.

Beantwoord

Geen online sms meer versturen via Mijn Simyo, waarom is het verwijderd?


Badge
waarom kan ik nu niet meer via mijn simyo bericht versturen kan het nergwers meer vinden waarom is het verwijdert als ik vragen mag
icon

Beste antwoord door Naomi 25 July 2015, 15:59

Bekijk originele reactie

84 reacties

Reputatie 1
Hoi Robo,

Allereerst goed om te zien dat je zelf je antwoord op je vraag hebt weten te vinden. Het vervelende is wel dat het zo te lezen een teleurstelling is. We zijn bezig om iedereen te noteren die het jammer vindt dat de optie niet meer beschikbaar is op Mijn Simyo. Dit zijn er zoals verwacht niet veel, maar we blijven het bij houden. Het is dus in elk geval goed dat je iets van jezelf hebt laten horen 🙂.

Groetjes, Tiury


Beste Simyo, ik ben dus één van gebruikers van de functie om een sms via de website te versturen.
Ik vind dit ook jammer, want ik heb een simkaart voor een apparaat in gebruik die niet veel van mn beltegoed verbruikt. Hierdoor moet ik soms een sms versturen om de simkaart actief te houden. Omdat het veel eenvoudiger is het via de website te kunnen doen en niet via het apparaat gebruik ik de functie op de website die jullie nu hebben verwijderd.

Dit was ook een van de redenen om een simkaart van Simyo te kiezen.
Hierdoor ga ik overwegen om op een andere dienst over te stappen.

Graag zou ik de optie weer terug willen namelijk als dat kan.
Reputatie 1
Ik zou ook zeer graag zien dat deze functie terug komt. Misschien een idee om de bezoekstatistieken van deze pagina mee te nemen in de afweging, ik kan me voorstellen dat er meer teleurgestelde simyo-gebruikers deze pagina via Google vinden.

Mvg,
Reputatie 1
Echt heel jammer. Voor mijn moeder en schoonmoeder 2 x SIMYO abbo afgesloten. Dames zijn op leeftijd en waren middels SIMYO bereikbaar.en konden bellen als ze buitenshuis waren. 😞 Het komt regelmatig voor dat ze meer dan 6 maand geen gebruik van de mobiele telefoon. Ik kon dan via de website eenvoudige middels een online SMS bericht het nummer weer voor 6 maand activeren. Nu gaat morgen het eerste nummer vervallen omdat dit niet meer online kan. Echt heel erg jammer.
Dat het vervelend is begrijp ik volkomen, maar zou je niet met hun telefoon (wellicht seniorentelefoon) een sms kunnen sturen met het woordje Hoi?


Dat gaat vandaag niet meer lukken. Ik moet er dan ook net aan denken als we bij hun op bezoek zijn. En dat weet je het wel wel.. . "vergeten"
Hallo,

Ik vind het ook erg vervelend dat ik geen smsjes online via de computer kan versturen.
Dit was altijd makkelijk om het thuisfront te laten weten als ik bijvoorbeeld mijn telefoon vergeten was, of wanneer mijn telefoon was uitgevallen.
Lijkt mij een kleine moeite om deze service te behouden voor Simyo?
Ook ik vond mijn antwoord pas via google, omdat ik het zo vreemd vond dat ik nergens meer smsjes kon versturen.
Voor mij ook een grote teleurstelling.

Graag zou ook ik deze optie weer terug willen zien.
Ook ik vind het erg jammer dat het weg is. Ik gebruik de SIM-kaart voor mijn huisalarm, en kon voorheen idd eens per 6 maanden online een smsje versturen om het nummer in de lucht te houden. Dat kan nu niet meer. En de SIM-kaart past niet in mijn iPhone, dus dat kan ook niet. Moet ik ergens een oude mobiel vandaan zien te halen speciaal alleen maar om er vervolgens een smsje mee te versturen... erg onhandig dus... :(

Kevin
waarom kan ik nu niet meer via mijn simyo bericht versturen kan het nergwers meer vinden waarom is het verwijdert als ik vragen mag
Hallo Herman61, inderdaad jammer dat er geen mogelijkheid meer bestaat om online een sms te versturen. Ik maakte daar regelmatig gebruik van als ik in het buitenland ben. Toch makkelijker dan met de telefoon. Nu vertrek ik binnenkort weer en zie dat het er niet meer is. Voor mij een overweging om op zoek te gaan naar een andere provider.
Ik mis het ook heel erg. Ideaal om zonder hassle je SIM kaart geldig te houden die je even een paar maanden niet gebruikt (heb nu geen toestel waarin de SIM-kaart past). Ik vermoed eigenlijk dat dat ook een argument is geweest om het weg te halen: om het lastiger te maken je beltegoed te behouden.
Net als vele voor mij en wellicht nog na mij vind ik het heel vervelend dat de online sms functie er niet meer is, ook ik gebruikte de functie om zo de simmetjes van oudere mensen up to date te houden! Want die gebruiken de telefoon alleen maar om bereikbaar te zijn en niet om te bellen!

Wanneer het nu vergeten wordt om te sms-en met het toestelletje zijn ze straks niet meer bereikbaar maar zijn ze ook nog hun telefoon nummer EN beltegoed kwijt!.... :@

En als ik zo het topic bekijk zijn er best wel veel mensen die er gebruik van maakte, dus toch wel een kwalijke zaak dat het er nu niet meer is! :?
Reputatie 1
Echt heel jammer. Voor mijn moeder en schoonmoeder 2 x SIMYO abbo afgesloten. Dames zijn op leeftijd en waren middels SIMYO bereikbaar.en konden bellen als ze buitenshuis waren. 😞 Het komt regelmatig voor dat ze meer dan 6 maand geen gebruik van de mobiele telefoon. Ik kon dan via de website eenvoudige middels een online SMS bericht het nummer weer voor 6 maand activeren. Nu gaat morgen het eerste nummer vervallen omdat dit niet meer online kan. Echt heel erg jammer.
Beste heer/mevrouw,

Vanwege een mailtje met de boodschap: "Voorkom binnen 15 dagen dat je Simyo nummer afgesloten wordt" wilde ik online een sms versturen om het nummer actief te houden. Omdat via een zoektocht op google me duidelijk is geworden dat jullie deze functionaliteit verwijderd hebben, heb ik op advies van moderator Tiury een internetdagbundel geactiveerd. Een dag later krijg ik de melding dat mijn dagbundel verlopen is en vandaag krijg ik even vrolijk weer te horen dat ik nu nog maar een week heb om het nummer actief te houden.
Met het activeren van een internet dagbundel is dus niets opgelost, en een euro verspeeld.
Omdat de sim in een toegangscontrolesysteem zit waarmee niet op commando berichten mee verstuurd kunnen worden en fysiek toegang tot de simkaart om hem tijdelijk in een telefoon te plaatsen om daarmee een sms te versturen of te bellen tijdelijk niet mogelijk is, stel ik voor dat jullie een oplossing bieden voordat het nummer afgesloten wordt. Wat mij betreft versturen jullie vanaf mijn nummer zelf een sms naar jezelf, je reset de counter of je past jullie methodiek aan om te bepalen of een nummer niet meer gebruikt wordt. De betreffende simkaart is gewoon in gebruik en dat moet bij jullie zichtbaar zijn.
Ik heb er echt geen moeite mee dat ik een kleine periodieke bijdrage kwijt ben om het nummer actief te houden, maar als jullie functionaliteit verwijderen, dan leveren jullie ook maar een alternatieve manier om toch van jullie dienstverlening gebruik te kunnen maken.

Met vriendelijke groet,

R.T.
Ik was ook op zoek naar de websms functie in het Simyo portaal omdat ik deze af en toe gebruik en toen bleek het dat het er niet meer was, na de meldingen op dit forum te hebben gelezen.

De (drog)redenen die hier door de Simyo/KPN medewerkers worden aangedragen voor de wijzigingen zijn uiterst zwak. De nieuwe Simyo website vind ik bovendien slechter en gebruiksonvriendelijker dan de oude en dat betekent dus m.i. dat weer veel geld over de balk is gesmeten voor het ontwikkelen van een nieuwe website, die ook nog eens minder functionaliteit biedt. Het is waarschijnlijk weer een geniaal idee geweest van de afdeling marketing bij Simyo, die een "flashy" en nieuwe website wilde.

Gezien het ontbreken van de functionaliteit en ook gezien de reacties van Simyo op dit forum, zal ik op zoek gaan naar een andere provider, ook gezien de deconfiture m.b.t. de incasso's, waarbij afgelopen jaar een enkel en alleen een onbekend bedrijf op mijn afschriften verscheen, dat incasseerde namens Simyo.
Hoi,

Ik zou graag de functie terughebben. Mijn telefoon is net stuk en dan is de backup met websms wel zo fijn. Het is logisch dat deze niet zoveel gebruikt wordt, maar dat is volgens mij de verkeerde reden om het dan niet te implementeren.
Op je computer gebruik je backup en restore ook alleen als het nodig is en er iets fout is gegaan, ook een reden om het dan niet meer te maken?
Gr. Rob
Wat een slechte service !
Je maakt gebruik van een simpele script.
Geef nu eens een oprechte reden waarom de service "sms via website" verwijdert is?
Wat maakt het uit of deze service nu veel of weinig gebruikt wordt?

Ik verwacht van jullie een duidelijke reactie.
Badge
Slechte zaak dit. Ik vroeg mij hetzelfde af dus ben ik op zoek gegaan op het forum en dit topic dus gevonden. Erg jammer.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi t-1000, welkom op het Simyo forum!

Bedankt dat je het aangeeft. We nemen het in ieder geval mee 🙂

@Robo; we kijken niet alleen naar de mensen die via het forum dit aangeven. Daar hoef je je verder geen zorgen over te maken of het op de goede manier wordt onderzocht 🙂
Reputatie 1
Ik gebruikte de online SMS functie om te voorkomen dat de simkaart in mijn alarmsysteem zou worden afgesloten na een half jaar niet te zijn gebruikt.
Ik heb nog een dag om te voorkomen dat mijn simkaart wordt gedeactiveerd en heb geen tijd om naar mijn stacaravan te rijden aan de andere kant van het land.
Het feit ik nu geen online SMS meer kan versturen kost me nu mijn simkaart inclusief beltegoed.
Bedankt weer Simyo, voor het schrappen van deze functionaliteit.
Waardeloos.
Reputatie 1
Neem aan dat het ongebruikte saldo beltegoed gecrediteerd wordt.
Vergeet het maar.
Reputatie 7
Badge +10
Wat ook al wordt aangegeven hierboven: met de aanschaf van een dagbundel internet van €1 op Mijn Simyo is je 06 nummer en je beltegoed ook gered. Je hoeft ook niet bang te zijn dat we 'zomaar' je aansluiting termineren, we sturen altijd twee mailtjes voordat je bij de zes maanden zonder verbruik bent.

Hoi Micky,

Welkom op het Simyo Forum.

Het is duidelijk dat meerdere mensen het vervelend vinden dat deze functie verdwenen is. Zoals meerdere keren in aangegeven in dit topic, kijken wij naar de mogelijkheden om dit terug te halen. Op dit moment is hier nog niets over bekend. Alle reacties die jullie hier gegeven hebben (en ik andere topics), hebben wij hierin meegenomen.

Heb je bovenstaande stukje uit het bericht van mijn collega gelezen? Dit zou voor jou nu de beste oplossing zijn. Laat je weten of het gelukt is?

Groetjes,
Angela
Reputatie 1
Wat ook al wordt aangegeven hierboven: met de aanschaf van een dagbundel internet van €1 op Mijn Simyo is je 06 nummer en je beltegoed ook gered. Je hoeft ook niet bang te zijn dat we 'zomaar' je aansluiting termineren, we sturen altijd twee mailtjes voordat je bij de zes maanden zonder verbruik bent.

Hoi Mickey,

Welkom op het Simyo Forum.

Het is duidelijk dat meerdere mensen het vervelend vinden dat deze functie verdwenen is. Zoals meerdere keren in aangegeven in dit topic, kijken wij naar de mogelijkheden om dit terug te halen. Op dit moment is hier nog niets over bekend. Alle reacties die jullie hier gegeven hebben (en ik andere topics), hebben wij hierin meegenomen.

Heb je bovenstaande stukje uit het bericht van mijn collega gelezen? Dit zou voor jou nu de beste oplossing zijn. Laat je weten of het gelukt is?

Groetjes,
Angela


Hoi Angela,
Vandmiddag heb ik een familielid die in de buurt van mijn caravan woont gevraagd om hij er even heen wilde gaan, het kaartje eruit wilde halen, in een telefoon wilde stoppen en me er even mee te bellen.
Was nog een heel gedoe om dat het kaartje niet in zijn telefoon paste, uiteindelijk toch een telefoon gevonden waar hij in paste en...niks. Simlock.
Waarschijnlijk is de simkaart dus inmiddels al verlopen, dus ik hoef er ook geen euro internettegoed meer op te zetten.
Al met al heeft het me een heleboel tijd en moeite gekost, en het eind van het verhaal is dat ik evengoed mijn simkaart en beltegoed weer kwijt ben.
Alleen maar omdat jullie die SMS-functie hebben geschrapt.
Ik zal dus weer een nieuwe simkaart moeten kopen, maar niet meer bij Simyo.

Groetjes, MIchel
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Micky,

Fijn dat er een familielid bereid was om toch even de simkaart actief te houden. Toch erg jammer dat het ondanks dat niet is gelukt. Volgens mijn gegevens is je simkaart actief, dus het kan nog dat je deze actief kunt houden door een Internet dagbundel te kopen 🙂.

Overigens is het wel dat je het verhaal een beetje omdraait. Je simkaart zou niet zijn vervallen omdat wij de optie weg hebben gehaald van Mijn Simyo, maar omdat je er geen gebruik van maakt. Ik hoop dat je dit zelf ook ziet.

Groetjes, Tiury
Reputatie 1
Hoi Micky,

Fijn dat er een familielid bereid was om toch even de simkaart actief te houden. Toch erg jammer dat het ondanks dat niet is gelukt. Volgens mijn gegevens is je simkaart actief, dus het kan nog dat je deze actief kunt houden door een Internet dagbundel te kopen 🙂.

Overigens is het wel dat je het verhaal een beetje omdraait. Je simkaart zou niet zijn vervallen omdat wij de optie weg hebben gehaald van Mijn Simyo, maar omdat je er geen gebruik van maakt. Ik hoop dat je dit zelf ook ziet.

Groetjes, Tiury


Hoi Tiury,
Uiteindelijk is het inderdaad toch nog gelukt om met het kaartje te bellen vanaf het alarmsysteem zelf, dus het was toch niet voor niets.
De primaire reden dat het kaartje verloopt is uiteraard dat het niet is gebruikt, dat begrijp ik ook wel.
Wat ik duidelijk probeer te maken is dat dit voorheen in een paar minuten was op te lossen door een online SMS vanaf via die simkaart te versturen en ik me nu in allerlei bochten moest wringen om het kaartje actief te houden.
Ik heb 3 alarmsystemen met een simkaart er in, op verschillende locaties.
En als het alarmsysteem aanstaat is het ook allemaal geen punt, maar dit systeem was afgekoppeld en ook nog eens op een locatie ver van mijn woonplaats.
Als het me niet was gelukt om iemand te charteren was ik mijn simkaart + beltegoed kwijtgeweest omdat jullie de online SMS functie hadden verwijderd, dat was mijn punt.
Gelukkig is het uiteindelijk toch nog gelukt en ik zal er vanaf nu rekening mee houden, maar zo te lezen zijn er meer mensen die dezelfde soort problemen hadden als ik.
Het is gewoon jammer dat een functie die al geimplementeerd was, die goed werkte (en waar dus al in geinvesteerd was), en die zo te lezen toch wel regelmatig werd gebruikt, wordt verwijderd.

Groetjes, Michel
Wat een slechte service !
Je maakt gebruik van een simpele script.
Geef nu eens een oprechte reden waarom de service "sms via website" verwijdert is?
Wat maakt het uit of deze service nu veel of weinig gebruikt wordt?

Ik verwacht van jullie een duidelijke reactie.
Ook ik ben onaangenaam verrast met het weghalen van de sms-functie van de website.
Het was elegant (klantgericht) geweest als het voornemen per mail was aangekondigd.
Betekent voor mij dat ik over moet stappen naar een andere optie als dit zo blijft.
Jammer dat Simyo niet de klachten serieus neemt.
Wordt tijd voor een andere provider.
Beste Simyo,

Ook ik vind het heel jammer dat de knop om online een sms te versturen is verdwenen. Je moet gewoon de mensen die het nog wel doen bedienen, zo simpel is het. Ik vind dat die knop gewoon terug moet komen.

Reageer