.

Beantwoord

Waarom geeft mijn bank andere afschrijvingen aan dan Mijn Simyo?

  • 9 December 2017
  • 57 reacties
  • 1159 Bekeken

Badge
Als ik mijn betalingen opvraag van Simyo geeft deze heel mooi op 1 velletje aan hoeveel keer ik betaald heb.
Als ik deze bedragen bij elkaar optel kom ik op €120,00 uit. December staat terecht op 0.

Maar als ik de betalingen van de ING (vroegere Postbank) op vraag krijg ik mooi een uitdraai en meteen een totaal telling!
Deze telling geeft aan betaald €140,-- euro, terug laten storten €10,--.
Dit geeft dus een saldo van €130,--.

Dus ik heb €130, -- euro betaald en jullie raar maar waar maar €120,-- verwerkt.

Nu begrijp ik dat jullie niet goed in boekhouden zijn, maar uit deze gegevens blijkt dus dat ik €10,-- extra heb betaald en dat is volgens jullie dus 1x internetbundel,(die automatisch aan zou hebben gestaan) van €5,--.

Maar hieruit blijkt dat IK terecht die €10,-- heb laten terug storten.
Nog weer rekensommetje 10 - 5= 5.
Dus mijn beltegoed is zeker €5,-- euro te laag!

Geen idee hoe ik dit nog simpeler kan uitleggen.
Maar omdat de 1e die hierop reageerde geen idee van boekhouden heeft zijn jullie verder als makke schapen achter haar aan gelopen.
Zoeken jullie nu verder maar uit waar de fout zit! Niet bij mij dus, ondanks mijn terugboeking!
icon

Beste antwoord door Jihane 11 December 2017, 14:36

Bekijk originele reactie

57 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Hi Marjan de 1e,

Het kan gebeuren dat afschrijvingen van de rekening een aantal dagen later is. Vaak gebeurt de afschrijving nog op dezelfde dag. Dat het geld pas na 20 dagen wordt afgeschreven komt eigenlijk bijna nooit voor. Ook op jouw aansluiting kan ik niet zien dat dit is gebeurd. Zou je een specifieke opwaardeer- en afschrijfdatum kunnen noemen waarbij dit is voorgekomen? Dan ga ik daar graag mee voor je aan de slag :)

Wat betreft internet op 5 december. Ik zie dat je op dat moment een internetbundel gebruikte en dat er geen beltegoed is afgeschreven voor internetgebruik. Het klopt dat een prepaid internetbundel een maand lang geldig is. Heb je hier verder nog vragen over?

Groetjes,
Niels
Badge
@Niels Zelf dacht ik aldoor dat het verschil in Maart zat. Maar als je gewoon even naar de afschriften hierboven kijkt zie je dat het om de betaling van 2 januari zou gaan die 23 januari wordt afgeschreven. Dat was aldoor heel gewoon, waarom nu ineens anders?
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Marjan de 1e,

Sorry voor de verwarring van ons vorige antwoord. Het klopt inderdaad dat de automatische opwaardering van 2 januari pas is afgeschreven op de 24e van die maand. Normaal gesproken zit hier sowieso enkele dagen tussen, maar 20 dagen is inderdaad een uitzondering.

Zojuist heb ik contact opgenomen met mijn collega van de financiële afdeling voor een uitleg. Ook hij heeft meegekeken naar deze betaling en geeft aan dat er in januari veel incasso's enkele weken later pas hebben plaatsgevonden wegens een technisch probleem bij onze toenmalige bank. Hierdoor zijn veel opwaarderingen en facturen rond die tijd later geïncasseerd dan gepland, zo ook bij jou. Vandaar dat er dus zo'n tijd tussen je opwaardering en de incasso zit in januari. Bij de opwaarderingen die erna hebben plaatsgevonden zie je dat er steeds maar enkele dagen tussen zit.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Els
Badge
@Els Bedankt voor de uitleg. Zie inderdaad dat er van bank overgestapt is in mei, waardoor er na april geen problemen met de betalingen van Mijn Simyo zijn.

Maar even 2 kanttekeningen A:
Bij je openingsscherm zie je de kop betalingen, wat erg verwarrend is, want het zijn de fakturen, ja die moeten betaald worden.
Maar omdat er op 2 januarie 1 faktuur gemaakt werd en er 1 betaling was, word je dus op het verkeerde been gezet. Waar ik dus een hele tijd op ben blijven staan, vind betalingen en fakturen toch 2 heel verschillende dingen.
Kanttekening B: in eerste instantie ben ik dus van de gegevens van mijn app. uitgegaan, niet wetende dat die absoluut niet correct (bijgewerkt via de bank?) zijn. Op mijn app. staat toch echt dat ik maar 9x een opwaardering gedaan heb.

Het simkaartje met beltegoed zit nu in mobieltje dat niet kan internetten (geen nachtelijk verbruik als ik slaap) en niet meegenomen wordt zodat ik mezelf niet kan bellen (geen broekzakgesprekken kan hebben). Maar nog wel gebruikt kan worden voor de verschillende app. die een mobielnummer willen hebben.

Dus dit is nu verder opgelost van mijn kant uit.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Marjan de 1e,

Fijn dat het helemaal is opgelost!

Ik kan me voorstellen dat de benamingen van je betalingen en opwaardering wat verwarrend is. Zie je dit ook staan op Mijn Simyo via je browser?

Je tips zal ik doorzetten naar de afdelingen die hier naar kunnen kijken. Mocht er iets gewijzigd worden, dan zul je dat natuurlijk zien met een update van de app of op de browserversie van Mijn Simyo.

Mocht je nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden! :)

Groetjes,
Els
Badge
@Els Als je inlogt bij Mijn Simyo krijg je boven aan de Kop met :
Simyo- Overzicht -Verbruik -Instellingen- VriendenDeal- Betalingen - Loguit.

Als je Betalingen aanklikt krijg je de fakturen, met de mededelingen dat hij over een dag of 7 zal worden afgeschreven, maar nergens staat aangegeven waneer de betaling van de faktuur is verwerkt in de administratie.
Ik heb nergens kunnen vinden wanneer jullie geld binnen hebben gekregen, ja wel natuurlijk bij mijn giro wanneer afgeschreven maar geen betalingsbewijs bij jullie kant.

Onder Verbruik kan je filteren per maand en soort, maar geeft hij geen totaal verbruik.

Onder Instellingen staat hoe je je destijds hebt ingeschreven en kan je wijzigingen instellen.

Log ik echter in in de App mijn Simyo dan staat onderaan : overzicht(inlogscherm)- verbruik-service-vriendendeal.
Klik ik daar verbruik aan dan kan ik ook weer Filteren per soort .
Dus kan je meteen filteren opwaardering, bundels en verbruik geeft hij zelf meteen aan.
Voorbeelden zie screenshots. Voor januarie geeft hij bijv.aan opwaardering €20,-- en verbruik 12,86. Hij laat alleen de opwaardering van 22 januari en 31 januari zien, maar niet die van 2 januari.Maar dat is de app. waar je mee werkt, telefoneert smst, internet.
Eigenlijk is de app. het bakje zoute pinda s op bar, waar je uit eet en zo meer drinkt.
Hier dan denkt gaat leuk zo bel nog eens.

Maar mijn betalingen heb ik dus nergens in het systeem kunnen vinden.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Marjan de 1e,

Bedankt! Met deze extra informatie kunnen we het nog beter doorgeven aan de desbetreffende afdelingen. Als je nog toevoegingen hebt horen we graag van je!

Groetjes,
Caspar

Reageer