Een afwijzing voor nummerbehoud kan verschillende oorzaken hebben. De meest voorkomende redenen zijn:
- Simkaartnummer is niet correct. Kijk in dit geval na of je het simkaartnummer van je huidige simkaart (dus niet je nieuwe Simyo simkaart) goed hebt overgenomen. Klantnummer is niet juist: Als je op dit moment een zakelijk abonnement hebt, hebben wij een klantnummer nodig om de aanvraag in te kunnen dienen. Houd er ook rekening mee dat de opzegtermijn van zakelijke abonnementen vaak drie maanden is. Nummer is niet porteerbaar. Dit is een algemene melding waarbij wij niet de specifieke reden weten. Je kunt deze navragen bij je huidige provider. Datum is niet mogelijk: Waarschijnlijk ben je nog aan een contract gebonden. Het is ook mogelijk dat je een porteringsdatum hebt gekozen die op een feestdag valt; kies in dat geval een andere datum in de toekomst op een werkdag.
- Nummer niet in dienst bij de provider. Je hebt waarschijnlijk de verkeerde provider of een verkeer 06-nummer aan ons doorgegeven.