.

Beantwoord

Waarom valt het ontvangst van de E-Sim op iphone 14 herhaaldelijk uit?

  • 5 May 2023
  • 64 reacties
  • 1199 Bekeken

We hebben beiden een Iphone 14 en fysiek een simkaart van Hollands Nieuwe.

Daarnaast de E-Sim van Simyo, maar deze valt sinds drie weken herhaaldelijk weg.

zodra je met de fysieke kaart belt, valt de E- Sym uit. Hierna vaak uren geen ontvangst meer.

Meerdere keren gereset ook een reset via Simyo zelf. Maar het blijft zeer slecht. Heb al vier jaar Simyo maar dit is gewoon bagger.

graag een oplossing voor het probleem!


Admin: Titel aangepast vanwege vindbaarheid.

icon

Beste antwoord door Amy 1 June 2023, 11:35

Bekijk originele reactie

64 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hoi @mikep,

Bedankt voor je bericht. Wat balen dat je hier ook last van hebt! De tijdelijke oplossing kan je terugvinden in de best answer van dit topic. 

Ik zie dat je al een internetbundel hebt maar voor de zekerheid heb ik nog even gratis 1000 MB voor je klaargezet in Mijn Simyo > Overzicht. 

Groetjes,
Amy

Blij dat ik dit topic tegen ben gekomen om te zien dat ik niet de enige ben. Voor privé gebruik al jaren tevreden gebruiker van Simyo, met een fysieke SIM en databundel. Vorig jaar heb ik hier voor zakelijk gebruik een Simyo eSIM bij gezet (alleen bellen, geen data), in een iPhone 14. En inderdaad, mijn eSIM valt om de haverklap uit. 

@Amy Ik maak graag gebruik van jullie workaround in afwachting van een permanente oplossing.

@Amy bedankt, ik zal mijn bevindingen hier terugkoppelen. 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi @Swenn en @mwo,

Bedankt voor jullie bericht. Ik heb in beide accounts gratis 1000 MB klaargezet! 

@Swenn Jouw gegevens heb ik doorgegeven aan de juiste afdeling maar ook zal ik in dit topic een update plaatsen als er meer over bekend is.

Groetjes,
Amy

Hoi @Amy , kan ik ook deze maand weer 1000 MB krijgen? De nieuwe maand is weer begonnen en het probleem is nog steeds niet opgelost helaas. 

Ik heb helaas ook al maanden last van dit probleem. Kun je mij ook 1000mb geven zodat ik de oplossing kan testen? Daarnaast wil ik vragen of mijn telefoonnummer ook op de lijst kan die dit probleem ervaren. Alvast bedankt.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi @jasmal,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je contact opneemt.

Jammer om te zien dat je hier ook last van hebt! Ik heb gratis 1000 MB voor je klaargezet. Deze kan je activeren via Mijn Simyo > Overzicht > Pak dit cadeautje uit! 

Helaas is er nog geen update wat betreft deze issue. Excuses voor het ongemak! 

Groetjes,
Amy

Ik ervaar exact hetzelfde probleem als hier door meerdere gebruikers wordt beschreven. Ik heb de tijdelijke oplossing geprobeerd en dat lijkt te werken. Is het ook mogelijk dat ik de MB’s krijg zodat ik niet onverwacht extra kosten krijg? Blijft bijzonder dat dit probleem al maanden speelt bij vele klanten, zoals te lezen via dit topic

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Bianca-Neo,

Bedankt voor je bericht. Ik kan het me goed voorstellen dat dit lastig is! Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

De technische dienst is momenteel hard aan het werk om de oorzaak te achterhalen en dit zo snel mogelijk op te lossen voor jullie. Ik heb zojuist 1000 MB aan je account toegevoegd, dit kun je activeren via Mijn Simyo in het Overzicht. Als je de bundel hebt geactiveerd is deze geldig tot eind van de maand. 

Groetjes,
Roeqajja

@Simyo

Als het zo lang moet duren voordat jullie een oplossing vinden? waarom dan niet alle klanten met esim/Iphone gratis een kleine bundel van 500 mb geven tot het probleem is opgelost? 

ik ben blij dat ik eind deze week het nummer even kan uitschakelen vanwege vakantie en ik dus niet elke 10 minuten hoef te checken of ik nog wel verbinding met het netwerk heb…. 

Meestal valt hij weg als je met de fysieke simkaart hebt gebeld (in mijn geval Youfone), maar de laatste tijd ook wel ‘spontaan’

door vliegtuigstand in en uit te schakelen, kan je het probleem vaak wel weer verhelpen, maar goed dat kan toch niet de bedoeling zijn.

ik verwacht ondertussen wel een beetje pro-activiteit van Simyo! 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @ReneHaarlem,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je hetzelfde probleem ervaart!

Ik heb zojuist 1000 MB voor je klaargezet op je account. Dit kun je activeren via Mijn Simyo in het Overzicht zodat je gebruik kunt maken van onze tijdelijke oplossing :).

Groetjes,
Roeqajja

Beste allemaal, Hier nog een probleemhouder. had deze zelfde vraag als jullie allemaal in een ander topic gesteld, maar werd verwezen naar hier. Ik wacht in spanning op de oplossingen @Amy. Het is best lastig namelijk dat je vaker niet dan wel bereikbaar bent. Fysieke simkaart gaat niet helpen, omdat ik dan zakelijk niet meer te bereiken ben, was juist voor de esim naar Simyo overgestapt.

In navolging van kennelijk vele anderen, mijn esim als 2e nummer valt na een bepaalde tijd uit. Geen streepjes op foon en niet bereikbaar. Ik heb de boel conform de tips ingesteld en toch blijft het euvel zich voordoen. @Amy volgende week zit ik in Frankrijk en met de oplossing vrees ik dat de data(bundel) van Simyo wordt aangesproken (die ik overigens niet heb). Heb je voor mij nog tips? 😔    

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Tenaj,

Bedankt voor je reactie. Ik kan het me voorstellen dat je hiervan baalt. Helaas hebben wij hier nog geen officiële oplossing voor.

Ik kan je eventueel wel een fysieke simkaart opsturen als tijdelijke oplossing. Je kunt mij hier gerust een privébericht voor sturen.

Groetjes,
Roeajja

Ik heb helaas hetzelfde probleem met mijn iPhone 14 pro max. Had op de iPhone 12 pro max nooit problemen. En dit begint echt vervelend te worden. Via WhatsApp krijg ik steeds de “oplossing" om de e-sim opnieuw te installeren maar dat werkt dus niet, want mijn e-sim blijft maar wegvallen. 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi @AaronE,

Bedankt voor je bericht. Jammer dat je hier ook last van hebt! 

Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan stuur ik een fysieke simkaart naar je op!

Groetjes,
Amy

Helaas zelf ook dit probleem. Is er ipv de workaround met wisselen tussen mobiele data ook de optie om weer een fysieke sim te krijgen? (Momenteel heb ik 2x e-Sim in gebruik en het fysieke slot is dus ongebruikt)

Reputatie 6
Badge +6

Hoi @mwo,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je contact opneemt! Ik heb voor nu nogmaals 1000 MB voor je klaargezet. Hopelijk komt er snel een oplossing!

Groetjes,
Amy

Hallo @Amy,

 

Vorige maand heb ik 1000 MB gekregen. Toen ging het goed met het bellen (de problemen van dit forum). Echter is er vandaag een nieuwe maand ingegaan en heb ik geen MB’s. Ik heb ook geen internet bundel bij mijn abonnement in, maar nu ik mijn internet niet aan heb staan, heb ik weer problemen (sinds vandaag). Krijg ik deze maand ook weer 1000 MB? Dan ben ik voor deze maand in ieder geval van mijn problemen af, want dit duurt nu al zo lang!

 

Ik hoor het graag.

 

Met vriendelijke groet,

 

Mwo

Reputatie 6
Badge +6

Hoi @Kcn,

Bedankt voor je bericht. Helaas is er nog geen officiële oplossing. Het blijk nog niet zo eenvoudig op te lossen jammer genoeg. Zodra er een oplossing is zal ik dat delen. 

Groetjes,
Amy

Beste Amy, is er al een update? Zojuist zie ik dat er kosten in rekening zijn gebracht voor dataverbruik terwijl dit geregeld zou moeten zijn. We zijn inmiddels ook 2 maanden verder.. 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi @mwo,

Bedankt voor je bericht. Zojuist heb ik jouw naam op de lijst gezet en 1000 MB voor je klaargezet in Mijn Simyo. 

Wanneer dit is opgelost is helaas nog niet bekend. Zodra dit is opgelost zal ik dit uiteraard met jullie delen in dit topic!

Groetjes,
Amy

Hallo @Amy, ook ik heb helaas dit probleem. Ik heb al een hele tijd geleden met jullie gebeld, maar toen was de klacht blijkbaar bij jullie niet bekend, want de informatie op dit forum is nieuw voor mij. Ook heb ik Apple al gebeld en ben ik langs meerdere winkels geweest voor hulp, maar niemand kan mij helpen. Ik heb bij jullie een simkaart met onbeperkt bellen en zonder data. Is het mogelijk dat je voor mij ook de 1000MB klaarzet, zodat ook ik jouw tips kan opvolgen? En zou ik ook op de lijst met nummers mogen van wie de klacht in behandeling is? Ik zou heel graag horen wanneer dit verholpen is. Groetjes mwo.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi @Kcn

Bedankt voor je bericht. Helaas is er op dit moment nog geen officiële oplossing, ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt. 

Voor nu kan er enkel nog gebruik worden gemaakt van de tijdelijke oplossing. 

Excuses voor het ongemak!

Groetjes,
Amy

Beste Amy, is er al zicht op een oplossing? Ik was een zeer tevreden klant maar de problemen houden nu echt te lang aan en kijk het zelf nog een week aan anders zal ik noodgedwongen overstap moeten maken. 

Reageer