.

Beantwoord

Activeren vervangende simkaart

  • 10 January 2013
  • 271 reacties
  • 26196 Bekeken


Toon eerste bericht

271 reacties

Badge +8
Hoi Natascha,

Ik heb 3 x de pincode inggeven die bij mijn gegevens staat vraagt nu om een puk code, heb ik ook al 3x ingegeven ook niet goed
er gaat iets niet goed.


groeten,
Aydin


Hoi Aydin,

Wanneer je de nano simkaart activeert, veranderen de PIN en PUK code op je persoonlijke pagina. Ik zie dat je vervangende simkaart op 27-5 hebt geactiveerd. Toen zijn de codes ook naar je toe gemaild. Zou je mij in een privébericht het simkaartnummer kunnen sturen van de vervangende nano simkaart die je nu probeert te gebruiken?

Wanneer je de PUK code te vaak verkeerd hebt ingevuld, zal de simkaart onbruikbaar worden. Je zult dan via Mijn Simyo weer een nieuwe simkaart moeten bestellen helaas.

Stuur je me even het simkaartnummer?

Groetjes,
Charlene
Badge +8
hallo,
ook ik heb het probleem ik heb mijn oude simkaart laten blokkeren en heb vandaag mijn nieuwe gekregen met hetzelfde nummer heb hem geactiveerd maar ik kan nog steeds niet bellen enzo, er staat dat ik contact moet opnemen maar aangezien mailen 3 dagen kan duren
het nummer van mijn simkaart is xxxxxxxx alvast bedankt


Hoi Linsey,

Ik heb je simkaartnummer even verwijderd :)

Wanneer je een simkaart blokkeert wegens verlies/diefstal, dan wordt die instelling overgenomen op je vervangende simkaart. Die blokkade moet dan bij de klantenservice worden verwijderd voor je.
Ik zie dat je inmiddels contact met ons hebt gehad, en dat je weer kunt bellen :D

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Hoi Aydin,

Wanneer je de nano simkaart activeert, veranderen de PIN en PUK code op je persoonlijke pagina. Ik zie dat je vervangende simkaart op 27-5 hebt geactiveerd. Toen zijn de codes ook naar je toe gemaild. Zou je mij in een privébericht het simkaartnummer kunnen sturen van de vervangende nano simkaart die je nu probeert te gebruiken?

Wanneer je de PUK code te vaak verkeerd hebt ingevuld, zal de simkaart onbruikbaar worden. Je zult dan via Mijn Simyo weer een nieuwe simkaart moeten bestellen helaas.

Stuur je me even het simkaartnummer?

Groetjes,
Charlene


Hoi Aydin,

Bedankt voor je privébericht. Je nano simkaart is al geactiveerd. En de codes die je hebt ontvangen zijn de codes die bij deze nano-simkaart horen.
Is je toestel wel simlockvrij?
Wat je nog kan proberen is je iPhone synchroniseren met iTunes (met het kabeltje aan de pc) terwijl onze simkaart erin zit.

Ik hoor graag van je wat dat oplevert.

Groetjes,
Charlene
Hoi,
kabeltje aan de computer te doen en te synchroniseren met iTunes is gedaan maar daarna lukt nog steeds niet
Badge +8
Hoi,
kabeltje aan de computer te doen en te synchroniseren met iTunes is gedaan maar daarna lukt nog steeds niet


Hoi Aydin,

Wat voor melding krijg je nu?
Wat je ook nog kunt proberen is een handmatige reset:
je raakt daarbij niks kwijt.

-Aan/uit knop ingedrukt houden samen met de thuisknop (ronde knop scherm)
-Allebei indrukken en ingedrukt houden tot appeltje wegvalt en weer omhoog komt

Je iPhone gaat nu langzaam weer opstarten en zal zichzelf aanmelden op netwerk.

Ik hoor graag van je of het lukt.

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Hoi Aydin,

Wat voor melding krijg je nu?
Wat je ook nog kunt proberen is een handmatige reset:
je raakt daarbij niks kwijt.

-Aan/uit knop ingedrukt houden samen met de thuisknop (ronde knop scherm)
-Allebei indrukken en ingedrukt houden tot appeltje wegvalt en weer omhoog komt

Je iPhone gaat nu langzaam weer opstarten en zal zichzelf aanmelden op netwerk.

Ik hoor graag van je of het lukt.

Groetjes,
Charlene


Hoi Aydin,

Bedankt voor je privébericht. Fijn om te horen om het werkt. Was dat laatste de oplossing?
Je nummerbehoud is goedgekeurd voor 21-6. Op die dag wordt je nummer op onze simkaart gezet. Dan gaat je abonnement ook in.
Let goed op dat je daarvoor nog geen abonnement hebt, dus vandaag nog buiten bundel tarief betaalt.

Groetjes,
Charlene
Hallo,

Ik kan mijn vervangende micro simkaart xxxxxxxx via mijn Simyo niet activeren, want de optie staat niet in de self service lijst (en heb dus ook geen nieuwe pincode die op het scherm zou moeten verschijnen na activatie).

Willen jullie de kaart alsnog activeren?
Badge +8
Hallo,

Ik kan mijn vervangende micro simkaart xxxxxxxx via mijn Simyo niet activeren, want de optie staat niet in de self service lijst (en heb dus ook geen nieuwe pincode die op het scherm zou moeten verschijnen na activatie).

Willen jullie de kaart alsnog activeren?


Hoi R Bosman,

Ik heb je simkaartnummer even verwijderd, kan privacygevoelig zijn :)
Welkom op het forum!
Ik zie dat de technische afdeling al met jouw case bezig is geweest en dat ze jouw simkaart handmatig hebben gekoppeld.
Ik zie dat je daarna weer contact hebt gehad. Heb je je toestel na de activatie al eens helemaal uitgezet en weer aan? Zodat de simkaart zich kan aanmelden op het netwerk?

Ik hoor het graag van je.

Groetjes, Charlene
Beste Moderator,

Graag zou ik een Simyo micro simkaart willen activeren en mijn nano simkaart opheffen. Er is echter geen activatiemogelijkheid onder mijn instellingen. Ik zie dat Simyo niet zo gesteld is op het plaatsen van simkaartnummers, maar ik ga het toch even doen ^^. Mijn simkaartnummer is: ***.

Bij voorbaat dank!
Badge +6
Beste Moderator,

Graag zou ik een Simyo micro simkaart willen activeren en mijn nano simkaart opheffen. Er is echter geen activatiemogelijkheid onder mijn instellingen. Ik zie dat Simyo niet zo gesteld is op het plaatsen van simkaartnummers, maar ik ga het toch even doen ^^. Mijn simkaartnummer is: ***.

Bij voorbaat dank!


Hoi Arcenon,

Welkom op het forum!
Jij hebt een combi simkaart ontvangen die je kan gebruiken als een micro simkaart of als een gewone simkaart.
Beste Moderator,

Graag zou ik een Simyo micro simkaart willen activeren en mijn nano simkaart opheffen. Er is echter geen activatiemogelijkheid onder mijn instellingen. Ik zie dat Simyo niet zo gesteld is op het plaatsen van simkaartnummers, maar ik ga het toch even doen ^^. Mijn simkaartnummer is: ***.

Bij voorbaat dank!


Hoi Arcenon,

Welkom op het forum!
Jij hebt een combi simkaart ontvangen die je kan gebruiken als een micro simkaart of als een gewone simkaart.


Hallo Natascha, bedankt voor je bericht

Ik denk niet dat je mijn verhaal goed begrijpt. Ik heb momenteel een nano simkaart. deze wil ik opheffen en vervangen door een micro / gewone simkaart (die combi inderdaad). Ik voeg even een foto erbij ter verduidelijking.

De linkersimkaart gebruik ik momenteel, die wil ik opheffen. De rechtersimkaart wil ik graag activeren, echter deze optie staat niet onder mijn instellingen.

Gr,

Robert
Reputatie 7
Badge +9
Je kunt ook een adapter aanschaffen, daarmee kun je de nano sim blijven gebruiken.
Deze heb ik al, echter vind dit niet fijn werken. Een micro simkaart hoort in een micro simkaart slot.
Badge +8
Hallo Natascha, bedankt voor je bericht

Ik denk niet dat je mijn verhaal goed begrijpt. Ik heb momenteel een nano simkaart. deze wil ik opheffen en vervangen door een micro / gewone simkaart (die combi inderdaad). Ik voeg even een foto erbij ter verduidelijking.

De linkersimkaart gebruik ik momenteel, die wil ik opheffen. De rechtersimkaart wil ik graag activeren, echter deze optie staat niet onder mijn instellingen.

Gr,

Robert


Hoi Arcenon, dat gaat niet helaas.
Wanneer je een vervangende simkaart hebt besteld en die hebt geactiveerd, is de simkaart die je daarvoor gebruikte onbruikbaar geworden. Wanneer je nu weer van een nanosim naar een microsim wilt, zul je dus een nieuwe vervangende simkaart moeten bestellen op Mijn Simyo. Dan maken we een nieuwe combisim aan voor je, die je binnen twee werkdagen in huis hebt. Dan staat de optie om je vervangende simkaart te activeren wel op de website.
Mocht je daarna weer terug willen naar de nano sim, dan is het inderdaad handiger om een adapter aan te schaffen, zoals Scotsman adviseert. Dan kun je heen en weer wisselen.

Heb ik je vraag hiermee beantwoord?

Groetjes,
Charlene

P.s. Je kunt echt beter geen simkaartnummers openbaar plaatsen. Dus ik heb je foto even weggehaald. 🙂
Hallo Natascha, bedankt voor je bericht

Ik denk niet dat je mijn verhaal goed begrijpt. Ik heb momenteel een nano simkaart. deze wil ik opheffen en vervangen door een micro / gewone simkaart (die combi inderdaad). Ik voeg even een foto erbij ter verduidelijking.

De linkersimkaart gebruik ik momenteel, die wil ik opheffen. De rechtersimkaart wil ik graag activeren, echter deze optie staat niet onder mijn instellingen.

Gr,

Robert


Hoi Arcenon, dat gaat niet helaas.
Wanneer je een vervangende simkaart hebt besteld en die hebt geactiveerd, is de simkaart die je daarvoor gebruikte onbruikbaar geworden. Wanneer je nu weer van een nanosim naar een microsim wilt, zul je dus een nieuwe vervangende simkaart moeten bestellen op Mijn Simyo. Dan maken we een nieuwe combisim aan voor je, die je binnen twee werkdagen in huis hebt. Dan staat de optie om je vervangende simkaart te activeren wel op de website.
Mocht je daarna weer terug willen naar de nano sim, dan is het inderdaad handiger om een adapter aan te schaffen, zoals Scotsman adviseert. Dan kun je heen en weer wisselen.

Heb ik je vraag hiermee beantwoord?

Groetjes,
Charlene

P.s. Je kunt echt beter geen simkaartnummers openbaar plaatsen. Dus ik heb je foto even weggehaald. :)


Dankjewel voor je reactie. Dan bestel ik een nieuwe sim, en is mijn vraag beantwoord 🙂.
Badge +6
Hoi Arcenon,

Graag gedaan. Mocht je nog andere vragen en/of opmerkingen hebben, dan horen we dat graag! 🙂
Goedendag,
Ik heb via mijn Simyo een vervangende micro sim besteld, echter krijg ik geen terugmelding dat er een bestelling is gedaan.
Klopt dat (geen mail), want ik weet nu niet of de aanvraag wordt uitgevoerd.
bvd
Badge +6
Goedendag,
Ik heb via mijn Simyo een vervangende micro sim besteld, echter krijg ik geen terugmelding dat er een bestelling is gedaan.
Klopt dat (geen mail), want ik weet nu niet of de aanvraag wordt uitgevoerd.
bvd


Hoi Charleyr,

Welkom op het forum!
Ik heb je aansluiting bekeken in het systeem. Ik zie dat je op vrijdag 16 augustus een vervangende micro simkaart hebt besteld.
De simkaart is verstuurd en die zal je met 2 á 3 werkdagen ontvangen.
Hallo,
Ik wil ook graag dat mijn vervangende simkaart geactiveerd wordt... Ik kan namelijk ook nergens het kopje Vervangende simkaart activeren  vinden. Mijn simkaart nummer is: 52482582
Alvast bedankt...
Hallo,
Ik wil ook graag dat mijn vervangende simkaart geactiveerd wordt... Ik kan namelijk ook nergens het kopje Vervangende simkaart activeren  vinden. Mijn simkaart nummer is: *
Alvast bedankt...

Inmiddels wordt er al aan gewerkt.
Reputatie 5
Badge +11
Inmiddels wordt er al aan gewerkt.

Hoi CindyJorna, en welkom op het forum:)

Ik zie het 🙂 Je bleek er 2 te hebben. Gelukkig is het opgelost!
Hoi Linsey,

Ik heb je simkaartnummer even verwijderd :)

Wanneer je een simkaart blokkeert wegens verlies/diefstal, dan wordt die instelling overgenomen op je vervangende simkaart. Die blokkade moet dan bij de klantenservice worden verwijderd voor je.
Ik zie dat je inmiddels contact met ons hebt gehad, en dat je weer kunt bellen :D

Groetjes,
Charlene


Ik vind een blokkering op je GESTOLEN kaart logisch, dit dan op je vervangende kaart overnemen is een BEETJE DOM. Die dient immers ter vervanging van de gestolen kaart en moet zelfs door mij geactiveerd worden. De slogans -Simyo gewoon slim- en -Simyo is dé provider waar jij VOLLEDIG in controle bent- zijn daarmee niet helemaal waar... Ik zit nu dus met een NIET werkende vervangende kaart en de helpdesk is gesloten... HELP (svp) !!
Reputatie 5
Badge +11
Ik vind een blokkering op je GESTOLEN kaart logisch, dit dan op je vervangende kaart overnemen is een BEETJE DOM. Die dient immers ter vervanging van de gestolen kaart en moet zelfs door mij geactiveerd worden. De slogans -Simyo gewoon slim- en -Simyo is dé provider waar jij VOLLEDIG in controle bent- zijn daarmee niet helemaal waar... Ik zit nu dus met een NIET werkende vervangende kaart en de helpdesk is gesloten... HELP (svp) !!

Hoi LeoD, en welkom op het Simyo forum.

Om fraude te voorkomen met vervangende simkaarten is er voor gekozen om de blokkade mee te kopiëren naar de nieuwe simkaart.
Toegegeven: het is wat omslachtig, maar helaas een noodzakelijk kwaad.

Door de extra safety check die aan de telefoon gedaan wordt komt fraude hierdoor nagenoeg niet meer voor, gelukkig.

Ik zie dat jouw simkaart vanmorgen ook weer is gedeblokkeerd 🙂
Hallo,
Ook ik zou graag mijn vervangende sim laten deblokkeren/activeren. Het nummer is 58110352.
Alvast bedankt.
Badge +6
Hallo,
Ook ik zou graag mijn vervangende sim laten deblokkeren/activeren. Het nummer is 58110352.
Alvast bedankt.


Hoi Hancs,

Welkom op het forum!
Ik heb je simkaart voor je gedeblokkeerd. Wanneer je toestel uit/aan zet kan je gebruik maken van je aansluiting.
Kan je mij laten weten of je weer gebruik kan maken van je aansluiting?

Reageer