.

Beantwoord

Zijn jullie tevreden over simyo? waarom wel/niet?

  • 23 April 2013
  • 91 reacties
  • 17161 Bekeken


Toon eerste bericht

91 reacties

Reputatie 5
Badge +10
@meeuw. Ja de telecomwereld is continu in ontwikkeling. Dus het zou zomaar kunnen dat dit er op den duur ook weer uit gaat.
Badge +1
Ja eerst had ik overal 3g, nu vaak edge.
Maar jullie zijn niet de enige provider. Veel mensen vragen aan mij wat die e boven in het scherm is.

Aansluit kosten. Ook zoiets. Spontaan alle providers weer ingevoerd. Na jaren lang weggeweest.
En enige argument wat ik hoor is : Ja alle providers doen het. Wat een amateurs.......
Badge +8
Nou zolang ik het Etje op mijn iphone heb, ga ik alleen maar down met mijn snelheid.
Das provider tactiek. Denken dat je op 3g zit maar je zit op edge. En dan kunnen ze je makkelijker overhalen voor 4g.
bah.


Hoi meeuw,

Wat bedoel je precies? Als je een E hebt, zit je inderdaad op edge, heb je dat vaak? Dan kan ik nakijken wat er met je 3g aan de hand is. Simyo gaat voorlopig geen 4g aanbieden, dus dat zou niet slim van ons zijn, dan raken we iedereen kwijt..

Groetjes,
Charlene
Badge +1
Nou zolang ik het Etje op mijn iphone heb, ga ik alleen maar down met mijn snelheid.
Das provider tactiek. Denken dat je op 3g zit maar je zit op edge. En dan kunnen ze je makkelijker overhalen voor 4g.
bah.
Reputatie 1
Badge +1
Ik zag overigens zojuist op de website dat Simyo de snelheid flink heeft opgeschroeft naar onderstaande snelheid. Niet verkeerd! Ik heb zelf geen 3G op dit moment, maar dit maakt het wel extra interessant. Ik ben wel erg benieuwd naar gebruikers hoe de werkelijke snelheid gemiddels is qua up/downtime?

"Simyo biedt standaard een downloadsnelheid van maximaal 14,4 Mbps en een uploadsnelheid van 2,0 Mbps.* De snelheid van mobiel internet worden door Simyo niet beperkt wanneer de bundel verbruikt is. Wel gelden dan de buiten-bundel datatarieven.

*Simyo biedt klanten die zijn overgestapt van Tringg naar Simyo (mei 2011) een downloadsnelheid van maximaal 7,2 Mbps en een uploadsnelheid van 1,4 Mbps, conform de algemene voorwaarden.
Voor prepaid is de downloadsnelheid 1,0 Mbps en uploadsnelheid 0,386 Mbps."

Goed bezig Simyo voor sim-only klanten en Tringg klanten.

Nu nog de volgende zaken aanpakken:

- actuelere informatie bel/sms en data tegoed op site en app (om de paar uur of 2x per dag ofzo ipv om de 1,5-2 dagen)
- internet pakket in het buitenland (na het recent lanceren van mogelijkheid voor internet in het buitenland zou één of meerdere type buitenland data pakket(ten) niet mis zijn voor velen a 5 euro of 10 euro voor let's say 200MB of 500MB data)
- facturen in kunnen zien via de app (iOS, Android en binnenkort ook op Win8 phone)
Badge +8
Zaterdag 6 juli m'n abonnement besteld en ik kreeg het simpakket op maandag 8 juli. Omdat ik een Iphone 5 ga halen moet ik een NANO simkaart hebben. Een beetje jammer dat je dat dan niet gelijk aan kunt geven tijdens het bestellen, want dit geeft natuurlijk veel minder administratief werk. Maar goed gelijk de NANO sim aangevraagd en een dag later had ik hem binnen! ben der erg van onder de indruk. Helaas is mijn Iphone der nog niet dus heb nog niets van het netwerk kunnen proberen. Maar als het nu al zo snel gaat heb ik niets te vrezen =D
Kortom Simyo heeft er weer een tevreden klant bij!!


Hoi -Rg-,

Welkom op het forum, en welkom bij Simyo :D
Ik heb ook alvast een tip voor je voor als de iPhone5 is aangekomen.
Mocht je toestel de PINcode niet willen accepteren, dan even synchroniseren met je pc, met onze simkaart erin.
Of als dat niet werkt:

-Aan/uit knop ingedrukt houden samen met de thuisknop (ronde knop scherm)
-Allebei indrukken en ingedrukt houden tot appeltje wegvalt en weer omhoog komt
Hij gaat nu langzaam weer opstarten en zal zichzelf aanmelden op netwerk.

Veel plezier straks met je toestel!

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Bent altijd tevreden geweest bij simyo, zit dan nu wel bij een adere provider maar mocht simyo hetzelfde bieden als hun kom ik terug :)

Als je eenmaal een Simyo-hart hebt, raak je dat niet meer kwijt.. ;)

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Klopt pacorob. De snelheid van het mobiele internet van Simyo is anno 2013 niet meer serieus te nemen. En dan te bedenken dat een prepaidkaartje van de concurrent met het rode logo sneller mobiele internet geeft dan bij een abonnement bij Simyo.

TIP voor Simyo (gratis):

Geef de klanten met een Sim only abonnement die elke maand kunnen vertrekken 2 Mbps en de klanten die Simyo trouw zijn (dus met een jaarabonnement) 7 Mbps. Je slaat hiermee 2 vliegen in 1 klap: tevreden klanten en meer klanten welke zich voor een jaar aan Simyo gaan binden.

Jongens, ik ga solliciteren bij de marketingafdeling van Simyo :p


Hoi KPNfreak,

Nice of you to notice 🙂 Ik doe m'n best. Open sollicitaties zijn natuurlijk altijd welkom.
Suggesties worden altijd doorgegeven.

Groetjes,
Charlene
Zaterdag 6 juli m'n abonnement besteld en ik kreeg het simpakket op maandag 8 juli. Omdat ik een Iphone 5 ga halen moet ik een NANO simkaart hebben. Een beetje jammer dat je dat dan niet gelijk aan kunt geven tijdens het bestellen, want dit geeft natuurlijk veel minder administratief werk. Maar goed gelijk de NANO sim aangevraagd en een dag later had ik hem binnen! ben der erg van onder de indruk. Helaas is mijn Iphone der nog niet dus heb nog niets van het netwerk kunnen proberen. Maar als het nu al zo snel gaat heb ik niets te vrezen =D
Kortom Simyo heeft er weer een tevreden klant bij!!
Badge +1
Bent altijd tevreden geweest bij simyo, zit dan nu wel bij een adere provider maar mocht simyo hetzelfde bieden als hun kom ik terug 🙂
Reputatie 1
Badge +2
Ik ben het geheel met KPNfreak eens.
Zeer tevreden met Simyo echter sommige zaken mogen beter:

- betere actualisatie van je bel/sms/data bundel ipv om de 1,5/2 dagen om de paar uur.
- automatisch onthouden inlog gegevens in de iOS/Android app, toevoegen bekijken facturen, aan/uitzetten data, bellen in buitenland, internet in buitenland via de app
- na het recent lanceren van internet in het buitenland (eindelijk voor sommige, zelf blijf ik het bij WIFI houden waar mogelijk) zou een buitenland data/bel/sms bundel(s) erg fijn zijn zoals andere providers dat ook aanbieden
- zelf geen 3G op dit moment erbij maar kan me wel voorstellen dan 2Mbps down anno 2013 wel naar 7Mbps moet kunnen (al haal je misschien maar 4Mbps maar toch).


Klopt pacorob. De snelheid van het mobiele internet van Simyo is anno 2013 niet meer serieus te nemen. En dan te bedenken dat een prepaidkaartje van de concurrent met het rode logo sneller mobiele internet geeft dan bij een abonnement bij Simyo.

TIP voor Simyo (gratis):

Geef de klanten met een Sim only abonnement die elke maand kunnen vertrekken 2 Mbps en de klanten die Simyo trouw zijn (dus met een jaarabonnement) 7 Mbps. Je slaat hiermee 2 vliegen in 1 klap: tevreden klanten en meer klanten welke zich voor een jaar aan Simyo gaan binden.

Jongens, ik ga solliciteren bij de marketingafdeling van Simyo :p
Badge +6
Ik ben het geheel met KPNfreak eens.
Zeer tevreden met Simyo echter sommige zaken mogen beter:

- betere actualisatie van je bel/sms/data bundel ipv om de 1,5/2 dagen om de paar uur.
- automatisch onthouden inlog gegevens in de iOS/Android app, toevoegen bekijken facturen, aan/uitzetten data, bellen in buitenland, internet in buitenland via de app
- na het recent lanceren van internet in het buitenland (eindelijk voor sommige, zelf blijf ik het bij WIFI houden waar mogelijk) zou een buitenland data/bel/sms bundel(s) erg fijn zijn zoals andere providers dat ook aanbieden
- zelf geen 3G op dit moment erbij maar kan me wel voorstellen dan 2Mbps down anno 2013 wel naar 7Mbps moet kunnen (al haal je misschien maar 4Mbps maar toch).


Hoi Pacorob,

Bedankt voor je verbeterpunten. Ik zorg ervoor dat ze bij de juiste afdeling terecht komen.
Badge +6
Hoi Charlene,

Jij bent goed bezig als ik zo vrij mag zijn (heel actief op het forum). Top!

Mijn opmerkingen over de verbeterpunten, geef jij dit door aan het management?


Hoi KPNfreak,

Je opmerkingen worden door gegeven aan het management of de desbetreffende afdelingen. 🙂
Reputatie 1
Badge +1
Ik ben het geheel met KPNfreak eens.
Zeer tevreden met Simyo echter sommige zaken mogen beter:

- betere actualisatie van je bel/sms/data bundel ipv om de 1,5/2 dagen om de paar uur.
- automatisch onthouden inlog gegevens in de iOS/Android app, toevoegen bekijken facturen, aan/uitzetten data, bellen in buitenland, internet in buitenland via de app
- na het recent lanceren van internet in het buitenland (eindelijk voor sommige, zelf blijf ik het bij WIFI houden waar mogelijk) zou een buitenland data/bel/sms bundel(s) erg fijn zijn zoals andere providers dat ook aanbieden
- zelf geen 3G op dit moment erbij maar kan me wel voorstellen dan 2Mbps down anno 2013 wel naar 7Mbps moet kunnen (al haal je misschien maar 4Mbps maar toch).
Reputatie 1
Badge +2
Hoi Charlene,

Jij bent goed bezig als ik zo vrij mag zijn (heel actief op het forum). Top!

Mijn opmerkingen over de verbeterpunten, geef jij dit door aan het management?
Badge +8
Wel een beetje jammer :( Direct 5 Euro incasseren i.v.m. een nieuw toestel waarbij een microsim noodzakelijk is. Ik zou zeggen: "service van de zaak"!

Hoi KPNfreak,

Op dit moment leveren we nieuwe klanten een combisim, waarbij een microsimkaart dus al beschikbaar is. Voor klanten die nog over een oude simkaart beschikken is het inderdaad wel nodig om een vervangende simkaart te bestellen, als ze die nodig hebben voor een ander toestel.

Groetjes,
Charlene
Reputatie 1
Badge +2
Wel een beetje jammer :( Direct 5 Euro incasseren i.v.m. een nieuw toestel waarbij een microsim noodzakelijk is. Ik zou zeggen: "service van de zaak"!
Reputatie 1
Badge +2
Ik ben best tevreden over Simyo :rolleyes:. Maar.... ik hoop wel dat ze aan de weg blijven timmeren. Belangrijke punten zijn en blijven:

- betere actualisatie van je bel/data bundel
- de internetsnelheid moet ECHT omhoog. Direct 4G hoeft niet, maar bij de provider met het rode logo heb je zelfs sneller mobiel internet bij prepaid(!)
- grotere databundels zoals bijvoorbeeld een 2000 MB bundel en onbeperkte bundels
- een uitbreiding van de mogelijkheden van de app

Wat ook niet onbelangrijk is: Simyo komt sympathiek over. Houd dat vast! :)
Badge +8
Op dit moment ben ik totaal NIET tevreden. Op 27-05-2013 is de overstap geweest van mijn oude abonnement naar Simyo en heb zojuist de eerste factuur gekregen. Wat ik had verwacht: aansluitkosten en abonnementskosten. Nu betaal je een maand abonnementskosten vooruit, nou oke, prima.. Maar nu heb ik ook kosten gemaakt buiten mijn bundel, want blijkbaar telt Simyo enkel de maand van 28-05-2013 tot 31-05-2013... (Sowieso apart terwijl mijn abonnement op de 27e inging, maar weer opnieuw de klantenservice bellen...) Over de kosten buiten mijn bundel beweert de klantenservice dat ik bij 'mijn simyo' had kunnen zien hoeveel belminuten ik had gekregen voor de maand mei. Ik weet echt 100% zeker dat ik dit vandaag voor het eerste zie! Lees ik hier ook nog op het forum dat er een maand geleden problemen waren met het tonen van de minuten/sms en mb's, wat een toeval! 
Eerst moest ik al opletten dat mijn nummerbehoud toch wel goed ging, want ook al geef je dat een maand van te voren aan. Pas rond 16.00 uur werd mijn nummer eindelijk overgezet! Ofwel, de hele dag zou ik nog buiten mijn bundel hebben gebeld als ik zelf niet goed had opgelet, echt belachelijk!

Ojaa, dat nergens de minuten worden meegenomen naar de volgende maand is echt belachelijk! Bij hollandsnieuwe zijn je minuten en sms 3 maanden geldig! En je neemt het dus elke maand gewoon mee! Gelukkig heb ik ook maar voor 1 jaar afgesloten, want ik betaal liever per maand iets meer als deze onzin!


Hoi Marieke8,

Dat is jammer om te horen, dat je niet tevreden bent.
Dat je abonnement bij ons pas is ingegaan op de 27ste en je daarom die maand naar rato hebt betaald en gekregen heeft juist met het nummerbehoud te maken. Wanneer mensen van een andere provider komen, willen ze liever geen dubbele kosten betalen. En zo zorgen we ervoor dat dit niet overlapt. Bij het activeren van je simkaart, en in de email met je PIN en Pukcode word je daar ook over geïnformeerd. Misschien heb jij dit over het hoofd gezien. Daarnaast was het inderdaad zo dat je op Mijn Simyo kon zien hoeveel minuten/smsjes/MB's je nog te besteden had.
Over het nummerbehoud: op de dag van overzetting kan je daar de hele dag hinder van ondervinden, en het kan ook de hele dag duren voor dat is voltooid.
Dat je de minuten/smsjes/MB's niet mee kunt nemen naar de volgende maand, dat klopt. Je kunt wel 1x per maand je bundel wijzigen, als je voorziet dat je de volgende maand meer of minder nodig hebt. Zo kun je voorkomen dat je heel veel over houdt, of ver buiten je bundel gaat. Het is een kwestie van zelf managen dus.

Liever iets meer betalen en dan andere voorwaarden hebben is natuurlijk je goed recht. Zo zijn er veel dingen om te overwegen als je voor een provider kiest. Ik hoop dat we je vertrouwen de komende tijd toch nog terug kunnen winnen.

Groetjes,
Charlene
Op dit moment ben ik totaal NIET tevreden. Op 27-05-2013 is de overstap geweest van mijn oude abonnement naar Simyo en heb zojuist de eerste factuur gekregen. Wat ik had verwacht: aansluitkosten en abonnementskosten. Nu betaal je een maand abonnementskosten vooruit, nou oke, prima.. Maar nu heb ik ook kosten gemaakt buiten mijn bundel, want blijkbaar telt Simyo enkel de maand van 28-05-2013 tot 31-05-2013... (Sowieso apart terwijl mijn abonnement op de 27e inging, maar weer opnieuw de klantenservice bellen...) Over de kosten buiten mijn bundel beweert de klantenservice dat ik bij 'mijn simyo' had kunnen zien hoeveel belminuten ik had gekregen voor de maand mei. Ik weet echt 100% zeker dat ik dit vandaag voor het eerste zie! Lees ik hier ook nog op het forum dat er een maand geleden problemen waren met het tonen van de minuten/sms en mb's, wat een toeval! 
Eerst moest ik al opletten dat mijn nummerbehoud toch wel goed ging, want ook al geef je dat een maand van te voren aan. Pas rond 16.00 uur werd mijn nummer eindelijk overgezet! Ofwel, de hele dag zou ik nog buiten mijn bundel hebben gebeld als ik zelf niet goed had opgelet, echt belachelijk!

Ojaa, dat nergens de minuten worden meegenomen naar de volgende maand is echt belachelijk! Bij hollandsnieuwe zijn je minuten en sms 3 maanden geldig! En je neemt het dus elke maand gewoon mee! Gelukkig heb ik ook maar voor 1 jaar afgesloten, want ik betaal liever per maand iets meer als deze onzin!
Reputatie 5
Badge +10
Leuk om te lezen dat jullie tevreden zijn met Simyo, Martha en Charlina 😃
Badge +1
Ik ben erg tevreden, altijd bereik, gratis nieuwe simkaart voor mijn iPhone raad simyo bij iedereen aan
Badge +1
Ik ben erg tevreden over simyo
Reputatie 7
Badge +9
Het mooie van DataWiz is dat je op een kaart kunt zien op welke locatie en welk tijdstip (in tijdsvakken van 1 uur) bepaalde 3G downloads plaatsvonden. Heel interessant want het blijkt dat mijn iPhone 3G data aan het downloaden is geweest op plekken waar ik de iPhone niet heb gebruikt (maar waar hij wel aan stond). Zo is het aardig om te zien welke reisroute ik vanochtend nam toen ik boodschappen deed.
Reputatie 7
Badge +9
My Data Manager is ook een goede optie. Aanrader. 

Reageer