Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Sticky

Stap eenvoudig over naar Simyo met behoud van je nummer!

  • 16 april 2018
  • 8 reacties
  • 3130 Bekeken

Reputatie 6
Badge +4
Hoi Iedereen,

Leuk dat je dit leest! Dat betekent waarschijnlijk dat je gaat overstappen naar Sim Only of Prepaid van Simyo! In dit topic lees je hoe je jouw telefoonnummer eenvoudig over kan laten zetten.

Hoe werkt nummerbehoud?

Natuurlijk is het wel zo handig als je jouw huidige telefoonnummer kunt houden. Zo hoef je jouw familie, volledige vriendenkring en al je andere contactpersonen niet een nieuw telefoonnummer doorgeven. Tegenwoordig kun je dit makkelijk in 4 stappen regelen. Heel kort samengevat hoef je bij het bestellen alleen in te vullen wat voor aansluiting je hebt en welk telefoonnummer je wilt behouden.

* Stap 1: Je maakt je keuze voor Sim Only of Prepaid en de opties die je graag wilt hebben. Bijvoorbeeld een jaarabonnement een bundel van 300 minuten of sms'jes en een internetbundel van 2000 MB. Vervolgens klik je op Kies dit abonnement. Kies je voor Prepaid? Dan selecteer je hoeveel beltegoed je wilt en klik je op Verder naar nummerbehoud.

* Stap 2: Wil je huidige nummer behouden dan klik je op ja,graag en vul je jouw telefoonnummer in. Heb je een zakelijk abonnement? Dan vragen we je ook om je klantnummer op te geven. Hierna druk je op Mijn gegevens invoeren.

* Stap 3: Hier vul je jouw persoonlijke gegevens in en bevestig je de bestelling.

* Stap 4: Zodra je jouw bestelling hebt afgerond, krijg je een sms'je toegestuurd. In dit sms'je staat de verificatiecode die je nodig hebt om je aanvraag voor nummerbehoud af te ronden. Deze code stuur je binnen 24 uur terug als reactie op het sms'je dat je hebt ontvangen. Als dit gelukt is krijg je automatisch een sms terug ter bevestiging dat wij je aanvraag voor nummerbehoud gaan verwerken. Kun je geen sms meer ontvangen, bijvoorbeeld omdat je jouw simkaart kwijt bent? Selecteer dan zakelijk abonnement en vul je klantnummer in.

Zodra je deze 4 stappen hebt doorlopen nemen wij je aanvraag voor nummerbehoud in behandeling. Via Mijn Simyo kun je de status van je aanvraag in de gaten houden.

Kom je er niet helemaal uit? Lees dan de veelgestelde vragen hier onder of stel je vraag dan in dit topic dan helpen we je graag verder.

Groetjes,
Thomas

8 reacties

Reputatie 6
Badge +4
Veelgestelde vragen:

Wanneer kan ik nummerbehoud aanvragen?


Je kunt 120 dagen voor het einde van je huidige contract nummerbehoud aanvragen bij ons. We zetten je telefoonnummer altijd zo snel mogelijk over. Bij particuliere abonnementen heb je altijd een opzegtermijn van 30 dagen bij zakelijke abonnementen is dit 90 dagen. Vraag je nummerbehoud aan bij ons? Dan hoef je niet zelf meer op te zeggen bij je huidige provider. Wel zo makkelijk! Als je gebruik maakt van Prepaid dan heb je geen contract en dus ook geen opzegtermijn. Bij Prepaid kan je nummer daarom al binnen een week worden overgezet.

Wanneer wordt mijn nummer overgezet?

Via Mijn Simyo kun je de status van je nummerbehoud in de gaten houden. We zetten je nummer zo snel mogelijk over, zodat je zo snel mogelijk kan genieten van je nieuwe Simyo aansluiting! Je krijgt van ons altijd een tijdelijk telefoonnummer om de tijd te overbruggen tussen het moment van je bestelling en het overzetten van je nummer. Nummerbehoud vindt altijd plaats op een werkdag, tot die tijd kun je het beste je oude simkaart nog gebruiken.

Wanneer kan ik mijn Simyo simkaart gaan gebruiken?

Je abonnement en jouw belbundel (en internetbundel) gaan pas in op het moment dat nummerbehoud is afgerond. Wij raden je daarom aan om je huidige simkaart te gebruiken totdat je nummer is overgezet. Gebruik je vóór die tijd je Simyo simkaart dan maak je gebruik van het buitenbundeltarief. Heb je Prepaid besteld?

Wat gebeurt er als mijn aanvraag door mijn huidige provider wordt afgewezen?


Het komt wel eens voor dat je aanvraag voor nummerbehoud wordt afgewezen door de provider waar je een contract hebt lopen. Dit kan om verschillende redenen gebeuren, bijvoorbeeld omdat je abonnement nog langer dan 120 dagen loopt. Je kunt dan via Mijn Simyo je aanvraag voor nummerbehoud op een later moment afmaken. Op onze blog over nummerbehoud lees je hier meer over.

Staat jouw vraag er niet tussen? Stel je vraag dan hieronder. 😉
Badge
Als klant van Symio was ik overgestapt op Sim Only. Kreeg spijt en heb meteen weer prepaid aangevraagd. Kreeg toen een nieuwe prepaidkaart, die zit er nu in.
Op Mijn Symio bij overzicht staat oprit moment dat ik nog een bundel heb.Echter bij mijn simkaart staat de nieuwe kaart als geactiveerd. Iets klopt er dus niet.
Daarom twijfel ik twijfel nu erg of ik nummerbehoud heb aangevraagd. Hoe kan ik dat nagaan?
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Wil Molenaar,

Wat jammer dat het nog niet gelukt is om weer terug over te stappen op Prepaid met behoud van je telefoonnummer. Het lijkt me in dit geval handiger om even te bellen om te overleggen waar het mis gaat. Daarom heb ik mijn collega Hjalmar gevraagd om je even op te bellen later vandaag. Hij helpt je hier graag verder mee.

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Thomas
Badge
Goedenavond,
Ik probeer een abonnement voor mijn zoon te openen. Geen idee of de bestelling nu goed is gegaan.
Ik zou graag willen dat hij het van zijn eigen rekening betaald.

Ook heb ik via mijn vriendenlink geklikt maar weet niet of dat ook de bedoeling was.
Kortom, beetje vraagteken nu hoe of wat.
Mijn zoon heeft gereageerd op de sms die verzonden is.
Als er nog iets niet klopt dan hoor ik het graag weer van jullie.

Groetjes
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Jamyfun1,

Welkom terug op het forum!

Wat leuk dat je dat je zoon ook naar Simyo wilt overstappen! Is hij al wel 18? Vanaf dat moment is het pas mogelijk om een abonnement te starten namelijk. Mocht dat niet het geval zijn, dan kun je het best op je eigen naam een abonnement afsluiten met zijn nummer.

We houden je per mail op de hoogte van de status van je bestelling. Heb je al wel bevestiging gekregen per mail dat er een abonnement is afgesloten?

De bestelling plaatsen via je eigen vriendendeal is inderdaad verstandig. Zo krijgen jullie beide namelijk korting! 😀

Groetjes,

Kevin
Badge
hoi Kvin

het is me nog niet gelukt,
Mijn zoon is nog 16.
Via vriendendeal had ik dat inderdaad gedaan en ik heb ook de verdubbelaar.
Maar waar op de site kan ik die dan bestellen? Kun je mij misschien een link sturen?
Badge
dag Kevin,

Ik heb wel iets voor elkaar gekregen maar de vriendendeal is niet gelukt, de verdubbelaar wel.
Maar zal er mee te maken hebben dat hij nog onder de 18 is misschien?
Reputatie 2
Badge +2
Hi Jamyfun1,

Je kunt een Sim Only bestellen op jouw naam. Dat deze voor je zoon van 16 bedoeld is, heeft verder geen invloed op de Vriendendeal korting. De Vriendendeal korting passen we toe als de bundels van jouw zoon geactiveerd zijn. Bij een nummerbehoudaanvraag gebeurt dat pas nadat het nummer daadwerkelijk is overgezet.

Is het al gelukt om de bestelling te plaatsen via Vriendendeal? Je kunt daarvoor inloggen op jouw account via Mijn Simyo en dan op 'Vriendendeal' klikken. Je krijgt dan een link te zien die doorverwijst naar de bestelpagina. De verdubbeling (Simyo Compleet) activeer je als de inloggegevens binnen zijn. De inloggegevens ontvang je meestal binnen twee kalenderdagen na de bestelling. Als je zoon inlogt in Mijn Simyo ziet hij in het overzicht een tegel met 'Activeer Simyo Compleet'.

Ik hoor graag van je of het lukt!

Groetjes,
Lu

Reageer