.

Nieuw: bellen via 4G en wifi



Toon eerste bericht

187 reacties

Mijn toestellen zijn niet geschikt bij KPN en dus ook niet bij jullie.
Reputatie 7
Badge +9
@Groentjuh, kijk eens! Fijn dat het nu lukt! Ben je nog tegen bijzonderheden aangelopen of werkt alles vlekkeloos?
Ik heb tot nu toe enkel gezien dat mijn toestel niet meer terug gaat naar 3G tijdens het bellen. Ik heb tot nu toe nog niet veel gebeld. Ik heb nog geen vreemde dingen gehoord of gemerkt.
Ik heb net telefonisch contact gehad en er werd aan technische afdeling gevraagd waarom ik nog niet ben overgezet. Antwoord was frequentie. Mijn tel ondersteunt oa B38, heeft dus frequentie 2600 welke kpn voor 4g gebruikt. Dit zou volledige ondersteuning betekenen. Ik krijg uiterlijk dinsdag hierover terugkoppeling maar ik vind het allemaal zeer vreemd. Hopelijk gaat mijn overzetting toch echt gebeuren. Bijgevoegd een screenshot van een topic op tweakers. Dit gaat over t mobile maar zelfde freq.

@JWW Wat is het model nummer van je Honor 10?

Honor 10 wordt trouwens (nog) niet ondersteund.
Honor view 10 bkl-l09. Ik ken mensen die ook simyo hebben, met telefoonmerken welke geeneens op de ondersteunde lijst staan, en toch volte actief hebben en vowifi. Mijn tel is broertje van p20 dus wat is het probleem? Jullie kunnen mij toch gewoon overzetten? Wat gaat het jullie wat aan wat voor een telefoon ik heb, wat als ik morgen een andere koop moet ik eerst jullie bellen om mij over te zetten? Ik ben voornamelijk vowifi nodig, in nieuwe woning amper bereik, dat moet toch mogelijk zijn. Vowifi staat los van 4g dus dat is realiseerbaar.
Update: ook 1800 MHz wordt ondersteund.
Ik ben ook maar gewoon klant. Simyo maakt gebruik van het KPN netwerk en die bepaalt. Zij zijn namelijk netwerk beheerder.

Ik heb ook telefoon die geschikt zouden moeten zijn maar ook niet op de lijst staan. Ik wacht rustig af.
Had ik niet gelijk in de gaten Ray, maar toch er werd mij al 3 weken geleden verteld dat ik gebruik kon gaan maken van volte en vowifi. Zelfde freq etc als de mate 10 pro dus dan moet men dat niet mededelen. En in omringende landen is deze tel bij meeste van de providers ondersteund.
Even terug gelezen dat @Lu. van Simyo dit heeft gezegd. Laat ik het ook aan hem over.

Fijn weekend verder.
Reputatie 7
Badge +10
Hi allemaal,

De lijst met toestellen die hiervoor geschikt zijn, blijft almaar groeien! Nog eventjes geduld dus, als het nog niet werkt. Intussen is iedereen op systeemniveau wél overgezet.

Groetjes,
Jihane
Ik heb vandaag nog telefonisch contact gehad en ik ben niet overgezet. Meerdere mensen die nog niet zijn overgezet was het antwoord. Iedereen zou toch worden overgezet? Mijn telefoon ondersteunt het, een vriend van mij heeft een merk tel welke totaal niet ondersteund is door kpn en heeft het wel voorelkaar bij simyo. Is een software overzetting geen hardware dus ik verwacht binnenkort toch echt positief nieuws te ontvangen.
En niet te vergeten

Reputatie 5
Badge +4
Hoi JWW,

Alle klanten zijn overgezet op VoLTE. Als mijn collega heeft aangegeven dat dat niet zo is dan klopt dat dus niet. In dat geval mijn excuses daarvoor!

Voor iedereen is VoLTE dus beschikbaar in combinatie met het juiste toestel. Ik begrijp dat je toestel dit ondersteund, maar nog niet in combinatie met ons (KPN). Ik heb zojuist contact gehad met KPN en die geven aan dat dit merk nog niet op de lijst voor 4G bellen staat.

Het is volgens KPN wel mogelijk dat er toestellen zijn die nog niet op de lijst staan maar al wel werken. Deze worden dan zo snel mogelijk toegevoegd aan de lijst. Ze hebben geen zicht op de termijn dat dit ook zal gaan gelden voor Honor toestellen.

Sorry dat ik geen beter nieuws voor je heb!

Groetjes,

Kevin
Bedankt voor het reageren. Blijft toch vreemd dat wanneer ik mijn simkaart in telefoon van een vriend doe, die simyo heeft en werkende volte en vowifi, volte en vowifi het opeens niet doen. Dan krijg ik het gevoel dat het aan de sim ligt.
Reputatie 7
Badge +6
Bedankt voor het reageren. Blijft toch vreemd dat wanneer ik mijn simkaart in telefoon van een vriend doe, die simyo heeft en werkende volte en vowifi, volte en vowifi het opeens niet doen. Dan krijg ik het gevoel dat het aan de sim ligt.

En wat gebeurt er als je zijn simkaart in jouw toestel plaatst?
Ook niks maar dat komt door een recente update van Honor wat resulteerde in het verdwijnen van volte in Settings. *#*#4636#*#* phoneinfo is ook niet meer te benaderen. Dus ga ik downgraden. Het is aan boord met alle 4g frequenties. In Duitsland worden alle telefoons met volte ondersteund door providers, hier in Nederland een aantal dus moet je eerst het een en ander uitsluiten. Maar blijft raar dan mijn sim het in andere telefoons niet doet.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi JWW,

Bij het activeren van VoLTE in je toestel duurt het vaak een dag voordat je simkaart daadwerkelijk overschakelt naar VoLTE tijdens het bellen. Het is dus goed mogelijk dat dit niet meteen werkt wanneer je de simkaart eventjes in een ander toestel plaatst. Je zou eens kunnen proberen de test voor een langere tijd te proberen om te zien of je dan wel via VoLTE zou gaan bellen.

Onze technische afdeling én die van KPN hebben je aansluiting bekeken en alles staat goed. In een geschikt toestel zou het dus gewoon moeten werken.

Groetjes,

Kevin
Mocht ik een Huawei p20 pro aanschaffen moet ik deze dan met een abonnement kopen? Unbranded werkt niet bij kpn?
Reputatie 7
Badge +9
Mocht ik een Huawei p20 pro aanschaffen moet ik deze dan met een abonnement kopen? Unbranded werkt niet bij kpn?
Mijn Samsung Galaxy S8 is ook unbranded gekocht en heeft nu ook VoLTE. Dat lijkt mij dan dat Unbranded ook zou moeten werken. Misschien dat een moderator dan nog even kan bevestigen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi JWW en Groentjuh,

Unbranded moet gewoon werken! 🙂 Dat hoort geen enkel probleem te zijn.

Groetjes,
Jihane
Vanwege volte en voornamelijk vowifi heb ik een unbranded P20 pro dual sim aangeschaft. En wat blijkt tot mijn grote verbazing? Werkt ook niet. Huawei heeft het dichtgetimmert en KPN doet blijkbaar alsof het werkt. Ik ben ontzettend teleurgesteld en voel mij soort van voorgelogen. De pro 20 heeft hetzelfde probleem als de honor view 10. Vanaf emui 9 is het niet meer werkend te krijgen. Dat ik daar achter moet komen en niet kpn en simyo. In mijn settings is er wel een slider voor volte oproepen maar bij bellen geen lte dus standaard setting van telefoon. ro.config.hw_vowifi=true ontbreekt op mijn telefoon zie 1e foto. Dit is exact hetzelfde als op de honor v10. Kan het alleen werkend krijgen door bootloader te unlocken en te rooten, is dit wat jullie willen????? Nu heb ik onnodig 2 telefoons die ik beide moet verkopen dankzij misinformatie, van harte bedankt.

Met activity manager zijn vowifi settings en radioinfo (zelfde als geheim menu *#*#4636#*#* waar je vowifi volte aan kunt zetten zie 2e foto willekeurig vb online ) niet te openen. Hier zie je dus duidelijk dat Huawei het heeft dichtgetimmerd. Ik ben een config bestand nodig van kpn om het werkend te krijgen. Maar ik kan dat niet installeren ivm geen root. Dus hoe dit op te lossen??????????

Ik zie nu na speurwerk waar het is misgegaan, jullie hebben in deze aankondiging onder kop Zijn alle telefoons geschikt voor 4G bellen en voor bellen via wifi? een link geplaats naar ondersteunde telefoons van kpn voor alleen volte. In plaats van 2 alinea's aan te maken voor volte en vowifi met de daarbij behorende links van kpn hebben jullie alleen een link geplaatst naar de telefoons die ondersteund worden voor 4g. Ik had niet in de gaten dat er nog een andere kpn pagina was puur voor vowifi ondersteuning. Dit moet aangepast worden en hopelijk gaat mijn nieuwe toestel nog vowifi ondersteuning krijgen van kpn, ook al ben ik er bang voor dat Huawei de vowifi setting voor p20 pro niet zal unlocken.
De juiste pagina van kpn voor vowifi telefoon ondersteuning is: https://www.kpn.com/beleef/mobiel/mobiel-bellen-via-wifi-van-kpn.htm

Wanneer mij dat een maand geleden gelijk verteld was dan wist ik waar ik aan toe was. Nu kreeg ik een antwoord dat mijn honor v10 geschikt was en een link naar dus de 4g pagina.

Reageer