.

Beantwoord

Waarom geeft mijn bank andere afschrijvingen aan dan Mijn Simyo?

  • 9 December 2017
  • 57 reacties
  • 1159 Bekeken

Badge
Als ik mijn betalingen opvraag van Simyo geeft deze heel mooi op 1 velletje aan hoeveel keer ik betaald heb.
Als ik deze bedragen bij elkaar optel kom ik op €120,00 uit. December staat terecht op 0.

Maar als ik de betalingen van de ING (vroegere Postbank) op vraag krijg ik mooi een uitdraai en meteen een totaal telling!
Deze telling geeft aan betaald €140,-- euro, terug laten storten €10,--.
Dit geeft dus een saldo van €130,--.

Dus ik heb €130, -- euro betaald en jullie raar maar waar maar €120,-- verwerkt.

Nu begrijp ik dat jullie niet goed in boekhouden zijn, maar uit deze gegevens blijkt dus dat ik €10,-- extra heb betaald en dat is volgens jullie dus 1x internetbundel,(die automatisch aan zou hebben gestaan) van €5,--.

Maar hieruit blijkt dat IK terecht die €10,-- heb laten terug storten.
Nog weer rekensommetje 10 - 5= 5.
Dus mijn beltegoed is zeker €5,-- euro te laag!

Geen idee hoe ik dit nog simpeler kan uitleggen.
Maar omdat de 1e die hierop reageerde geen idee van boekhouden heeft zijn jullie verder als makke schapen achter haar aan gelopen.
Zoeken jullie nu verder maar uit waar de fout zit! Niet bij mij dus, ondanks mijn terugboeking!
icon

Beste antwoord door Jihane 11 December 2017, 14:36

Bekijk originele reactie

57 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi Marjan de 1e,

Bedankt! Met deze extra informatie kunnen we het nog beter doorgeven aan de desbetreffende afdelingen. Als je nog toevoegingen hebt horen we graag van je!

Groetjes,
Caspar
Badge
@Els Als je inlogt bij Mijn Simyo krijg je boven aan de Kop met :
Simyo- Overzicht -Verbruik -Instellingen- VriendenDeal- Betalingen - Loguit.

Als je Betalingen aanklikt krijg je de fakturen, met de mededelingen dat hij over een dag of 7 zal worden afgeschreven, maar nergens staat aangegeven waneer de betaling van de faktuur is verwerkt in de administratie.
Ik heb nergens kunnen vinden wanneer jullie geld binnen hebben gekregen, ja wel natuurlijk bij mijn giro wanneer afgeschreven maar geen betalingsbewijs bij jullie kant.

Onder Verbruik kan je filteren per maand en soort, maar geeft hij geen totaal verbruik.

Onder Instellingen staat hoe je je destijds hebt ingeschreven en kan je wijzigingen instellen.

Log ik echter in in de App mijn Simyo dan staat onderaan : overzicht(inlogscherm)- verbruik-service-vriendendeal.
Klik ik daar verbruik aan dan kan ik ook weer Filteren per soort .
Dus kan je meteen filteren opwaardering, bundels en verbruik geeft hij zelf meteen aan.
Voorbeelden zie screenshots. Voor januarie geeft hij bijv.aan opwaardering €20,-- en verbruik 12,86. Hij laat alleen de opwaardering van 22 januari en 31 januari zien, maar niet die van 2 januari.Maar dat is de app. waar je mee werkt, telefoneert smst, internet.
Eigenlijk is de app. het bakje zoute pinda s op bar, waar je uit eet en zo meer drinkt.
Hier dan denkt gaat leuk zo bel nog eens.

Maar mijn betalingen heb ik dus nergens in het systeem kunnen vinden.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Marjan de 1e,

Fijn dat het helemaal is opgelost!

Ik kan me voorstellen dat de benamingen van je betalingen en opwaardering wat verwarrend is. Zie je dit ook staan op Mijn Simyo via je browser?

Je tips zal ik doorzetten naar de afdelingen die hier naar kunnen kijken. Mocht er iets gewijzigd worden, dan zul je dat natuurlijk zien met een update van de app of op de browserversie van Mijn Simyo.

Mocht je nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden! :)

Groetjes,
Els
Badge
@Els Bedankt voor de uitleg. Zie inderdaad dat er van bank overgestapt is in mei, waardoor er na april geen problemen met de betalingen van Mijn Simyo zijn.

Maar even 2 kanttekeningen A:
Bij je openingsscherm zie je de kop betalingen, wat erg verwarrend is, want het zijn de fakturen, ja die moeten betaald worden.
Maar omdat er op 2 januarie 1 faktuur gemaakt werd en er 1 betaling was, word je dus op het verkeerde been gezet. Waar ik dus een hele tijd op ben blijven staan, vind betalingen en fakturen toch 2 heel verschillende dingen.
Kanttekening B: in eerste instantie ben ik dus van de gegevens van mijn app. uitgegaan, niet wetende dat die absoluut niet correct (bijgewerkt via de bank?) zijn. Op mijn app. staat toch echt dat ik maar 9x een opwaardering gedaan heb.

Het simkaartje met beltegoed zit nu in mobieltje dat niet kan internetten (geen nachtelijk verbruik als ik slaap) en niet meegenomen wordt zodat ik mezelf niet kan bellen (geen broekzakgesprekken kan hebben). Maar nog wel gebruikt kan worden voor de verschillende app. die een mobielnummer willen hebben.

Dus dit is nu verder opgelost van mijn kant uit.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Marjan de 1e,

Sorry voor de verwarring van ons vorige antwoord. Het klopt inderdaad dat de automatische opwaardering van 2 januari pas is afgeschreven op de 24e van die maand. Normaal gesproken zit hier sowieso enkele dagen tussen, maar 20 dagen is inderdaad een uitzondering.

Zojuist heb ik contact opgenomen met mijn collega van de financiële afdeling voor een uitleg. Ook hij heeft meegekeken naar deze betaling en geeft aan dat er in januari veel incasso's enkele weken later pas hebben plaatsgevonden wegens een technisch probleem bij onze toenmalige bank. Hierdoor zijn veel opwaarderingen en facturen rond die tijd later geïncasseerd dan gepland, zo ook bij jou. Vandaar dat er dus zo'n tijd tussen je opwaardering en de incasso zit in januari. Bij de opwaarderingen die erna hebben plaatsgevonden zie je dat er steeds maar enkele dagen tussen zit.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Els
Badge
@Niels Zelf dacht ik aldoor dat het verschil in Maart zat. Maar als je gewoon even naar de afschriften hierboven kijkt zie je dat het om de betaling van 2 januari zou gaan die 23 januari wordt afgeschreven. Dat was aldoor heel gewoon, waarom nu ineens anders?
Reputatie 6
Badge +5
Hi Marjan de 1e,

Het kan gebeuren dat afschrijvingen van de rekening een aantal dagen later is. Vaak gebeurt de afschrijving nog op dezelfde dag. Dat het geld pas na 20 dagen wordt afgeschreven komt eigenlijk bijna nooit voor. Ook op jouw aansluiting kan ik niet zien dat dit is gebeurd. Zou je een specifieke opwaardeer- en afschrijfdatum kunnen noemen waarbij dit is voorgekomen? Dan ga ik daar graag mee voor je aan de slag :)

Wat betreft internet op 5 december. Ik zie dat je op dat moment een internetbundel gebruikte en dat er geen beltegoed is afgeschreven voor internetgebruik. Het klopt dat een prepaid internetbundel een maand lang geldig is. Heb je hier verder nog vragen over?

Groetjes,
Niels
Badge
Hoera het klopt dus. Simyo schrijft van PREPAID abbonementen pas 20 !!! dagen later de opwaardering af.
Dus gewoon gezegd ze hebben vergeten de betaling van 2 januari af te laten schrijven, automatische machtiging met tegoed onder €2,-- en komen daar 20 dagen later achter.Dat zijn dus de " paar dagen later" waar aldoor over geschreven wordt.
Jammer dat ik zelf met deze conclusie moest komen en verder aldoor te horen kreeg alles klopt, vertrouw ons toch ("op onze eerlijke blauwe ogen"), de boekhouding klopt.
Waarschijnlijk logisch is dan ook dat de gegevens op mobiel een paar uur "wat ook ook iets langer kan duren" achter lopen met de gegevens. Zoals de internetbundel van 5 november die pas 27 november daadwerkelijk van mijn beltegoed wordt afgeschreven op mijn mobiel. Was beltegoed op mobiel €5,-- te hoog. 22 dagen lang! Ach een paar dagen.
Helft gegevens worden dus ook niet op app. verwerkt, maar de boekhouding Mijn Simyo klopt.
Ik raad dus iedereen aan om bij prepaid Simyo meteen Mijn Simyo bij te houden, anders moet je later zo zoeken naar het waarom. Want het antwoord op je vraag is: "alles is nagerekend en de boekhouding klopt" en afschrijfdatum is paar dagen later al opwaardatum.

p.s. de internetbundel van 5 december die "automatisch heeft aangestaan" is ook uit mobiele gegevens . Klopt want is maar maand geldig!
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Marjan de 1e,

Mooi dat Els het duidelijk voor je heeft gemaakt. Het is zeker mogelijk dat een opwaardering een tijde later wordt afgeschreven.

Als je verder nog vragen hebt, horen we graag van je!

Groetjes,
Caspar

@Friesian, bedankt voor al je hulp!
Badge
@Els Geen idee wat ik zou moeten vragen, want met die uitleg is de opwaardering van 2 januari dan pas op 23 januari afgeschreven, bijna 3 weken later.
Dat lijkt me niet erg waarschijnlijk, logischer is hooguit 2, 3 dagen verschil.
Maar goed dat is de uitleg, Dus het is heel normaal dat betalingen pas 3 weken later geind worden? Dit maakt de boekhouding wel erg gecompliceerd. Dat voor een prepaid" dus vooraf betalen" abbonement, met automatische machtiging om als beltegoed onder de €2,-- komt geld van de rekening af te mogen halen!

Telefonische uitleg is geen optie. Dat wordt wel duidelijk als er naar verbruik gekeken wordt. Ik sms en heel af en toe wordt er gebeld. Maar dat zijn telefoontjes die andere voor mij doen. Zo goed uitgelegd.
@Marjan de 1e, Els heeft je enkele vragen gesteld in haar 2 reacties. Voor als het nog niet gebeurt is....
Zou je daar antwoord op kunnen geven?
Badge

dit is er dus wat er mijn app. cq mobiel staat. Je ziet daar zou ik in Maart dus helemaal niets hebben opgewaardeerd!
Badge

Ray, dit zijn dus de betalingen volgens Simyo. Dat je maar 9 betalingen ziet klopt want de betaling van 3 april is geen automatische maar een handmatige omdat mijn saldo te laag was om 1 internet bundel te activeren. Over de rest van het jaar heb ik dacht ik niets te klagen,
Bedankt dat je naar gegevens wil kijken.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Marjan de 1e,

Bedankt voor je reactie. Ook dit heeft Asma je in reactie op je e-mail eerder uitgelegd. Ik heb jouw bericht met het overzicht van alle afschrijvingen in 2017 er nogmaals bij gepakt.

In 2017 is je beltegoed in totaal 12 keer automatisch opgewaardeerd. Dit zijn de laatste twaalf betalingen die je op je bankrekening kunt terugvinden in 2017. De eerste incasso die in januari 2017 heeft plaatsgevonden betreft een opwaardering van eind december 2016. Vanwege de eerder genoemde verwerkingstijd van enkele dagen, heeft de daadwerkelijke afschrijving van deze opwaardering in het jaar 2017 plaatsgevonden. Om deze reden zie je dus op Mijn Simyo in heel 2017 12 automatische opwaarderingen staan, maar zijn er datzelfde jaar 13 van je bankrekening afgeschreven. Je hebt dus echt niets te veel betaald. Maakt dit het nog wat duidelijker voor je?

Zo niet, dan willen we je natuurlijk alsnog met alle liefde telefonisch te woord staan. Wellicht kunnen we het op die manier wat makkelijker uitleggen, dit zal ook jou een hoop tijd schelen. Op deze manier lijken we er namelijk niet echt uit te komen. Laat je het me weten?

Groetjes,
Els
Ik zie er maar 9. Maar wel 2 in maart, op 6 en 8 maart.

Misschien kun je ook het overzicht van je MijnSimyo plaatsen?
Badge
Jammer Els,
maar er is dus 13x een afschrijving geweest en volgens jullie betalingen zijn dat er maar 12 geweest.

Volgens het lijstje van jullie betalingen is er in maart 1x een betaling geweest.

Dus waarom heb ik 13x betaald en staan er maar 12 verantwoord!

Bij mijn spreadsheet ben ik uitgegaan van jullie opwaarderingen en kom dan ook met 12x opwaarderingen op een saldo van 1,83 uit.
Maar dan hou ik echt nog 1x een automatische afschrijving over .

Dus pak de lijst met betalingen erbij en kijk waar de betaling van 8 maart is verantwoord in jullie boekhouding.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Marjan de 1e,

Allereerst natuurlijk de beste wensen voor het jaar 2018! Fijn dat je er met je spreadsheet uit bent gekomen.

Wat betreft de twee afschrijvingen in maart kan ik me voorstellen dat dit wat verwarrend kan zijn aangezien er maar één opwaardering in maart heeft plaatsgevonden. Hier is echter wel een duidelijke verklaring voor, Asma heeft je deze ook per e-mail toegestuurd op 14 december. Hier hebben we nog geen reactie op ontvangen, heb je haar bericht gelezen?

Op het moment dat je beltegoed onder de €2,- komt, wordt er automatisch opgewaardeerd met €10,-. Dit had je toentertijd ingesteld via Mijn Simyo. Tussen het moment van opwaarderen en de daadwerkelijke afschrijving van je bankrekening kunnen enkele dagen verwerkingstijd zitten. Op 28 februari heeft er een automatische opwaardering plaatsgevonden, enkele dagen later op 6 maart is dit bedrag automatisch van je rekening afgeschreven. Vervolgens is je beltegoed op 4 maart weer onder de €2,- gekomen waardoor er opnieuw een automatische opwaardering heeft plaatsgevonden. Deze opwaardering is op 8 maart van je rekening afgeschreven. Je ziet dus twee bedragen van €10,- die in maart van je rekening zijn afgeschreven, dit gaat in werkelijkheid dus om een opwaardering van eind februari en begin maart. De opwaardering van februari is in maart afgeschreven vanwege de eerder genoemde verwerkingstijd tussen de opwaardering en de afschrijving. Maakt dit het wat duidelijker voor je?

Als je hier nog vragen over hebt, dan hoor ik dat graag.

Groetjes,
Els
Badge

Dank zij de feestdagen, waar familie bij elkaar komt en ik de tip kreeg om mijn verbruik over 2017 in een spreadsheet te zetten en te beginnen met de girobetaling van 2 januari, die jullie ook in de boekhouding hebben is het me gelukt. Ben aldoor netjes bij opwaardering begonnen en ja kom op een bedrag van €1,83 uit.
Dus jullie boekhouding klopt op die 10 euro van maart na
Daar heb ik geen verbruik voor kunnen vinden. De rest van de opwaarderingen en verbruik kloppen.
Maar jammer dat de gegevens in de app. (waar ik in 1e instantie vanuit ging dat die klopten) zo slecht bijgewerkt worden.
Dan was deze hele discussie niet nodig geweest, nou ja op de 10 euro na dan.
Dit is een screenshot van mijn girobetalingen en hoop dat we kunnen zeggen:
"Gezellig 2018".

Reputatie 7
Badge +6
Hoi de 1e

Weet je wat jij zou moeten doen als dit Überhaupt mogelijk is bij simyo.
Misschien is het dan wijsheid om lekker met al je spulletjes naar Amsterdam te rijden en Alles op tafel te gooien en tot een oplossing te komen.

En dit probleem voor eens en altijd de wereld uit te helpen.😉Tip voor 2018 niet zo mopperen er zijn veel ergere dingen in het leven😃
Natuurlijk mag je vragen stellen beste @Marjan de 1e ik geef alleen maar aan dat ik het anders zou doen.

[ Quote ]
Wat zelfs jij toegeeft door te schrijven “ Simyo heeft de juiste gegevens”.
[/Quote]

Dit is wat ik schreef
Simyo heeft de juiste gegevens, jij bent anders van mening.

Zie je 'de verschillen'? ☺️
Badge
@Friesian bedankt voor de tip om via Google screenshot te maken. Heb het gevonden en ja ook diverse gemaakt. Het opladen lukt nog niet krijg aldoor 2x de afbeelding.
Maar met een prepaid beltegoed van 1,83 en nu een internetbundel van 150 mb die eergisteren is ingegaan en nu nog 6 dagen geldig is ben ik nog steeds klant.
Als klant mag ik vragen om uitleg van verschil. Dat doe ik dus nog steeds,omdat ik geen uitleg maar alleen “wij hebben gelijk” te lezen hebben gekregen. Wat zelfs jij toegeeft door te schrijven “ Simyo heeft de juiste gegevens”.
Maar het verschil met de app. gegevens is nog steeds niet uitgelegd.

Verder een leuke jaarwisseling en dat jij nog lang zo n tevreden klant mag blijven.
Ik heb het je al eens gezegd beste Marjan, ga toch eens controleren en vergelijken. Verschillende aanbieders, oriënteer je goed, maak een goede keuze. Maar je nummer, nummerbehoud hoeft geen reden te zijn om deze ontevredenheid te houden. Sim only kan bij een RUIME BUNDEL EN TOCH LAGERE MAANDPRIJS voordeliger zijn dan wat je nu hebt, alles beter dan ontevredenheid.

*Edit
Als gebruiker ben je ook dan een klant, al dan niet van Simyo @Marjan de 1e ik schreef VERTROUWEN, iets anders dan GOEDGELOVIG.

Door het woordje goedgelovig, "correctie" vraag ik me toch echt af of je ÜBERHAUPT hulp wilt.
*

Leuke jaarwisseling en een goed 2018 gewenst.
Fijn lang weekend !

Friesian
Badge
@Friesian Ik heb Asma al privé cq schriftelijk al uitgelegd waarom beluitleg geen goed idee is. Jammer dat zij dan verder niets kan.
Het vertrouwen wederzijds? bij mij aldoor geweest, totdat Simyo vergat in november om een internetbundel van mijn beltegoed af te halen en dat toen eind november even deed. Ja toen ging ik nakijken en als je dan merkt dat mobiel opgeeft dat je 9x een opwaardering hebt gehad, dat Simyo opgeeft 12x en mijn Giro aangeeft 13x. Wie moet ik dan vertrouwen.
10 jaar ja en al sinds 2013 Simyo klant wie was de meest goedgelovige.
Waarom zou ik mijn verlies van €10,— zeker moeten nemen, als Simyo niet verder komt dan de boekhouding klopt. Ja de gegevens heb ik allemaal naar boekhouding Simyo gestuurd, al op 19 december maar ook daar nog geen e-mail of berichtje van gehad! Met Fotokopieën van app. gegevens,giroafschriften.
Hoe maak ik een screenshot met mijn mobiel cq tablet? Alletwee Apple.
Was dat maar waar. Maar heb sterk het idee dat achter schermen “correcties” uitgevoerd worden die niet op mobiel verschijnen .


Even googlen op screenshot maken met jouw toestel merk en type.

Maar jij moet Simyo net zo goed vertrouwen als Simyo jou. Is dat niet zo dan is er geen basis voor vertrouwd samenwerken.

En dat als 10 jaar prepaid klant/gebruiker !🤔
Ik zou echt geen 20 dagen nodig hebben met daarin 31 reacties om te denken, om tot een conclusie te komen..😉
Er wordt gevraagd, 10 DAGEN GELEDEN @Marjan de 1e om een screenshot te mailen naar webcare. Dus een mail met bijlagen via je (Edit -voorbeelden) telefoon, pc.

Asma wil het doornemen en daarna telefonisch met je bespreken. Ze vraagt zelfs of je dat goed vindt. Hierop geef je géén antwoord.

Simyo heeft de juiste gegevens, jij bent anders van mening. Maar of je het zelf wilt oplossen vraag ik me af.

Reageer