Skip to main content

.

We hebben beiden een Iphone 14 en fysiek een simkaart van Hollands Nieuwe.

Daarnaast de E-Sim van Simyo, maar deze valt sinds drie weken herhaaldelijk weg.

zodra je met de fysieke kaart belt, valt de E- Sym uit. Hierna vaak uren geen ontvangst meer.

Meerdere keren gereset ook een reset via Simyo zelf. Maar het blijft zeer slecht. Heb al vier jaar Simyo maar dit is gewoon bagger.

graag een oplossing voor het probleem!


Admin: Titel aangepast vanwege vindbaarheid.

Hi @Tenaj,

Bedankt voor je reactie. Ik kan het me voorstellen dat je hiervan baalt. Helaas hebben wij hier nog geen officiële oplossing voor.

Ik kan je eventueel wel een fysieke simkaart opsturen als tijdelijke oplossing. Je kunt mij hier gerust een privébericht voor sturen.

Groetjes,
Roeajja


In navolging van kennelijk vele anderen, mijn esim als 2e nummer valt na een bepaalde tijd uit. Geen streepjes op foon en niet bereikbaar. Ik heb de boel conform de tips ingesteld en toch blijft het euvel zich voordoen. @Amy volgende week zit ik in Frankrijk en met de oplossing vrees ik dat de data(bundel) van Simyo wordt aangesproken (die ik overigens niet heb). Heb je voor mij nog tips? 😔    


Beste allemaal, Hier nog een probleemhouder. had deze zelfde vraag als jullie allemaal in een ander topic gesteld, maar werd verwezen naar hier. Ik wacht in spanning op de oplossingen @Amy. Het is best lastig namelijk dat je vaker niet dan wel bereikbaar bent. Fysieke simkaart gaat niet helpen, omdat ik dan zakelijk niet meer te bereiken ben, was juist voor de esim naar Simyo overgestapt.


Hi @ReneHaarlem,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je hetzelfde probleem ervaart!

Ik heb zojuist 1000 MB voor je klaargezet op je account. Dit kun je activeren via Mijn Simyo in het Overzicht zodat je gebruik kunt maken van onze tijdelijke oplossing 🙂.

Groetjes,
Roeqajja


@Simyo

Als het zo lang moet duren voordat jullie een oplossing vinden? waarom dan niet alle klanten met esim/Iphone gratis een kleine bundel van 500 mb geven tot het probleem is opgelost? 

ik ben blij dat ik eind deze week het nummer even kan uitschakelen vanwege vakantie en ik dus niet elke 10 minuten hoef te checken of ik nog wel verbinding met het netwerk heb…. 

Meestal valt hij weg als je met de fysieke simkaart hebt gebeld (in mijn geval Youfone), maar de laatste tijd ook wel ‘spontaan’

door vliegtuigstand in en uit te schakelen, kan je het probleem vaak wel weer verhelpen, maar goed dat kan toch niet de bedoeling zijn.

ik verwacht ondertussen wel een beetje pro-activiteit van Simyo! 


Hi @Bianca-Neo,

Bedankt voor je bericht. Ik kan het me goed voorstellen dat dit lastig is! Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

De technische dienst is momenteel hard aan het werk om de oorzaak te achterhalen en dit zo snel mogelijk op te lossen voor jullie. Ik heb zojuist 1000 MB aan je account toegevoegd, dit kun je activeren via Mijn Simyo in het Overzicht. Als je de bundel hebt geactiveerd is deze geldig tot eind van de maand. 

Groetjes,
Roeqajja


Ik ervaar exact hetzelfde probleem als hier door meerdere gebruikers wordt beschreven. Ik heb de tijdelijke oplossing geprobeerd en dat lijkt te werken. Is het ook mogelijk dat ik de MB’s krijg zodat ik niet onverwacht extra kosten krijg? Blijft bijzonder dat dit probleem al maanden speelt bij vele klanten, zoals te lezen via dit topic


Hoi @jasmal,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je contact opneemt.

Jammer om te zien dat je hier ook last van hebt! Ik heb gratis 1000 MB voor je klaargezet. Deze kan je activeren via Mijn Simyo > Overzicht > Pak dit cadeautje uit! 

Helaas is er nog geen update wat betreft deze issue. Excuses voor het ongemak! 

Groetjes,
Amy


Ik heb helaas ook al maanden last van dit probleem. Kun je mij ook 1000mb geven zodat ik de oplossing kan testen? Daarnaast wil ik vragen of mijn telefoonnummer ook op de lijst kan die dit probleem ervaren. Alvast bedankt.


Hoi @Amy , kan ik ook deze maand weer 1000 MB krijgen? De nieuwe maand is weer begonnen en het probleem is nog steeds niet opgelost helaas. 


Hoi @Swenn en @mwo,

Bedankt voor jullie bericht. Ik heb in beide accounts gratis 1000 MB klaargezet! 

@Swenn Jouw gegevens heb ik doorgegeven aan de juiste afdeling maar ook zal ik in dit topic een update plaatsen als er meer over bekend is.

Groetjes,
Amy


@Amy bedankt, ik zal mijn bevindingen hier terugkoppelen. 


Blij dat ik dit topic tegen ben gekomen om te zien dat ik niet de enige ben. Voor privé gebruik al jaren tevreden gebruiker van Simyo, met een fysieke SIM en databundel. Vorig jaar heb ik hier voor zakelijk gebruik een Simyo eSIM bij gezet (alleen bellen, geen data), in een iPhone 14. En inderdaad, mijn eSIM valt om de haverklap uit. 

@Amy Ik maak graag gebruik van jullie workaround in afwachting van een permanente oplossing.


Hoi @mikep,

Bedankt voor je bericht. Wat balen dat je hier ook last van hebt! De tijdelijke oplossing kan je terugvinden in de best answer van dit topic. 

Ik zie dat je al een internetbundel hebt maar voor de zekerheid heb ik nog even gratis 1000 MB voor je klaargezet in Mijn Simyo > Overzicht. 

Groetjes,
Amy


Is er al uitzicht wanneer de problemen worden opgelost? Inmiddels weer een maand voorbij en er zijn alweer de nodige MB’s afgeschreven. Moet in elke maand gaan zeuren om nieuwe gratis MB’s omdat ik nu elke keer extra kosten heb? Het probleem speelt al maanden en anders kosteloos abonnement op zeggen lijkt me redelijk? Of gaan jullie iedereen elke maand gratis MB’s geven. Dit werkt gewoon niet zo.


Hoi @jasmal,

Bedankt voor je reactie. Ik ben het inderdaad met je eens dat de tijdelijke oplossing niet ideaal is. Helaas is er nog geen duidelijke oorzaak bekend. Echter is dit ook lastig te achterhalen aangezien de Netwerk Specialist geen foutmeldingen of instelling ziet die niet goed zou staan. Achter de schermen zijn we een aantal opties aan het testen en aan het uitsluiten maar jammer genoeg duurt dit langer dan we hadden verwacht. Voor nu heb ik weer gratis 1000 mb voor je klaargezet.

Zodra er meer duidelijkheid is geen ik een update! 

Groetjes,
Amy


En weer is een maand voorbij. Vorige maand bijna 50MB afgeschreven vanuit de bundel. Is er al een oplossing? Dit is niet werkbaar en het speelt al maanden. Inmiddels ga ik ook juridisch uitzoeken of ik van mijn abonnement af kan komen. De problemen worden gewoon niet opgelost en is het de bedoeling dat ik de resterende anderhalf jaar om MB’s ga zeuren? 


Hoi @jasmal,

Bedankt voor je bericht. Ik wil graag met je meekijken, ik heb je een privébericht gestuurd! 

Groetjes,
Amy


Hallo @Amy , mag ik wederom een bundel ontvangen? 


Hallo @Amy , mag ik wederom een bundel ontvangen? 

Als het goed is werkt alles weer. Ik heb het sinds gisteren getest en de tijdelijke oplossing teruggedraaid en geen uitval meer gehad.


Hallo @Amy , mag ik wederom een bundel ontvangen? 

Als het goed is werkt alles weer. Ik heb het sinds gisteren getest en de tijdelijke oplossing teruggedraaid en geen uitval meer gehad.

Die ervaring heb ik ook.


Hoi @mwo,

Bedankt voor je bericht. Ik heb je even een privébericht gestuurd 😊

Groetjes,
Amy


Ik heb de laatste dagen juist weer last van het probleem dat ik wel bereik lijk te hebben maar dat bellers meteen op mijn voicemail terecht komen.

daarnaast als ik bel kan ik geen wisselgesprek meer hebben…

maanden geen problemen gehad dan nu begint het weer….

kan je in ieder geval een paar mb overmaken? Helpt dat nog?


Ik heb de laatste dagen juist weer last van het probleem dat ik wel bereik lijk te hebben maar dat bellers meteen op mijn voicemail terecht komen.

daarnaast als ik bel kan ik geen wisselgesprek meer hebben…

maanden geen problemen gehad dan nu begint het weer….

kan je in ieder geval een paar mb overmaken? Helpt dat nog?


Ik ervaar echt geen enkele last meer. Dus wie weet licht het aan je toestel?


Hoi @Bellerissneller,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer dat je nog steeds problemen ervaart! Ik heb je zojuist even een privébericht gestuurd, dan kijk ik even mee.

Groetjes,
Amy


Reageer