.

Beantwoord

Waarom geeft mijn bank andere afschrijvingen aan dan Mijn Simyo?

  • 9 December 2017
  • 57 reacties
  • 1159 Bekeken


Toon eerste bericht

57 reacties

Badge
Ik heb er niet zo n probleem mee om het zo te doen.
afgeschreven
2 januari: € 10,- 2 januari doorlopende incasso
22 januari: € 10,- 23-01 doorlopende incasso
31 januari: € 10,- 27-01 doorlopende incasso
10 februari: € 10,- 07-02 doorlopende incasso
28 februari: € 10,- 17-02 doorlopende incasso
4 maart: € 10,- 06-03 Simyo PSP Doorlopende inasso
08-03 Simyo PSP Doorlopende incasso
3 april: € 10,- 03-04 KPN B.V. Simyo
10 mei: € 10,- 15-05 Simyo PSP Doorlopende incasso
11 juli: € 10,- 14-07 doorlopende incasso
8 september: € 10,- 12-09 doorlopende incasso
10 oktober: € 10,- 10-10 KPN Simyo prepaid
27 november: € 10,- 29-11 Doorlopende incasso
5 december: € 10,- 06-12 Doorlopende incasso

Zoals je ziet zit de fout bij de betaling van 8 maart


Aangezien jij de € 10,- euro die terug gestort terloops vermeld zet ik hem ook niet op de lijst.
Maar zoals je ziet is er al in maart iets fout gegaan,
Geef meteen toe ik had de giro moeten controleren.
Maar omdat jullie bij hoog en laag volhieden dat de internetbundel niet van mijn beltegoed was afgegaan, terwijl ik zeker weet dat hij betaald is van de € 6,93 die er nog was,.zit ik nog steeds met een raar gevoel, was mijn beltegoed dan bijna 3/4 jaar niet correct?
Reputatie 7
Badge +10
Hi Marjan,

Geen zorgen 🙂 Het aantal opwaarderingen is geen hogere wiskunde, dus ik heb een vermoeden dat we daar wel uit moeten komen samen. Je geeft aan dat je bank aangeeft dat je in totaal 14 x € 10,- hebt opgewaardeerd, waarvan je één keertje dat tientje terug hebt gestort. Je komt dan uit op € 130,-.

Even los van alle internetbundels en dergelijke, ga ik alleen op een rijtje zetten hoeveel keer je opgewaardeerd hebt volgens ons systeem, goed? Want dat is immers je vraag. Ik zie het volgende staan:

  1. 2 januari: € 10,-
  2. 22 januari: € 10,-
  3. 31 januari: € 10,-
  4. 10 februari: € 10,-
  5. 28 februari: € 10,-
  6. 4 maart: € 10,-
  7. 3 april: € 10,-
  8. 10 mei: € 10,-
  9. 11 juli: € 10,-
  10. 8 september: € 10,-
  11. 10 oktober: € 10,-
  12. 27 november: € 10,-
  13. 5 december: € 10,-

Dit is dus 13 x € 10,-. Op 7 december heb je een tientje teruggestort. Hierdoor komen we uit op € 120,-. Er zitten ook een paar mislukte opwaarderingen tussen, maar die zijn nu dus niet relevant.

Jij geeft aan dat je bank je laat zien dat die 14x gebeurd is, en dat daar dan die € 10,- afgehaald is. Mag ik van jou via een privébericht de data van afschrijvingen en de referenties die erbij staan? Dan kan ik kruisverwijzingen maken en precies kijken waar het mis gaat. Want ergens wordt een fout gemaakt, maar dat kan ook een menselijke fout zijn 😉 Je stuurt een privébericht door op mijn naam/foto te klikken en dan te drukken op 'Stuur bericht'. Laat je me dat dan nog even weten?

Marjan, ik wil je van één ding garanderen: dit is allemaal niet ingewikkeld, en als er een fout gemaakt is, zal die heel makkelijk vindbaar zijn. Geen zorgen, dus. Ik wil je ook, voor de toekomst, adviseren dat het niet echt vriendelijk is om naar mensen te refereren als 'makke schapen'. Ik denk dat ieders moreel kompas dat beaamt, maar los daarvan gaan we op dit Forum met respect met elkaar om. We zouden het fijn vinden als je hier rekening mee wilt houden.

Tot snel!

@ Franswon en Ray, dank voor de hulp heren!

Groetjes,
Jihane
Badge
Ach ik ben er al een tijdje over bezig, maar als je aldoor hoort, ja mijn collega heeft het nagekeken en het klopt, er over opbelt en te horen krijgt ja zie dat mijn collega er al naar gekeken heeft.
Dat vind ik dan niet erg positief.
Helemaal omdat niemand kan uitleggen waarom er geld van mijn girorekening gehaald wordt.
Dan wordt er zoo maar gezegd ach foutje computer waarschijnlijk heeft automatisch betalen aan gestaan.
Dat is het enige antwoord en over terug betalen wordt niet gesproken ja in Januari kan ik heel mischien wat terug krijgen.
Nu heb ik zelf geld terug laten storten en wordt er gezegd ja U heeft geld terug gehaald dus mogen we het van uw beltegoed afhalen.
Maar waarom ze dat geld van mijn rekening afgehaald hebben, daar hoor ik alleen maar WE moesten!!! 1 internetbundel aanschaffen want vinkje in computer stond aan. Dus dan halen we er maar meteen 2x van UW rekening af.
Waar het mij om ging dat er iemand echt serieus eens kijkt ( en niet herhaalt wat collega al gezegd heeft) wat hier zo fout is gegaan en kan bewijzen ja wij moesten wel want....., en dat op papier kan laten zien.
Ik heb eens gezien dat iemand KPN had staan een keer. Kun je dat eens nagaan?

Je zou ook de maanden naast elkaar kunnen leggen om te zien waar het verschil zit.


Geen idee hoe ik dit nog simpeler kan uitleggen.
Maar omdat de 1e die hierop reageerde geen idee van boekhouden heeft zijn jullie verder als makke schapen achter haar aan gelopen.
Zoeken jullie nu verder maar uit waar de fout zit! Niet bij mij dus, ondanks mijn terugboeking!


Ik weet niet wie die dame is die jij bedoelt maar ik zie maar 1 vrouw en dat ben jij.

Trouwens mensen makke schapen noemen die je willen helpen getuigd niet echt van respect.
Reputatie 7
Badge +9
Zoals hierboven vermeld kan ik niet in de administratie kijken, je moet dus even wachten tot een moderator dit leest.
Badge
Dat de Postbank de ING is geworden klopt helemaal.
Zal het zo even aan passen anders denken de andere makke schapen oh daar zit het verschil.

Maar ik heb het wel over 1 heel jaar dus 365 dagen.
Waarbij ik rekening heb gehouden met het overlopen van 2016 naar 2017.
Reputatie 7
Badge +9
Een mogelijke verklaring is dat de bank de valutadag hanteert en Simyo de dag van verwerking van de mutaties. Als hier net een verschil in zit met een maandwisseling kan een verschil ontstaan.
Ik kan niet in de administratie van Simyo en niet in die van jouw bank kijken, dus die 5 euro kan ik zeker niet verklaren.

Off topic

Volgens mij bestaat de Postbank allang niet meer maar is het nu ING

Reageer