.

Beantwoord

Waarom geeft mijn bank andere afschrijvingen aan dan Mijn Simyo?

  • 9 December 2017
  • 57 reacties
  • 1159 Bekeken


Toon eerste bericht

57 reacties

Badge
Hoera het klopt dus. Simyo schrijft van PREPAID abbonementen pas 20 !!! dagen later de opwaardering af.
Dus gewoon gezegd ze hebben vergeten de betaling van 2 januari af te laten schrijven, automatische machtiging met tegoed onder €2,-- en komen daar 20 dagen later achter.Dat zijn dus de " paar dagen later" waar aldoor over geschreven wordt.
Jammer dat ik zelf met deze conclusie moest komen en verder aldoor te horen kreeg alles klopt, vertrouw ons toch ("op onze eerlijke blauwe ogen"), de boekhouding klopt.
Waarschijnlijk logisch is dan ook dat de gegevens op mobiel een paar uur "wat ook ook iets langer kan duren" achter lopen met de gegevens. Zoals de internetbundel van 5 november die pas 27 november daadwerkelijk van mijn beltegoed wordt afgeschreven op mijn mobiel. Was beltegoed op mobiel €5,-- te hoog. 22 dagen lang! Ach een paar dagen.
Helft gegevens worden dus ook niet op app. verwerkt, maar de boekhouding Mijn Simyo klopt.
Ik raad dus iedereen aan om bij prepaid Simyo meteen Mijn Simyo bij te houden, anders moet je later zo zoeken naar het waarom. Want het antwoord op je vraag is: "alles is nagerekend en de boekhouding klopt" en afschrijfdatum is paar dagen later al opwaardatum.

p.s. de internetbundel van 5 december die "automatisch heeft aangestaan" is ook uit mobiele gegevens . Klopt want is maar maand geldig!
Reputatie 6
Badge +5
Hi Marjan de 1e,

Het kan gebeuren dat afschrijvingen van de rekening een aantal dagen later is. Vaak gebeurt de afschrijving nog op dezelfde dag. Dat het geld pas na 20 dagen wordt afgeschreven komt eigenlijk bijna nooit voor. Ook op jouw aansluiting kan ik niet zien dat dit is gebeurd. Zou je een specifieke opwaardeer- en afschrijfdatum kunnen noemen waarbij dit is voorgekomen? Dan ga ik daar graag mee voor je aan de slag :)

Wat betreft internet op 5 december. Ik zie dat je op dat moment een internetbundel gebruikte en dat er geen beltegoed is afgeschreven voor internetgebruik. Het klopt dat een prepaid internetbundel een maand lang geldig is. Heb je hier verder nog vragen over?

Groetjes,
Niels
Badge
@Niels Zelf dacht ik aldoor dat het verschil in Maart zat. Maar als je gewoon even naar de afschriften hierboven kijkt zie je dat het om de betaling van 2 januari zou gaan die 23 januari wordt afgeschreven. Dat was aldoor heel gewoon, waarom nu ineens anders?
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Marjan de 1e,

Sorry voor de verwarring van ons vorige antwoord. Het klopt inderdaad dat de automatische opwaardering van 2 januari pas is afgeschreven op de 24e van die maand. Normaal gesproken zit hier sowieso enkele dagen tussen, maar 20 dagen is inderdaad een uitzondering.

Zojuist heb ik contact opgenomen met mijn collega van de financiële afdeling voor een uitleg. Ook hij heeft meegekeken naar deze betaling en geeft aan dat er in januari veel incasso's enkele weken later pas hebben plaatsgevonden wegens een technisch probleem bij onze toenmalige bank. Hierdoor zijn veel opwaarderingen en facturen rond die tijd later geïncasseerd dan gepland, zo ook bij jou. Vandaar dat er dus zo'n tijd tussen je opwaardering en de incasso zit in januari. Bij de opwaarderingen die erna hebben plaatsgevonden zie je dat er steeds maar enkele dagen tussen zit.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Els
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Marjan de 1e,

Fijn dat het helemaal is opgelost!

Ik kan me voorstellen dat de benamingen van je betalingen en opwaardering wat verwarrend is. Zie je dit ook staan op Mijn Simyo via je browser?

Je tips zal ik doorzetten naar de afdelingen die hier naar kunnen kijken. Mocht er iets gewijzigd worden, dan zul je dat natuurlijk zien met een update van de app of op de browserversie van Mijn Simyo.

Mocht je nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden! :)

Groetjes,
Els
Badge
@Els Als je inlogt bij Mijn Simyo krijg je boven aan de Kop met :
Simyo- Overzicht -Verbruik -Instellingen- VriendenDeal- Betalingen - Loguit.

Als je Betalingen aanklikt krijg je de fakturen, met de mededelingen dat hij over een dag of 7 zal worden afgeschreven, maar nergens staat aangegeven waneer de betaling van de faktuur is verwerkt in de administratie.
Ik heb nergens kunnen vinden wanneer jullie geld binnen hebben gekregen, ja wel natuurlijk bij mijn giro wanneer afgeschreven maar geen betalingsbewijs bij jullie kant.

Onder Verbruik kan je filteren per maand en soort, maar geeft hij geen totaal verbruik.

Onder Instellingen staat hoe je je destijds hebt ingeschreven en kan je wijzigingen instellen.

Log ik echter in in de App mijn Simyo dan staat onderaan : overzicht(inlogscherm)- verbruik-service-vriendendeal.
Klik ik daar verbruik aan dan kan ik ook weer Filteren per soort .
Dus kan je meteen filteren opwaardering, bundels en verbruik geeft hij zelf meteen aan.
Voorbeelden zie screenshots. Voor januarie geeft hij bijv.aan opwaardering €20,-- en verbruik 12,86. Hij laat alleen de opwaardering van 22 januari en 31 januari zien, maar niet die van 2 januari.Maar dat is de app. waar je mee werkt, telefoneert smst, internet.
Eigenlijk is de app. het bakje zoute pinda s op bar, waar je uit eet en zo meer drinkt.
Hier dan denkt gaat leuk zo bel nog eens.

Maar mijn betalingen heb ik dus nergens in het systeem kunnen vinden.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Marjan de 1e,

Bedankt! Met deze extra informatie kunnen we het nog beter doorgeven aan de desbetreffende afdelingen. Als je nog toevoegingen hebt horen we graag van je!

Groetjes,
Caspar

Reageer