.

Beantwoord

Waarom valt het ontvangst van de E-Sim op iphone 14 herhaaldelijk uit?

  • 5 May 2023
  • 75 reacties
  • 2007 Bekeken


Toon eerste bericht

75 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Kcn,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer dat ook jij hier last van hebt! 

Voor nu is er helaas nog geen duidelijkheid wat betreft een officiële oplossing, onze excuses voor het ongemak. Dit probleem is in onderzoek. Hopelijk werkt de tijdelijke oplossing ook goed voor jouw toestel op dit moment. Zo niet, dan hoor ik dat graag van je 😊.

Groetjes,
Amy

Hi Amy, zet je voor mij ook data klaar? Zit niet te wachten op eventuele hoge kosten door deze situatie. 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Kcn,

Zojuist heb ik even meegekeken en zie ik dat er nog 1000 mb gratis voor je klaarstaat in Mijn Simyo! Dit kan je activeren via Mijn Simyo > Overzicht > Pak dit cadeautje uit! 

Ik hoor graag of het lukt 😊.

Groetjes,
Amy

Ik lees nu dit forum, want ik durf niet meer de esim te installeren op mijn iPhone 14, deze 2 weken geleden ontvangen en door dat het niet lukte heb ik nu weer een oude iPhone XR in gebruik. Op deze telefoon was ik destijds gestart met DualSim, fysieke Simkaart zakelijk T-mobile en dan voor privé de Esim, ook nu op deze nu 4 jaar oude iPhone en op mijn vorige iPhone 12 geen problemen met Esim, maar op iPhone 14 was installeren niet mogelijk. Contact via chat en telefonisch, maar geen oplossing. Door vele pogingen en wisselen van telefoon werd ik door de bank ivm veiligheid geblokt, en ik woon in een stad zonder ING kantoor😔, enkele dagen niet kunnen bankieren! Wachten op een brief met nieuwe inloggegevens. 
Reden dat ik nu op dit forum kijk, is het probleem opgelost, of heeft iemand oplossing, dus niet!

Mijn SIMYO contract met alleen bellen was bijna afgelopen, had deze verlengd, maar daar dus nu spijt van😠! Want ik loop nu constant met 2 telefoons rond!

 

 

Helaas heb ik hier ook al maanden last van op mijn iPhone 14. ben er nu eigenlijk wel klaar mee. Alles al geprobeerd via klantenservice, nieuwe esim, reset etc

heb een Simyo onbeperkt bellen zonder internet.

is er een oplossing nu bekend?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Ghost Kampen,

Bedankt voor je bericht. Oei, ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt en een hele onhandige situatie voor je is! Onze excuses voor het ongemak.

Op dit moment is dit probleem nog in onderzoek wat helaas langer duurt dan verwacht. Wel kan er in de tussentijd gebruik worden gemaakt van de tijdelijke oplossing die ik als '’Best answer'’ heb gemarkeerd in dit topic. Voor nu is dit de enigste oplossing en hoop ook ik dat er snel een officiële oplossing komt!

Ik kan me voorstellen dat je door deze omstandigheden liever niet had verlengt. Echter kan je een verlenging altijd binnen 2 weken annuleren via simyo.nl/annuleren. Je kunt dan als reden opgeven dat je de verlenging wilt annuleren. 

Mocht je gebruik willen maken van de tijdelijke oplossing dan heb ik gratis 1000 mb voor je klaargezet in Mijn Simyo. Deze kan je activeren via Mijn Simyo > Overzicht > Pak dit cadeautje uit!

@Bellerissneller Ook jij bedankt voor je bericht. Hopelijk geeft dit ook meteen antwoord op jouw vraag en heb ik ook voor jouw aansluiting gratis 1000 mb klaargezet mocht je gebruik gaan maken van de tijdelijke oplossing.

Zodra ik hier meer over weet geef ik een terugkoppeling in dit topic.

Nogmaals, excuses voor het ongemak.

Groetjes,
Amy

@Amy hoe zit het voor volgende maand?

Ik zie wel dat “mijn” 1000MB niet gebruikt is, dus in principe is het veilig om geen data te hebben als de instellingen goed staan, maar een stukje gemoedsrust zou wel fijn zijn, want toen ik de instellingen fout had staan en de data nog niet geactiveerd had ging het best snel met de kosten.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Murcielaygo,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hier vragen over hebt en dat je het een fijner idee vind als er 1000 mb geactiveerd staat! 

Zolang er geen officiële oplossing is zit er niets anders op dan volgende maand weer 1000 mb cadeau aan je te geven. Zou je mij begin juli een reminder willen sturen hierover? Ik zal ook een agendapunt aanmaken voor mezelf. Dan zorg ik ervoor dat de 1000 mb weer klaarstaat. Dit kan namelijk pas weer vanaf 1 juli. 

Laten we hopen dat het snel wordt opgelost! 

Groetjes,
Amy

Amy, bedankt voor je reactie, en aanbod1000Mb, maar ga ik geen gebruik van maken. Maar als ik mijn verlenging annuleer dan ben ik mijn tel. nummer kwijt! Of kan ik intussen elders dit telnr laten overnemen en dan is mijn contract verbroken?? 

Reputatie 7
Badge +7

@Ghost Kampen Je zal hierbij niet je nummer kwijtraken! Enkel de verlenging wordt geannuleerd 😊.

Oké, bedankt. Ik heb alles ingesteld zoals je aangaf.

kijken of dit beter werkt!

ook ik heb sinds de overstap van de iphone SE 2020 naar de iphone 14 problemen, netwerk valt sindsdien iedere keer weg. en krijg dus klachten dat ik niet bereikbaar ben… ook voicemails mis je op die manier.

ik heb alleen een onbeperkte bellen bundel, ik wil geen internet op dit nummer gebruiken. 

 

Vd week kreeg ik signaal als ik hem op ‘5 G automatisch’ instelde. Maar vanmorgen was ook dat weer verdwenen. 

Heb de best practice instellingen bekeken, maar zo had ik het al standaard ingesteld staan. 

 

het is uitermate irritant en als er niet snel een oplossing gaat komen vrees ik dat ik moet gaan overstappen. 

Ik heb hier ook sinds een paar weken last van :-( 

 

iPhone 14 Pro Max, ik heb geen data abonnement.

 

Erg irritant, dit is mijn zakelijke lijn en ben nu steeds niet meer bereikbaar. Hoe kan ik dit fixen?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @basnld,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer dat je hier ook last van hebt! 

Je kan de stappen doornemen in het toestel die ik in dit topic als best answer heb gemarkeerd. Zojuist heb ik 1000 mb voor je klaargezet die je kan activeren via Mijn Simyo > Overzicht > Pak dit cadeautje uit! Kleine tip: Als je deze vandaag activeert kunnen ze morgen niet meer worden gebruikt omdat morgen de nieuwe maand aanbreekt. In dit geval kan je het beste de 1000 mb morgen activeren 😊.

Excuses voor het ongemak. Zodra er een officiële oplossing komt zullen we dat met je delen. 

Groetjes,
Amy

Beste Amy, is er al zicht op een oplossing? Ik was een zeer tevreden klant maar de problemen houden nu echt te lang aan en kijk het zelf nog een week aan anders zal ik noodgedwongen overstap moeten maken. 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Kcn

Bedankt voor je bericht. Helaas is er op dit moment nog geen officiële oplossing, ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt. 

Voor nu kan er enkel nog gebruik worden gemaakt van de tijdelijke oplossing. 

Excuses voor het ongemak!

Groetjes,
Amy

Hallo @Amy, ook ik heb helaas dit probleem. Ik heb al een hele tijd geleden met jullie gebeld, maar toen was de klacht blijkbaar bij jullie niet bekend, want de informatie op dit forum is nieuw voor mij. Ook heb ik Apple al gebeld en ben ik langs meerdere winkels geweest voor hulp, maar niemand kan mij helpen. Ik heb bij jullie een simkaart met onbeperkt bellen en zonder data. Is het mogelijk dat je voor mij ook de 1000MB klaarzet, zodat ook ik jouw tips kan opvolgen? En zou ik ook op de lijst met nummers mogen van wie de klacht in behandeling is? Ik zou heel graag horen wanneer dit verholpen is. Groetjes mwo.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @mwo,

Bedankt voor je bericht. Zojuist heb ik jouw naam op de lijst gezet en 1000 MB voor je klaargezet in Mijn Simyo. 

Wanneer dit is opgelost is helaas nog niet bekend. Zodra dit is opgelost zal ik dit uiteraard met jullie delen in dit topic!

Groetjes,
Amy

Beste Amy, is er al een update? Zojuist zie ik dat er kosten in rekening zijn gebracht voor dataverbruik terwijl dit geregeld zou moeten zijn. We zijn inmiddels ook 2 maanden verder.. 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Kcn,

Bedankt voor je bericht. Helaas is er nog geen officiële oplossing. Het blijk nog niet zo eenvoudig op te lossen jammer genoeg. Zodra er een oplossing is zal ik dat delen. 

Groetjes,
Amy

Hallo @Amy,

 

Vorige maand heb ik 1000 MB gekregen. Toen ging het goed met het bellen (de problemen van dit forum). Echter is er vandaag een nieuwe maand ingegaan en heb ik geen MB’s. Ik heb ook geen internet bundel bij mijn abonnement in, maar nu ik mijn internet niet aan heb staan, heb ik weer problemen (sinds vandaag). Krijg ik deze maand ook weer 1000 MB? Dan ben ik voor deze maand in ieder geval van mijn problemen af, want dit duurt nu al zo lang!

 

Ik hoor het graag.

 

Met vriendelijke groet,

 

Mwo

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @mwo,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je contact opneemt! Ik heb voor nu nogmaals 1000 MB voor je klaargezet. Hopelijk komt er snel een oplossing!

Groetjes,
Amy

Helaas zelf ook dit probleem. Is er ipv de workaround met wisselen tussen mobiele data ook de optie om weer een fysieke sim te krijgen? (Momenteel heb ik 2x e-Sim in gebruik en het fysieke slot is dus ongebruikt)

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @AaronE,

Bedankt voor je bericht. Jammer dat je hier ook last van hebt! 

Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan stuur ik een fysieke simkaart naar je op!

Groetjes,
Amy

Ik heb helaas hetzelfde probleem met mijn iPhone 14 pro max. Had op de iPhone 12 pro max nooit problemen. En dit begint echt vervelend te worden. Via WhatsApp krijg ik steeds de “oplossing" om de e-sim opnieuw te installeren maar dat werkt dus niet, want mijn e-sim blijft maar wegvallen. 

Reageer