.

Beantwoord

Waarom geeft mijn bank andere afschrijvingen aan dan Mijn Simyo?

  • 9 December 2017
  • 57 reacties
  • 1159 Bekeken

Badge
Als ik mijn betalingen opvraag van Simyo geeft deze heel mooi op 1 velletje aan hoeveel keer ik betaald heb.
Als ik deze bedragen bij elkaar optel kom ik op €120,00 uit. December staat terecht op 0.

Maar als ik de betalingen van de ING (vroegere Postbank) op vraag krijg ik mooi een uitdraai en meteen een totaal telling!
Deze telling geeft aan betaald €140,-- euro, terug laten storten €10,--.
Dit geeft dus een saldo van €130,--.

Dus ik heb €130, -- euro betaald en jullie raar maar waar maar €120,-- verwerkt.

Nu begrijp ik dat jullie niet goed in boekhouden zijn, maar uit deze gegevens blijkt dus dat ik €10,-- extra heb betaald en dat is volgens jullie dus 1x internetbundel,(die automatisch aan zou hebben gestaan) van €5,--.

Maar hieruit blijkt dat IK terecht die €10,-- heb laten terug storten.
Nog weer rekensommetje 10 - 5= 5.
Dus mijn beltegoed is zeker €5,-- euro te laag!

Geen idee hoe ik dit nog simpeler kan uitleggen.
Maar omdat de 1e die hierop reageerde geen idee van boekhouden heeft zijn jullie verder als makke schapen achter haar aan gelopen.
Zoeken jullie nu verder maar uit waar de fout zit! Niet bij mij dus, ondanks mijn terugboeking!
icon

Beste antwoord door Jihane 11 December 2017, 14:36

Bekijk originele reactie

57 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hi Marjan,

Geen zorgen 🙂 Het aantal opwaarderingen is geen hogere wiskunde, dus ik heb een vermoeden dat we daar wel uit moeten komen samen. Je geeft aan dat je bank aangeeft dat je in totaal 14 x € 10,- hebt opgewaardeerd, waarvan je één keertje dat tientje terug hebt gestort. Je komt dan uit op € 130,-.

Even los van alle internetbundels en dergelijke, ga ik alleen op een rijtje zetten hoeveel keer je opgewaardeerd hebt volgens ons systeem, goed? Want dat is immers je vraag. Ik zie het volgende staan:

  1. 2 januari: € 10,-
  2. 22 januari: € 10,-
  3. 31 januari: € 10,-
  4. 10 februari: € 10,-
  5. 28 februari: € 10,-
  6. 4 maart: € 10,-
  7. 3 april: € 10,-
  8. 10 mei: € 10,-
  9. 11 juli: € 10,-
  10. 8 september: € 10,-
  11. 10 oktober: € 10,-
  12. 27 november: € 10,-
  13. 5 december: € 10,-

Dit is dus 13 x € 10,-. Op 7 december heb je een tientje teruggestort. Hierdoor komen we uit op € 120,-. Er zitten ook een paar mislukte opwaarderingen tussen, maar die zijn nu dus niet relevant.

Jij geeft aan dat je bank je laat zien dat die 14x gebeurd is, en dat daar dan die € 10,- afgehaald is. Mag ik van jou via een privébericht de data van afschrijvingen en de referenties die erbij staan? Dan kan ik kruisverwijzingen maken en precies kijken waar het mis gaat. Want ergens wordt een fout gemaakt, maar dat kan ook een menselijke fout zijn 😉 Je stuurt een privébericht door op mijn naam/foto te klikken en dan te drukken op 'Stuur bericht'. Laat je me dat dan nog even weten?

Marjan, ik wil je van één ding garanderen: dit is allemaal niet ingewikkeld, en als er een fout gemaakt is, zal die heel makkelijk vindbaar zijn. Geen zorgen, dus. Ik wil je ook, voor de toekomst, adviseren dat het niet echt vriendelijk is om naar mensen te refereren als 'makke schapen'. Ik denk dat ieders moreel kompas dat beaamt, maar los daarvan gaan we op dit Forum met respect met elkaar om. We zouden het fijn vinden als je hier rekening mee wilt houden.

Tot snel!

@ Franswon en Ray, dank voor de hulp heren!

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Badge +9
Een mogelijke verklaring is dat de bank de valutadag hanteert en Simyo de dag van verwerking van de mutaties. Als hier net een verschil in zit met een maandwisseling kan een verschil ontstaan.
Ik kan niet in de administratie van Simyo en niet in die van jouw bank kijken, dus die 5 euro kan ik zeker niet verklaren.

Off topic

Volgens mij bestaat de Postbank allang niet meer maar is het nu ING
Reputatie 7
Badge +9
Zoals hierboven vermeld kan ik niet in de administratie kijken, je moet dus even wachten tot een moderator dit leest.
Reputatie 7
Badge +6
Hoi de 1e

Weet je wat jij zou moeten doen als dit Überhaupt mogelijk is bij simyo.
Misschien is het dan wijsheid om lekker met al je spulletjes naar Amsterdam te rijden en Alles op tafel te gooien en tot een oplossing te komen.

En dit probleem voor eens en altijd de wereld uit te helpen.😉Tip voor 2018 niet zo mopperen er zijn veel ergere dingen in het leven😃
Badge
@Els Geen idee wat ik zou moeten vragen, want met die uitleg is de opwaardering van 2 januari dan pas op 23 januari afgeschreven, bijna 3 weken later.
Dat lijkt me niet erg waarschijnlijk, logischer is hooguit 2, 3 dagen verschil.
Maar goed dat is de uitleg, Dus het is heel normaal dat betalingen pas 3 weken later geind worden? Dit maakt de boekhouding wel erg gecompliceerd. Dat voor een prepaid" dus vooraf betalen" abbonement, met automatische machtiging om als beltegoed onder de €2,-- komt geld van de rekening af te mogen halen!

Telefonische uitleg is geen optie. Dat wordt wel duidelijk als er naar verbruik gekeken wordt. Ik sms en heel af en toe wordt er gebeld. Maar dat zijn telefoontjes die andere voor mij doen. Zo goed uitgelegd.
Badge
@Els Bedankt voor de uitleg. Zie inderdaad dat er van bank overgestapt is in mei, waardoor er na april geen problemen met de betalingen van Mijn Simyo zijn.

Maar even 2 kanttekeningen A:
Bij je openingsscherm zie je de kop betalingen, wat erg verwarrend is, want het zijn de fakturen, ja die moeten betaald worden.
Maar omdat er op 2 januarie 1 faktuur gemaakt werd en er 1 betaling was, word je dus op het verkeerde been gezet. Waar ik dus een hele tijd op ben blijven staan, vind betalingen en fakturen toch 2 heel verschillende dingen.
Kanttekening B: in eerste instantie ben ik dus van de gegevens van mijn app. uitgegaan, niet wetende dat die absoluut niet correct (bijgewerkt via de bank?) zijn. Op mijn app. staat toch echt dat ik maar 9x een opwaardering gedaan heb.

Het simkaartje met beltegoed zit nu in mobieltje dat niet kan internetten (geen nachtelijk verbruik als ik slaap) en niet meegenomen wordt zodat ik mezelf niet kan bellen (geen broekzakgesprekken kan hebben). Maar nog wel gebruikt kan worden voor de verschillende app. die een mobielnummer willen hebben.

Dus dit is nu verder opgelost van mijn kant uit.
Badge
Dat de Postbank de ING is geworden klopt helemaal.
Zal het zo even aan passen anders denken de andere makke schapen oh daar zit het verschil.

Maar ik heb het wel over 1 heel jaar dus 365 dagen.
Waarbij ik rekening heb gehouden met het overlopen van 2016 naar 2017.
Ik heb eens gezien dat iemand KPN had staan een keer. Kun je dat eens nagaan?

Je zou ook de maanden naast elkaar kunnen leggen om te zien waar het verschil zit.


Geen idee hoe ik dit nog simpeler kan uitleggen.
Maar omdat de 1e die hierop reageerde geen idee van boekhouden heeft zijn jullie verder als makke schapen achter haar aan gelopen.
Zoeken jullie nu verder maar uit waar de fout zit! Niet bij mij dus, ondanks mijn terugboeking!


Ik weet niet wie die dame is die jij bedoelt maar ik zie maar 1 vrouw en dat ben jij.

Trouwens mensen makke schapen noemen die je willen helpen getuigd niet echt van respect.
Badge
Ach ik ben er al een tijdje over bezig, maar als je aldoor hoort, ja mijn collega heeft het nagekeken en het klopt, er over opbelt en te horen krijgt ja zie dat mijn collega er al naar gekeken heeft.
Dat vind ik dan niet erg positief.
Helemaal omdat niemand kan uitleggen waarom er geld van mijn girorekening gehaald wordt.
Dan wordt er zoo maar gezegd ach foutje computer waarschijnlijk heeft automatisch betalen aan gestaan.
Dat is het enige antwoord en over terug betalen wordt niet gesproken ja in Januari kan ik heel mischien wat terug krijgen.
Nu heb ik zelf geld terug laten storten en wordt er gezegd ja U heeft geld terug gehaald dus mogen we het van uw beltegoed afhalen.
Maar waarom ze dat geld van mijn rekening afgehaald hebben, daar hoor ik alleen maar WE moesten!!! 1 internetbundel aanschaffen want vinkje in computer stond aan. Dus dan halen we er maar meteen 2x van UW rekening af.
Waar het mij om ging dat er iemand echt serieus eens kijkt ( en niet herhaalt wat collega al gezegd heeft) wat hier zo fout is gegaan en kan bewijzen ja wij moesten wel want....., en dat op papier kan laten zien.
Badge
Ik heb er niet zo n probleem mee om het zo te doen.
afgeschreven
2 januari: € 10,- 2 januari doorlopende incasso
22 januari: € 10,- 23-01 doorlopende incasso
31 januari: € 10,- 27-01 doorlopende incasso
10 februari: € 10,- 07-02 doorlopende incasso
28 februari: € 10,- 17-02 doorlopende incasso
4 maart: € 10,- 06-03 Simyo PSP Doorlopende inasso
08-03 Simyo PSP Doorlopende incasso
3 april: € 10,- 03-04 KPN B.V. Simyo
10 mei: € 10,- 15-05 Simyo PSP Doorlopende incasso
11 juli: € 10,- 14-07 doorlopende incasso
8 september: € 10,- 12-09 doorlopende incasso
10 oktober: € 10,- 10-10 KPN Simyo prepaid
27 november: € 10,- 29-11 Doorlopende incasso
5 december: € 10,- 06-12 Doorlopende incasso

Zoals je ziet zit de fout bij de betaling van 8 maart


Aangezien jij de € 10,- euro die terug gestort terloops vermeld zet ik hem ook niet op de lijst.
Maar zoals je ziet is er al in maart iets fout gegaan,
Geef meteen toe ik had de giro moeten controleren.
Maar omdat jullie bij hoog en laag volhieden dat de internetbundel niet van mijn beltegoed was afgegaan, terwijl ik zeker weet dat hij betaald is van de € 6,93 die er nog was,.zit ik nog steeds met een raar gevoel, was mijn beltegoed dan bijna 3/4 jaar niet correct?
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Marjan de 1e,

Hmm, wat gek die opwaardering van 8 maart. Kun je mij een screenshot mailen van deze betaling? Dit kun je sturen naar webcare@simyo.nl. Wij zoeken dit dan voor je uit. Zonder de details op de betaling kan ik namelijk niet voor je achterhalen waar deze betaling vandaan komt.

Laat je het mij weten als je het hebt gemaild? Ik pak het dan gelijk voor je op. Goed?

Groetjes,
Asma
Badge
Heb de uitdraai verstuurd, met meteen het verzoek nog eens goed naar 27/11 te kijken.
Want toen werd er opgewaardeerd en denk dat daarom mijn internetbetaling niet goed is gegaan.
Dat is de oorzaak van dit spitwerk!
Reputatie 6
Badge +5
Hi Marjan de 1e,

Bedankt voor het sturen van je bericht 🙂 Asma zal deze oppakken en je via de mail verder helpen.

Groetjes,
Niels
Badge
Wil even openlijk mijn excuus aanbieden.
De opmerking van de makke schapen was niet correct, denk dat iedereen de tablet gegevens bekijkt!

Terwijl ik dus de gegevens via de website op de laptop gebruik.

Daar zit dus het verschil in, maar heelaas kwam ik daar vanmorgen pas achter toen ik de gegevens die ik via de laptop uitgezocht had met de tablet ging controleren!

Het verschil ,begon ik met €5,-- is nu opgelopen naar € 40,--.
@Marjan de 1e. Wat krijg je te zien op je tablet?

Jouw Mijn Simyo OF overzicht bank. (?)

1. Op de 'gewone' mobiele versie.
2. Wanneer je bij instellingen chrome desktop versie aanvinkt.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Marjan,

Bedankt voor je excuses.

Op de App kun je een periode selecteren. Kun je dit controleren en vergelijken met de laptop?

Het is overigens belangrijk om te weten dat de dag waarop de incasso plaatsvindt niet de dag is van de opwaardering. De incasso vindt namelijk later plaats, hier kan ook het verschil in zitten.

@Friesian, bedankt!

Groetjes,
Asma
Badge
Frieslan, ik log gewoon in bij mijn Simyo, dan kan je op de pc van alles opvragen . Kies type verbruik klik ik aan opwaarderingen, dan krijg ik mooi alle keren dat 10, euro met datum en tijd. Inclusief die van 2 januari. Vraag ik gekochte bundels krijg ik die ook te zien. Heb pc nu open staan. Staat er op donderdag 2 maart 9.20 uur €5 internetbundel zaterdag 4 maart 21.17 uur beltegoed opwaarderen €10. Ga ik echter naar tablet waar ik nu op werk of mobiel vraag ik daar verbruik aan geeft hij op voor de maand maart weer even, want je kan periodes instellen verbruik maand maart €3,27 op waardering 0,00 maar kijk ik naar giro betaling dan is er 6 april €10 euro afgeschreven en op 8 april nog eens. Van alle andere betalingen heb ik een factuur uit kunnen draaien, jammer genoeg zonder factuur nummer maar wel met boekingsdatum van Simyo. Zet ik nu alle maandoverzichten van de tablet onder elkaar kom ik op een totaal bedrag van € 90;— euro uit met kosten € verbruik 37;95. Maar mijn giro komt uit op €130.— en de losse opwaarderingen van Simyo zie lijstje in op €120, Dat is die betaling van 8 maart waar ik geen factuur kon printen . Asma heeft al de giro gegevens dus die zou het moeten zien.
Badge
Sorry lees het over schrijf april moet maart zijn.
Badge
@Friesian Kan op mobiel of tablet geen instellingen vinden.
Alle 2 apple dus regelt alles zelf.
Badge
@Friesian op de laptop staat boven aan OOk Betalingen en als je die aanklik krijg je dus alle betalingen met vinkje zodat je factuur kan printen.
Reputatie 7
Badge +6
Misschien simonly een idee stuk rustiger in je hoofd, en je houd tijd over....Geintje😂
Badge
Zeker want ik weet nu waar het verschil zit en hoe het ontstaan is.
Nu is het aan hun om het na te kijken en recht te trekken.
Want hoe het is de boekhouding moet kloppen. Horizontaal en vertikaal..
Mijn spreadsheet klopt nu!
Reputatie 7
Badge +6
Goed zo😉
Badge
Maar eens op zoek hoe ik iemand van de klantenservice, boekhouding te pakken kan krijgen.
Niet via dat contact formulier onderaan meldingsscherm.
Heb de opgave verbruik december 2016 opgezocht in Simyo geeft dus op:
verbruik € 6,09 opwaardering 0,00
bundel internet activering 26-12 2016.
Laat mijn giro nu toch weer opgeven dat er 02 en 12 december €10,-- via automatische machtiging is afgeschreven.
Gebruikte vanaf 06-12-2013 dacht tot volle tevredenheid Prepaid (betekend dus vooruit betalen) maar krijg langzaam het idee dat er hier iemand slapend arm is geworden.
Maar eens op zoek hoe ik iemand van de klantenservice, boekhouding te pakken kan krijgen.Niet via dat contact formulier onderaan meldingsscherm.
[........]
Gebruikte vanaf 06-12-2013 dacht tot volle tevredenheid Prepaid (betekend dus vooruit betalen) maar krijg langzaam het idee dat er hier iemand slapend arm is geworden.

@Marjan de 1e laat Asma eerst eens aan de gang gaan met de gegevens die jij gestuurd hebt. Ik verwacht dat zij, als dat nodig is, intern dit zal bespreken met de administratie.

Ik heb een Samsung tablet, Android dus en ook als telefoon. Een fabrikant kan dus verschil maken dat zie je aan mijn reactie en die van jou. Instellingen in Chrome kunnen bij mij een groot verschil maken in het beeld.

Slapend arm, nee. Ik ga het nu hard zeggen, dus mocht ik je tegen het zere been schoppen lees er dan overheen.
Je maakt het te moeilijk als je wakker bent.

Voorbeeld
100 minuten /1000MB jaar, €13,- per maand totaal €156,-
Bij verlenging €10,- per maand totaal €120,-


Elke maand hou je mijn simyo (app) in de gaten, verbruik en kosten (ook bij prepaid).
Je weet wat hebt gekozen en de kosten.

Dat werkt zo bij elke premium/budget/prijsvechter provider, jij hebt een onderzoeksplicht. De keuze maak jij niet een ander die dat voor jou doet.
Je maakt een keuze aan de hand van plussen en minnen.
Je keuze is gebaseerd op wat jou een goed gevoel geeft en dat maakt je meteen rijk.

Sim only is het fijnste en gemakkelijkste, in verhouding kosten en wat je krijgt.
Dus kijk en vergelijk...

Reageer