.

Alles over de tariefswijziging en nieuwe bundels



Toon eerste bericht

118 reacties

Reputatie 1
Badge +2
Tegen beter weten in, toch nog een laatste reactie hierop.

@Angela, je geeft aan: “Op het moment dat jullie besluiten een jaar contract af te sluiten, kunnen jullie na 9 maanden alsnog kiezen voor de optie 'nog een jaar'. In dat geval komen jullie wel in aanmerking voor deze bundels. Ik snap dat dit niet direct een voordeel is en het lastige aan deze situatie is dat ik niet kan garanderen dat de bundels over 9 maanden nog hetzelfde zijn”.

Je vraagt dus eigenlijk te verlengen met twee jaar om op hetzelfde niveau van een trouwe beller te komen.

Voor mij werkt dit als een rode lap. Wanneer ik verder kijk in telecomland zie ik dat ik bij KPN ook een abonnement van twee jaar kan kiezen, maar dan krijg ik voor €25,- 200 min/sms en 5 GB (4G) internet (welke ik ook nog eens kan verdelen tussen beide abonnementen). Wanneer mijn vrouw ook overgaat gaat daar bij beide abonnementen nog eens €5,- vanaf. Zo goedkoop is Simyo dan ook niet meer.

Ik heb voor Simyo gekozen vanwege gemak en ik snap dat dit gemak; bundel aanpassen, maandelijks opzeggen, 4G aan/uit enz. ook wat mag kosten.

Maar ik vind dit moeilijk doen en niet vooruit kijken, verzin gewoon een andere actie voor de maandelijkse bellers.
Badge
Hallo Ernst.
Als ik naar het gedeelte van trouwe beller ga verandert meteen het beltarief van € 3 naar € 4 en kan ik niet meer voor mijn oude tarief schakelen.
Bij mijn zoon bleef wel het € 3 tarief staan.
Als je bij Simyo werkt, misschien kun je mij dan prive even mailen.
gr Jan Boer
Reputatie 5
Badge +11
Hoi chim en jussie,
jullie hebben wel gelijk in mijn ogen. De bewoording 'trouwe beller' is niet echt gelukkig gekozen. Mijn excuses als jullie je hierdoor benadeeld voelen.
Dit was natuurlijk niet onze bedoeling.

JanEvert,
Kun je ook niet enkel de internetbundel aanklikken?

Raytje,
Dank je voor je aanvulling 😳
Ik gaf mijn bundel als voorbeeld.. Het is wat verwarrend maar volgens mij heeft er puur mee te maken uit welk tariefplan je komt als klant.

Ten 2e reageerde ik op andere die zeiden een maandcontract te hebben en het idee hadden geen gebruik er van te kunnen maken. Dit staat overigens in het startbericht maar dat vind ik dan weer vaag. Dus daar vergeleek ik mijzelf even mee en gaf aan dat ik dat dus wel kan.

Niet iedereen heeft het over 100 minuten.
Reputatie 1
Badge +1
Ik vraag me af of iedereen wel goed kijkt.

Ik heb een contract zonder einddatum, dus maandelijks opzegbaar met 300 minuten bel / sms en 500 MB. Als ik naar bundels aanpassen ga en klik op Nog een jaar (extra voordelig) gaat mijn bel / sms bundel een euro naar beneden en blijft mijn data dezelfde prijs maar wel met + 250 MB.

Dus ik ga in mijn geval dan van 13 naar 12 euro maar wel met 250MB erbij..


Kijk Jij ook wel goed. Wij hebben het over 100 belminuten.
Ik vraag me af of iedereen wel goed kijkt.

Ik heb een contract zonder einddatum, dus maandelijks opzegbaar met 300 minuten bel / sms en 500 MB. Als ik naar bundels aanpassen ga en klik op Nog een jaar (extra voordelig) gaat mijn bel / sms bundel een euro naar beneden en blijft mijn data dezelfde prijs maar wel met + 250 MB.

Dus ik ga in mijn geval dan van 13 naar 12 euro maar wel met 250MB erbij..
Badge
Hallo. Mijn zoon en ik hebben allebei een 100 min abo voor € 3,-. Ik heb een abo voor 500 mb , mijn zoon 1000 mb met 4g. Ik betaal € 10,- en mijn zoon €18,- . Mijn zoon heeft zijn abo aangepast, hij gaat straks € 3,- voor 100 min en € 9,- voor 1000 mb + 500 mb en € 5,- voor 4g , totaal € 17,-. Hij is dus € 1,- voordeliger uit.
Als ik mijn abo aanpas moet ik € 4,- voor 100 min en € 7,- voor 500 mb + 250 mb , totaal € 11,- . Ik ben dus € 1,- duurder uit. Hoe kan dit?
gr Jan
Reputatie 1
Badge +2
Ik ben het volledig eens met chim. Waarom zou je als maand abonnee niet beloond kunnen worden? Zeker wanneer je al een tijdje meedoet. Het doel is toch hetzelfde, Simyo wil graag dat je een jaar langer blijft, ik vind het helemaal niet erg om met een jaar te verlengen wanneer er zo'n mooi aanbod voorbij komt. Het zou juist een tricker moeten zijn om mensen met een maandabonnement om te krijgen dat ze verlengen met een jaar. Zo hou je je klanten tevreden!
Reputatie 1
Badge

@Chim, BulletDodger & Afentoe, omdat jullie bericht over hetzelfde gaat, reageer ik in 1 reactie. Allereerst wil ik aangeven dat ik het erg jammer vind dat jullie ontevreden zijn met de wijzigingen. Zoals ik eerder in dit topic heb aangegeven, kan ik helaas niets anders voor jullie doen. Het extra voordeel geldt alleen bij een verlenging van 1 jaar. Sorry hiervoor.


Angela, wil het probleem niet groter maken dan het is (er zijn ergere dingen op de wereld).
Maar wat is de definitie van "trouwe Simyo bellers" zoals beschrijven in het uitleg?

Iemand die bijna 4 jaar lang een maand abo heeft bij Simyo of iemand die pas 9 maanden bij Simyo een 1 jaar contract heeft afgesloten?

Of misschien allebei!?
Reputatie 7
Badge +9

dag dag
of is het inmiddels al
nacht nacht?


Het is nog dag dag, maar vanuit mijn bed lijkt het nacht nacht 🙂
Reputatie 1
Badge +1
in al die jaren is mij nog niks interessants tegengekomen, betaal al jaren 10 euro voor 100 minuten en 500 mb.
Zoals het er nu uit ziet word dat alleen maar duurder, dus ga niks meer volgen bij simyo.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi afentoe, je mist dan wel dingen die wel interessant voor je kunnen zijn. Als alternatief: regelmatig de website raadplegen.
Reputatie 4
Badge +8





@Koorelle, heb jij toevallig ook de optie voor e-mail uitgezet? Dan heb je hem inderdaad niet gehad. Het klopt dat de 'trouwe bellers bundel' geldt voor verlengende klanten 😞 Helaas! Natuurlijk ben ik erg blij dat je alsnog tevreden bent met jouw bundels. Via deze link vind je alle informatie voor jouw bundels. Voor vragen, weet je ons uiteraard te vinden!




Nee Angela, de optie die jij noemt is niet uit gezet.
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Elle,

Ik vind de omschrijving 'trouwe beller' ongelukkig gekozen (Boeddha misschien ook wel :)).
Kort en krachtig Jaarabonnement / Maandabonnement als omschrijving zou veel duidelijker zijn geweest en een heleboel vragen/opmerkingen voorkomen hebben.

Ik hoop jouw toch als Simymaatje te blijven zien :)


Frans ik blijf. Om een van de redenen die ik noemde, bundel omlaag schalen is voor mij een belangrijk item, ivm met eventuele vermindering van inkomsten in de toekomst.
Verder vind ik Simyo een kleinschalig bedrijf, waar ik me helemaal bij thuis voel.
Geen grote schijven. Gewoon recht toe recht aan.
Daar hou ik van.
En inderdaad de "trouwe beller" opmerking verdient geen sterretje.
Maar dat zullen ze nu inmiddels wel door hebben en dat zullen de volgende keer wat genuanceerder "brengen".

dag dag
of is het inmiddels al
nacht nacht?
Reputatie 1
Badge +1
Ik heb mijn mail nu wel uitgezet om in de toekomst niet nog eens teleurgesteld te worden.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

Voor degene die voor het eerst reageren, welkom op het Simyo Forum!

Om een overzichtelijk reactie op jullie allemaal te geven, laat ik de 'quotes' van jullie berichten even achterwege. Dit maakt het wat duidelijker 🙂 In plaats van de quote, plaats ik een '@[forumnaam]' zodat jullie weten over welk bericht ik het heb! Ik doe mijn best om zo snel mogelijk te reageren. Ik heb even gewacht met mijn reactie op jullie zodat het iets rustiger werd in dit topic. Dan zie ik niemand over het hoofd tijdens het typen van mijn reactie.

@Yvonne, leuk dat je hebt gekozen voor een abonnement bij Simyo 🙂 Jij hebt jouw bundels met het oude tarief afgesloten. Dit zijn dan ook de bundels die geactiveerd gaan worden. Hier hoef jij je geen zorgen om te maken. Als jou bundels zijn ingegaan en je wilt ze wijzigen, dan betaal je wel het nieuwe tarief. Heb je hier nog vragen over?

@Chim, BulletDodger & Afentoe, omdat jullie bericht over hetzelfde gaat, reageer ik in 1 reactie. Allereerst wil ik aangeven dat ik het erg jammer vind dat jullie ontevreden zijn met de wijzigingen. Zoals ik eerder in dit topic heb aangegeven, kan ik helaas niets anders voor jullie doen. Het extra voordeel geldt alleen bij een verlenging van 1 jaar. Sorry hiervoor.

Op het moment dat jullie besluiten een jaar contract af te sluiten, kunnen jullie na 9 maanden alsnog kiezen voor de optie 'nog een jaar'. In dat geval komen jullie wel in aanmerking voor deze bundels. Ik snap dat dit niet direct een voordeel is en het lastige aan deze situatie is dat ik niet kan garanderen dat de bundels over 9 maanden nog hetzelfde zijn.

Het laatste wat wij willen is dat jullie ontevreden zijn. In dit geval kan ik er helaas niets anders van maken, hoe graag ik dit ook zou willen. Zoals ik in mijn bericht aan Jussie heb aangegeven, worden de grotere maandbundels wel goedkoper voor jullie. Belangrijk om aan te geven: zolang jullie de bundels laten zoals ze zijn, behouden jullie het oude tarief. Als jullie al die tijd tevreden zijn geweest met deze huidige bundels, kunnen jullie deze nu nog steeds behouden. Pas als je ze wijzigt, na 2 november, zal het tarief voor jullie omhoog gaan. Wil je nu nog wijzigen tegen het huidige tarief? Doe dit dan voor 1 november.

Laten jullie het weten als jullie hier nog vragen over hebben?

@HannaB, goed dat je om hulp vraagt. In jouw geval is het wat lastiger. Je maakt namelijk nog gebruik van hele oude tarieven. Je betaalt op dit moment €5 voor jouw belbundel en €5 voor jouw databundel. Als je besluit te verlengen met 'Nog een jaar', ga je meer betalen voor jouw bel- en databundel. Beide bundels worden €1 duurder voor je. Je krijgt daarentegen wel meer MB's. Dit is een afweging die je voor jezelf moet maken.

Via Mijn Simyo kun je jouw bundels wijzigen. Hier zie je dan een overzicht van wat je nu betaalt en wat je gaat betalen. Laat je het weten als je nog vragen hebt?

@Dyantha94, in jouw geval sluit ik me aan bij het antwoord van Franswon. Het kan zijn dat je deze mails uitgezet hebt, of dat ze in de spam-inbox zijn gekomen. Als je klikt op 'bundels aanpassen', wat zie je dat precies staan? Zie je dan de 'trouwe bellers bundels' staan?

@Franswon, nogmaals bedankt voor je bijdrage in dit topic! Dit waardeer ik enorm :)

@Koorelle, heb jij toevallig ook de optie voor e-mail uitgezet? Dan heb je hem inderdaad niet gehad. Het klopt dat de 'trouwe bellers bundel' geldt voor verlengende klanten 😞 Helaas! Natuurlijk ben ik erg blij dat je alsnog tevreden bent met jouw bundels. Via deze link vind je alle informatie voor jouw bundels. Voor vragen, weet je ons uiteraard te vinden!

@allemaal, dit zal voor vandaag de laatste reactie vanuit ons zijn. Morgen zijn we er weer voor jullie!

Groetjes,
Angela
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Elle,

Ik vind de omschrijving 'trouwe beller' ongelukkig gekozen (Boeddha misschien ook wel :)).
Kort en krachtig Jaarabonnement / Maandabonnement als omschrijving zou veel duidelijker zijn geweest en een heleboel vragen/opmerkingen voorkomen hebben.

Ik hoop jouw toch als Simymaatje te blijven zien 🙂
Reputatie 4
Badge +8
Wat is in Boeddha's naam een trouwe bellers bundel?
Daar heb ik geen mail over ontvangen.
Zal wel alleen voor jaar abonnementen gaan.
Als vluchtig maand type zal dat voor mij niet gelden.
Wel tevree met Simyo, ondanks het vreselijk goeie aanbod dat ik van KPN kreeg
als Alles-in-1 pakket gebruiker.
Het mooie van Simyo vind ik namelijk dat je maandelijks je bundel ook omlaag kunt doen!
Kan bij KPN niet.
Reputatie 7
Badge +9
Hallo dyantha94,

Welkom op het Simyo forum.

Heb je in Mijn Simyo misschien de optie in instellingen - aanbiedingen en acties uitgezet?
Ook al heb je de mail niet ontvangen dan kan je gewoon kiezen om je bundel te wijzigen https://mijn.simyo.nl/bundel-aanpassen
Omdat jouw einddatum van het oorspronkelijk contract al verstreken is zie je geen einddatum staan!
Hallo,

Ik heb inmiddels al bijna 2 jaar een jaarabonnement bij simyo en als ik kijk bij de informatie over mijn abonnement zie ik geen einddatum of iets staan. Nu zou ik dus ook graag over willen stappen naar de trouwe bellers bundel maar ik heb hier helemaal geen mail over gehad (mijn moeder die korter bij jullie zit daar in tegen wel) en kan dit ook nergens terug vinden. Graag zou ik willen weten hoe ik dit kan aanpassen.

Groet,
Reputatie 1
Badge +1
Het is me helemaal duidelijk nu.
Om de gratis extra's mb te krijgen kost het me toch 1 euro per maand extra.

4 euro voor 100 belminuten ipv de 3 euro die ik al jaren als trouwe klant betaal.

Zoals mijn naam hier al zegt bel ik af en toe en internet weinig om onder de 500 mb te blijven maar iets meer zou fijn zijn want af en toe nam ik een bundel van 1000 mb maar dat zal vanaf nu niet meer gebeuren.

Ik was altijd zeer tevreden over simyo maar dat is nu minder geworden.
Ik ben ook erg teleurgesteld. Ben ruim 4 jaar klant bij Simyo maar blijkbaar geen trouwe beller.

Heel erg jammer om te concluderen dat je dan niet als trouwe klant wordt gezien.
Geef ons op zijn minst de optie om over te stappen naar een jaar abo en mee te profiteren van deze actie.
Reputatie 1
Badge

Een duidelijk uitleg! Ik ben sinds begin 2011 overgestapt op Simyo mede omdat het duidelijk, inzichtelijk, een goede prijs/kwaliteit heeft, aan te passen was, én op het KPN netwerk zat. In de loop der jaren zijn er veel dingen verbetert, makkelijker geworden en heb ik zeker 5 á 6 vrienden ook bij Simyo geïntroduceerd. Toentertijd kon je net zoals nu ook kiezen voor een maand of jaar abonnement maar zat er (dacht ik) niet heel veel verschil in. Ik heb dus gekozen voor een maandabonnement.
Nu blijft deze keuze me dus blijkbaar als "geen trouwe Simyo beller" achtervolgen want voor deze trouwe klant geen aanbieding. Ergens vind ik dit ontzettend raar, ik zal ook vast niet de enige zijn, maar geef me dan op zijn minst een keuze om voor een jaar te verlengen en wel of niet te profiteren van deze actie.
Nu blijf ik met een beteuterd gezicht achter.

Hoi Jussie,

Fijn dat het allemaal duidelijk is 🙂 Je mag uiteraard nu alsnog kiezen voor een jaarabonnement. Zodra je deze 9 maanden hebt, kun je voor de 'trouwe bellers bundels' kiezen door middel van 'nog een jaar' aan te klikken. Ik snap dat je dit jammer vindt! Helaas kan ik er niets anders van maken voor je op dit moment. De grotere databundels worden wel goedkoper voor de maandbundels 🙂 Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Angela


Wat voor policy is dit van Simyo?

Klanten die al jaren bij jullie aangesloten zijn maar niet voor een jaar abo hebben gekozen krijgen niet de mogelijkheid om van deze extra gebruik te maken!

Bedankt Simyo dat jullie onderscheid maken van klanten met een maand of jaar abo!
Ik snap ook nog niet goed hoe het allemaal zit... Kan een moderator het hier voor mij uitzoeken?
Ik ben op zich tevreden met de bundels die ik nu heb (200 min en 200 mb) maar ik zou nu dus gratis er extra 100 mb bij kunnen krijgen, omdat ik een trouwe beller ben, of moet ik hier nu toch voor gaan betalen?
Reputatie 1
Badge
Uit jullie bericht:

Maandabonnement
Heb je een maandabonnement? Dan kun je helaas geen gebruik maken van de bundels voor trouwe bellers. Je kunt natuurlijk wel overstappen naar een jaarabonnement. Want ook dat is voordeliger.


Betekent dit dat ik geen trouwe beller ben van Simyo?
Heb vanaf 2012 een maand abo maar blijkbaar ben ik niet een trouwe klant.
Of lees ik het verkeerd en mag ik een jaar abo nemen inclusief de extra MBs?

Reageer