.

FAQ: Mijn aanvraag voor nummerbehoud is afgewezen, hoe kan dat?

  • 6 December 2011
  • 87 reacties
  • 29345 Bekeken

Badge +4
  • Oud-moderator
  • 61 reacties
Edit 24 april 2018: De informatie in dit topic is inmiddels verouderd. Uitleg en informatie over nummerbehoud vind je in dit topic.

Een afwijzing voor nummerbehoud kan verschillende oorzaken hebben. De meest voorkomende redenen zijn:


  • Simkaartnummer is niet correct. Kijk in dit geval na of je het simkaartnummer van je huidige simkaart (dus niet je nieuwe Simyo simkaart) goed hebt overgenomen. Klantnummer is niet juist: Als je op dit moment een zakelijk abonnement hebt, hebben wij een klantnummer nodig om de aanvraag in te kunnen dienen. Houd er ook rekening mee dat de opzegtermijn van zakelijke abonnementen vaak drie maanden is. Nummer is niet porteerbaar. Dit is een algemene melding waarbij wij niet de specifieke reden weten. Je kunt deze navragen bij je huidige provider. Datum is niet mogelijk: Waarschijnlijk ben je nog aan een contract gebonden. Het is ook mogelijk dat je een porteringsdatum hebt gekozen die op een feestdag valt; kies in dat geval een andere datum in de toekomst op een werkdag.
  • Nummer niet in dienst bij de provider. Je hebt waarschijnlijk de verkeerde provider of een verkeer 06-nummer aan ons doorgegeven.

87 reacties

Hoi,

Ik heb ongeveer 2 weken geleden een simkaart van Simyo besteld met nummerbehoud. Ik kwam er daarna alleen achter dat ik mijn simkaartnummer van mijn vorige simkaart (van kpn) niet meer weet. Dit nummer staat ook niet meer op mijn simkaart. Nu wil ik het tijdelijke telefoonnummer, dat ik van Simyo heb gekregen graag behouden. Kan dit ook?

Ik hoor het graag!

Groetjes van Romi
Badge +6
Hoi,

Ik heb ongeveer 2 weken geleden een simkaart van Simyo besteld met nummerbehoud. Ik kwam er daarna alleen achter dat ik mijn simkaartnummer van mijn vorige simkaart (van kpn) niet meer weet. Dit nummer staat ook niet meer op mijn simkaart. Nu wil ik het tijdelijke telefoonnummer, dat ik van Simyo heb gekregen graag behouden. Kan dit ook?

Ik hoor het graag!

Groetjes van Romi


Hoi Romi,

Welkom op het forum!
Ik zie in het systeem dat de bundels zijn geactiveerd met het tijdelijke nummer van Simyo. Wanneer je nu gebruik maakt van je aansluiting valt dit binnen de bundel.
Ik heb een Sim Only abonnement afgesloten bij Simyo, nadat ik hier ook al Pre Paid had . Mijn aanvraag voor nummerbehoud werd echter afgewezen om de volgende reden: Overstap naar sim only abonnement dient via persoonlijke Simyo pagina prepaid worden aangevraagd
Aangezien ik dus in eerste instantie niet gedaan heb vraag ik me af hoe mijn nummer van Pre Paid nu alsnog naar het Sim Only abonnement kan worden overgezet. Via mijn Pre Paid account leek me het onverstandig om nogmaals eenzelfde abonnement af te sluiten, want 2 abonnementen leek me een slecht idee.
Reputatie 5
Badge +11
Ik heb een Sim Only abonnement afgesloten bij Simyo, nadat ik hier ook al Pre Paid had . Mijn aanvraag voor nummerbehoud werd echter afgewezen om de volgende reden: Overstap naar sim only abonnement dient via persoonlijke Simyo pagina prepaid worden aangevraagd
Aangezien ik dus in eerste instantie niet gedaan heb vraag ik me af hoe mijn nummer van Pre Paid nu alsnog naar het Sim Only abonnement kan worden overgezet. Via mijn Pre Paid account leek me het onverstandig om nogmaals eenzelfde abonnement af te sluiten, want 2 abonnementen leek me een slecht idee.


Hoi Niels112,

Leuk om te lezen dat je genoeg vertrouwen in Simyo hebt om een abonnement te nemen :D

Helaas kunnen we niet je prepaid telefoonnummer overzetten naar je nieuw afgesloten abonnement... Dat is ook de reden dat je dat mailtje hebt gekregen.
Als je wilt, kun je als nog via Mijn Simyo met je prepaid overstappen via de overstaplink. Je kunt dan ook je nieuwe simkaart terugsturen.
De aansluitkosten die nu al in rekening zijn gebracht zal ik dan ook crediteren.

Laat je even weten of je akkoord gaat?
Ik heb juist de nieuwe simkaart nodig, omdat deze een micro simkaart is die ik nodig heb voor het type telefoon dat ik nu heb. Als ik overstap via Mijn Simyo kan ik dan alsnog zo'n simkaart aanvragen? En ondervind ik geen last van het abonnement dat nu dus niet in werking is gesteld vanwege de nummerbehoud kwestie? Als dat zo is dan ga ik er mee akkoord.
Reputatie 5
Badge +11
Ik heb juist de nieuwe simkaart nodig, omdat deze een micro simkaart is die ik nodig heb voor het type telefoon dat ik nu heb. Als ik overstap via Mijn Simyo kan ik dan alsnog zo'n simkaart aanvragen? En ondervind ik geen last van het abonnement dat nu dus niet in werking is gesteld vanwege de nummerbehoud kwestie? Als dat zo is dan ga ik er mee akkoord.

Hi Niels122,

Wanneer je overstapt naar sim only via de link kun je het beste even een dag later een vervangende simkaart bestellen. Of eerst de simkaart bestellen en een dag later overstappen. Dat is het voor onze systemen tenminste duidelijk op welke simkaart jouw aansluiting actief is.
Voor of na de overstap maakt dus niet uit 🙂
Ok, ik heb zojuist via Mijn Simyo op mijn prepaid account overgestapt naar een Sim Only abonnement en zal de nieuwe sim kaart overmorgen aanvragen.
Badge +8
Ok super, Niels112

Dan kun je binnenkort lekker met je nieuwe telefoon en je nieuwe abonnement aan de slag.
Ik zie dat je nieuwe simkaart vandaag op de bus is gegaan, dus met een beetje geluk heb je die morgen 🙂

Groetjes, Charlene
Goedemiddag,

Ruim op tijd heb ik een aanvraag gedaan voor nummerbehoud bij overstappen van Hi naar Simyo. Mijn abonnement bij Hi verliep op 17 maart, en deze datum wilde ik dan ook graag mijn abonnement bij Simyo starten met mijn eigen nummer.
Hoewel de aanvraag op tijd is gedaan en ik ook ruim op tijd bij Hi mijn abonnement heb opgezegd, werd deze verzoekdatum niet gehonoreerd. Omdat het niet meer snel geregeld kon worden heb ik een nieuwe aanvraag gedaan en toonde Mijn Simyo: 'definitieve overstapdatum: 4 april 2014'. Ruim twee weken later dus. Hier was ik niet blij mee, maar ik heb het volgehouden zonder internet buiten de deur. Nu merk ik dat ik geen mail van Simyo heb ontvangen terwijl ik morgen aan mijn abonnement dacht te kunnen beginnen.
Ik heb hierover twee vragen:

1. Hoe kan het dat de definitieve datum is verschoven naar 7 april 2014?
2. Begint mijn abonnement dan ook te lopen vanaf 7 april? Anders betaal ik driekwart maand terwijl ik er geen gebruik van heb kunnen maken.

Ik ben ontevreden over de gang van zaken, zeker omdat ik zelf alles ruim op tijd heb opgezocht, doorgegeven en geregeld.

Ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden. Alvast hartstikke bedankt.

Tessa
Badge +8
Hoi TessaV,

Welkom op het forum :)

Een aanvraag nummerbehoud is een opzegging in jouw naam. Je geeft aan dat je contract op 17-3 afliep bij Hi. Je hebt daar dan nog wel een opzegtermijn van een maand vanaf het moment dat je opzegt. Dat geldt dus ook voor ons, als we een aanvraag nummerbehoud doen.
Je eerste aanvraag is begin maart gedaan, toen je hebt besteld. 17-3 zou dan te vroeg zijn geweest ivm de opzegtermijn van een maand, dus kregen we een afwijzing van Hi met een alternatieve datum 5-4-2014. Maar 5-4 valt dan weer in het weekend, dan vindt er geen nummerbehoud plaats. Daarom hebben ze nu goedgekeurd voor maandag 7-4-2014.

Dit houdt in dat je abonnement bij Simyo op 7-4-2014 begint, en op die datum eindigt je abo bij Hi. Zo betaal je nooit dubbel.
Heb ik het hiermee kunnen uitleggen hoe het 7-4-2014 is geworden?

Groetjes,
Charlene
Hallo,

Ik stap over naar kpn, nummerbehoudaanvraag gedaan en afgewezen. Alles nagekeken, simkaartnummer en telefoonnummer klopte, alsnog afgewezen, weer contact gehad dat ik foto's van de simkaart moest sturen, dit gedaan. Krijg mail dat naam en simkaart niet strookt met elkaar en of ik mijn telefoonnummer door wilde geven voor telefonisch contact. Dit 4 dagen geleden gedaan maar op heden is er geen contact opgenomen met mij.
Ondertussen heb ik bericht gehad van kpn dat mijn nummerbehoudaanvraag is geannuleerd. Gisteren weer mail gestuurd met mijn telefoonnummer en verzoek tot mij bellen maar tot nu toe nog steeds niets gehoord.
Ondertusssen weer een rekening gehad.
Graag zsm contact om dit op te lossen.
Ticketnummer 958146

Dank.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi clautjeclau,

Wat jammer dat je Simyo gaat verlaten! Uit de gegevens blijkt dat de aanvraag is afgewezen omdat je simkaartnummer onjuist zou zijn. Dit klopt niet en mijn vermoeden is dat dit komt door een simkaart wissel die half augustus heeft plaatsgevonden. Dit is helaas automatisch gebeurd, zonder dat wij hier eerder op hebben kunnen ingrijpen.

Ik heb je net even telefonisch gesproken en ik heb aangegeven dat KPN alleen maar een nieuwe aanvraag te doen met dezelfde gegevens. Dit maal zal Simyo de aanvraag gewoon goedkeuren 🙂 Ook gaf je aan dat KPN al van plan was om even contact met Simyo op te nemen. Duurt dit te lang, lijkt het me verstandig om nog eventjes te bellen met KPN om de aanvraag alsnog te doen :)

Als je hier nog verdere vragen over hebben of krijg je opnieuw een afwijzing, reageer dan op mijn e-mail.

Reageer