Skip to main content
Ik kan sinds gisteren 4G niet meer gebruiken. Mijn telefoon staat op 3G en wanneer ik internet gebruik of andere apps die internet nodig hebben, staat er ineens H+



Ik heb niet aan de instellingen gezeten. Ik vraag me af of ik iets fout zou hebben gedaan, mijn abonnement verkeerd is ingesteld of dat er bijvoorbeeld een storing is?



Groeten,

Tobias Dekker
Hoi allemaal,



Nog een laatste update, er is op het moment nog geen oplossing.

We zijn met een select groepje testen aan het uitvoeren, en hopen zo de oplossing op netwerkniveau te kunnen vinden.



@ErikM1972, het is helaas niet mogelijk om een aansluiting terug te zetten naar de oude instellingen.

Die mogelijkheid hebben we uiteraard al bekeken.;)

Echter is alles in de aansluiting aan elkaar gekoppeld, waardoor dit alleen maar meer problemen veroorzaakt.



@nappie, heb je mijn privébericht van vrijdag gemist?



@alle 'nieuwelingen' die zich hier gemeld hebben, ook jullie heb ik een privébericht gestuurd.:D



Op naar de spoedige oplossing!
Iedereen al een keer op de iPhone de netwerkinstellingen herstelt én daarna het toestel herstart? (Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen) Je raakt dan wel je WiFi wachtwoorden kwijt, tenzij deze in de iCloud Keychain staan.
Hier dezelfde problemen met 4G, ook al een groot aantal dagen slechte verbindingen. Wel een beetje jammer dat ik via het forum erachter moet komen dat er een storing is...



Zonde van de 5 euro die ik extra voor 4G betaal.



LG G2

Android 5.02




Je hebt een privebericht gehad. Hierin word gemled dat de 5 euro op je volgende rekening in mindering word gebracht ivm de problemen. Dit lossen ze dus keurig op. Maar de mensen die dus niet zo handig op fora zijn weten dit inderdaad niet.



Erik


Geen privebericht gehad hoor....
Hoi allemaal,



De afgelopen dagen hebben een aantal Simyo klanten hinder ondervonden van een haperende 4G verbinding. Bedankt voor het doorgeven van alle informatie; hierdoor hebben we inmiddels het probleem kunnen verhelpen.



We adviseren je om je toestel even uit en weer aan te zetten zodat de verbinding zich weer kan herstellen. Onze excuses voor het ongemak.



Groetjes,



Alex
Ik zie een aantal reacties dat 4G het weer doet en kan dat bevestigen.

Het is echter wel nodig om de verbinding met het netwerk opnieuw op te zetten (vliegtuigmodus even aan of telefoon herstarten).
Hallo,



Fijn dat er een oplossing is, gelijk even geprobeerd op mijn Nexus 5.

Reboot gegeven en heb weer een 4G verbinding.

Ik hoop dat het issue blijvend is opgelost.



Mvg
Hoi Allemaal,



Super bedankt voor jullie input en jullie geduld:$



Ik ben op dit moment aan het uitzoeken wat er aan de hand is.

Graag wil ik jullie meer uitleg geven, helaas is dat er simpelweg niet. Ik weet nog niet wat er aan de hand is.



Op dit moment zijn we met man en macht met de oplossing bezig. Als ik meer weet, dan weten jullie het ook:)



@MichD, ik probeerde je zojuist te bellen maar kreeg je niet te pakken.

Ik probeer het aan het begin van de middag nogmaals.



@Brusk, super om te lezen! Welke iPhone gebruik je?
Hoi Brusk en Robert_01



Graag gedaan en dank voor de extra informatie. Wij willen dit ook zsm opgelost hebben.



Het lijkt niet iPhone gerelateerd te zijn.

Jullie hebben immers beide de 5S, waar de één geen 4G heeft en de ander wel:?



Robert, kun jij je telefoon eens herstarten?
Ook al een aantal dagen/weken geen 4G meer. Heb een iPhone 5s met iOS 8.3. Verder staan instellingen ook goed ingesteld.
En er word nergens op de homepage melding gemaakt van deze storing. Waarom is dit zo lastig om toe te voegen. Perfect stukje service voor de klant om te zien wat de netwerkstatus is en eventueel zelfs om te zien hoever men is met een storing.

Dat is dan gelijk punt 2: Hoe ver zijn jullie met het oplossen cq opsporen van het probleem. De tot nu toe geboden oplossingen bieden geen resultaat. Al van jullie kant eens geprobeerd om de instellingen opnieuw in te stellen naar de oude situatie bijvoorbeeld? dan kun je misschien met een klein gedeelte gebruikers proberen de problemen boven water te krijgen terwijl de rest gewoon weer 4G heeft.



Erik
Helaas hier ook al een tijdje geen 4G. Ook het 3G werkt trouwens niet al te best momenteel. Kreeg het verzoek via de klantenservice op Twitter om dat ook hier te melden. Dus bij deze.



Het gaat om een iPhone 6 plus en draai iOS 8.4 in de publieke beta. publieke beta heeft mij nog geen enkel probleem opgeleverd en heb daar een tijdje terug wel gewoon 4G mee gehad.



Ik kan er ook geen lokatie aan hangen want het is gewoon overal 3G of slechter... 4G bundel is op deze manier een beetje zonde om aan te hebben staan. Simkaart van andere provider erin en krijg gewoon 4G...



Hopelijk komt er snel een oplossing...
Ook ik heb al een week lang geen 4G. Zeer vreemd dat hier geen melding van wordt gemaakt op de website van Simyo / KPN en op social media. Ik heb een iPhone 5s en heb alles geprobeerd wat er is gesuggereerd (aanpassen van instellingen, reset etc.). Ik betaal wel 5 euro per maand extra voor 4G en dit is de tweede keer dat ik voor langere tijd geen 4G heb. Ik verwacht daarom wel een compensatie! Bijvoorbeeld een maand geen extra kosten voor 4G plus extra data.
Ik had het vorige week ook al gemerkt, maar vandaag weer meermaals zonder bereik gezeten door het ontbreken van 4G.

Als het helpt, ik heb een Nexus 5 met Android 5.1
Dezelfde klachten, sim is al gereset, heel even weer verbinding en toen weer niets.



Htc one m8

Android 5.0
Extra info: problemen spelen met een iPhone 6 op 8.1.2. en op een iPhone 6 8.3. APN staat goed. Locatie Huizen centrum en Almere stad west
Hoi,



Hier het zelfde probleem. Gisteravond ging mijn iphone uit omdat mijn batterij volkomen leeg was. Na aan de lading en opnieuw opstarten is bij mij ook de 4G verbinding verdwenen. Ik woon in Zwolle. De simkaart eruit gehad voor een tijdje maar nog steeds geen 4G netwerk. Ben aan mijn laatste maand bij Simyo, denk dat het toch verstandig wordt om naar KPN over te stappen binnen kort.



Dit lijkt me aan de reacties hier boven toch echt een Simyo netwerk probleem.



PS. Wat mij verder opvalt is dat de resterende mb van de huidige maand soms naar boven schiet en enkele uren later weer op de oude stand staat. Misschien heeft het niets met het 4G probleem te maken maar ik vermeld het maar even.



Graag nadere actie



Gegroet
Ik herken wat Henry schetst. Hier ook al dagen last van het 4G probleem. Maar ook bij merk ik dat het aantal mb's niet juist is. Na drie uur streamen was de volgende dag het tijdstip van laatste meting wel aangepast, maar aantal mb's niet.
Allen, ik heb hetzelfde probleem denk ik. Sinds gisteren overgestap van T-Mobile naar simyo maar ik krijg 4G niet aan de praat. APN etc staat goed. Opnieuw opstarten, APN opnieuw instellen, netwerk aa/uit etc. helpt allemaal niet. Beetje vervelend welkom bij simyo. 😉 Ik hoop dat er snel een oplossing komt, 4G bij TM werkte verder prima.



(overigens staat in dit filmpje nog dat je APN NKP4G.nl moet zijn. Niet dat het werkt overigens.. Simyo, wellicht even aanpassen? https://www.youtube.com/watch?v=m_wqFI2lr1Q)
Ook ik heb helaas last van dit probleem.

Sinds ik terug ben van vakantie (zondag 24-05) heb ik maar af en toe verbinding met het 4G netwerk.
Goedemorgen iedereen,



Helaas spelen de 4G problemen ook bij mij... heb hier nu zo'n 2 weken last van, waar ik de eerste dagen nog af en toe 4G had, maar de laatste 1-1,5 week krijg ik met geen mogelijkheid meer 4G op mijn iPhone 6. Overigens heb ik ook nog de "oude instellingen?" ingevuld staan met KPN4G.nl als APN, maar dit zou volgens jullie klantenservice geen probleem moeten zijn. Het heeft immers al die tijd gewoon gewerkt met deze instellingen dus waarom zou het nu niet meer werken.



Ik sluit me volledig aan bij de eerdere reacties hier in dit topic dat ik het zeer teleurstellend vind dat Simyo hier geen melding van maakt op de website en sterker nog: niet de getroffen klanten proactief benaderd en informeert over deze 4G storing. Ik heb Simyo hoog zitten, maar dit soort dingen kan ik toch slecht tegen. Ik heb afgelopen vrijdag zelf met 1200 moeten bellen om er achter te komen dat er een landelijke 4G storing is. Mijn gegevens zijn genoteerd en ik zou door jullie op de hoogte gehouden worden, echter tot op heden niks gehoord.



Wanneer kunnen we een structurele oplossing verwachten Simyo? Een storing kan bij iedereen gebeuren, maar jullie maken hier geen goede beurt mee bij mij (en zo te lezen ook niet bij anderen).



Met vriendelijke groet,



Thomas
Hier de afgelopen 2 weken ook problemen met 4G in Zwolle en Deventer op een iPhone 6 met iOS 8.3. Op een oudere iPhone 5S dezelfde problemen met dezelfde simkaart.
Ik blijf het aangeven bij Simyo. Ik vind het jammer dat er op de homepage geen melding word gemaakt. Zijn ook vast gebruikers die niet zo thuis zijn in forums. Een melding boven in je homepage met actuele meldingen is een perfect stukje service wat nu mist.
Bij mij doet 4G het weer.
Zoals Erik zegt, waar is de service naar de klanten toe? Afgelopen week was ik aan het klooien met APN's etc om te kijken of het daar aan lag. Staat er een melding op het Simyo forum, niet echt de eerste plek waar je het zou verwachten.



Even een mailtje sturen en iedereen is ervan op de hoogte, het hoeft helemaal niet zo moeilijk te zijn... 😳
Ik blijf het aangeven bij Simyo. Ik vind het jammer dat er op de homepage geen melding word gemaakt. Zijn ook vast gebruikers die niet zo thuis zijn in forums. Een melding boven in je homepage met actuele meldingen is een perfect stukje service wat nu mist.



En dan hebben we het nog niet eens over de 5 euro die we nu teveel betalen. Ik denk dat ze het zolang mogelijk onder de pet willen houden. 🙂

Reageer