.

Beantwoord

Waarom geeft mijn bank andere afschrijvingen aan dan Mijn Simyo?

  • 9 December 2017
  • 57 reacties
  • 1159 Bekeken


Toon eerste bericht

57 reacties

Badge
Hoe maak ik een screenshot met mijn mobiel cq tablet? Alletwee Apple.
Was dat maar waar. Maar heb sterk het idee dat achter schermen “correcties” uitgevoerd worden die niet op mobiel verschijnen .
Een foto plaatsen doe je door een screenshot te maken, eventuele privé gegevens afschermd en upload naar het forum door op de fotocamera te klikken en de stappen volgt.

Check de 2e regel, daar houd je mobiel geen rekening mee. Misschien zit daarin al een verschil?

Badge
Gelukkig dat jullie gegevens zo kloppen. Is echt fijn voor jullie.

Jammer dat die zo afwijken van de gegevens die op mijn app (mobiel) staan en helemaal met mijn giroafschriften.
Maar fijn jullie gegevens kloppen, maar niet met de gegevens die jullie naar mijn app cq, mobiel sturen en niet kunnen controleren. Omdat mij dus regelmatig bewijs (geen idee hoe ik foto op kan sturen?) gevraagd wordt.

Jammer dat de gegevens van mijn mobiel zoveel lager verbruik geven en mijn giro een hoger bedrag. Toeval?

Dus nogmaals gelukkig dat jullie gegevens zo goed kloppen.

Voor het bel/sms verbruik van nog geen €2 ,-- per maand vind ik een abbonement van € 6,-- te veel . Daarom dus PREPAID, vooruit betalen.
Maar begrijp heel goed een abbonement voor jullie makkelijker is.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Marjan de 1e,

Het is niet fijn dat hier nog steeds onduidelijkheid over is. Ik heb het gelijk even voor je uitgezocht!

Vanaf 1 januari 2017 tot en met vandaag heb je in totaal 12 internetbundels gehad á € 5,-. Hiernaast heb je € 61,46 aan verbruik geregistreerd. Op dit moment heb je € 1,83 beltegoed. Als je de totale kosten vergelijkt met de aantal opwaarderingen, dan komt dit overeen. Je beltegoed werd automatisch opgewaardeerd bij een belsaldo onder de € 2,-.

Ik kan me heel goed voorstellen dat jij je afvraagt waarom jij € 130,- aan kosten hebt gemaakt met je prepaid. Misschien is een Sim Only veel voordeliger voor jou? Je kunt op onze website de bundels zien en dit vergelijken met je verbruik.

Laat het mij weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Ashweeta
Badge
Waarom zouden 13 afschrijvingen terecht zijn.? Ik ben prepaid dus moet zorgen dat mijn beltegoed voldoende is om te bellen sms en, maar betaal wat ik verbruik. 13 opwaarderingen die terecht zijn terwijl ik maar voor 90 euro verbruik. Als ik een abbonement had ja dan waren die terecht elke maand weer. Maar dan was mijn tarief lager. Ik betaal meer omdat ik GEEN abbonement heb, omdat mijn verbruik normaal gesproken veel minder is dan ik aan abbonementskosten zou betalen. Ik bel sporadisch sms iets meer. Maar mijn jaarverbruik is tot nu toe gemiddeld €3, —per maand terwijl ik weet dat januari en februari iets duurdere maanden zijn geweest. Dus voor een jaar verbruik van 3 euro per maand en internet bundel van €5, waarbij je niet eerder op mag waarderen tot bundel op is met totaal jaarverbruik van 1212 mb dus gemiddeld 101 mb per maand maar je kan niet minder kopen, dus van elke 150 mb die ik gekocht heb waren er 49 te veel. Dus 11x5 is €55 euro internet en 37,98 aan verbruik sms telf. Moet ik 130,— euro betalen om voor een duurder tarief prepaid €92,98 te verbruiken? Die €2;98 zal wel meegenomen saldo van 2016 zijn.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Marjan de 1e,

Ik vind het erg vervelend om te horen dat er nog steeds onduidelijkheid is over je verbruik.

Eerder hebben wij mailcontact gehad over het bedrag dat op 8 maart is afgeschreven. Het gaat hier om de opwaardering die op 4 maart heeft plaatsgevonden. Ik kan mij voorstellen dat jij je afvraagt waarom hier een verschil in zit, dit komt omdat het een aantal werkdagen duurt voordat dit bedrag is afgeschreven van je bankrekeningnummer.

Zoals eerder uitgelegd kan de weergave van de App anders zijn dan die van Mijn Simyo, omdat je een periode kunt selecteren. In het jaar 2017 hebben er tot nu toe 13 opwaarderingen plaatsgevonden, dit is terecht.

Ik zou je graag willen vragen om een screenshot van jouw App weergave te mailen naar webcare@simyo.nl. Ik kijk dan met je mee, waarna ik het verschil telefonisch aan je toelicht. Denk dat dit handiger is, omdat er nog steeds onduidelijkheid is over je verbruik.

Vind je dat goed?

Groetjes,
Asma
Badge
@Friesian vond ook aldoor dat Simyo beste prepaid was, oké mobiel informatie en verwerkingsinformatie lopen niet synchroon.
Maar ach het is makkelijk je geeft machtiging af voor opwaarderen als BELTEGOED onder 2 euro komt .
Jammer genoeg gebruiken ze die machtiging ook voor andere dingen( volgens Asma om tegoeden van op te waarderen die al lang geweest zijn, dus after paid i.p.v. prepaid) maar die informatie bereikte mobieltje helemaal niet.

Ben denk ik bij elkaar al zo n 10 jaar prepaid gebruiker en dat bevalt me goed kan dus met €10,— hele maand sms,bellen sporadisch en internetten.

Maar zag nu bij Simpel dat het voor €5– euro kan. Maar dan heb je weer nieuw nummer moet je alles weer omzetten.

internetbundel kleiner en opwaarderen onder 10 mb noem maar dwarsstraat dan kan je alle kanten op.
Pokemon go vreet nu mb s met dat weer erbij, maar ja nu even niet meer spelen.
Ik zal het je eerlijk zeggen, Marjan de 1e. Mijn insteek is dat er behalve grotere bundels (MB) ook een kleinere bundel zou moeten zijn (mijn topic over 500 MB).
1e jaar, 100 minuten/500 MB €10,00 per maand bijvoorbeeld, daarna verlenging €8,00.
Het zou in mijn ogen (niet alleen) voor jou gemakkelijker en overzichtelijker werken. Meer Prepaid gebruikers zouden eerder voor sim only kiezen (EU) internet buitenland.

Ik zeg niet dat Simyo een prijsvechter moet zijn maar als budget provider kan er door zowel een kleinere en grotere bundels een scherp aanbod, dus voor ieder wat wils geboden worden.

Dit hele gedoe is mij teveel werk, ik houdt van eenvoud, overzicht en niet teveel betalen.
Ik kan alleen maar zeggen, lees mijn reactie nog eens goed door.

Suuk 6
Fijne zondagavond nog.
Friesian
Badge
@Friesian geef meteen toe dat ik slapend arm ben geworden. Ik heb prepaid hield dus aldoor mijn Simyo op mijn mobiel in de gaten. Maar vergat de data van de giro te controleren. Inderdaad fout, maar in november heb ik dat wel gedaan, meteen gereageerd maar het enige wat er gebeurd is dat ik € 5, euro armer ben geworden. Simyo heeft vergeten de opwaardering in mijn Simyo app. te zetten.
Asma heeft al gereageerd en het enige wat ik hoor giro datum en boekingsdatum zijn niet hetzelfde.
Maar voor 545 bellen/sms in het hele jaar heb ik aan sms 21,02 bellen 13,03 betaald. Opgave van Simyo wat verbruikt u per jaar en uitgespit verbruik per maand, Deze bedragen kloppen vierkant.
Mijn mb verbruik weer jaar opgave van Simyo is over het hele jaar 1212 geweest waar ik in totaal 13 bundels van 150 mb a € 5,— dus €65,— euro voor betaald heb. Dan heb ik het niet over de €3,64 die ik aan internet kosten heb betaald omdat activering bundel niet soepel verliep.

Dus voor een totaal bedrag van €37,69 + €65,— heeft Simyo dus € 130,00/afgeschreven, waarvan er meerdere niet in mijn Simyo app. ( op mijn mobiel als beltegoed saldo) zijn verschenen en ook niet in het maandoverzicht staan.

Maar dat komt omdat de afschrijfdatum en boekingsdatum niet gelijk lopen.
Maar eens op zoek hoe ik iemand van de klantenservice, boekhouding te pakken kan krijgen.Niet via dat contact formulier onderaan meldingsscherm.
[........]
Gebruikte vanaf 06-12-2013 dacht tot volle tevredenheid Prepaid (betekend dus vooruit betalen) maar krijg langzaam het idee dat er hier iemand slapend arm is geworden.

@Marjan de 1e laat Asma eerst eens aan de gang gaan met de gegevens die jij gestuurd hebt. Ik verwacht dat zij, als dat nodig is, intern dit zal bespreken met de administratie.

Ik heb een Samsung tablet, Android dus en ook als telefoon. Een fabrikant kan dus verschil maken dat zie je aan mijn reactie en die van jou. Instellingen in Chrome kunnen bij mij een groot verschil maken in het beeld.

Slapend arm, nee. Ik ga het nu hard zeggen, dus mocht ik je tegen het zere been schoppen lees er dan overheen.
Je maakt het te moeilijk als je wakker bent.

Voorbeeld
100 minuten /1000MB jaar, €13,- per maand totaal €156,-
Bij verlenging €10,- per maand totaal €120,-


Elke maand hou je mijn simyo (app) in de gaten, verbruik en kosten (ook bij prepaid).
Je weet wat hebt gekozen en de kosten.

Dat werkt zo bij elke premium/budget/prijsvechter provider, jij hebt een onderzoeksplicht. De keuze maak jij niet een ander die dat voor jou doet.
Je maakt een keuze aan de hand van plussen en minnen.
Je keuze is gebaseerd op wat jou een goed gevoel geeft en dat maakt je meteen rijk.

Sim only is het fijnste en gemakkelijkste, in verhouding kosten en wat je krijgt.
Dus kijk en vergelijk...
Badge
Maar eens op zoek hoe ik iemand van de klantenservice, boekhouding te pakken kan krijgen.
Niet via dat contact formulier onderaan meldingsscherm.
Heb de opgave verbruik december 2016 opgezocht in Simyo geeft dus op:
verbruik € 6,09 opwaardering 0,00
bundel internet activering 26-12 2016.
Laat mijn giro nu toch weer opgeven dat er 02 en 12 december €10,-- via automatische machtiging is afgeschreven.
Gebruikte vanaf 06-12-2013 dacht tot volle tevredenheid Prepaid (betekend dus vooruit betalen) maar krijg langzaam het idee dat er hier iemand slapend arm is geworden.
Reputatie 7
Badge +6
Goed zo😉
Badge
Zeker want ik weet nu waar het verschil zit en hoe het ontstaan is.
Nu is het aan hun om het na te kijken en recht te trekken.
Want hoe het is de boekhouding moet kloppen. Horizontaal en vertikaal..
Mijn spreadsheet klopt nu!
Reputatie 7
Badge +6
Misschien simonly een idee stuk rustiger in je hoofd, en je houd tijd over....Geintje😂
Badge
@Friesian op de laptop staat boven aan OOk Betalingen en als je die aanklik krijg je dus alle betalingen met vinkje zodat je factuur kan printen.
Badge
@Friesian Kan op mobiel of tablet geen instellingen vinden.
Alle 2 apple dus regelt alles zelf.
Badge
Sorry lees het over schrijf april moet maart zijn.
Badge
Frieslan, ik log gewoon in bij mijn Simyo, dan kan je op de pc van alles opvragen . Kies type verbruik klik ik aan opwaarderingen, dan krijg ik mooi alle keren dat 10, euro met datum en tijd. Inclusief die van 2 januari. Vraag ik gekochte bundels krijg ik die ook te zien. Heb pc nu open staan. Staat er op donderdag 2 maart 9.20 uur €5 internetbundel zaterdag 4 maart 21.17 uur beltegoed opwaarderen €10. Ga ik echter naar tablet waar ik nu op werk of mobiel vraag ik daar verbruik aan geeft hij op voor de maand maart weer even, want je kan periodes instellen verbruik maand maart €3,27 op waardering 0,00 maar kijk ik naar giro betaling dan is er 6 april €10 euro afgeschreven en op 8 april nog eens. Van alle andere betalingen heb ik een factuur uit kunnen draaien, jammer genoeg zonder factuur nummer maar wel met boekingsdatum van Simyo. Zet ik nu alle maandoverzichten van de tablet onder elkaar kom ik op een totaal bedrag van € 90;— euro uit met kosten € verbruik 37;95. Maar mijn giro komt uit op €130.— en de losse opwaarderingen van Simyo zie lijstje in op €120, Dat is die betaling van 8 maart waar ik geen factuur kon printen . Asma heeft al de giro gegevens dus die zou het moeten zien.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Marjan,

Bedankt voor je excuses.

Op de App kun je een periode selecteren. Kun je dit controleren en vergelijken met de laptop?

Het is overigens belangrijk om te weten dat de dag waarop de incasso plaatsvindt niet de dag is van de opwaardering. De incasso vindt namelijk later plaats, hier kan ook het verschil in zitten.

@Friesian, bedankt!

Groetjes,
Asma
@Marjan de 1e. Wat krijg je te zien op je tablet?

Jouw Mijn Simyo OF overzicht bank. (?)

1. Op de 'gewone' mobiele versie.
2. Wanneer je bij instellingen chrome desktop versie aanvinkt.
Badge
Wil even openlijk mijn excuus aanbieden.
De opmerking van de makke schapen was niet correct, denk dat iedereen de tablet gegevens bekijkt!

Terwijl ik dus de gegevens via de website op de laptop gebruik.

Daar zit dus het verschil in, maar heelaas kwam ik daar vanmorgen pas achter toen ik de gegevens die ik via de laptop uitgezocht had met de tablet ging controleren!

Het verschil ,begon ik met €5,-- is nu opgelopen naar € 40,--.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Marjan de 1e,

Bedankt voor het sturen van je bericht 🙂 Asma zal deze oppakken en je via de mail verder helpen.

Groetjes,
Niels
Badge
Heb de uitdraai verstuurd, met meteen het verzoek nog eens goed naar 27/11 te kijken.
Want toen werd er opgewaardeerd en denk dat daarom mijn internetbetaling niet goed is gegaan.
Dat is de oorzaak van dit spitwerk!
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Marjan de 1e,

Hmm, wat gek die opwaardering van 8 maart. Kun je mij een screenshot mailen van deze betaling? Dit kun je sturen naar webcare@simyo.nl. Wij zoeken dit dan voor je uit. Zonder de details op de betaling kan ik namelijk niet voor je achterhalen waar deze betaling vandaan komt.

Laat je het mij weten als je het hebt gemaild? Ik pak het dan gelijk voor je op. Goed?

Groetjes,
Asma

Reageer