.

Beantwoord

Zijn jullie tevreden over simyo? waarom wel/niet?

  • 23 April 2013
  • 91 reacties
  • 17161 Bekeken


Toon eerste bericht

91 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Doe jezelf een plezier net als ik en installeer DataWiz en Onavo Count (beide gratis van de app store) dan kun je in de gaten houden wanneer en hoeveel data er door welke app gedownload wordt. iPhones zijn prachtige gadgets (ik zou er niet meer zonder kunnen), maar gaan soms vaker het internet op dan je lief is...
Badge +2
Ik heb pas een iPhone 5 gekocht,met een simo kaartje van simyo er in, bellen/sms'en en internetten...en.....heel fijn dat je je bundel kan en mag aanpassen maandelijks. Nieuwe klanten weten nog niet wat hun verbruik zal zijn en vind ik het wel fijn als je het zelf aan kan passen. Tot nu toe niks als lof en hoop dan als klant dat het zo blijft dan ben ik te vrede....en zo niet......dan horen jullie het wel 😉 met vriendelijke groeten Charlina
Badge +1
had het over een site met bespaar tips 😉.
Reputatie 7
Badge +9
Jij mag best een website maken. Indien je dat doet, maak dan gelijk een provider vergelijker zoals bellen.com. Echter moet je je bij jouw vergelijksite juist de kleine lettertjes weten te achterhalen van al deze abonnementen. Dan kun je mensen daarvoor waarschuwen. Bij simyo kom je bij prepaid dan uit op het "Je kunt het laatste gesprek/sessie afmaken en daardoor negatief beltegoed krijgen."

Bij de simyo abonnementen zou je geen internet in het buitenland kunnen opgeven en ook vertraagde weergave van het verbruik en de late notificaties, die je krijgt bij als een bundel op is. Eventueel ook dat er geen app is!
Badge +1
En dat bedoel ik, als je beetje aanpas. Als je alleen maar bel als je hotspot heb. En als je gebeld word, kan dat of via hotspot, of via je data(want je hebt nog steeds de 1 gb of 2 gb dataverkeer).
Navigeren, niet via google maar andere navigatie.
what's app kost niet veel data. 
Dus in theorie zou je het al kunnen redden zonder hotspot. Alleen dan moet ik geen muziek streamen.
Op je werk en thuis wifi gebruiken.
lange gesprekken voeren op skype thuis of op je werk.

Misschien handig dat we een site gaan lanceren met tips 🙂?
Reputatie 7
Badge +9
Met een netwerk van hotspots van ziggo/UPC moet je een eind komen in gebieden waar deze uitgerold zijn. Zeker in steden moet dat redelijk goed gaan. Hier in de buurt kan ik redelijk van ziggo hotspot naar ziggo hotspot springen.

Tegenwoordig kun je ook met whatsapp en skype/google hangout SMSen en bellen via het internet, dus dat is prima te doen. Mag dat gaat enkel goed als je internet hebt, dat continue blijft werken. Als van hotspot wisselt kan best je verbinding verbreken.

Maar mocht je in de auto navigatie gebruiken van google bijvoorbeeld, dan heb je een probleem zonder internet. Je hebt dan toch echt offline navigatie nodig om dat te kunnen doen. Zulke software is best prijzig en kost vaak meerdere GB opslag voor de offline kaarten.

Het eerlijkste is prepaid op het moment. Ik geloof dat KPN vrij eerlijk is bij prepaid:
Eerst min helemaal, daarna per seconde(Eerlijker heb je atm niet. Eerlijkste is helemaal per seconde)
Beltegoed oneindig geldig als je elke 6 maanden met iets daarvan gebruikt. Dus een SMS/minuut bellen elke 6 maanden is best te doen.
Alleen servicenummers zijn heel duur bij prepaid!!!! 1,30euro/min!!!
De bundel voor internet etc etc, ja die zijn weer zo oneerlijk als het maar zijn kan...

Ik ben het opzich met je eens dat de hele telecom markt zo krap is als het maar zijn kan, maar zoals jij hier op dit forum je drukt maakt heeft totaal geen zin. Een virtuele provider kan deze wereld moeilijk veranderen. Daarvoor moet je bij KPN, T-mobile en/of Vodafoon aanlopen. Die providers bepalen de regels, en Simyo bouwt simpel op de regels die KPN dicteert.
Badge +1
Het punt is, het is niet fear. We worden als concument niet fear behandeld, we worden genaaid en er word van ons gejat. 
En de providers verschuilen zich onder het mom van : Maar iedereen doet het. 
Maar dat is geen goed argument!
En als we met z'n alle ons mond houden en accepteren, dan gaan ze of steeds verder, of er word niks aan gedaan.

Maar om op je vraag terug te komen : Ik ben nog aan onderzoeken hoe ik het ga doen. Maar volledig over op mb's.
Ziggo willen hotspots maken en zo zijn er nog wel aantal "hotspots".

Ik bel voornamelijk thuis of op het werk voor lange gesprekken. Eigenlijk alleen maar nood oproepen of ik word gebeld in de auto.
Dus ik zit te denken aan skype en in combinatie met whatsapp en nog aantal van dat soort applicaties.
Muziek streamen doe ik dan niet meer. Dat download ik dan wel op mijn pc of "neem ik op" (klinkt ouderwets) via tunein. (www.tunein.com).

Ik mail regelmatig foto's voor mijn werk, maar dat doe ik dan wel op de laptop.

Kortom ja we worden misschien wel links of rechtsom genaaid. Maar we gaan het toch wel een keer winnen.
Als wij alleen maar internet gebruiken in ons gebruik en ons een beetje aanpassen. Dan kunnen ze moeilijk nog duurder maken het internet en datalimiet omlaag gooien.

Het is zelfde met de zorg verzekeraars. We blijven niet accepteren dat ze meer en meer winst maken en onze zorg premie ook maar blijf stijgen.

De politiek is er om ons te beschermen. En je ziet nu steeds meer geluiden dat ze het van plan zijn.

Het is ook raar dat eerst mocht je wel belmin. meenemen, nu niet meer.
eerst geen aansluitkosten, nu wel aansluitkosten.
Hoe meer je afneem, hoe goedkoper het product. Behalve in telecom land 🙂. (nu is simyo daar wel transparant over )
vroeger, met mijn sony ericsson t68i was ik goedkoper uit met bellen en internetten dan nu.
Reputatie 7
Badge +9
Nee niet tevreden, want de bel min en mb's etc worden niet meegenomen.
Ik ben volgendjaar weg. 


Waar naartoe? KPN, Vodafoon, T-Mobile, Tele2 etc etc IEDEREEN doet het bij abonnementen. Prepaid is niet beter, want dan betaal je rustig 4 tot 5 keer meer dan een abonnement per minute. Data wil je geeneens weten en bij prepaid hebben laten ze zonder problemen 50+ euro beltegoed vervallen omdat je danwel overstapt danwel niet binnen 6 maanden niets had uitgeven of opgewaardeerd.

Dan heb je nog post-paid abonnementen, maar bij Telfort kan dat nu niet meer en bij youfone eindeloos betaal je 2,50euro per maand administratiekosten als je niet minimaal voor 10 euro per maand belt.

Linksom of rechtsom je wordt genaaid op vele manieren.
Vervallen van min/sms/mb/beltegoed, afronden naar boven, starttarieven, administratiekosten, hoge roaming tarieven etc etc etc.

Dus laat even weten welke eerlijke provider je vind. Misschien dat er meer daar heen willen!
Badge +1
Nee niet tevreden, want de bel min en mb's etc worden niet meegenomen.
Ik ben volgendjaar weg. 
Das te makkelijk gezegd, in dit geval heeft niets met iphone te maken, maar met wifi.  


Beste Simone,

Waar je in geval van dataverbruik heel goed op moet letten is het volgende:

Wanneer je thuis gebruik maakt van WIFI, kun je het beste je data-verbinding uitschakelen.
Sommige merken telefoons schakelen de WIFI-verbinding uit op het moment dat je de telefoon op standby hebt staan om stroom te besparen.

Als je dan in de tussentijd berichten ontvangt (email, whatsapp etc), loopt dit via het 3G netwerk en wordt dit dus van je data-bundel afgeschreven. 

Ook kun je bij ondermeer recente Android toestellen data limieten instellen voor je 
internet gebruik. Hierbij kun je instellen na hoeveel mb data je een waarschuwing wilt ontvangen en bij hoeveel mb data de internetverbinding moet worden uitgeschakeld.

Kan me zo voorstellen dat dat bij een iPhone ook kan, anders zijn er genoeg apps die jou
kunnen aangeven hoeveel data je ongeveer verbruikt hebt.

Het verbruik van data valt onder de eigen verantwoordelijkheid, dus is het zaak om hier
zelf zo handig mogelijk op in te spelen.
Reputatie 1
Badge +2
Ik ben tevreden over Simyo, maar ook niet meer dan dat.

Ik kijk trouwens reikhalzend uit naar het overleg tussen de telecomsector en de minister over de vele belminuten welke iedere maand overblijven en verdwijnen... Simyo zou hier een pioniersrol in kunnen vervullen.

Ik heb bijvoorbeeld nu 148 belminuten over. Die ben ik over een paar dagen kwijt terwijl ik deze wel heb afgerekend. Misschien bel ik volgende maand weer meer zodat mijn bundels direct naar beneden bijstellen geen optie is.

Een klantonvriendelijke methode welke overigens bij alle providers wordt gehanteerd.
Badge
Ik ben niet tevreden, want ik kan niet zien hoeveel ik nog kan bellen en smssen. Dat was eerder in een oogopslag te zien. Nu is het een hele puzzel. Er staat wel hoe vaak je gebeld hebt... maar Simyo telt niet 3 minuten bellen voor 3 x. 
Ik riep het hier al vaker. Ik zal echt aan het eind van de maand met een stopwatch in de gaten houden hoelang ik bel, om niet buiten mijn bundel te gaan. NOOIT meer raad ik mensen aan om simyo te nemen. En dat deed ik wel altijd. Nu zeg ik NIET DOEN. Het enige wat simyo wil is onoverzichtelijk houden, zodat je buiten je bundel gaat. 
Ik heb 250 smssen of belminuten, maar boven de 200 doe ik niks meer.

Geruststellende nietszeggende feedback zit ik niet op te wachten


Hoi J@net,

Je kunt je resterende bel/sms en data units via het tabblad overzicht inzien. Sinds gisteren kampen we echter met een probleem waardoor ze nu niet getoond worden. Je kunt dit voor nu oplossen door op F5 te drukken. Ondertussen wordt gewerkt aan de oplossing.

Ook is er sinds kort een Simyo app voor Android beschikbaar waardoor je nog sneller en makkelijker je resterende bel/sms en data units kunt inzien.

Of heb ik je bericht verkeerd gelezen?

Groetjes,

Alex


 ik heb geen verstand van apps en android en data units en tabbladdingen en dat soort engelse termen

het gaat erom...laat maar...sinds gisteren kan ik weer wel zien hoe en wat..

het ging mij erom dat als ik 20 minuten had gebeld met mijn dochter dat jullie dat telden als 1 sms of bel minuut...en ik heb er al vaker moeite mee hoe makkelijk jullie over andersmans centen praten.  
Badge
Ik ben niet tevreden, want ik kan niet zien hoeveel ik nog kan bellen en smssen. Dat was eerder in een oogopslag te zien. Nu is het een hele puzzel. Er staat wel hoe vaak je gebeld hebt... maar Simyo telt niet 3 minuten bellen voor 3 x. 
Ik riep het hier al vaker. Ik zal echt aan het eind van de maand met een stopwatch in de gaten houden hoelang ik bel, om niet buiten mijn bundel te gaan. NOOIT meer raad ik mensen aan om simyo te nemen. En dat deed ik wel altijd. Nu zeg ik NIET DOEN. Het enige wat simyo wil is onoverzichtelijk houden, zodat je buiten je bundel gaat. 
Ik heb 250 smssen of belminuten, maar boven de 200 doe ik niks meer.

Geruststellende nietszeggende feedback zit ik niet op te wachten



 wat apart zeg....(!) .ineens kan ik nu weer wel zien dat ik nog 45 smssen of belminuten heb.... voor de laatste dagen van de maand... ga het nu toch wel zelf bij houden, want het schijnt ergg ingewikkeld te zijn om dat precies tot op de minuut te doen...op het laatst van de maand.  ik wil per se binnen die 7 euro per maand blijven. Heb het niet ruim...dus dat moet wel
Badge +8
Ik ben zeer ontevreden

Tot mijn hele grote verbazing heb ik ook gemerkt dat ik moet bijbetalen terwijl ik mijn gebruik via my simyo goed in de gaten heb gehouden. Ik snap nu dus dat het tegoed op my simyo helemaal geen moer voorstelt, en dat je maar moet gokken waar je zult eindigen. Een absolute No Go voor mij. Ik voel me beduveld door simyo die klanten laat denken volledige transparantie te bieden door deze o zo handige overzichten. Terwijl je nergens kunt uitvinden hoeveel je op welk moment hebt verbruikt. Jammer van de aansluitkosten van het abonnement, maar blij dat ik maar 1 jaar aan simyo vastzit


Hoi Skip,

Ik heb je reactie in dit topic al beantwoord.
Het ging bij jou om een 0900-nummer. Die vallen standaard buiten de bundel.

Groetjes,

Charlene
Ik ben zeer ontevreden

Tot mijn hele grote verbazing heb ik ook gemerkt dat ik moet bijbetalen terwijl ik mijn gebruik via my simyo goed in de gaten heb gehouden. Ik snap nu dus dat het tegoed op my simyo helemaal geen moer voorstelt, en dat je maar moet gokken waar je zult eindigen. Een absolute No Go voor mij. Ik voel me beduveld door simyo die klanten laat denken volledige transparantie te bieden door deze o zo handige overzichten. Terwijl je nergens kunt uitvinden hoeveel je op welk moment hebt verbruikt. Jammer van de aansluitkosten van het abonnement, maar blij dat ik maar 1 jaar aan simyo vastzit
Reputatie 5
Badge +10
Ik ben niet tevreden, want ik kan niet zien hoeveel ik nog kan bellen en smssen. Dat was eerder in een oogopslag te zien. Nu is het een hele puzzel. Er staat wel hoe vaak je gebeld hebt... maar Simyo telt niet 3 minuten bellen voor 3 x. 
Ik riep het hier al vaker. Ik zal echt aan het eind van de maand met een stopwatch in de gaten houden hoelang ik bel, om niet buiten mijn bundel te gaan. NOOIT meer raad ik mensen aan om simyo te nemen. En dat deed ik wel altijd. Nu zeg ik NIET DOEN. Het enige wat simyo wil is onoverzichtelijk houden, zodat je buiten je bundel gaat. 
Ik heb 250 smssen of belminuten, maar boven de 200 doe ik niks meer.

Geruststellende nietszeggende feedback zit ik niet op te wachten


Hoi J@net,

Je kunt je resterende bel/sms en data units via het tabblad overzicht inzien. Sinds gisteren kampen we echter met een probleem waardoor ze nu niet getoond worden. Je kunt dit voor nu oplossen door op F5 te drukken. Ondertussen wordt gewerkt aan de oplossing.

Ook is er sinds kort een Simyo app voor Android beschikbaar waardoor je nog sneller en makkelijker je resterende bel/sms en data units kunt inzien.

Of heb ik je bericht verkeerd gelezen?

Groetjes,

Alex
Reputatie 7
Badge +9
NEEEE niet meer smilies... gekmakende flauwekul :p :rolleyes: 

http://www.plaatjesclub.nl/bekijk/36468.gif
 
Badge
Ben ook al heel lang bij Simyo, prepaid (heb ik nog steeds als  back up) en sinds 1,5 jaar een abo. Bevalt prima, en heb al die tijd nog geen problemen gehad met traag internet (integendeel, beter dan bij mijn vorige provider) of telefoon/sms.

Het enige wat ik mis (maar dat wist ik al toen ik er aan begon en is dus een keuze geweest) was het kunnen aanzetten/kopen van internet in het buitenland. De methode van T-Mobile heb ik heel prettig gevonden, voor 15 euro een week tegoed, was voor mij voldoende en bovendien wist je van tevoren de kosten.

Maar voor al het overige nergens spijt van, ben er alleen maar op vooruit gegaan. 

Huisgenoot is sinds een paar maanden ook over op een abo (had/heeft ook nog de prepaid) en hier gaat ook alles naar wens.

Overigens vind ik het ook prettig dat er een sms/email komt als je een x% van je internetabo hebt verbruikt, netjes hoor!
Badge
NEEEE niet meer smilies... gekmakende flauwekul

Ik ben pas sinds kort aangesloten bij Simyo. Tot nu toe ben ik voor de volle 101% tevreden. Nooit problemen met de verbinding met het netwerk. Al bel of sms ik superweinig (prepaid dus), de kosten zijn gewoonweg heerlijk laag. Het forum is overzichtelijk en leuk, kom dus regelmatig kijken voor leuke, nieuwe topics. En tot slot. Ook de klantvriendelijkheid is zonder meer goed te noemen. Had onlangs een probleempje v.w.b. de toegang tot dit forum, wat helaas niet volledig opgelost kon worden. De manier echter waarop men het e.e.a. uitgezocht en geprobeerd heeft, vind ik zonder meer keurig netjes! Vooralsnog kan ik dus enkel en alleen complimenteus zijn over Simyo. Toppie jongens én meisjes!!! :D

P.s.
Het aantal smilies zou misschien iets uitgebreider kunnen. Wilde eigenlijk een thumps up smiley plaatsen, maar...... 😕
Badge
Ik ben niet tevreden, want ik kan niet zien hoeveel ik nog kan bellen en smssen. Dat was eerder in een oogopslag te zien. Nu is het een hele puzzel. Er staat wel hoe vaak je gebeld hebt... maar Simyo telt niet 3 minuten bellen voor 3 x. 
Ik riep het hier al vaker. Ik zal echt aan het eind van de maand met een stopwatch in de gaten houden hoelang ik bel, om niet buiten mijn bundel te gaan. NOOIT meer raad ik mensen aan om simyo te nemen. En dat deed ik wel altijd. Nu zeg ik NIET DOEN. Het enige wat simyo wil is onoverzichtelijk houden, zodat je buiten je bundel gaat. 
Ik heb 250 smssen of belminuten, maar boven de 200 doe ik niks meer.

Geruststellende nietszeggende feedback zit ik niet op te wachten
Reputatie 5
Badge +10
Beste mensen,

Ik heb zo mijn twijfels over simyo. Ik heb 6-5-2013 een aangetekende brief aan Simyo verzonden en tot vandaag geen enkele reactie. (18-5-2013).
Ik heb een brief verzonden over de ongelooflijke hoge faktuur ivm internet van onze 16 jarige dochter. Afgelopen maanden heb ik de klantenservice van Simyo meerdere malen gebeld, op dat moment dacht ik goed te zijn geholpen, maar achteraf niet. Ook ben ik niet geinformeerd dat de telefoonaansluiting geblokkeerd was, kwam er pas zelf na een paar weken achter. Ook de informatie dat je bij een iphone veel meer internet mb's gebruikt dan een android, slaat natuurlijk nergens op. De laatste keer dat ik belde over de te hoge factuur moest mevrouw van de klantenservice haar gelijk behalen, terwijl zij ook kon zeggen dat het heel vervelend is, dat Simyo zo werkt en mogelijk een klacht kan insturen. Doe wat aan de SERVICE Simyo.

Ben benieuwd wanneer ik een reactie ontvang.

groet S

ps: ik lees in dit topic dat een iphone simcard voor een ander gratis was, waarom moest ik er dan 5 euro voor betalen?


Das te makkelijk gezegd, in dit geval heeft niets met iphone te maken, maar met wifi. Misschien wel eens gehoord van een goede klantenservice, die je juiste antwoorden verleent, en/of doorvraagt? Juiste informatie is essentieel om misstanden te voorkomen.
(voorbeeld toestel is geblokkeerd, maar ik krijg van simyo internetinstellingen gemaild..)

dochter heeft geen iphone 5, maar 4s..


Hoi simoneblij,

Jammer dat je je twijfels hebt over Simyo. Naar welk adres heb je de aangetekende brief gestuurd? De post zou namelijk verwerkt moeten zijn. Je kunt hier op het forum ook een eigen topic openen of een mail sturen. Een vervangende simkaart kost 5 euro. Wanneer je binnen een maand na activeren je abonnement (m.a.w. binnen een maand na startdatum van het abonnement) een vervangende simkaart besteld, wordt deze achteraf automatisch verrekend.

Groetjes,

Alex
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb - helaas of gelukkig, net hoe je het bekijkt - nog niet het genoegen gehad om met de Simyo klantenservice te hoeven bellen... 🆒
Reputatie 7
Badge +9
Dat zal inderdaad kloppen, Scotsman. Wil niet off topic gaan ;) maar ik heb nog wel eens helpdesken / helpdesks van niet goedkope prijsvechters o.i.d. aan de telefoon (ook vanwege ICT werkzaamheden binnen mijn baan) en ik kan je vertellen dat het wel degelijk afhangt van wie je aan de telefoon krijgt. Varieert ook bij die bedrijven van 'heppie niks aan, zoek het zelf maar uit' tot 'uiterst deskundig, probleem direct helder en snel opgelost'. 

Ook al is Simyo een prijsvechter. Ze hebben zeker goede mensen zitten bij klantenservice. En die willen wij nou juist aan de telefoon hebben....;)
Reputatie 7
Badge +9

Ik begrijp dat u echter hoofdzakelijk ontevreden bent met de behandeling door de klantenservice. Dat is jammer, want die horen idd service te geven. Je leest hier wisselende verhalen daarover. Helaas ben je altijd afhankelijk van degene die je aan de telefoon krijgt. Terzakekundig of minder. Is net als met helpdesken. 


Als er 1 ding is wat ik hier in de UK door de jaren heen heb geleerd is dat er voor een goede serviceverlening een prijs betaald moet worden. De goedkoopste prijsvechters hier sparen kosten uit bijvoorbeeld door hun klantenservice naar India uit te besteden, en ondanks hun goede intenties zijn ze vaak nauwelijks te verstaan vanwege het sterke Indiaas-Engelse accent, of de matige kwaliteit van de telefoonverbinding. Ook lukt het ze vaak niet om tot de kern van je vraag of probleem door te dringen. De Simyo helpdesk zit voor zover ik weet niet in India, maar als klant moet je je wel realiseren dat het prijsvoordeel dat Simyo voor zijn produkten biedt consequenties kan hebben voor andere aspekten van hun dienstverlening.
Reputatie 7
Badge +9
in dit geval heeft niets met iphone te maken, maar met wifi.  

 dochter heeft geen iphone 5, maar 4s..


Ik snap het even niet. Wat is er met uw WiFi? Wat heeft dat met het probleem van hoogverbruik te maken? Even om het helder te krijgen. 

Ik begrijp dat u echter hoofdzakelijk ontevreden bent met de behandeling door de klantenservice. Dat is jammer, want die horen idd service te geven. Je leest hier wisselende verhalen daarover. Helaas ben je altijd afhankelijk van degene die je aan de telefoon krijgt. Terzakekundig of minder. Is net als met helpdesken. 

Reageer