.

Beantwoord

Waarom valt het ontvangst van de E-Sim op iphone 14 herhaaldelijk uit?

  • 5 May 2023
  • 75 reacties
  • 1918 Bekeken

We hebben beiden een Iphone 14 en fysiek een simkaart van Hollands Nieuwe.

Daarnaast de E-Sim van Simyo, maar deze valt sinds drie weken herhaaldelijk weg.

zodra je met de fysieke kaart belt, valt de E- Sym uit. Hierna vaak uren geen ontvangst meer.

Meerdere keren gereset ook een reset via Simyo zelf. Maar het blijft zeer slecht. Heb al vier jaar Simyo maar dit is gewoon bagger.

graag een oplossing voor het probleem!


Admin: Titel aangepast vanwege vindbaarheid.

icon

Beste antwoord door Amy 1 June 2023, 11:35

Bekijk originele reactie

75 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Joop E-sim,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat de eSIM vaak weg valt! Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Hebben jullie tijdens het installeren van de eSIM de fysieke simkaart uit het toestel gehaald? Dit kan namelijk de installatie van de eSIM verstoren waardoor je problemen kan ervaren. Ik stel daarom voor dat jullie beide de eSIM opnieuw installeren. Na de installatie kan de fysieke simkaart uiteraard weer terug in het toestel. 

Hiervoor mogen jullie beide het '’mobiel abonnement’’ verwijderen via de instellingen van het toestel zelf onder '’mobiel netwerk'’. Vervolgens kunnen jullie opnieuw een validatiecode aanvragen via Mijn Simyo app > Instellingen > Simkaart > Overstappen naar eSIM. Ik kan dan de validatie code per e-mail naar jullie versturen zodat de installatie kan worden voltooid. 

Zou je mij een privébericht willen sturen met de 06-nummers en persoonlijke gegevens? Dan zorg ik ervoor dat jullie de validatiecode per e-mail ontvangen. 

Groetjes,
Amy

Hallo Amy,

 

Vandaag de fysieke kaart verwijderd daarna de E-sim verwijderd.

Toestel opnieuw zonder fysieke kaart opgestart en e-sim opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem blijft.

Dus lijkt mij het beste, om over te gaan naar een andere e-sim.

Jammer het heeft jaren gewerkt, maar op beide iPhone 14 dus niet meer.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Joop E-sim,

Bedankt voor je reactie. Wat jammer dat het niet is gelukt! 

Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan zal ik dit even voorleggen bij de technische dienst, hopelijk komen we dan tot een oplossing en krijgen we de eSIM weer aan de praat 😊.

Groetjes,
Amy

Hier precies hetzelfde probleem...

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Aard,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat jou eSIM ook steeds wegvalt! 

Heb je de eSIM al opnieuw proberen te downloaden via de Mijn Simyo app? 

Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik even mee!

Groetjes,
Amy

@Joop E-sim, probeer eens bij Instellingen, mobiel netwerk, beide simkaarten aanklikken en bij ‘Gesprekken en data’ deze beide op 4G te zetten. Dat gaat bij mij nu al 24 uur goed….

Dus niet 1 op 5G en 1 op 4G.

Succes.

Reputatie 7
Badge +7

Bedankt voor de terugkoppeling @Aard! Fijn dat het nu werkt 😊.

Instellingen aanpassen naar4G leek heel even te werken, maar nu een dag later toch weer het probleem dat de eSim wegvalt. 

Ook hier dus sinds ongeveer 3 weken deze problemen.  Iets zal dit moeten hebben getriggerd. De iPhone14 heb ik al langer, wel zijn er software updates geweest van Apple.

Instellingen aanpassen naar4G leek heel even te werken, maar nu een dag later toch weer het probleem dat de eSim wegvalt. 

Ook hier dus sinds ongeveer 3 weken deze problemen.  Iets zal dit moeten hebben getriggerd. De iPhone14 heb ik al langer, wel zijn er software updates geweest van Apple.

Hier toch hetzelfde. ik was te enthousiast.

Eén drama. Gaat goed, tot je met je fysieke simkaart belt. Dan is het klaar. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Aard en @ckmvdz,

Bedankt voor jullie bericht. Wat vervelend dat jullie beide nog steeds hetzelfde probleem ervaren!

Zouden jullie mij een privébericht kunnen sturen met jullie persoonlijke gegevens? Ik zet dit dan door naar onze technische dienst zodat er meegekeken kan worden wat er aan de hand zou kunnen zijn.

Groetjes,
Roeqajja

Hier precies hetzelfde probleem, fysieke kaart van VF (werk) en mijn persoonlijke nummer op een eSIM.

 

ik dacht oorspronkelijk dat het misschien lag aan het niet (correct) uit zetten van data op mijn Simyo-lijn na een maandje data gebruik (voor het eerst in 3 jaar) van mijn Simyaardag.

Maar na een reset van mijn eSIM op het netwerk, ettelijke herstarts, leegmaken van allerhande instellingen en nu dit topic vinden denk ik niet dat het probleem daar ligt.

Zeker omdat de start van de problemen aan het begin van mei 2023 lijkt te liggen bij iedereen.
 

De iPhone 14 heb ik sinds eind februari en heeft het voorheen altijd prima gedaan, maar vandaag alleen al ben ik minimaal 5x verbinding verloren, telkens bij niet actief gebruik van de lijn.

Maar dan ben ik dus niet te bellen, maar ontvang ik ook geen SMS meer. Niet fijn als je thuis een ziek kind hebt...

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Murcielaygo,

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp dat dit een vervelende situatie is! 

Wij hebben inderdaad meerdere meldingen hierover binnen gekregen wat betreft de iPhone 14 in combinatie met een eSIM die als dual sim wordt gebruikt. We hebben dit inmiddels voorgelegd bij de technische dienst samen met de desbetreffende 06-nummers die hier last van hebben. Het is op dit moment dus in onderzoek. 

Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kan ik jouw 06-nummer ook even laten onderzoeken 😊.

Groetjes,
Amy

Reputatie 7
Badge +7

Goedemorgen!

We kunnen ons voorstellen dat dit een erg onhandige situatie is en zijn daarom nog in volle gang bezig met het onderzoek. Hiervoor hebben wij alleen wel voorbeelden nodig. 

Wij willen dus graag voorbeelden ontvangen van de momenten waarop dit gebeurd (postcode + plaats, tijdstip en datum!). Ik wil jullie vragen om mij twee voorbeelden te sturen via een privébericht met het bijbehorende 06-nummers en persoonlijke gegevens. Belangrijk is dat de software van alle toestellen is ge-update naar iOS 16.5. Mocht je dit nog niet gedaan hebben dan vraag ik je om dit alsnog uit te voeren. 

Voor in de tussentijd hebben we een tijdelijke oplossing gevonden. Onderaan dit topic zal ik de screenshots delen voor hoe de instellingen er dan uit moeten zien. Hiermee zou het moeten lukken om tijdelijk de verbinding van de eSIM terug te krijgen. Belangrijk is dat het internet aanstaat op de eSIM. Dit kan je inschakelen via Mijn Simyo > Instellingen > Internet en bellen

Ik kan mij voorstellen dat het een spannende gedachten is om het internet in Mijn Simyo in te schakelen. Ik zal daarom als uitzondering voor jullie aansluiting gratis 1000 mb klaarzetten. Mocht er dan een kleine internetsessie plaatsvinden op de eSIM dan zal dit niet in rekening worden gebracht maar van de gratis 1000 mb worden afgehaald. Dit kunnen jullie dan activeren via Mijn Simyo > Overzicht.

Ik zie graag jullie voorbeelden tegemoet @Joop E-sim, @Aard, @ckmvdz en @Murcielaygo!

Groetjes,
Amy

 

 

Badge

We hebben beiden een Iphone 14 en fysiek een simkaart van Hollands Nieuwe.

Daarnaast de E-Sim van Simyo, maar deze valt sinds drie weken herhaaldelijk weg.

zodra je met de fysieke kaart belt, valt de E- Sym uit. Hierna vaak uren geen ontvangst meer.

Meerdere keren gereset ook een reset via Simyo zelf. Maar het blijft zeer slecht. Heb al vier jaar Simyo maar dit is gewoon bagger.

graag een oplossing voor het probleem!


Admin: Titel aangepast vanwege vindbaarheid.

Hier exact hetzelfde probleem. Is het inmiddels bij jullie nu opgelost?

Badge

Goedemorgen!

We kunnen ons voorstellen dat dit een erg onhandige situatie is en zijn daarom nog in volle gang bezig met het onderzoek. Hiervoor hebben wij alleen wel voorbeelden nodig. 

Wij willen dus graag voorbeelden ontvangen van de momenten waarop dit gebeurd (postcode + plaats, tijdstip en datum!). Ik wil jullie vragen om mij twee voorbeelden te sturen via een privébericht met het bijbehorende 06-nummers en persoonlijke gegevens. Belangrijk is dat de software van alle toestellen is ge-update naar iOS 16.5. Mocht je dit nog niet gedaan hebben dan vraag ik je om dit alsnog uit te voeren. 

Voor in de tussentijd hebben we een tijdelijke oplossing gevonden. Onderaan dit topic zal ik de screenshots delen voor hoe de instellingen er dan uit moeten zien. Hiermee zou het moeten lukken om tijdelijk de verbinding van de eSIM terug te krijgen. Belangrijk is dat het internet aanstaat op de eSIM. Dit kan je inschakelen via Mijn Simyo > Instellingen > Internet en bellen

Ik kan mij voorstellen dat het een spannende gedachten is om het internet in Mijn Simyo in te schakelen. Ik zal daarom als uitzondering voor jullie aansluiting gratis 1000 mb klaarzetten. Mocht er dan een kleine internetsessie plaatsvinden op de eSIM dan zal dit niet in rekening worden gebracht maar van de gratis 1000 mb worden afgehaald. Dit kunnen jullie dan activeren via Mijn Simyo > Overzicht.

Ik zie graag jullie voorbeelden tegemoet @Joop E-sim@Aard@ckmvdz en @Murcielaygo!

Groetjes,
Amy

 

 

Dag Amy,

 ik heb exact hetzelfde probleem met mijn iPhone 14. Steeds als ik gebeld ben op mijn zakelijke nummer, geeft de Esim geen service aan. Dit komt ook niet weer terug. Moet ik handmatig weer zoeken. Waardeloos. Ik ben nu alweer dagen verder en geen bericht.

 

 Ik hoor graag jullie oplossing. ik heb geen mobiele data alleen belminuten

De update van eergisteren van Apple heeft helaas nog niet de oplossing gebracht.

De wijzigingen in instellingen zoals voorgestel door Amy werk voor mij vooralsnog wel (al een hele dag zogezegd).

Ik ben nog de concrete uitval aan monitoren om dit incl. tijdstip e.d. door te kunnen geven.

 

mvg

 

Coen

Goedenavond allemaal,

 

Vanaf het moment dat ik internet (zoals het advies aangaf ) aangezet heb, is de verbinding stabiel.

4g ingesteld en internet aan,

Ben benieuwd hoelang het stabiel blijft.

De update van eergisteren van Apple heeft helaas nog niet de oplossing gebracht.

Welke update bedoel je dan?

De laatste versie van iOS is 16.5 en die kwam uit op 18 mei 2023…

 

Hier lijkt het met de instellingen van Amy voorlopig ook goed te gaan, maar maandag is voor mij de echte test, omdat de uitval bij mij meestal op werkdagen (en buitenshuis) is.

Dan heb ik wellicht de update pas laat meegekregen :-). Het is idd 16.5

 

Badge

Ondanks de instellingen van Amy, hier vandaag weer hetzelfde probleem. Zodra ik gebeld wordt of bel met mijn zakelijke nummer, heb ik geen service meer op de Esim van Simyo. 
 

Dit gebeurt altijd. Ongeacht waar ik ben of hoe laat het is. Alleen handmatig is het netwerk weer te vinden.

Reputatie 7
Badge +6

Hi @TitiaW,

Bedankt voor je reactie. Jammer om te horen dat de tijdelijke oplossing niet heeft geholpen voor je.

Zou je Amy een privébericht kunnen sturen met twee voorbeelden? Wij zijn namelijk een onderzoek gestart en willen zoveel mogelijk voorbeelden verzamelen om ook zo snel mogelijk een oplossing hiervoor te kunnen vinden!

Wij willen dus graag voorbeelden ontvangen van de momenten waarop dit gebeurd (postcode + plaats, tijdstip en datum!). Ik wil jullie vragen om mij twee voorbeelden te sturen via een privébericht met het bijbehorende 06-nummers en persoonlijke gegevens.  Belangrijk is dat de software van alle toestellen is ge-update naar iOS 16.5. Mocht je dit nog niet gedaan hebben dan vraag ik je om dit alsnog uit te voeren. 


Alvast bedankt!

Groetjes,
Roeqajja

Badge

Ondanks de instellingen van Amy, hier vandaag weer hetzelfde probleem. Zodra ik gebeld wordt of bel met mijn zakelijke nummer, heb ik geen service meer op de Esim van Simyo. 
 

Dit gebeurt altijd. Ongeacht waar ik ben of hoe laat het is. Alleen handmatig is het netwerk weer te vinden.

APN opnieuw ingesteld, internet aan gezet (ook op mijn Simyo!!) en instellingen van Amy en het lijkt nu goed te gaan. Vandaag steeds verbinding!

Ikzelf heb het ook steeds. Maakt niet uit waar ik ben. Ik heb een fysieke kaart van zakelijke provider. Esim van Simyo. Probleem begon toen ik van iPhone 11 naar 14 ging. Ik heb de zakelijke bij instellingen>mobiel netwerk>zakelijke lijn en dan gesprekken en data op 4G gezet. Het lijkt nu verholpen. Maar het blijft een workaround. 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @TitiaW en @Fdor,

Bedankt voor jullie bericht. Fijn dat het nu tijdelijk is opgelost! We snappen dat dit inderdaad niet ideaal is. We zijn er intern druk mee bezig dus ook ik hoop zo snel mogelijk op een officiële oplossing!

@Fdor Voor jou heb ik nu ook gratis 1000 mb klaargezet. Je kan dit activeren via Mijn Simyo > Overzicht. 

Zodra er meer duidelijkheid is omtrent dit probleem zal ik dat met jullie delen in dit topic. 

Groetjes,
Amy

Hier ook dezelfde problemen sinds een maand, is er al zicht op een oplossingsdatum? Dit is geen doen zo.

Reageer