.

Beantwoord

Waarom valt het ontvangst van de E-Sim op iphone 14 herhaaldelijk uit?

  • 5 May 2023
  • 75 reacties
  • 1993 Bekeken

We hebben beiden een Iphone 14 en fysiek een simkaart van Hollands Nieuwe.

Daarnaast de E-Sim van Simyo, maar deze valt sinds drie weken herhaaldelijk weg.

zodra je met de fysieke kaart belt, valt de E- Sym uit. Hierna vaak uren geen ontvangst meer.

Meerdere keren gereset ook een reset via Simyo zelf. Maar het blijft zeer slecht. Heb al vier jaar Simyo maar dit is gewoon bagger.

graag een oplossing voor het probleem!


Admin: Titel aangepast vanwege vindbaarheid.

icon

Beste antwoord door Amy 1 June 2023, 11:35

Bekijk originele reactie

75 reacties

Badge

Ondanks de instellingen van Amy, hier vandaag weer hetzelfde probleem. Zodra ik gebeld wordt of bel met mijn zakelijke nummer, heb ik geen service meer op de Esim van Simyo. 
 

Dit gebeurt altijd. Ongeacht waar ik ben of hoe laat het is. Alleen handmatig is het netwerk weer te vinden.

APN opnieuw ingesteld, internet aan gezet (ook op mijn Simyo!!) en instellingen van Amy en het lijkt nu goed te gaan. Vandaag steeds verbinding!

Reputatie 7
Badge +7

Goedemorgen!

We kunnen ons voorstellen dat dit een erg onhandige situatie is en zijn daarom nog in volle gang bezig met het onderzoek. Hiervoor hebben wij alleen wel voorbeelden nodig. 

Wij willen dus graag voorbeelden ontvangen van de momenten waarop dit gebeurd (postcode + plaats, tijdstip en datum!). Ik wil jullie vragen om mij twee voorbeelden te sturen via een privébericht met het bijbehorende 06-nummers en persoonlijke gegevens. Belangrijk is dat de software van alle toestellen is ge-update naar iOS 16.5. Mocht je dit nog niet gedaan hebben dan vraag ik je om dit alsnog uit te voeren. 

Voor in de tussentijd hebben we een tijdelijke oplossing gevonden. Onderaan dit topic zal ik de screenshots delen voor hoe de instellingen er dan uit moeten zien. Hiermee zou het moeten lukken om tijdelijk de verbinding van de eSIM terug te krijgen. Belangrijk is dat het internet aanstaat op de eSIM. Dit kan je inschakelen via Mijn Simyo > Instellingen > Internet en bellen

Ik kan mij voorstellen dat het een spannende gedachten is om het internet in Mijn Simyo in te schakelen. Ik zal daarom als uitzondering voor jullie aansluiting gratis 1000 mb klaarzetten. Mocht er dan een kleine internetsessie plaatsvinden op de eSIM dan zal dit niet in rekening worden gebracht maar van de gratis 1000 mb worden afgehaald. Dit kunnen jullie dan activeren via Mijn Simyo > Overzicht.

Ik zie graag jullie voorbeelden tegemoet @Joop E-sim, @Aard, @ckmvdz en @Murcielaygo!

Groetjes,
Amy

 

 

@Joop E-sim, probeer eens bij Instellingen, mobiel netwerk, beide simkaarten aanklikken en bij ‘Gesprekken en data’ deze beide op 4G te zetten. Dat gaat bij mij nu al 24 uur goed….

Dus niet 1 op 5G en 1 op 4G.

Succes.

Ik lees nu dit forum, want ik durf niet meer de esim te installeren op mijn iPhone 14, deze 2 weken geleden ontvangen en door dat het niet lukte heb ik nu weer een oude iPhone XR in gebruik. Op deze telefoon was ik destijds gestart met DualSim, fysieke Simkaart zakelijk T-mobile en dan voor privé de Esim, ook nu op deze nu 4 jaar oude iPhone en op mijn vorige iPhone 12 geen problemen met Esim, maar op iPhone 14 was installeren niet mogelijk. Contact via chat en telefonisch, maar geen oplossing. Door vele pogingen en wisselen van telefoon werd ik door de bank ivm veiligheid geblokt, en ik woon in een stad zonder ING kantoor😔, enkele dagen niet kunnen bankieren! Wachten op een brief met nieuwe inloggegevens. 
Reden dat ik nu op dit forum kijk, is het probleem opgelost, of heeft iemand oplossing, dus niet!

Mijn SIMYO contract met alleen bellen was bijna afgelopen, had deze verlengd, maar daar dus nu spijt van😠! Want ik loop nu constant met 2 telefoons rond!

 

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Ghost Kampen,

Bedankt voor je bericht. Oei, ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt en een hele onhandige situatie voor je is! Onze excuses voor het ongemak.

Op dit moment is dit probleem nog in onderzoek wat helaas langer duurt dan verwacht. Wel kan er in de tussentijd gebruik worden gemaakt van de tijdelijke oplossing die ik als '’Best answer'’ heb gemarkeerd in dit topic. Voor nu is dit de enigste oplossing en hoop ook ik dat er snel een officiële oplossing komt!

Ik kan me voorstellen dat je door deze omstandigheden liever niet had verlengt. Echter kan je een verlenging altijd binnen 2 weken annuleren via simyo.nl/annuleren. Je kunt dan als reden opgeven dat je de verlenging wilt annuleren. 

Mocht je gebruik willen maken van de tijdelijke oplossing dan heb ik gratis 1000 mb voor je klaargezet in Mijn Simyo. Deze kan je activeren via Mijn Simyo > Overzicht > Pak dit cadeautje uit!

@Bellerissneller Ook jij bedankt voor je bericht. Hopelijk geeft dit ook meteen antwoord op jouw vraag en heb ik ook voor jouw aansluiting gratis 1000 mb klaargezet mocht je gebruik gaan maken van de tijdelijke oplossing.

Zodra ik hier meer over weet geef ik een terugkoppeling in dit topic.

Nogmaals, excuses voor het ongemak.

Groetjes,
Amy

@Amy bedankt, ik zal mijn bevindingen hier terugkoppelen. 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Murcielaygo,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hier vragen over hebt en dat je het een fijner idee vind als er 1000 mb geactiveerd staat! 

Zolang er geen officiële oplossing is zit er niets anders op dan volgende maand weer 1000 mb cadeau aan je te geven. Zou je mij begin juli een reminder willen sturen hierover? Ik zal ook een agendapunt aanmaken voor mezelf. Dan zorg ik ervoor dat de 1000 mb weer klaarstaat. Dit kan namelijk pas weer vanaf 1 juli. 

Laten we hopen dat het snel wordt opgelost! 

Groetjes,
Amy

Oké, bedankt. Ik heb alles ingesteld zoals je aangaf.

kijken of dit beter werkt!

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @TitiaW en @Fdor,

Bedankt voor jullie bericht. Fijn dat het nu tijdelijk is opgelost! We snappen dat dit inderdaad niet ideaal is. We zijn er intern druk mee bezig dus ook ik hoop zo snel mogelijk op een officiële oplossing!

@Fdor Voor jou heb ik nu ook gratis 1000 mb klaargezet. Je kan dit activeren via Mijn Simyo > Overzicht. 

Zodra er meer duidelijkheid is omtrent dit probleem zal ik dat met jullie delen in dit topic. 

Groetjes,
Amy

Hallo @Amy , mag ik wederom een bundel ontvangen? 

Als het goed is werkt alles weer. Ik heb het sinds gisteren getest en de tijdelijke oplossing teruggedraaid en geen uitval meer gehad.

Hallo @Amy , mag ik wederom een bundel ontvangen? 

Als het goed is werkt alles weer. Ik heb het sinds gisteren getest en de tijdelijke oplossing teruggedraaid en geen uitval meer gehad.

Die ervaring heb ik ook.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @mwo,

Bedankt voor je bericht. Zojuist heb ik jouw naam op de lijst gezet en 1000 MB voor je klaargezet in Mijn Simyo. 

Wanneer dit is opgelost is helaas nog niet bekend. Zodra dit is opgelost zal ik dit uiteraard met jullie delen in dit topic!

Groetjes,
Amy

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @mikep,

Bedankt voor je bericht. Wat balen dat je hier ook last van hebt! De tijdelijke oplossing kan je terugvinden in de best answer van dit topic. 

Ik zie dat je al een internetbundel hebt maar voor de zekerheid heb ik nog even gratis 1000 MB voor je klaargezet in Mijn Simyo > Overzicht. 

Groetjes,
Amy

Instellingen aanpassen naar4G leek heel even te werken, maar nu een dag later toch weer het probleem dat de eSim wegvalt. 

Ook hier dus sinds ongeveer 3 weken deze problemen.  Iets zal dit moeten hebben getriggerd. De iPhone14 heb ik al langer, wel zijn er software updates geweest van Apple.

Hier toch hetzelfde. ik was te enthousiast.

Eén drama. Gaat goed, tot je met je fysieke simkaart belt. Dan is het klaar. 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Bianca-Neo,

Bedankt voor je bericht. Ik kan het me goed voorstellen dat dit lastig is! Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

De technische dienst is momenteel hard aan het werk om de oorzaak te achterhalen en dit zo snel mogelijk op te lossen voor jullie. Ik heb zojuist 1000 MB aan je account toegevoegd, dit kun je activeren via Mijn Simyo in het Overzicht. Als je de bundel hebt geactiveerd is deze geldig tot eind van de maand. 

Groetjes,
Roeqajja

Ik heb de laatste dagen juist weer last van het probleem dat ik wel bereik lijk te hebben maar dat bellers meteen op mijn voicemail terecht komen.

daarnaast als ik bel kan ik geen wisselgesprek meer hebben…

maanden geen problemen gehad dan nu begint het weer….

kan je in ieder geval een paar mb overmaken? Helpt dat nog?


Ik ervaar echt geen enkele last meer. Dus wie weet licht het aan je toestel?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @jasmal,

Bedankt voor je reactie. Ik ben het inderdaad met je eens dat de tijdelijke oplossing niet ideaal is. Helaas is er nog geen duidelijke oorzaak bekend. Echter is dit ook lastig te achterhalen aangezien de Netwerk Specialist geen foutmeldingen of instelling ziet die niet goed zou staan. Achter de schermen zijn we een aantal opties aan het testen en aan het uitsluiten maar jammer genoeg duurt dit langer dan we hadden verwacht. Voor nu heb ik weer gratis 1000 mb voor je klaargezet.

Zodra er meer duidelijkheid is geen ik een update! 

Groetjes,
Amy

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Murcielaygo,

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp dat dit een vervelende situatie is! 

Wij hebben inderdaad meerdere meldingen hierover binnen gekregen wat betreft de iPhone 14 in combinatie met een eSIM die als dual sim wordt gebruikt. We hebben dit inmiddels voorgelegd bij de technische dienst samen met de desbetreffende 06-nummers die hier last van hebben. Het is op dit moment dus in onderzoek. 

Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kan ik jouw 06-nummer ook even laten onderzoeken 😊.

Groetjes,
Amy

Goedenavond allemaal,

 

Vanaf het moment dat ik internet (zoals het advies aangaf ) aangezet heb, is de verbinding stabiel.

4g ingesteld en internet aan,

Ben benieuwd hoelang het stabiel blijft.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @jasmal,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je contact opneemt.

Jammer om te zien dat je hier ook last van hebt! Ik heb gratis 1000 MB voor je klaargezet. Deze kan je activeren via Mijn Simyo > Overzicht > Pak dit cadeautje uit! 

Helaas is er nog geen update wat betreft deze issue. Excuses voor het ongemak! 

Groetjes,
Amy

Beste Amy, is er al een update? Zojuist zie ik dat er kosten in rekening zijn gebracht voor dataverbruik terwijl dit geregeld zou moeten zijn. We zijn inmiddels ook 2 maanden verder.. 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Kcn,

Bedankt voor je bericht. Helaas is er nog geen officiële oplossing. Het blijk nog niet zo eenvoudig op te lossen jammer genoeg. Zodra er een oplossing is zal ik dat delen. 

Groetjes,
Amy

Ik heb helaas hetzelfde probleem met mijn iPhone 14 pro max. Had op de iPhone 12 pro max nooit problemen. En dit begint echt vervelend te worden. Via WhatsApp krijg ik steeds de “oplossing" om de e-sim opnieuw te installeren maar dat werkt dus niet, want mijn e-sim blijft maar wegvallen. 

Badge

Ondanks de instellingen van Amy, hier vandaag weer hetzelfde probleem. Zodra ik gebeld wordt of bel met mijn zakelijke nummer, heb ik geen service meer op de Esim van Simyo. 
 

Dit gebeurt altijd. Ongeacht waar ik ben of hoe laat het is. Alleen handmatig is het netwerk weer te vinden.

Ik heb helaas ook al maanden last van dit probleem. Kun je mij ook 1000mb geven zodat ik de oplossing kan testen? Daarnaast wil ik vragen of mijn telefoonnummer ook op de lijst kan die dit probleem ervaren. Alvast bedankt.

Reageer