.

Beantwoord

Waarom is het forum zo traag?


Reputatie 3
Badge +1
  • Actief Simyaan
  • 268 reacties
Na een klik op een link in het forum moet ik regelmatig 5s wachten op de nieuwe pagina, volgens mij moet dit een stuk sneller kunnen.
Waarom is dit zo traag?
icon

Beste antwoord door Angela 1 November 2017, 14:01

Bekijk originele reactie

54 reacties

Cookies verwijderen cache legen zal bekend zijn, denkt ik. Welke browser gebruik je? Persoonlijk gebruik ik Chrome of CM browser. De 2e is snel.
Reputatie 5
Badge +6
Hey XTF
als wat Friesian zegt niet helpt is de grootste kans dat of je PC/apparaat sloom is of je internet.
Bij mij duurt het ongeveer 1 a 2 seconden max.
1 ding is zeker, het ligt niet aan Simyo dus geef hen dan ook niet de schuld.

Groet Paul.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi XTF,

Wat jammer dat het Forum traag is bij jou! Ik merk daar zelf helemaal niets van, en ik heb het met meerdere browsers uitgeprobeerd. Wil je het met een ander apparaat uitproberen? Zoals een andere computer/laptop? Wat zijn je bevindingen dan?

@ Friesian en PaulH, dank voor het meedenken! :8

Groetjes,
Jihane
Reputatie 3
Badge +1
Cookies verwijderen cache legen zal bekend zijn, denkt ik. Welke browser gebruik je? Persoonlijk gebruik ik Chrome of CM browser. De 2e is snel.
Ik gebruik Google Chrome.
Reputatie 3
Badge +1
Hey XTF
als wat Friesian zegt niet helpt is de grootste kans dat of je PC/apparaat sloom is of je internet.
Bij mij duurt het ongeveer 1 a 2 seconden max.
1 ding is zeker, het ligt niet aan Simyo dus geef hen dan ook niet de schuld.

Mijn PC en internet zijn ook niet sloom en zeggen dat het niet aan Simyo ligt terwijl de oorzaak nog niet bekend is, is niet slim.
1 a 2s is trouwens erg traag.
Reputatie 3
Badge +1
Wat jammer dat het Forum traag is bij jou! Ik merk daar zelf helemaal niets van, en ik heb het met meerdere browsers uitgeprobeerd. Wil je het met een ander apparaat uitproberen? Zoals een andere computer/laptop? Wat zijn je bevindingen dan?
Met een andere computer voelt het nog steeds relatief traag aan.
Reputatie 6
Badge +5
Hi XTF,

En hoe traag is 'relatief traag' precies? Wij hebben verder geen andere meldingen over een traag werkend forum en zelf hebben we hier ook geen last van. Vandaar dat we vragen stellen over de apparaten waar je het forum op bekijkt. Speelde dit probleem voor augustus dit jaar ook al?

Groetjes,
Niels
Reputatie 3
Badge +1
En hoe traag is 'relatief traag' precies?

Voor https://forum.simyo.nl/search/activity/topics?userid=19471 heb ik bijvoorbeeld een Waiting (TTFB) van 2.5s.
https://developers.google.com/web/tools/chrome-devtools/network-performance/reference#timing-explanation

DOMContentLoaded duurt nog weer een stuk langer.


Wij hebben verder geen andere meldingen over een traag werkend forum en zelf hebben we hier ook geen last van. Vandaar dat we vragen stellen over de apparaten waar je het forum op bekijkt. Speelde dit probleem voor augustus dit jaar ook al?

Dat durf ik niet te zeggen maar ik denk het wel.
Ik gebruik meestal PCs, de traagste is een 2.6GHz Pentium G620, 8GB RAM, SSD.
Gebruik je een adblocker? Ik merk dat deze een vertraging geven.
Reputatie 3
Badge +1
Uiteraard, maar ook zonder is de site consistent traag.
Ik heb die test ook gedaan. Met en zonder adblocker en vergeleken met andere sites. Die van Simyo varieert wel moet ik zeggen. Wat mij opvalt is dat vooral de aanvraag traag verloopt.
Reputatie 3
Badge +1
Wat bedoel je precies met de aanvraag? De "Waiting (TTFB)" tijd?
Elke keer als je een pagina opent dat stuurt hij een aanvraag (Request) naar de server van de desbetreffende site. De reactie (respons) tijd daarvan is hoog.
Reputatie 7
Badge +10
Hi allemaal,

Ik zal dit even doorgeven aan Angela 🙂 Zoals ik eerder aangaf merk ik er zelf niets van, maar misschien speelt er iets dat opgelost kan worden. Ik zal het vragen!

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Badge +9
Volgens mijn browser doen sommige dingen er ook lang over. Volgens mijn browser moet ik op deze pagina 1508759932075 ms wachten op het laatste icoontje!

Ik denk dat Twitter en iDeal icoontje alvast op 1 janurari 1970 naar mijn computer zijn gestuurd... Gelukkig dat het forum zo'n vooruitziende gave hebben, anders had ik nog wel even moeten wachten!

Maarja, zonder pics, it didn't happen, dus Firefox bugjes?



Ik merk op sommige momenten ook wel eens dat Insided waarschijnlijk bezig is. Ergens vorige was de CSS van het forum niet te laden en ook ben ik een witte pagina tegen gekomen met een insided fav icon. Paar uur later deed het het weer!
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Groentjuh,

Oeh, ik heb het uitgezet naar de makers van het Forum!

Het redirecten van onze homepage naar Mijn Simyo is inderdaad traag. Wij zijn aan het uitzoeken hoe wij dit kunnen versnellen. Wat betreft pagina's op het Forum zelf hoor ik hier gauw meer over. Ik laat het je weten!

Groetjes,
Asma
Reputatie 7
Badge +9
Paar minuten terug ging het weer lekker. Database connecties die kennelijk niet gemaakt konden worden. Vele witte pagina's en 500 Gateway errors verder, kan ik dit posten.
Klopt, zelf bij Simyo HQ hadden ze er last van. Alleen het forum had er last van.
Reputatie 7
Badge +10
Paar minuten terug ging het weer lekker. Database connecties die kennelijk niet gemaakt konden worden. Vele witte pagina's en 500 Gateway errors verder, kan ik dit posten.

Klopt inderdaad! Er was iets aan de hand op het platform waardoor wij hier allemaal last van hadden. Gelukkig was dit vrij snel opgelost :)

Wat betreft de traagheid, ik heb dit doorgezet en er wordt op dit moment naar gekeken. Ik hoop voor het einde van deze week wat meer informatie te hebben.

Groetjes,
Angela
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

Sorry voor de late reactie! Ik had helaas nog geen uitsluitsel gekregen waardoor ik ook jullie nog niet van een antwoord heb kunnen voorzien. Gelukkig heb ik nu wel meer informatie :)

Het is belangrijk om te weten dat er veel dynamische componenten aanwezig zijn op ons forum. Het is hierdoor niet heel vreemd dat er een wachttijd van 1s is. Wat nog belangrijker is, is dat er doorlopend gewerkt wordt aan de snelheid van ons forum. Er worden steeds kleine verbeteringen gedaan. Zo ook kleine verbeteringen die de snelheid van ons forum ten goede komen. In de toekomst zal dit dus steeds beter zijn.

Ik hoop dat ik jullie wat meer inzicht heb kunnen geven.

Groetjes,
Angela
Reputatie 5
Badge +6
Hey XTF
als wat Friesian zegt niet helpt is de grootste kans dat of je PC/apparaat sloom is of je internet.
Bij mij duurt het ongeveer 1 a 2 seconden max.
1 ding is zeker, het ligt niet aan Simyo dus geef hen dan ook niet de schuld.

Mijn PC en internet zijn ook niet sloom en zeggen dat het niet aan Simyo ligt terwijl de oorzaak nog niet bekend is, is niet slim.
1 a 2s is trouwens erg traag.


Oké XTF ten eerste dit is dus echt niet waar. 1 a 2 seconden voor een website is snel geloof me. Ik heb zelf meerdere sites gemaakt en online. De snelste is een heel basic site met een best wel goede server speciaal voor die site. Hoelang doet die erover: 1.8 seconden op mijn pc. Dezelfde waar ik het forum mee test dus. Een redelijke computer al iets ouder maar zeker nog gangbaar.

Google een bekende site neemt bij mij ook 3 seconden in beslag tot het volledig klaar is met laden. Die heeft wel al vanaf 700ms het goede scherm van google.

Als ik echter nu naar het forum kijk moet ik toegeven dat het redelijk langzaam is geworden.
7.5 seconden is lang voor een website. Echter snap ik het nu wel goed. Dit komt vooral omdat het forum pas net is geüpdate en dat betekent vaak dat je opnieuw optimalisaties moet doen voor de snelheid.

Wat wel opvalt is dat puur forum.simyo.nl 4 seconden duurt om te laden maar sommige topics tot wel 9 seconden. Opzich logisch omdat er heel andere content geladen moet worden maar toch.

Dan een ander stuk van Simyo: de site voor nieuwelingen die kijken naar tarieven etc.
https://www.simyo.nl/ duurt max 2.5 seconden. Meerdere keren getest. Dat is gewoon een lekker snelle responsive site. Nu zie ik wel dat forum.simyo.nl volgens mij op een amazon server wordt gehost terwijl simyo.nl op een meer eigen server wordt gehost.
Daardoor is simyo.nl dus ook sneller. Waarschijnlijk een server die sowieso al dichterbij staat.

Sorry voor het lange bericht maar was even heel erg verveeld. 😀 😊

Groet Paul.
Reputatie 3
Badge +1
Oké XTF ten eerste dit is dus echt niet waar. 1 a 2 seconden voor een website is snel geloof me. Ik heb zelf meerdere sites gemaakt en online. De snelste is een heel basic site met een best wel goede server speciaal voor die site. Hoelang doet die erover: 1.8 seconden op mijn pc. Dezelfde waar ik het forum mee test dus. Een redelijke computer al iets ouder maar zeker nog gangbaar.

Wat is niet waar?
Toevallig heb ik zelf ook meerdere sites gemaakt, inclusief fora from scratch geschreven. Content is complexer en toch zijn die sites stuk voor stuk veel sneller dan Simyo.


Google een bekende site neemt bij mij ook 3 seconden in beslag tot het volledig klaar is met laden. Die heeft wel al vanaf 700ms het goede scherm van google.

Nooit van gehoord maar ik heb even voor je gekeken. De hoofdpagina is bij mij binnen 250ms geladen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi heren,

Interessante discussie! Nou ben ik niet heel goed thuis in de computerwereld, maar ik volg dit op de voet.

Groetjes,
Jihane
Reputatie 3
Badge +1

Het is belangrijk om te weten dat er veel dynamische componenten aanwezig zijn op ons forum. Het is hierdoor niet heel vreemd dat er een wachttijd van 1s is.

Zo complex is het forum toch ook weer niet? En een verklaring is nog geen oplossing. ;)

Hoe geef ik trouwens aan dat "Beste antwoord door Friesian" helemaal geen antwoord is?

Een ander element dat het forum 'traag' maakt is dat je regelmatig opnieuw moet inloggen (elke dag?) en dat dit ook veel meer kliks dan nodig vereist.

Het is belangrijk om te weten dat er veel dynamische componenten aanwezig zijn op ons forum. Het is hierdoor niet heel vreemd dat er een wachttijd van 1s is.

Zo complex is het forum toch ook weer niet? En een verklaring is nog geen oplossing. ;)

Hoe geef ik trouwens aan dat "Beste antwoord door Friesian" helemaal geen antwoord is?

Een ander element dat het forum 'traag' maakt is dat je regelmatig opnieuw moet inloggen (elke dag?) en dat dit ook veel meer kliks dan nodig vereist.

Het team houdt je topic in de gaten, leest mee. Op het moment dat het beste antwoord voorbij komt wordt dat gecorrigeerd.

Elke dag opnieuw inloggen heeft te maken met beveiliging.

*edit
Je openingspost was een beetje summier, je gaf niet aan op telefoon of pc.
En CM browser op telefoon (Android bij mij het beste bekend) is sneller.

Geef eens een nadere toelichting van snel.. Ik heb hoogstens 11 mbs een kennis heeft 0.7..

Reageer