
De reden dat je met jouw aansluiting geen gebruik van het internet kan maken is het feit dat je op 27-02 de optie internet op je mobiel hebt uitgeschakeld via jouw persoonlijke pagina. Ik heb deze optie weer voor jou ingeschakeld. Zou je kunnen controleren of je nu weer gebruik van de optie internet op je mobiel kunt maken?
Hi Wayne, bedankt voor je reactie.
Ik heb internet nooit bewust uitgezet, juist niet omdat ik toen net de internetbundel had aangeschaft. Bundel is net afgelopen, dus dat is weggegooid geld geweest.
Ik kijk nu net weer. Als ik mijn wifi uit zet en Mobiele gegevens staat continu aan, krijg ik nog geen dataverkeer te zien. Ik heb wat moeite om op de site ergens eenduidig de juiste instellingen te vinden. Momenteel heb als volgt staan onder Toegangspunten:
Naam: Mobiel Internet
APN: internet
Proxy: niet ingesteld
Poort: 5080
Gebruikersnaam: niet ingesteld
Wachtwoord: niet ingesteld
Server: 0.0.0.0
MMSC: niet ingesteld
MMS-proxy: niet ingesteld
MMS-poort: niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
Type toegangspunt: default
APN-protocol: Ipv4
APN in/uitgeschakeld: APN ingeschakeld
Drager: niet-gespecificeerd
Ik heb internet nooit bewust uitgezet, juist niet omdat ik toen net de internetbundel had aangeschaft. Bundel is net afgelopen, dus dat is weggegooid geld geweest.
Ik kijk nu net weer. Als ik mijn wifi uit zet en Mobiele gegevens staat continu aan, krijg ik nog geen dataverkeer te zien. Ik heb wat moeite om op de site ergens eenduidig de juiste instellingen te vinden. Momenteel heb als volgt staan onder Toegangspunten:
Naam: Mobiel Internet
APN: internet
Proxy: niet ingesteld
Poort: 5080
Gebruikersnaam: niet ingesteld
Wachtwoord: niet ingesteld
Server: 0.0.0.0
MMSC: niet ingesteld
MMS-proxy: niet ingesteld
MMS-poort: niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
Type toegangspunt: default
APN-protocol: Ipv4
APN in/uitgeschakeld: APN ingeschakeld
Drager: niet-gespecificeerd
Hallo luitjes,
Krijg het niet voor elkaar om een toegangspunt toe te voegen op mijn Samsung S plus, 4.2.2.
KPN- of Simyo-instellingen worden niet geaccepteerd
Er wordt niets opgeslagen en het APN-scherm blijft leeg.
Ook het trucje met de Sim-toolkit werkt niet.
1000 MB onaangeroerd en nog maar een paar dagen te gaan ...
😞
Krijg het niet voor elkaar om een toegangspunt toe te voegen op mijn Samsung S plus, 4.2.2.
KPN- of Simyo-instellingen worden niet geaccepteerd
Er wordt niets opgeslagen en het APN-scherm blijft leeg.
Ook het trucje met de Sim-toolkit werkt niet.
1000 MB onaangeroerd en nog maar een paar dagen te gaan ...
😞
Notificaties verbruik staat aan.
Wanneer ik geen toegang tot internet heb, kan ik ook niets verbruiken, toch?
De internetbundel kan de vuilnisbak in ... :(
Zojuist de instellingen via email doorgekregen maar daar kom ik niet verder mee.
Zo is de optie 'pakketgegevens' niet in android 4.2.2 aanwezig.
Ook het verwijderen van APN's kan niet want er valt niets te verwijderen.
Het scherm is en blijft zwart en er kan nieuwe APN opgeslagen worden.
Ook de APN's herstellen met behulp van de SIM-toolkit lukt niet, want die App is niet toegankelijk.
Wie het weet mag het zeggen ... 😕
Wanneer ik geen toegang tot internet heb, kan ik ook niets verbruiken, toch?
De internetbundel kan de vuilnisbak in ... :(
Zojuist de instellingen via email doorgekregen maar daar kom ik niet verder mee.
Zo is de optie 'pakketgegevens' niet in android 4.2.2 aanwezig.
Ook het verwijderen van APN's kan niet want er valt niets te verwijderen.
Het scherm is en blijft zwart en er kan nieuwe APN opgeslagen worden.
Ook de APN's herstellen met behulp van de SIM-toolkit lukt niet, want die App is niet toegankelijk.
Wie het weet mag het zeggen ... 😕
Hey idylle,
Volgens onze gegevens kan je inmiddels gebruik van het internet maken. Zou je dit even kunnen bevestigen?
Volgens onze gegevens kan je inmiddels gebruik van het internet maken. Zou je dit even kunnen bevestigen?
Na een hoop gegoogle vond ik een oplossing via XDA-devolopers: de telefoon omschakelen naar vliegtuigmodus en terugschakelen. Daarna stond de toegangspuntenlijst vol met eerder aangemaakte APN's en was er verbinding met internet.
🙂
🙂
Na alle verwoede pogingen op de SIII mini het dataverkeer weer op gang te brengen, heb ik de SIM er maar een keer uitgehaald en er weer in. Er werd om herstarten gevraagd en daarna had ik opeens weer mobiele dataverkeer. Erg jammer dat ik dit soort handelingen niet terug kan vinden op deze site, dan had ik eerder nog iets aan het vergeefs aangeschafte maandbundel kunnen hebben.
Na alle verwoede pogingen op de SIII mini het dataverkeer weer op gang te brengen, heb ik de SIM er maar een keer uitgehaald en er weer in. Er werd om herstarten gevraagd en daarna had ik opeens weer mobiele dataverkeer. Erg jammer dat ik dit soort handelingen niet terug kan vinden op deze site, dan had ik eerder nog iets aan het vergeefs aangeschafte maandbundel kunnen hebben.
Tja, je ziet het aan de poll dat de meeste mensen hier niet worden geholpen.
Aan de andere kant: ieder toestel en iedere (custom) ROM heeft zijn nukken.
Een lijst met tips en trucs zou wenselijk zijn ...
Het is altijd handig om het toestel even opnieuw op te starten en te controleren of dat het probleem verhelpt!
Bladzijde 4 / 13
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.