.

Nieuw: bellen via 4G en wifi



Toon eerste bericht

187 reacties

@bartgrefte

Edit: Zojuist getest op mijn Samsung Telefoon. En inderdaad, als ik de bel app van Google gebruik dan werkt het, gebruik ik die van Samsung zelf dan werkt het niet. Dus dat zou je kunnen proberen op jouw toestel want dat kan geen kwaad :)

Helaas hetzelfde als met de default bel-app, de belgeschiedenis verschijnt.
 

Dat is die van Oppo @bartgrefte ?

@bartgrefte

Edit: Zojuist getest op mijn Samsung Telefoon. En inderdaad, als ik de bel app van Google gebruik dan werkt het, gebruik ik die van Samsung zelf dan werkt het niet. Dus dat zou je kunnen proberen op jouw toestel want dat kan geen kwaad :)

Helaas hetzelfde als met de default bel-app, de belgeschiedenis verschijnt.
 

Dat is die van Oppo @bartgrefte ?

Jup, althans, daar ga ik van uit. Ding draait de standaard Oppo firmware en de bel-app van Google stond er niet op.
 

@bartgrefte

Je bent me net even voor 😉 Ik had ook zoiets gelezen maar dan met een andere workaround. Maar ik denk niet dat je te veel naar alernatieven moet zoeken die misschien niks opleveren. 

Als ik het goed heb begrepen ligt het aan de software je bel app. Het zou gaan om merken zoals Oppo, Samsung & Realme. Je zou dan een alternatieve bel app zoals true caller kunnen downloaden uit de Play Store, maar ook dit geeft geen garantie las ik verder. 

Je kan ook niks aanpassen waardoor Volte wel zou gaan werken want dat gedeelte is afgeschermd. 

Edit: Zojuist getest op mijn Samsung Telefoon. En inderdaad, als ik de bel app van Google gebruik dan werkt het, gebruik ik die van Samsung zelf dan werkt het niet. Dus dat zou je kunnen proberen op jouw toestel want dat kan geen kwaad :)

 

@bartgrefte 

In dit bericht had je op Google kunnen klikken en zo in de play store terecht gekomen en die van Google kunnen downloaden. Ik plaats de volledige URL wel even hieronder :)

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.dialer&hl=nl

@Ray Dat had ik dus gedaan, zie het bericht “Helaas hetzelfde als met de default bel-app, de belgeschiedenis verschijnt.“ ;)

(Late reactie i.v.m. geen notificatie ontvangen)

@RayDat had ik dus gedaan, zie het bericht “Helaas hetzelfde als met de default bel-app, de belgeschiedenis verschijnt.“ ;)

(Late reactie i.v.m. geen notificatie ontvangen)

@bartgrefte 

Dan ben ik toch bang dat Oppo deze functie heeft geblokkeerd. Geen idee waarom. 

@Ray Dat terzijde, het ontbreken van die functie verklaart niet waarom de bellen over 4G instelling maar niet verschijnt, terwijl dit toestel (bij KPN) wel ondersteund wordt.

Dat KPN het ondersteund wil niet per definitie zeggen dat Simyo het ook ondersteund voor, bijvoorbeeld, jouw Oppo Reno Z. Een ander voorbeeld hiervoor is dat KPN wel 5G aanbiedt en Simyo (nog ) niet.

Dat die lijst zwaar achterloopt is iets wat ik ook al vaker heb aangegeven, nog voor de huidige moderators. KPN heeft die lijst verwijderd, Simyo kan dit beter ook doen. 

De juiste firmware op het toestel kan ook van belang zijn. Sommige winkels halen hun toestellen uit het buitenland en die hebben dan niet de juist firmware. Belsimpel is daar een voorbeeld van, zoals @wimj12 al eens terecht opmerkte. Maar ook bij Bol.com kun je dit ervaren omdat daar vaak van die partner verkopers zitten. Al denk ik dat dit voor jou niet geldt omdat het bij KPN wel werkt schreef je. 

Alleen Simyo kan verklaren waarom het niet werkt bij jou. 

 

Reputatie 7
Badge +7

Voor wat het waard is: jaren geleden heb ik aan CoolBlue gevraagd of zij aan zogenaamde grijze import doen.

Het antwoord was nee. Maar of dat nog steeds zo is weet ik niet. De Nokia 7.2 van mijn vrouw, gekocht in 2020 bij CoolBlue

is wel een Nederlandse versie.

Dat KPN het ondersteund wil niet per definitie zeggen dat Simyo het ook ondersteund voor, bijvoorbeeld, jouw Oppo Reno Z. Een ander voorbeeld hiervoor is dat KPN wel 5G aanbiedt en Simyo (nog ) niet.

Dat die lijst zwaar achterloopt is iets wat ik ook al vaker heb aangegeven, nog voor de huidige moderators. KPN heeft die lijst verwijderd, Simyo kan dit beter ook doen. 

De juiste firmware op het toestel kan ook van belang zijn. Sommige winkels halen hun toestellen uit het buitenland en die hebben dan niet de juist firmware. Belsimpel is daar een voorbeeld van, zoals @wimj12 al eens terecht opmerkte. Maar ook bij Bol.com kun je dit ervaren omdat daar vaak van die partner verkopers zitten. Al denk ik dat dit voor jou niet geldt omdat het bij KPN wel werkt schreef je. 

Alleen Simyo kan verklaren waarom het niet werkt bij jou. 

 


Met wel werkt bij KPN bedoelde ik dat die daar op de lijst staat (waarbij Oppo als merk in zijn geheel ontbreekt bij Simyo), heb niemand met een KPN-sim in de buurt die dit ook daadwerkelijk kan testen.

KPN heeft de lijst niet verwijdert? → https://www.kpn.com/zakelijk/service/mobiel/controleer-toestel.htm , is weliswaar de zakelijke tak, maar of dat op dat punt uitmaakt?
 

@bartgrefte 

Ik ga als consument niet op de zakelijke pagina's kijken want volgens mij hebben we het niet over een zakelijke aansluiting. Die lijst met geschikte toestellen voor 4g-bellen (Volte) voor privé aansluiting is wel weg en daar had ik het dus over. Voor VoWifi (Wifi bellen) bestaat die lijst nog wel. Deze is echter niet compleet want mijn toestel staat er (nog) niet op. 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @bartgrefte,

Ik zie dat VoLTE inmiddels nog steeds niet werkt op jouw telefoon. Zou je mij een privé bericht kunnen sturen? Wellicht kan ik even schakelen met onze technische afdeling en de netwerk specialisten om dit (hopelijk) op te lossen. 

Groetjes,
Seren 

Hoi @bartgrefte,

Ik zie dat VoLTE inmiddels nog steeds niet werkt op jouw telefoon. Zou je mij een privé bericht kunnen sturen? Wellicht kan ik even schakelen met onze technische afdeling en de netwerk specialisten om dit (hopelijk) op te lossen. 

Groetjes,
Seren 


De netwerkspecialisten zijn al eens gevraagd, het enige dat zij konden zeggen was dat het toestel geen verbinding probeert te maken met 4G, de instelling voor netwerken staat op 2G/3G/4G (automatisch) en daar hielt het troubleshooten op.

Reageer