.

Alles over de tariefswijziging en nieuwe bundels



Toon eerste bericht

118 reacties

Reputatie 1
Badge +1
ik betaal 3 euro voor 100 minuten, en dat kan ik blijven betalen maar dan kan ik niet profiteren van de extra's mb's
En nog steeds geen uitleg waarom sommige dat wel kunnen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

Sorry dat het even heeft geduurd voordat er een reactie van onze kant is gekomen. We hebben bewust even gewacht. De verwarring blijkt nog steeds niet weg te zijn. Om deze reden heb ik een nieuw topic aangemaakt waarin we zo helder en transparant mogelijk uit proberen te leggen hoe het in elkaar steekt. Als je hier klikt, kom je bij dit topic uit.

Dit topic zullen we uiteraard blijven gebruiken om jullie individuele vragen te blijven beantwoorden. Iedereen die vragen heeft over het wel of niet kunnen veranderen, verwijs ik door naar bovenstaand topic. Deze uitleg zal de onduidelijkheid wegnemen!

@Rudi010, sorry voor de late reactie. Ja, jij kunt straks gewoon kiezen voor een databundel met de daarbij behorende gratis MB's. Jij hebt jouw contract nu namelijk verlengd met 'nog een jaar'. Je kunt daarna gewoon jouw bundels wijzigen. Heb je hier nog vragen over?

@HannaB, je hebt helemaal gelijk. Ik ben niet zo slim bezig geweest en heb gekeken bij de normale jaartarieven. Deze heb ik in mijn bericht naar jou geplaatst. Jouw eigen voorbeeld klopt helemaal. Sorry dat ik je in de war heb gemaakt 😞 Als je kiest voor 'Nog een jaar', verleng je jouw contract inderdaad met 1 jaar. Heb je hier nog vragen over?

Je kunt niet alleen je belbundel wijzigen. Als je kiest voor de voordelen van 'nog een jaar' vernieuw jij je contract. Je moet dan ook een databundel kiezen die horen bij deze optie.

@Downstar2, neem het topic even door wat ik in dit topic heb gegeven. Hier leggen we uit waarom er verschil is gemaakt tussen de abonnementsvormen. Jij bent met de optie 'jaar - voordelig' ook voordeliger uit dan met jouw huidige maand abonnement. Wat betreft je opmerking over 'trouwe bellers', helemaal mee eens. Dit is geen slimme term en we hebben deze inmiddels aangepast. Ook hier zeggen we wat over in het bovengenoemde topic.

@Dennis92, wat een vervelende situatie. Sorry hiervoor. Mijn collega heeft jou 2 keer geprobeerd terug te bellen. Helaas ben je niet helemaal juist geïnformeerd. Je hebt jouw contract niet met 1 jaar verlengd. Dit had je namelijk al een keer gedaan. Dit betekent dat jij vrij bent om jouw bundels aan te passen. Lees het topic even door, daar leggen we precies uit hoe het in elkaar steekt.

Nogmaals, jouw contract is niet verlengd met 1 jaar :)

@Erishiergeengebruikersnaamvrij, je kunt jouw contract niet opzeggen. Zoals afentoe aangeeft, verandert er helemaal niets aan jouw bundels zo lang je niets wijzigt. Je blijft dan hetzelfde betalen en je behoudt verder dezelfde voorwaarden.

@iedereen, als er verder vragen zijn kunnen jullie deze hier stellen. Ik ben bewust alleen ingegaan op de specifieke vragen in dit topic om zo het overzicht te kunnen bewaren. Alle andere vinden hun antwoord via ons nieuwe topic.

Groetjes,
Angela
Reputatie 1
Badge +1
Dat weet niemand, dat moet je uitproberen.
Ik en nog meer mensen kunnen niet de 100 belminuten niet voor 3 euro houden en anderen kunnen dat wel.
En ze kunnen niet duidelijk uitleggen waar het aan lig.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi rudi010,

Hier heb ik geen antwoord op, even wachten tot een moderator dit oppakt.
Hoi, in eerste instantie vond ik de email niet helemaal logisch en helder. Maar ik ben uitgegaan van mijn 'huidige jaarcontract' waarmee ik een aantal maanden geleden mijn 300min van 7 naar 6 euro heb weten te drukken 😳 En nu dus weer een eurootje eraf omdat ik een trouwe klant ben ;):8 Abonnement dus omgezet naar nog een jaartje extra. Thnx.

Blijft nu nog 1 vraag spelen die ik niet helder heb. Ik heb tot nu toe op mijn abonnement geen internetbundel genomen (oude phone, die kan daar niks mee). Als ik straks toch eens aan een iPhone ga en dus internetbundel wil activeren...vallen die extra MB's dan automatisch binnen mijn nieuwe-extra-trouwe-voordelige-klanten-abonnement wat ik nu heb? :?:?:? Dat is het enige wat ik nu niet helder heb. Als ik mijn nieuwe contract lees ga ik ervan uit dat dat een dikke JA is (er staat immers ' actie zolang het abonnement loopt'). Het zegt dus blijkbaar niks of je NU al internetbundel geactiveerd hebt. OOIT activeren betekent meeliften op de het voordeel wat ik NU heb afgesloten. Kan iemand dit bevestigen of anders even toelichten hoe het dan wel zou zitten?

Thnx
Rudi


even kijken...nee, niemand reageert. Jammer zeg.
Reputatie 1
Badge +2


Ik denk dat vele "trouwe" klanten met een maand abo al lid waren bij Simyo voordat de jaar abo werd geintroduceerd. Jaar abo is pas sinds oktober 2012 te krijgen (https://www.bellen.com/nieuws/simyo-met-nieuwe-bundels-en-jaarabonnementen)!


Goed punt, ik zat ook al te twijfelen of ik toen wel een keuze had tussen maand of jaar. Ik heb mijn abonnement ook nooit veranderd sinds begin 2011, 250 min/sms en 1024mb. Altijd prima en eigenlijk nog steeds prima en niet echt een reden om te veranderen... tenzij er aanleiding voor is...
Over aanpassing heb ik niets gezien, maar ik heb er ook nog niet naar gekeken. Vooral ook omdat het voor mij ook niet relevant is. Ik heb al lange tijd dezelfde bundel en ik verwacht niet dat mijn gebruik snel/veel zal veranderen.
Reputatie 1
Badge +1
Maar wat doet Ben na een prijsverhoging?
Nu neem ik af en toe 1000mb per maand ipv 500mb als ik denk meer te gaan gebruiken.
Dat is nu 3 euro extra en dat word 2 euro extra per maand.
Bij Ben lees ik niks over bundelaanpassing.
Inderdaad wel raar dat mensen omdat ze nog goede tarieven hadden bij niet de moeite hebben genomen hebben om een jaarabonnement te nemen nu niet kunnen profiteren van extra MB's in hun bundel. Dat geldt met name voor mensen met een kleinere belbundel.

Ik denk dat ik ga overstappen naar Ben, daar ben je voor 100 Minuten en 500 MB nu met een actie voor 8,- klaar, ook maandelijks opzegbaar. De eenmalige kosten van een tientje heb ik er dus binnen 5 maanden uit. @afentoe, mocht bij jou in de buurt het netwerk van T-mobile goed zijn zou dat wellicht ook iets voor jou zijn.
Reputatie 1
Badge
Blijkbaar meet Simyo ook met 2 maten!
Voordat ik mijn vraag hier op de forum had gesteld, had ik via de email contact opgenomen.
Daar kunnen ze wel iets voor je betekenen maar niet de gewenste extra MBs!

Ik denk dat vele "trouwe" klanten met een maand abo al lid waren bij Simyo voordat de jaar abo werd geintroduceerd. Jaar abo is pas sinds oktober 2012 te krijgen (https://www.bellen.com/nieuws/simyo-met-nieuwe-bundels-en-jaarabonnementen)!
Reputatie 1
Badge +1
Maar je heb nu de kans om het aan te passen voor de nieuwe tarieven in gaan.
Dat doen ze toch weer netjes.
Nee dat niet, maar de keuze mogelijkheden bij bundelwijzigingen worden wel onaantrekkelijker.
Reputatie 1
Badge +1
Ik denk het niet, als je niks doet ga je namelijk ook niet meer betalen.
Kan ik deze prijswijziging gebruiken als excuus om mijn contract op te zeggen?
Hallo,
Ik heb een abonnement tot 27 januari a.s. nu wou ik mijn bundel wijzigen van 2000mb naar 1000mb helaas kon dit niet meer. Ik kon mijn bundel enkel wijzigen naar de actie tarieven waarbij je voor een redelijke prijs toch meer mb's krijgt. Op het eerste gezicht prima aanbod en ik dacht dan neem ik de 1000mb + 500mb bundel voor 9 euro. Maar het vreemde is dat er nergens echt duidelijk wordt vermeld dat je met deze keuze weer gaat verlengen met een jaar vanaf 1 November. Omdat ik dus al een belbundel met een actietarief heb 3 euro voor 100 min/sms staat er standaard altijd in mijn simyo: actietarief verlenging met een jaar. Nu was het in mijn geval onduidelijk omdat er in mijn account stond dat ik vanaf 1 november enkel nog een belbundel had en geen databundel. Dus heb ik jullie gebeld om te checken of mijn 2000mb bundel vervallen is per 1 Nov. dit was niet het geval en het was heel vreemd dat dit zo in mijn simyo stond. Nou snap ik zelf natuurlijk ook wel dat het juist de bedoeling is dat je dan denkt oh dan neem ik het actietarief maar geloof me een leek zal nooit echt duidelijk snappen dat je dan voor een jaar verlenging kiest. Eigenlijk zouden jullie dit meteen met een pop up duidelijk moeten maken let op dit actietarief is verbonden met een jaar verlenging. Want oke nu heb ik even doorgelezen en gebeld maar anders zat ik er weer een nieuw jaar aan vast en dat wou ik niet. Ik zeg dus niet dat dit perce misleidend is maar het is in ieder geval wel onduidelijk want je denkt als consument niet eens zo ver door als je eens een mooi actietarief aangeboden krijgt tenminste ik niet. Eind goed al goed ik blijf bij mijn abbo tot 27 Januari a.s. met de 2000mb databundel hopelijk. Toch wou ik het wel even melden want ik denk dat er veel mensen zijn die niet de intentie hebben om met een jaar te verlengen en het toch doen omdat ze denken hé fijn een actie op de databundel en achteraf pas beseffen dat ze verlengd hebben met een jaar.
M.v.g.
Dennis
Reputatie 1
Volgens mij ben je pas een trouwe klant als je een jaarcontract hebt en bezig ben met een jaarverlenging.

Zodra je per maand op kan zeggen kan je meteen weg en ben je geen trouwe klant meer.


En dat is inderdaad het struikelblok. De term 'Trouwe' klant is dan gewoonweg niet goed.
Ik ben zoals eerder aangeven als 5 jaar lang in bezit van een maandabonnement.

Wat is dan de definitie van een trouwe klant?
Nogmaals ik wil best naar een jaarabo overstappen, maar dan wel tegen hetzelfde tarief en voorwaarden als dat een andere trouwe klant dat zou hebben.
Reputatie 1
Badge +1
Volgens mij ben je pas een trouwe klant als je een jaarcontract hebt en bezig ben met een jaarverlenging.

Zodra je per maand op kan zeggen kan je meteen weg en ben je geen trouwe klant meer.
Reputatie 1
Ah, wat ben ik blij dat ik zie dat er meerdere mensen zijn die problemen hebben als het gaat om de 'Trouwe klanten actie' die niet zou gelden voor mensen met een Maandabonnement.

Ik heb gister al contact gezocht via twittter over deze actie, maar daar werd naar mijn inzien vrij nonchalant gereageerd dat er niks kon worden geregeld anders dan dat ik nu maar een jaarcontract moest nemen.
en dan kon ik na 9 maanden op de knop 'nog een jaar klikken'. Dan kwam ik ook in aanmerking voor de extra mb's en de gereduceerde prijzen. Dat houdt in dat ik dus nu moet beslissen dat ik nog minimaal 21 maanden(9 maanden in het eerste jaarcontract + 12 maanden van het 'nog een jaar' contract) lid moet zijn.


Ik vind het ook heel erg kwalijk dat Simyo, mij als toch al 5 jaar 'trouw'(in dit geval dus niet 😂..) lid niet als trouwe klant ziet omdat ik altijd een maandabo heb gehad. Zoals andere ook al hebben aangehaald is er nooit een reden geweest om over te stappen op een jaarabo en naar mijn inzien is Simyo juist zo groot geworden door de keuze om maandabo's aan te bieden. Daarop worden wij nu gestraft.

Ik betaal momenteel voor mijn 300 belminuten en 2000MB een maandprijs van 23 euro.
De 'Trouwe' klant gaat als hij kiest voor de optie 'nog een jaar' voor het zelfde pakket maar 19 euro betalen.
En krijgt daarbij ook nog eens een 1000MB extra!

Ik ben tot nu toe altijd tevreden geweest over Simyo, en ik zou ook best nu alsnog naar een jaarabo willen overstappen. Maar dan wil ik ook gewoon gebruik maken van dezelfde actie als andere 'Trouwe' klanten en dus voor 19 euro 2000+1000mb en 300 belminuten betalen!

Ik ben wel benieuwd hoe Simyo dat gaat aanpakken, laat maar eens zien hoeveel je voor je echte trouwe klanten over hebt! Want voor de prijzen hoeven we inderdaad niet meer te blijven!
Reputatie 1
Badge +1
Laat het effe weten of je wat anders gevonden heb, ik kon niks vinden.
Anderen zijn goedkoper maar overstappen kost geld en gedoe.
Simyo is voor gewoon goed behalve dit gedoe dan he.
Reputatie 1
Badge
Ik ben het er ook niet geheel mee eens, ik wil feitelijk meer geld uitgeven aan Simyo door een grotere databundel te nemen maar daarbij wordt ik wel "bestraft" doordat ik nog een oudere €3 100min/SMS bundel heb. Voorlopig laat ik het maar zo, en kijk ik wel naar alternatieven want zo beloon je niet echt je trouwe klanten lijkt mij?
Badge
Idem hier, ik zeg het nogmaals , ik hoop dat Simyo hier op terug komt en mensen die willen verlengen ook hun oude bundels laat houden. Wat kost ze dat nou? En dat zou pas echt klantenbinding opleveren!!
Reputatie 1
Badge
Ik vind het ook jammer dat ik niet 'gratis' kan profiteren van de actie. Ik ben inmiddels al bijna 3 jaar abonnee en ik heb destijds voor mij de goede bundels uitgekozen. Dus ik heb nooit de bundels moeten aanpassen. Wil ik nu een extra voordelig jaarabonnement nemen om extra mb's te krijgen dan moet ik nu twee euro extra betalen. (Ik betaal nu 3 euro voor 100 belminuten en 5 euro voor 200 mb internet) Ik zie deze actie voor mij niet als trouwe bellers actie, want ik krijg in feite niks. Wil ik in aanmerking komen moet ik twee euro extra betalen. Jammer dat hier geen rekening mee wordt gehouden!!!
Reputatie 1
Badge +1
Welkom bij de club.
Ik denk er precies zo over.
Reputatie 2
Ok, dus als ik het goed begrijp worden de extra MB's me door de neus geboord omdat ik destijds niet heb gekozen om mijn abonnement met een jaar te verlengen, want toen had het geen enkel voordeel voor mij.
Als ik destijds had geweten dat ik daardoor door toekomstige acties benadeeld zou worden had ik wel voor verlenging gekozen.

Dit soort ondoorzichtige en technische 'gotchas' waren een van de redenen dat ik destijds bij Vodafone weg gegaan was. (De andere reden was dat ze opeens mijn kosten 3x verhoogden, ook als ik niets wijzigde. En dat doen jullie vooralsnog niet.)

Ik weet niet of ik nu zo gauw nog anderen Simyo zou aanraden als ik eerder heb gedaan. Ik vind het allemaal wel een beetje jammer...
Reputatie 7
Badge +9
Prive, achter de schermen, ahum 🙂

Reageer