.

Beantwoord

Waarom kan ik geen online sms meer versturen?

  • 11 October 2015
  • 37 reacties
  • 1121 Bekeken

Hallo

is de optie online sms versturen vervallen? ik kan het niet meer vinden binnen mijn-Symio
icon

Beste antwoord door maikel.twinnie 11 October 2015, 17:07

Bekijk originele reactie

37 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Dat de functie erg handig was kan ik goed begrijpen Claud! Vooral omdat jij in het buitenland zit! Gelukkig weet je nu hoe het in elkaar steekt en wat de alternatieve mogelijkheden zijn. Als je nog vragen hebt, laat het dan gerust weten :)

Groetjes,
Angela
Ik woon in het buitenland en gebruik dus zeer onregelmatig mijn NL simcard en even snel een NL sms versturen per internet was af en toe erg handig. Maar goed geen drama, ik weet het nu
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Claud,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat jammer dat je er op deze manier achter komt dat de optie niet meer beschikbaar is. Heb je in dit topic de verschillende vervangende mogelijkheden bekeken? Hiermee voorkom je alsnog dat jouw simkaart en telefoonnummer gaan vervallen. Als je hier nog vragen over hebt, laat je het dan weten?

Groetjes,
Angela
Ik had dit vandaag ook hard nodig! Balen dat het vervangen is!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Micky,

Het is in strijd met onze algemene voorwaarden. Dit is de reden dat we er ook geen support voor leveren. De nummers voor draadloze apparaten met een communicatie systeem beginnen met 097 en hebben wij helaas niet. Desondanks geef ik je toch tal van alternatieven, heb je hier iets aan 🙂?

Groetjes, Tiury
Reputatie 1
Het is tegen de regels om een Simyo simkaartje te gebruiken in een alarmsysteem??
Nederland regeltjesland, hoe meer regeltjes hoe beter.
Misschien kun je me vertellen welk merk simkaart ik dan wel "legaal" in mijn alarmsysteem kan gebruiken?
Of is het in Nederland per definitie niet toegestaan om een alarmsysteem te gebruiken met SMS meldingen?
Het zou me niet eens verbazen.

Groetjes, Michel




Hoi Micky,

Ondanks dat Simyo simkaart niet bedoelt zijn voor gebruik alarmsystemen en zelfs tegen de regels is, weten we dat dit ook gebeurt met onze simkaarten. Je kunt in dit geval ervoor kiezen om een Internet dagbundel van € 1,- aan te schaffen, op te waarderen óf het alarm triggeren, zodat er een sms wordt verstuurd naar het nummer waar het systeem aan gekoppeld is. De meeste alarmsystemen hebben een testknop, die je eventueel kunt proberen.

We proberen het helemaal niemand moeilijker maken. In dit geval hebben we gewoon een logisch besluit gemaakt om de dure functie niet meer opnieuw te bouwen voor Mijn Simyo.

Groetjes, Tiury
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Micky,

Ondanks dat Simyo simkaart niet bedoelt zijn voor gebruik alarmsystemen en zelfs tegen de regels is, weten we dat dit ook gebeurt met onze simkaarten. Je kunt in dit geval ervoor kiezen om een Internet dagbundel van € 1,- aan te schaffen, op te waarderen óf het alarm triggeren, zodat er een sms wordt verstuurd naar het nummer waar het systeem aan gekoppeld is. De meeste alarmsystemen hebben een testknop, die je eventueel kunt proberen.

We proberen het helemaal niemand moeilijker maken. In dit geval hebben we gewoon een logisch besluit gemaakt om de dure functie niet meer opnieuw te bouwen voor Mijn Simyo.

Groetjes, Tiury
Reputatie 1
Ik zit nu ook weer met het probleem dat mijn nummer bijna verloopt en de simkaart in een alarmsysteem zit dat ik momenteel niet gebruik. Nu moet ik eerst dat alarmsysteem gaan ophalen, het kaartje eruit halen, ermee bellen, kaartje weer in het alarmsysteem stoppen en het alarmsysteem weer terugbrengen.
Een heleboel werk voor Jan met de korte achternaam dus, terwijl dit voorheen in 2 minuten was geregeld door een online SMS vanaf dat nummer te versturen.
Jammer dat het de mensen in dit land aan alle kanten steeds moeilijker wordt gemaakt....
Waardeloos.
Reputatie 1
Hallo

is de optie online sms versturen vervallen? ik kan het niet meer vinden binnen mijn-Symio
Reputatie 2
Badge +5
Ah, scherp! Idd én Scotsman 😉.
Bedankt dat je ons er even op wijst.

Groetjes,
Estelle

@ Friesian, bedankt voor je hulp!

Groetjes, Caspar


Friesian en Scotsman....
Toch ?:)
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Anne21,

Bellen via WiFi is bellen via internet, maar dan via een ander netwerk en niet via het Simyo netwerk. Bij het bellen via WiFi betaal je niks aan Simyo omdat je gebruik maakt van een ander netwerk.

Bellen via WiFi (of via het internet) kan met Whatsapp. Dan ziet de persoon die je belt gewoon je nummer. Voorwaarde voor bellen met Whatsapp is dat de andere persoon ook Whatsapp moet hebben. Een alternatief is het bellen via Skype of Viber. Ook hier moet de andere persoon de app zelf ook hebben. Ik hoop dat je hiermee verder komt. Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

@ Friesian, bedankt voor je hulp!

Groetjes, Caspar
Reputatie 7
Badge +9
Mijn punt is dat je iemand kunt spreken met behulp van de genoemde apps overal waar je internet hebt (mobiel internet dan wel WiFi). Maar dan moet degene aan de andere kant van de lijn dezelfde apps hebben geïnstalleerd. Dit gaat dan buiten Simyo om, behalve als je buiten WiFi bereik bent en je van een mobiele dataverbinding gebruik maakt want die wordt verzorgd door Simyo (als je in Nederland bent). De gesprekskosten zijn nihil als de verbruikte KB's uit je bundel komen.

Dat geldt niet in het buitenland want daar gelden de Simyo bundels niet. Maar via WiFi is het gesprek wel altijd "gratis".

PS. Ik zie dat Friesian me voor was met reageren! 😉
Lees het anders, Anne21.

Dus via simyo bellen op WiFi?


Je belt via Wi-Fi.
Je hebt je eerst aangemeld met je 06 bij WhatsApp. Via die app kun je naar je contacten berichten sturen en bellen via o.a. Wi-Fi. (Het is jouw Simyo 06 nummer)
Het nummer dat jij belt (overgenomen uit je contactenlijst die ook WhatsApp gebruiken) komt bij jou te staan in een scherm van WhatsApp.
Jouw nummer komt dan bij de ontvanger in WhatsApp op de telefoon.

Via 4G kun je niet bellen alleen data, dit geldt bij een hogere stap Volte. (Voice over LTE) daarmee kun je bellen en snel dataverkeer realiseren.
Badge
Dus via simyo bellen op WiFi? Dan ziet de persoon die ik bel dus gewoon mijn normale telefoonnummer in z'n scherm? Hoe doe ik dat?
En zijn er dan ook al ideeën over 4G? Of 'gewoon' een extra kostenpost? Extra inkomsten voor simyo?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Anne21,

Zoals je in dit topic kunt zien, zijn er meerdere mensen die jouw mening delen. Helaas zijn er op dit moment geen plannen om deze optie terug te halen. Gelukkig worden er ook veel alternatieven gegeven in dit topic. Het antwoord wat Scotsman geeft klopt ook helemaal 🙂 Je kunt altijd 'gratis' bellen vanuit het buitenland als je aangemeld bent via wifi. Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

@Scotsman, je bent lekker bezig de afgelopen dagen! Bedankt :D

Groetjes,
Angela
Reputatie 7
Badge +9
en ook nog eens gratis bellen via internet in het buitenland. Kan simyo nog iets van leren! :(

Gratis bellen via internet kan altijd, in binnen- en buitenland, bijvoorbeeld via WhatsApp, FaceTime en Skype. Zelfs met Simyo! 😉
Badge
Beetje jammer dat de sms functie weg is. Word je in het buitenland opnieuw op kosten gejaagd door simyo. Was 1 van de voordelen van simyo. Nu dit ook verdwenen is, zijn er weinig voordelen meer. Misschien toch net als vriendlief overstappen naar ziggo mobiel: dubbel zoveel mbs, GRATIS 4g en ook nog eens gratis bellen via internet in het buitenland. Kan simyo nog iets van leren! 😞
Reputatie 4
Badge +10
Hoi iedereen,

Als je gebruik wilt blijven maken van je Prepaid nummer, dan is het belangrijk om het onderstaande mee te nemen. Je Prepaid nummer en beltegoed blijft actief door deze minimaal één keer in de zes maanden uitgaand te gebruiken. Je kunt hierbij denken aan bellen, sms'en en internetten. Dit is voldoende om alles actief te houden. Ook het aanvragen van een internetbundel helpt.

Daarbij ontvang je van ons een e-mail wanneer er vijf en een halve maand en zes maanden voorbij zijn gegaan. Via deze e-mails houden we je op de hoogte. Mocht je een tijd iets minder verbruiken, dan kun je het beste de e-mails in de gaten houden.

@Rstep, fijn om te zien dat Friesian je al heeft geïnformeerd. Sorry voor de verwarring die is ontstaan. Je kan een internetbundel aanvragen. Je Prepaid nummer blijft op die manier ook actief. Als je nog vragen aan ons hebt of er zijn onduidelijkheden, dan hoor ik dit graag van je.
Beste Rstep.

Lees dit even door..
https://forum.simyo.nl/prepaid-68/wordt-prepaid-tegoed-geldig-gehouden-mb-dagbundel-genoeg-per-6-mnd-poll-31707/index1.html#post120203
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Rstep,

Ik ben bang dat er niks anders opzit dan de simkaart even in een telefoon te plaatsen. Het aanvragen van een MB dagbundel is niet voldoende. Om de aansluiting actief te houden is het noodzakelijk om een uitgaand gesprek te houden, een sms te sturen of via ons netwerk te internetten. Helaas is hiervoor geen alternatief. Als ik nog iets anders voor je kan betekenen hoor ik het graag.

Groetjes,
Sean
Hallo Simyo.
is aanschaf van een MB dagbundel voldoende om het nummer actief te houden?
mvg
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Drummer100,

Welkom op het Simyo Forum.

Ik kan me voorstellen dat het voor jou een groot gemis is!

Het is de bedoeling dat je 1 keer in de 6 maanden gebruik maakt van jouw simkaart door een sms'je te sturen of een belletje te plegen. Ook internetverbruik via ons netwerk is voldoende. De enige optie die ik voor je hebt is dat jij een sms'je stuurt vanuit het buitenland. Dit hoeft dan maar 1 keer te gebeuren in de 6 maanden. We houden je via een e-mail op de hoogte voor welke datum dit geregeld moet zijn.

Sorry dat ik geen andere oplossing voor je hebt. Laat je het weten als je nog andere vragen hebt?

Groetjes,
Angela
Ik verblijf geregeld meer dan 7 maanden in zuid Amerika.
Vanwege de Online SMS optie en daardoor het behoud van mijn nummer ben ik klant bij Simyo.

Erg onprettig dat deze optie niet meer bestaat.
Na hoeveel maanden geen gebruik te maken van mijn 06- nummer vervalt deze?

Graag uw reactie en opties.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Rstep,

Graag gedaan namens Estelle! Sorry dat we jou geen andere oplossing kunnen bieden. Mocht je nog andere vragen hebben, dan weet je ons uiteraard te vinden.

Groetjes,
Angela

Reageer