.

Beantwoord

Is er sprake van een 4G storing?



Toon eerste bericht

172 reacties

Badge
Hallo,

Ik heb gekeken, maar blijkt dat mijn telefoon automatisch op de 4G modus staat. Dat hoefde ik dus niet te veranderen. Helaas blijft het probleem zich voordoen.
Het valt me op dat ik in de ochtend 4G heb. In de middag verdwijnt dit en krijg ik 3G of H+. Nog later gaat dit weer terug naar 4G.

Vandaag was het zelfs dat ik terug kwam van sporten, mijn telefoon aan deed en er helemaal geen connectie was terwijl dataverbinding wel was ingeschakeld. Ik heb de verbinding verbroken, waarna ik het weer heb aangezet, alleen toen stond er 'E'.
Ik moest mijn telefoon opnieuw opstarten om dit te verhelpen. Later op de middag kreeg ik weer 4G.

Ik hoop dat dit niet aan mijn telefoon ligt.

Groeten,
Tobias
Ik heb ook alleen maar 3G, sinds ik terug ben uit Frankrijk.
Hier nog 1 die enkel 3G ontvangt sinds een paar dagen. iPhone uitzetten en/of 4G even uitschakelen helpt niet. Betaal hier wel EUR 5,- per maand voor dus word hier niet vrolijk van. Zie ook screenshot, 4G staat aan maar bovenin enkel 3G. Graag een oplossing 🙂
Hier ook al 3 dagen alleen maar 3G. Zojuist wel een SMS ontvangen van Simyo dat er verbeteringen aan het 4G netwerk zijn doorgevoerd. Telefoon uit/aan gezet. Netwerkinstellingen herstelt, simkaart opnieuw in toestel gedaan. Handmatig verbinding op 2G, 3G gezet en weer terug op 4G. Maar nog steeds 3G. (Zit op iOS 8.3)
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Allen,

Wat vervelend dat jullie geen 4G hebben. Ik heb bij jullie ieder afzonderlijk een reset uitgevoerd.
Kunnen jullie de telefoon nog eens opnieuw opstarten?

@Pkuijpers Wat voor telefoon gebruik je?

Kunnen de iPhone gebruikers bij de APN instellingen het volgende invoeren:
APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS

@MeneerMan, ik hoop ook niet dat het aan je toestel ligt. Kun je de simkaart eens een tijdje in een ander toestel proberen?
Reputatie 4
Badge +8
Beste ruud,

Ik heb zelf ook een iPhone 6, maar welke reset je ook uitvoert het helpt maar zeer tijdelijk of helemaal niet.
Ook APN instellingen wijzigen in het door jouw opgegeven methode helpt niets.

Blijkbaar ben je nog niet op de hoogte gebracht, dat het om een algemene storing gaat.
Vrijwel elke klant met de bundel "Flex 4G" heeft hier gedeeltelijk of helemaal last van.
Als je onder mijn bel historie kijkt met jullie klantenservice, kun je zien wat er vandaag alleen al met mijn aansluiting is gedaan, om 4G weer normaal en goed werkend te krijgen.

Het heeft allemaal niets geholpen, want nog steeds blijf ik steken op het 3G netwerk!

Het ligt niet aan de simkaart of het toestel, maar aan een probleem op het KPN netwerk.
Zover ik heb begrepen, zijn de storingsploegen inmiddels aan het werk om dit probleem op te lossen.
@Ruud: Ik heb inmiddels weer 4G na opnieuw starten van het toestel (en invullen van naam/wachtwoord bij APN-instellingen). Thanks!
Reputatie 4
Badge +8
Update 18:55 uur:
Ik heb weer verbinding met het 4G netwerk.
Even afwachten of dit nu blijvend is of tijdelijk, zeker nadat ik weer heb gebeld of mijn iPhone morgenochtend heb aangezet, want echt stabiel is het nog niet echt.
Ik hoop dat het voor "Brusk" nu ook is opgelost, maar dat merken we vanzelf zodra hij weer eventueel reageert.
Beste Ruud,

Ik heb een iPhone 6. Vanmiddag om 13:30 had ik na een reset even 4G. Nu niet meer. Ook een gebruikersnaam bij mijn apn instellingen invullen en uit en aan zetten van het toestel werkt niet.
Beste Ruud,

Hij springt net weer op 4G. Hopelijk blijft het zo.
Reputatie 4
Badge +8
Update 23:15 uur:
Weer is het 4G netwerk/verbinding helemaal weer weggevallen, nadat (uit zich zelf) de totale verbinding met het KPN netwerk is verbroken, en ik dus "geen service" in het display van mijn iPhone 6 zag staan.
Nu blijft hij wederom weer hangen op het 3G netwerk, maar heeft ook een deel van de avond op het 2G netwerk gestaan.

Ik heb meer informatie over deze storing vermeld staan in een aparte topic op dit forum, met als titel:
"Algemene storing op 4G netwerk, en wegvallen verbinding", nadat ik meer informatie had gekregen via de telefonische klantenservice.
Dus lees mijn aparte topic ook nog even, het kan handig zijn.
Idd nu weer 3G.
Yep zelfde probleem, vind het wel kwalijk vanuit KPN / Simyo dat er geen duidelijkheid wordt gegeven.... Storing prima, maar communiceer even. Het mag duidelijk zijn dat er wel degelijk wat aan de hand is meer mensen hier klagen.

Dus, Simyo verhelder ons, wat is er loos met 4G?? gezien het geringe signaal wat ik wel krijg voor de overschakeling naar 3G plaats vind zal er mogelijk iets met de 800Mhz frequentie zijn wellicht?
Nog steeds 4G hier sinds gisteren.
Hier op 2 locaties niet, vele herstarts later en instellingen controles, ik krijg alleen 3G 🙂

Beetje zuur als je 5 euro extra betaald en het dan niet krijgt.

Hier voor nooit problemen gehad op beide locaties, altijd heel snel 4G gek genoeg.
@Ruud: iPhone 5s (A1533) op iOS 8.3 (12F70).
Hoi Ruud,

Super in ieder geval dat er serieus naar gekeken wordt, alvast dank hier voor.

Net nog even bij een collega gepolst met KPN, geen problemen met 4G hier, ook Vodafone lijkt geen problemen te geven. (Beide HTC One M9)
Helaas geen andere Simyo gebruikers hier naar mijn weten

Overigens gebruik ik zelf een iPhone 5S, mogelijk is het iPhone gerelateerd?

Hier iPhone 5S (A1457) ook op iOS 8.3 (12F70)
Hey Ruud,

Sinds gister is mijn 4G abonnement van KPN Hi omgezet naar Simyo en tot op heden werkt 4G helaas niet (herstarten van de iPhone bied niet de oplossing)!
Aangezien ik bij KPN Hi vandaan kom waar heeft 4G gewerkt, dus logischerwijs zijn de instellingen op mijn iPhone 5C (met iOS 8.3 12F70) correct want het heeft gewerkt.

Lang verhaal kort, er is een technisch probleem bij Simyo en wat is de procedure zodat de technische heren dit gaan oplossen?!

Gr, Nappie
Mocht helaas nog niet baten Ruud, ik probeer nu de Algemeen > Stel opnieuw in > herstel netwerkinstellingen optie

Wat ik zie bij de herstart is 3G verbinding, vol signaal, overschakelen naar 4G 1 blokje signaal, geen service melding en vervolgens weer terug naar 3G. Hopelijk heb je hier iets aan :)

Edit, reset van netwerkinstellingen lijkt te werken, heb nue weer vol 4G signaal en snelheid dus voor de duidelijkheid:

(Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen)



Mogelijk gerelateerd aan de iOS 8.3 update in dat geval?
Ter info allen,

Ik heb gebeld met de Simyo helpdesk en er is spraken van een landelijke storing omtrent 4G.
Er wordt hard aan gewerkt om dit op te lossen.

Gr, Nappie
Wel apart dan, aangezien er niets over te vinden is, en er eerde gezegd werd dat er geen storingen bekend zijn.

Ook is het voor mij opgelost met de reset die eerder werd genoemd. Heb je die al geprobeerd dan Nappie?
@Robert_01
Ja ik heb alle instellingen opnieuw gedaan op aanraden Simyo helpdesk en helaas geen resultaat.
Ik zie ook dat mijn GSM signaal en 3G weg valt en weer terug komt (regio Alkmaar NH).
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Allemaal,

Nog een laatste update.
Er is nog geen permanente oplossing. Daar wordt nog steeds hard aan gewerkt.

Wel heb ik bij ieder van jullie nummer op het netwerk een aanpassing verricht. Waardoor ik hoop dat het tijdelijk werkt. :D
Kunnen jullie allemaal nogmaals jullie telefoon herstarten? En controleren of jullie je telefoon op de APN: portalmmm.nl hebben staan?

Ik hoor graag of het werkt, en blijft werken;)
Badge +1
Goed, allemaal Iphone gebruikers zie ik. Hier een android gebruiker met exact dezelfde problemen. Na de update mail over de snelheid nog een aantal dagen 4G verbinding gehad, maar sinds een dag of 2 nu ook bij mij problemen. Op diverse locaties, geen 4G. 3G volle bak. Diverse resets en opnieuw instellen van de APN, geen resultaat.
Ik lees nu dat er dus wel degelijk problemen zijn en neem dus aan dat dit wel gecommuniceerd word en opgelost word. Simyo kennende hebben ze hier wel een oplossing voor inzake de 4G abbonementen met problemen :)

Erik
Reputatie 4
Badge +8
Update 23:45 uur:

@Ruud
Fijn dat je ons via deze weg zo goed mogelijk op de hoogte houdt, omtrent de ontwikkelingen van het 4G probleem.
Zelf had ik vandaag weer een korte tijd 4G dekking (vrijwel vol bereik), maar nadat ik weer had gebeld was het probleem weer helemaal terug.
Eerst viel het totale netwerk/bereik weg, om vervolgens weer te blijven steken op het 3G netwerk.

Ik heb mijn iPhone 6 weer herstart, met het door jouw opgegeven APN adres.
Helaas werkt dat bij mij juist meer problemen op, zo valt het totale bereik helemaal weg en blijft hij wederom hangen op het 3G netwerk.
Alleen bij het gebruik van het APN adres "KPN4G.nl" logt hij wel in op het 4G netwerk, maar valt dus bij elk telefoongesprek, uitvoeren van een reset of wegvallen van verbinding weer terug naar het 3G netwerk.

Er gaat duidelijk iets mis tussen overschakeling van het 3G netwerk naar het 4G netwerk, wat voor de snelheidsverhoging (een week geleden) naadloos en zonder problemen verliep.

Ik zag tevens dat je mij vandaag (dinsdag 19 mei) aan het begin van de middag had gebeld, maar toen stond mijn iPhone even uit, omdat er de zoveelste reset werd uitgevoerd.
Maar vandaag (woensdag 20 mei) ben ik vanaf 11 uur goed bereikbaar, als je mij nog wilt spreken.

Reageer