.

Beantwoord

Buitenbundel tarief factuur klopt niet

  • 1 May 2013
  • 5 reacties
  • 617 Bekeken

Beste Simyo

In de maand maart heb ik 91 belminuten en 18 smsjes verbruikt. Ik heb echter een 100 min/sms bundel i.c.m een blackberrybundel. Dus dat betekent dat ik er 9 minuten/smsjes overheen zit. Volgens het factuur ben ik 13.05 euro boven m'n bundel. Echter het tarief voor een sms/belminuut  buiten de bundel is 0,31 euro. Dan zou ik dus 2,79 euro boven m'n bundel zitten. Dus dit klopt niet. Kan ik mijn geld, 10,26 euro , terugkrijgen? (ik heb trouwens 44 MB internet verbruikt BINNEN m'n bundel)

Met vriendelijke groet,

Vandana 
icon

Beste antwoord door Natascha 2 May 2013, 14:03

Bekijk originele reactie

5 reacties

Badge +6
Beste Simyo

In de maand maart heb ik 91 belminuten en 18 smsjes verbruikt. Ik heb echter een 100 min/sms bundel i.c.m een blackberrybundel. Dus dat betekent dat ik er 9 minuten/smsjes overheen zit. Volgens het factuur ben ik 13.05 euro boven m'n bundel. Echter het tarief voor een sms/belminuut  buiten de bundel is 0,31 euro. Dan zou ik dus 2,79 euro boven m'n bundel zitten. Dus dit klopt niet. Kan ik mijn geld, 10,26 euro , terugkrijgen? (ik heb trouwens 44 MB internet verbruikt BINNEN m'n bundel)

Met vriendelijke groet,

Vandana 


Hoi Vandana,

Alle gesprekken die je voert met je Simyo aansluiting worden naar boven afgerond. Een gesprek dat 1 minuut en 10 seconden duurt wordt afgerekend naar 2 minuten. Met je bundel van 100 minuten/sms bel je en stuur je sms'jes.
Heb je in het maken van je berekening rekening gehouden dat alle gesprekken naar boven worden afgerond bij Simyo?
Beste Natascha,

Op Mijn Simyo staat dat ik 18 smsjes heb verstuurd en 91 belminuten heb gebruikt, ik neem aan dat de minuten die op Mijn Simyo staan aangegeven al de naar boven afgeronde minuten zijn. 

Groetjes, 
Vandana 
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Vandana,

Bij het getal wat je bovenaan de balk ziet staan, wordt geen rekening gehouden met de afronding op hele belminuten. Ik kan me voorstellen dat dit wat verwarrend is. Als je alle gesprekken, welke je op je factuur specificatie naar boven zou afronden, zul je zien dat je in maart in totaal 140 bel/sms minuten hebt verbruikt.

Groetjes,

Alex
Tot mijn hele grote verbazing heb ik ook gemerkt dat ik moet bijbetalen terwijl ik mijn gebruik via my simyo goed in de gaten heb gehouden. Ik snap nu dus dat het tegoed op my simyo helemaal geen moer voorstelt, en dat je maar moet gokken waar je zult eindigen. Een absolute No Go voor mij. Ik voel me beduveld door simyo die klanten laat denken volledige transparantie te bieden door deze o zo handige overzichten. Terwijl je nergens kunt uitvinden hoeveel je op welk moment hebt verbruikt. Jammer van de aansluitkosten van het abonnement, maar blij dat ik maar 1 jaar aan simyo vastzit
Badge +8
Tot mijn hele grote verbazing heb ik ook gemerkt dat ik moet bijbetalen terwijl ik mijn gebruik via my simyo goed in de gaten heb gehouden. Ik snap nu dus dat het tegoed op my simyo helemaal geen moer voorstelt, en dat je maar moet gokken waar je zult eindigen. Een absolute No Go voor mij. Ik voel me beduveld door simyo die klanten laat denken volledige transparantie te bieden door deze o zo handige overzichten. Terwijl je nergens kunt uitvinden hoeveel je op welk moment hebt verbruikt. Jammer van de aansluitkosten van het abonnement, maar blij dat ik maar 1 jaar aan simyo vastzit

Hoi Skip,

Jij hebt je bundels de afgelopen maand inderdaad niet verbruikt.
Je hebt echter wel een gesprek gevoerd met een servicenummer (0900). Die gesprekken vallen standaard buiten de bundel, en brengen eigen kosten met zich mee.
Het tabblad verbruik op de website laat tijdens de maand eventuele verbruikskosten zien, die je aan het maken bent. Je klikt dan even op de maand, en ziet alle categorieën gespecificeerd.
Op de factuur vind je ook al je gesprekken gespecificeerd, met de kosten die er evt. voor gerekend zijn erachter. Staat er €0, dan is het verbruik binnen je bundels gevallen.

Is het hiermee wat duidelijker voor je?

Groetjes,

Charlene

Reageer