.

Beantwoord

Is er sprake van een 4G storing?



Toon eerste bericht

172 reacties

Bij deze sluit ik mij ook aan in de rij met mensen die problemen hebben met 4G

iPhone 6 Plus
iOS 8.3
Ook hier al een aantal dagen last van de storing. Geen 4G.
Samsung S4
Android: 5.0.1
Reputatie 3
Badge +7
Hoi allemaal,

Op dit moment is er nog geen oplossing voor de haperende 4G verbinding.
Wij begrijpen dat dit erg vervelend is.
Ik heb daarom ieder van jullie een privébericht gestuurd, met meer informatie over je aansluiting.:)

In de tussentijd zullen we wat testen uit gaan voeren om de oplossing te vinden.
Het kan zijn dat we dan van jullie vragen om je instellingen eens aan te passen of je telefoon nog eens opnieuw te starten.
Ik hoop dat iedereen het geduld nog even kan bewaren en dat we samen de oplossing zullen vinden.
Iedereen alvast heel erg bedankt!
Beste Simyo,

Ik ben sinds maandag overgegaan van Hi 4G naar Simyo met 4G, het is tot vandaag de dag een drama. Ook de telefoon gesprekken verlopen moeilijk en soms valt de verbinding totaal weg.
Bij Hi heb ik nog nooit 4G of andere problemen gehad, het is in mijn beleving niet acceptabel dat er een dienst geleverd word welke 9 dagen niet goed functioneert!!

Ik snap dat jullie je best doen, maar escaleer of regel het want dit wekt niet veel vertrouwen op deze manier.
Ook ga ik er vanuit dat alle klanten netjes €5 restitutie krijgen voor een dienst die niet geleverd wordt.

Ik hoop dat het voor het einde van de maand opgelost is, zo niet dan wordt ik nood gedwongen om over te stappen aangezien ik afhankelijk ben van mijn mobiel.

Suc6
Reputatie 4
Badge +8
Update 15:50 uur:

Net zoals de overige klanten met "Flex 4G", sluit ik mij bij de rij aan.
Heb nu doorlopend 3G verbinding, zonder dat hij overschakelt naar het 4G netwerk.

Ik heb wel even op het 4G netwerk gezeten, maar door onverklaarbare reden is hij weer teruggevallen op het 3G netwerk, waar hij nu doorlopend op staat.
De overige klachten, zijn precies hetzelfde als bij de overige klanten in deze topic.

Hoop gauw, op een goede oplossing!
Update 15:50 uur:

Net zoals de overige klanten met "Flex 4G", sluit ik mij bij de rij aan.
Heb nu doorlopend 3G verbinding, zonder dat hij overschakelt naar het 4G netwerk.

Ik heb wel even op het 4G netwerk gezeten, maar door onverklaarbare reden is hij weer teruggevallen op het 3G netwerk, waar hij nu doorlopend op staat.
De overige klachten, zijn precies hetzelfde als bij de overige klanten in deze topic.

Hoop gauw, op een goede oplossing!


Verklaring kan zijn bereik verlies op 4G, of bellen. Ik weet dat de iPhone dit over 3G doet in ieder geval, dus na een gesprek zal de telefoon op 3G staan en door het "probleem" niet terug schakelen naar 4G 🙂
Badge +1
Mensen,
de wereld vergaat niet omdat er nu problemen zijn met 4g. Lees het stukje eens van de Leon, waar maken we ons eigenlijk druk over. We hebben tijden met 3G prima kunnen internetten etc. en nu is het ineens een probleem?
Simyo is keihard bezig om het probleem op te lossen, dit kost blijkbaar aanzienlijk meer tijd als dat ze zelf verwacht hadden. Het is een relatief vrij nieuwe techniek in Nederland en dit lijkt de eerste echte grote storing te zijn.
Ik, en neem aan ook de andere 4G gebruikers die hier op het forum meedenken hebben als het goed is allemaal een keurige PM gehad. Lees die eens door zou ik zeggen.
Tuurlijk, ik vind het ook vervelend dat iets waarvoor ik betaal even niet werk, maar nogmaals, Simyo heeft dit al keurig opgepakt.

Erik
Ik begrijp dat een en ander wat langer gaat duren, maar inderdaad de wereld vergaat niet zonder 4G :-)
Ik zag nog een verzoek om wat info over toestel en OS: ik gebruik een Microsoft Lumia 640 (4G versie) welke draait op Windows Phone 8.1
Verder heb ik ook nog een Apple iPhone 6 met iOS 8.3, beide toestellen hebben het issue met 4G.
Succes met oplossen!
Ook ik heb al een tijd last van het 4g probleem.
Ik heb vorige week via twitter contact gezocht met simyo en hun vertelde toen dat er geen actuele storing is.

Na wat google-en kwam ik op dit forum terecht.

dat de wereld niet vergaat zonder 4g is inderdaad waar, maar 4g is heel verslafend ;)

de problemen begonnen eigenlijk bij mij toen ik het bericht kreeg dat simyo binnenkort de maximale snelheid verhoogd
Ook ik heb sinds een aantal dagen last van dit probleem.
Telefoon: LG Nexus 5
Android versie: 5.1.1

Ik ervaar dezelfde problemen ik zie op het forum dat simyo er druk mee bezig is. We wachten het af.
Ik ervaar de problemen op mijn iPhone 6 iOS 8. Omgeving alkmaar

Dit zijn mijn instellingen
Hallo Simyo,

Hier ook problemen met 4G in Amsterdam, al ongeveer 1,5 week geen 4G ontvangst meer gehad( alleen 3G). Heb alle eerdergenoemde 'oplossingen' geprobeerd. Heeft echter niet geholpen.

Mijn telefoon: iPhone 6 / IOS 8.3

Hoop dat jullie dit spoedig kunnen oplossen.

Gr. Don
Reputatie 7
Badge +9
Raar dat mijn Nexus 5 (Android: 5.0.1, locatie: Den Haag) gelijk weer naar 4G overgaat! Zo snel zelfs dat toestel al weer op 4G zit terwijl ik mijn toestel van mijn oor afhaal om op het scherm te kijken!

Instellingen:
APN: KPN4G.nl
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS-proxy: 10.10.100.20
MMS-poort: 5080
MCC: 204
MNC: 08
APN-type: default,supl,mms
APN-protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4
Drager: Niet opgegeven
MVNO-type: Geen
MVNO-waarde: Niet ingesteld

Voor jullie hoop ik dat het echter snel wordt opgelost! 3G behalen en 4G betalen is net zo goed als de actie: 3 halen, 4 betalen!

@Leon: In het weekend kun je beter testen, dan nemen ze niet op!
Bij mij ook al enkele dagen geen 4G meer. Alleen nog 3G overal. Heb al instellingen gewijzigt en telefoon herstart, maar tot op heden helpt niks.

Iphone 5s
Na 1,5 week lijkt 4G weer iets stabieler te zijn (Amsterdam), maar reizend tussen Amsterdam en Utrecht nog veelvuldig terugvallen naar 3G of een volledig wegvallende dataverbinding.

iPhone 5s
iOS 8.3
Ook ik heb er last van:
Oppo Find 7
Android 5.1.1 (CM12.1)
Ook hier geen 4 g
iPhone 5s iOS 8.3
Ruud, graag ook een bericht over mn aansluiting, heb ook al een week problemen om 4G op te zetten.
Reputatie 4
Badge +8
Update Pinksterweekend :

De problemen met het 4G netwerk zijn onveranderd gebleven, al was mijn iPhone 6 op 1e Pinksterdag wel met regelmaat aangemeld op het 4G netwerk, maar keerde hij ook met dezelfde regelmaat terug naar het 3G netwerk, terwijl er op locatie een zeer goed bereik was van het 4G netwerk.
Vandaag (2e Pinksterdag) staat mijn iPhone 6 alleen nog op het 3G netwerk, en is hij nog geen enkele keer (al is het maar tijdelijk) op het 4G netwerk geweest.
Heb vandaag 1 keer gebeld via het 3G netwerk (stond hij al op), maar viel gelukkig na het telefoongesprek het netwerk niet volledig weg (zoals hij wel eerder heeft gedaan), maar blijft hij gewoon op het 3G netwerk hangen.

Hoop dat de technische afdeling snel een oplossing heeft voor dit probleem!
Badge
Hier is het ook raak. Al enkele dagen valt soms de 4G verbinding weg, om zich even later weer te herstellen. Tot vandaag dan, want nu krijg ik met geen mogelijkheid meer een 4G verbinding. Ik heb alle suggesties uit dit topic inmiddels meerdere malen geprobeerd, geen verbetering.

Voor Simyo's analyse:
  • iPhone 5s (A1457)
  • OS: iOS 8.3 (12F70)
  • Carrier: KPN NL 19.0
  • APN: portalmmm.nl
Hier ook al dagen geen 4G verbinding.
Iphone 5s
IOS 8.3
Ik voeg me bij allen die mij zijn voorgegaan. Sinds de dag van de snelheidsupgrade nauwelijks 4g. Meerdere suggesties die hier zijn genoemd geprobeerd, zonder resultaat. Nog niet goed nagegaan wanneer het precies wegvalt (zoals na bellen), maar ik gok op hetzelfde dat anderen melden.
Draai iOS 8.3 op een 5S, APN is ook correct.

Reageer