.

FAQ: Mijn aanvraag voor nummerbehoud is afgewezen, hoe kan dat?

  • 6 December 2011
  • 87 reacties
  • 29345 Bekeken


Toon eerste bericht

87 reacties

Hallo,

Ik heb nummerbehoud al 3 keer aangevraagd(3 maal anders ingevuld), ik heb al drie keer de afwijzing dat het simkaartnummer en telefoonnummer niet overeenkomen(telfort).
Ik heb nu een mail gestuurd twee dagen geleden maar  daar heb ik nog geen reactie op.
Ik zie nu via dit forum dat meer mensen met telfort hetzelfde probleem hebben. 
Wat kan ik doen dat het nummerbehoud nu wel kan worden geregeld?
Mijn telfortabonnement loopt 11 december af.

Ik hoop z.s.m. op reactie. Bijvoorbaat dank.

Groet Henk
Hallo,

Mijn nummerbehoud is nu twee keer afgewezen.
De eerste keer had ik 30 cijfers i.p.v. 20 ingevuld. (de andere tien zijn het telefoonnummer)
De tweede keer heb ik dat gecorrigeerd, waar na ik de volgende melding kreeg:

Antwoord van je vorige provider:
De aanvraag is afgewezen vanwege de volgende reden:
Er is al een eerder verzoek tot nummerbehoud voor dit nummer goedgekeurd door de vorige provider.

Het probleem is dus dat een eerder verzoek tot nummerbehoud dus niet goedgekeurd is.
Kunt u mij helpen.
Hoi,
Ik en mijn vriendin hebben beiden enkele dagen geleden een abonnement afgesloten bij Simyo, waarbij we onze telefoonnummers van Ben graag willen behouden. Gisteren kregen we echter allebei deze e-mail:

Je vorige provider heeft aangegeven dat we je huidige mobiele nummer 06********  op dit moment niet kunnen overzetten naar je Simyo simkaart.

De reden opgegeven door je vorige provider is:
|  |

Via Mijn Simyo kun je de gegevens van je nummerbehoud aanvraag wijzigen. Nadat je hebt ingelogd, zie je een blauwe balk in het tabblad Overzicht van waaruit je de gegevens kunt aanpassen. We dienen daarna een nieuwe aanvraag in. Heb je vragen over de afwijzing, neem dan contact op met je vorige provider.


We hebben al contact gezocht met Ben om te zien wat er aan de hand is, maar misschien kunnen jullie ons ook wat meer vertellen over wat er aan de hand is?

Mvg,
LPAS
Badge +6
Hallo,

Ik heb nummerbehoud al 3 keer aangevraagd(3 maal anders ingevuld), ik heb al drie keer de afwijzing dat het simkaartnummer en telefoonnummer niet overeenkomen(telfort).
Ik heb nu een mail gestuurd twee dagen geleden maar daar heb ik nog geen reactie op.
Ik zie nu via dit forum dat meer mensen met telfort hetzelfde probleem hebben.
Wat kan ik doen dat het nummerbehoud nu wel kan worden geregeld?
Mijn telfortabonnement loopt 11 december af.

Ik hoop z.s.m. op reactie. Bijvoorbaat dank.

Groet Henk


Hoi Henk Luijk,

Welkom op het forum!
Ik heb de afdeling nummerbehoud een bericht gestuurd om een nieuw verzoek voor nummerbehoud in te dienen. Zodra er antwoord is van je huidige provider krijg je van ons per e-mail een bericht hierover.

Hallo,

Mijn nummerbehoud is nu twee keer afgewezen.
De eerste keer had ik 30 cijfers i.p.v. 20 ingevuld. (de andere tien zijn het telefoonnummer)
De tweede keer heb ik dat gecorrigeerd, waar na ik de volgende melding kreeg:

Antwoord van je vorige provider:
De aanvraag is afgewezen vanwege de volgende reden:
Er is al een eerder verzoek tot nummerbehoud voor dit nummer goedgekeurd door de vorige provider.

Het probleem is dus dat een eerder verzoek tot nummerbehoud dus niet goedgekeurd is.
Kunt u mij helpen.


Hoi Henri3,

Welkom op het forum!
In het systeem zie ik dat wij gisteren je telefoonnummer hebben overgenomen van je huidige provider.

Hoi,
Ik en mijn vriendin hebben beiden enkele dagen geleden een abonnement afgesloten bij Simyo, waarbij we onze telefoonnummers van Ben graag willen behouden. Gisteren kregen we echter allebei deze e-mail:

Je vorige provider heeft aangegeven dat we je huidige mobiele nummer 06******** op dit moment niet kunnen overzetten naar je Simyo simkaart.

De reden opgegeven door je vorige provider is:
| |

Via Mijn Simyo kun je de gegevens van je nummerbehoud aanvraag wijzigen. Nadat je hebt ingelogd, zie je een blauwe balk
in het tabblad Overzicht van waaruit je de gegevens kunt aanpassen. We dienen daarna een nieuwe aanvraag in. Heb je vragen over de afwijzing, neem dan contact op met je vorige provider.


We hebben al contact gezocht met Ben om te zien wat er aan de hand is, maar misschien kunnen jullie ons ook wat meer vertellen over wat er aan de hand is?

Mvg,
LPAS


Hoi LPAS,

Welkom op het forum!
Ik zie in het systeem dat het telefoonnummer van je vriendin en die van jou op 18 december zullen worden overgenomen door Simyo.
Op 20 november hebben wij dit aan jullie bevestigd per e-mail.
Ik heb geprobeerd om  mijn nummer over te laten dragen.  Mijn huidige provider is Bliep maar die vind ik niet terug in jullie lijstje.
Ik heb bij mijn eerste poging  T mobile opgegeven maar toen is mijn nummeroverdracht geweigerd wegens onbekend nummer.

Kunnen jullie me laten weten hoe het nu verder moet ?

Groetjes Inge
Hallo allemaal,

Ik sluit mij aan bij de mensen van wie het nummerbehoud blijkbaar niet loopt zoals het zou moeten gaan. Ik heb hetzelfde probleem met mijn overgang van Telfort naar Simyo. Telfort weigert het nummer te porteren omdat het nummer niet juist is. Maar ik heb echt een simkaart van Telfort met een 13-cijferig nummer erop. Dus, schiet mij maar lek.

Ik wil graag over naar Simyo, maar Telfort stelt dat hun eigen simkaartnummer niet bestaat of niet geldig is of wat dan ook.

Kan mij iemand van dienst zijn? Bij Simyo, want bij Telfort kanik, denk ik, lang wachten?
Badge +6
Ik heb geprobeerd om  mijn nummer over te laten dragen.  Mijn huidige provider is Bliep maar die vind ik niet terug in jullie lijstje.
Ik heb bij mijn eerste poging  T mobile opgegeven maar toen is mijn nummeroverdracht geweigerd wegens onbekend nummer.

Kunnen jullie me laten weten hoe het nu verder moet ?

Groetjes Inge


Hoi Goosjein,

Welkom op het forum!
Ik heb de afdeling nummerbehoud een nieuw verzoek laten indienen. Zodra wij antwoord hebben ontvangen krijg je een e-mail van ons.
Badge +6
Hallo allemaal,

Ik sluit mij aan bij de mensen van wie het nummerbehoud blijkbaar niet loopt zoals het zou moeten gaan. Ik heb hetzelfde probleem met mijn overgang van Telfort naar Simyo. Telfort weigert het nummer te porteren omdat het nummer niet juist is. Maar ik heb echt een simkaart van Telfort met een 13-cijferig nummer erop. Dus, schiet mij maar lek.

Ik wil graag over naar Simyo, maar Telfort stelt dat hun eigen simkaartnummer niet bestaat of niet geldig is of wat dan ook.

Kan mij iemand van dienst zijn? Bij Simyo, want bij Telfort kanik, denk ik, lang wachten?


Hoi Cor Menger,

Welkom op het forum!
Ik heb de afdeling nummerbehoud een nieuw verzoek laten indienen. Je ontvangt van ons een e-mail zodra er antwoord is.
Bedankt het is nu gelukt

groetjes Inge
Badge +6
Bedankt het is nu gelukt

groetjes Inge


Hoi goosjein,

Fijn dat het is gelukt, dankjewel dat je dit nog even laat weten! 🙂
Beste Simyo,

Het lukt maar niet om klant te worden van jullie. Nummerbehoud wordt elke keer afgewezen. Ik heb al 4x gebeld met de klantenservice van Simyo. Ze beloven er werk van te maken, maar echter geen resultaat. Ben klantenservice zegt dat de gegevens kloppen.

Huidige provider: BEN (maand abonnement)  06XXXXXXXX Simkaartnummer: XXXXXXXXXXXXXXXXXX 

Tijdelijk Simyonummer: 06XXXXXXXX

Ik weet het niet meer. Toch maar niet verder gaan met Simyo? Ik geef 100% de juiste gegevens door. 
ik volg de processen, die Simyo vraagt.

Ben ik de dupe van "Het Systeem"? Waarom belt Simyo niet gewoon Ben op i.p.v. 5 x met "het systeeem" te proberen te porteren, dat blijkbaar niet goed werkt?

Help!!  :) 🙂 🙂 Jullie lijken mij echt een goede provider, als ik maar klant kan worden.....

Groet,

Patrick Stroosnijder
Badge +6
Hoi patstro,

Welkom op het forum van Simyo! :)

Wat vervelend dat je deze problemen ervaart met je aanvraag voor nummerbehoud, dat is zeker niet de bedoeling 😞.

Ik zie dat onze afdeling Nummerbehoud vrijdagmiddag nogmaals een verzoek voor je heeft ingediend, maar nu met een handmatige opmerking toegevoegd dat het simkaartnummer juist is. Door deze opmerking toe te voegen, zal het verzoek handmatig door de Nummerbehoud-afdeling van Ben moeten worden verwerkt en hopelijk deze keer wel worden goedgekeurd! :)

Helaas kan ik voor het moment je niets anders aanraden, dan nog even geduld te hebben en het antwoord van Ben af te wachten.. daar zal je binnen enkele dagen per mail van op de hoogte worden gebracht 🙂.
Beste Simyo,

Ik heb net een email ontvangen dat het gelukt is met de portering van BEN naar Simyo. Bedankt voor de service.

Groet,

Patrick
Badge +6
Hoi patstro,

Fijn om te horen, graag gedaan! 🙂
Bij mijn nieuwe provider wil ik graag mijn Simyo nummer gebruiken, enfin dus aanvraag insturen etc en wat blijkt nu? ik stond rood op mijn prepaid! 3,87:(
dus heb rap middels internetbankieren het bedrag naar Simyo gezonden en nu... een paar dagen later is het nog niet bijgewerkt en zonder kan ik naar verluid dus mijn nummer niet meenemen :eek:

Mijn verzoek is dus of jullie even zouden willen kijken :)
Badge +8
Bij mijn nieuwe provider wil ik graag mijn Simyo nummer gebruiken, enfin dus aanvraag insturen etc en wat blijkt nu? ik stond rood op mijn prepaid! 3,87:(
dus heb rap middels internetbankieren het bedrag naar Simyo gezonden en nu... een paar dagen later is het nog niet bijgewerkt en zonder kan ik naar verluid dus mijn nummer niet meenemen :eek:

Mijn verzoek is dus of jullie even zouden willen kijken :)


Hoi Cbas,

Zou je mij een email kunnen sturen op [email]Webcare@simyo.nl[/email], onder vermelding van je nummer, met in bijlage een printscreen van je betaling? Als je zo handmatig iets overmaakt naar ons dan krijgen wij daar geen seintje van, en komt dat in een grote hoop terecht. Met die informatie kunnen we je betaling opzoeken en verwerken, zodat je prepaid aansluiting weer actief komt te staan. dan kun je je nummer gewoon meenemen naar een andere provider :)

Ik hoor van je,

groetjes, Charlene
Beste Simyo.

Vandaag kreeg ik ook de melding van jullie dat de nummer portering vanuit Telfort prepaid naar Simyo prepaid is afgewezen.

Ik heb echter met Telfort gebeld en zowel het telefoonnummer als het simkaartnummer zijn juist opgegeven aan jullie.
Ik zie hier op het forum dat dit tussen Telfort en Simyo vaker misgaat. Kunnen jullie dit  z.s.m. oplossen voor mij?
Wellicht moet dit verzoek handmatig gebeuren, want Telfort geeft aan dat ze helemaal geen verzoek tot portering hebben ontvangen van jullie.

Alvast bedankt voor de spoedige medewerking.

Mvg,  JGelder
Beste Simyo.

Vandaag kreeg ik ook de melding van jullie dat de nummer portering vanuit Telfort prepaid naar Simyo prepaid is afgewezen.

Ik heb echter met Telfort gebeld en zowel het telefoonnummer als het simkaartnummer zijn juist opgegeven aan jullie.
Ik zie hier op het forum dat dit tussen Telfort en Simyo vaker misgaat. Kunnen jullie dit  z.s.m. oplossen voor mij?
Wellicht moet dit verzoek handmatig gebeuren, want Telfort geeft aan dat ze helemaal geen verzoek tot portering hebben ontvangen van jullie.

Alvast bedankt voor de spoedige medewerking.

Mvg,  JGelder


Aanvullend: ik zal mijn telefoonnummer en simkaartnummer zometeen versturen naar Webcare@simyo.nl
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Jgelder, welkom op het Simyo forum!

Ik zie dat je ook al telefonisch contact hebt gehad over je aanvraag voor nummerbehoud.

Ik zie ook dat ie inmiddels is goedgekeurd 😃
Ook ik heb problemen met nummerbehoud gedurende de overstap van Telfort naar Simyo.  Ik ben er zeker van dat ik het juiste telefoonnummer en simkaartnummer heb doorgegeven, maar toch werkt het niet. Zouden jullie dit zsm kunnen verhelpen? Overigens heb ik zojuist al een mailtje gestuurd naar webcare@simyo.nl met mijn gegevens.
Badge +6
Ook ik heb problemen met nummerbehoud gedurende de overstap van Telfort naar Simyo.  Ik ben er zeker van dat ik het juiste telefoonnummer en simkaartnummer heb doorgegeven, maar toch werkt het niet. Zouden jullie dit zsm kunnen verhelpen? Overigens heb ik zojuist al een mailtje gestuurd naar [email]webcare@simyo.nl[/email] met mijn gegevens.

Hoi Rbolder,

Welkom op het forum!
Ik heb de afdeling nummerbehoud een bericht gestuurd om een nieuw verzoek voor je in te dienen. Zodra er antwoord is dan krijg je van ons een e-mail over de status van je nummerbehoud.
Bij ons is ook het nummerbehoud afgewezen
contact opgenomen met onze huidige provider Telfort..
Deze controleerde onze simkaartnummer en telefoonnummer.Was allemaal goed maar wat er nou fout gaat?

ons tijdelijke nummer is van simyo :06****
Nu kan ik de helpdesk bellen van jullie op het simyo nummer maar dat gebruiken we niet totdat het abbonement is overgezet.
Nu kan ik alleen het dure nummer gebruiken.
In mijn SIMYO kan ik het telefoonnummer en simkaartnummer wijzigen maar krijg dan ook de foutmelding dat dit nummer hetzelfde is?


graag hoor ik hier meer over.

mvg line1816
Reputatie 7
Badge +9

Nu kan ik de helpdesk bellen van jullie op het simyo nummer maar dat gebruiken we niet totdat het abbonement is overgezet.
Nu kan ik alleen het dure nummer gebruiken.
In mijn SIMYO kan ik het telefoonnummer en simkaartnummer wijzigen maar krijg dan ook de foutmelding dat dit nummer hetzelfde is?


graag hoor ik hier meer over.

mvg line1816


Vanaf je tijdelijke Simyo nummer is het bellen met de klantenservice 1200 gratis.
Badge +6
Bij ons is ook het nummerbehoud afgewezen
contact opgenomen met onze huidige provider Telfort..
Deze controleerde onze simkaartnummer en telefoonnummer.Was allemaal goed maar wat er nou fout gaat?

ons tijdelijke nummer is van simyo :06****
Nu kan ik de helpdesk bellen van jullie op het simyo nummer maar dat gebruiken we niet totdat het abbonement is overgezet.
Nu kan ik alleen het dure nummer gebruiken.
In mijn SIMYO kan ik het telefoonnummer en simkaartnummer wijzigen maar krijg dan ook de foutmelding dat dit nummer hetzelfde is?


graag hoor ik hier meer over.

mvg line1816


Hoi Line1816,

Welkom op het forum!
Ik zie dat wij vanochtend een nieuw verzoek ingediend bij je huidige provider. Zodra wij een antwoord hebben ontvangen dan ontvang je van ons e-mail hierover.
Badge +6
Vanaf je tijdelijke Simyo nummer is het bellen met de klantenservice 1200 gratis.

Wat Scotsman aangeeft klopt. Wanneer je de simkaart van Simyo al hebt geactiveerd dan kan je naar 1200 bellen en dan krijg ons aan de telefoon. Voor het bellen naar 1200 worden er geen kosten in rekening gebracht.

@ Scotsman bedankt voor het meedenken.

Reageer