.

Is het verbruik in en naar Oekraïne kosteloos?

  • 28 February 2022
  • 34 reacties
  • 1795 Bekeken
Is het verbruik in en naar Oekraïne kosteloos?
Reputatie 6
Badge +5
  • Community manager
  • 662 reacties

UPDATE 11-04-2023: Helaas is de situatie in Oekraïne niet verbeterd. Om deze reden zullen wij voorlopig alle kosten voor bellen, sms’en en internetten van en naar Oekraïne blijven vergoeden.

 

Lieve Simyo bellers,

 

Ons hart gaat uit naar de situatie in Oekraïne. 🇺🇦 Om ervoor te zorgen dat juist in deze tijd iedereen zoveel mogelijk met elkaar is verbonden, zal al het verbruik in en naar Oekraïne tot eind maart kosteloos zijn. Dit betekent dat je gratis kunt bellen en sms’en en internetten in Oekraïne. Maar ook dat je hier gratis naartoe kunt bellen en sms’en om in contact te blijven.

 

De gemaakte kosten van de maand februari zullen ook worden vergoed. Het kan zijn dat je hier nu nog kosten buiten je bundel voor ziet staan. Dit gaan wij vergoeden op je factuur.

Wij wensen iedereen enorm veel sterkte. 🧡

 

Liefs,
Simyo

 


34 reacties

Reputatie 6
Badge +5

Hallo @Gerlin wacht dan s.v.p. de reactie van een moderator af morgen of overmorgen.

Bedankt voor je bericht. Zojuist heb ik intern even navraag gedaan maar helaas is deze vergoeding per vandaag gestopt. Het spijt met dat ik hierin niet meer voor je kan betekenen. 

Groetjes,
Amy

Bovenstaand was de reactie van @Amy 15 dagen geleden.

 

Hallo @Gerlin dan klopt het toch.

Tot eind augustus 2023 gratis en vanaf september 2023 €5 per mb.

 

Nope. Er staat “tot minstens eind augustus”. Zolang die tekst niet aangepast is: gratis, ook na eind augustus. Dat betekent ‘tot minstens’.

Maar het zou helpen als dat aangepast wordt.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi @Lana en Nardy, @Gerlin en @JanD,

Bedankt voor jullie reacties. Dit is inderdaad een beetje verwarrend moet ik eerlijk toegeven. Ik heb dit daarom intern even nagevraagd en hoop snel op een duidelijke reactie! 

Zodra ik een terugkoppeling krijg zal ik hier en update geven.

Groetjes,
Amy

Reputatie 6
Badge +6

Hoi @Lana en Nardy, @Gerlin en @JanD,

Dat was sneller dan verwacht maar voor nu zullen de kosten naar Oekraïne nog gratis zijn! Wanneer dit wordt stopgezet is nog geen datum voor bekend. 

Groetjes,
Amy

Hi Amy, dat is goed nieuws! Passen jullie dat ook nog even aan op de tarievenpagina voor op m'n mobiel? 😏

 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi @Gerlin,

Bedankt voor je reactie. Wat vreemd dat je de buiten bundel tarieven te zien krijgt. Als ik dit opzoek via https://www.simyo.nl/tarieven/buitenland. Krijg ik namelijk het volgende te zien: 

Van welke link maak je gebruik om de tarieven te zien? Via welke browser open je de pagina en krijg je dit alleen te zien op je smartphone? Welk type en model toestel gebruik je? 

Ik hoor het graag van je!

Groetjes,
Amy

Hoi @Gerlin,

Bedankt voor je reactie. Wat vreemd dat je de buiten bundel tarieven te zien krijgt. Als ik dit opzoek via https://www.simyo.nl/tarieven/buitenland. Krijg ik namelijk het volgende te zien: 

Van welke link maak je gebruik om de tarieven te zien? Via welke browser open je de pagina en krijg je dit alleen te zien op je smartphone? Welk type en model toestel gebruik je? 

Ik hoor het graag van je!

Groetjes,
Amy

 

@Amy deze link: https://www.simyo.nl/klantenservice/roaming geeft buitenland tarieven voor Nederland > Oekraïne (en omgekeerd)

Hi Amy, op mijn laptop krijg ik inderdaad de melding "tot minstens eind augustus gratis" te zien. Idem op mijn desktop.

Op twee telefoons (Google Pixel 7 en iPhone 14) krijg ik de melding met tarieven, ook als ik op de link klik die je hierboven noemt. Ik zoek in beide browsers (Chrome en Safari) op "Simyo buitenland" en kom dan terecht op www.simyo.nl/klantenservice/roaming. Zowel op laptop als smartphone geeft deze de zone 3 tarieven weer. Deze pagina moet dus worden aangepast denk ik.

Net getest: als ik de link www.simyo.nl/tarieven/buitenland volledig intyp in de browser op de iPhone krijg ik wel de pagina te zien die jij verwacht. 

En laatste update: op de Pixel leiden alle wegen onverbiddelijk naar de klantenservice/roaming pagina met zone 3 tarieven, zelfs als ik de volledige url van tarieven/buitenland intyp...

Reputatie 6
Badge +6

Hoi @Gerlin en @Lana en Nardy,

Bedankt voor jullie reacties! Ik zie inderdaad dat het via de link https://www.simyo.nl/klantenservice/roaming niet juist wordt weergegeven. Ik ga dit meteen even voorleggen bij de juiste afdeling zodat dit kan worden aangepast.

Nogmaals bedankt voor jullie oplettendheid en het meedenken 😊.

Groetjes,
Amy

Reageer