.

Beantwoord

Waarom is het forum zo traag?



Toon eerste bericht

54 reacties


Hoe geef ik trouwens aan dat "Beste antwoord door Friesian" helemaal geen antwoord is?

Over een antwoord gesproken, lees je zin nog eens door beste @XTF en laat hem op je inwerken. 😎

Btw.
Je geeft een duidelijk voorbeeld van (g)een antwoord...
Reputatie 3
Badge +1
Geef eens een nadere toelichting van snel.. Ik heb hoogstens 11 mbs een kennis heeft 0.7..
Snel in welke context? Internetbandbreedte? 25 mbit/s up en down hier, lage latency.

Elke dag opnieuw inloggen heeft te maken met beveiliging.

Wellicht kan Simyo eens uitleggen welk beveiligingsprobleem ze daarmee denken op te lossen.
**tekst verwijderd **
Reputatie 7
Badge +10
@XTF, hetgeen wat ik je op dit moment kan bieden, is de verklaring. En de belofte dat onze leverancier van dit platform blijft werken aan de snelheid hiervan. Dit zal alleen maar beter worden. We zijn op 24 augustus overgegaan naar nieuwe templates en een nieuw responsive forum. Dit werkt voor ons alleen maar in ons voordeel. Dit wordt namelijk continue verbeterd. Zowel voor jullie in de vorm van features aan de voorkant, als aan de 'achterkant' voor ons. Verder wordt er altijd gekeken naar het verbeteren van de performace ofwel de snelheid. Een oplossing heb ik nu niet voor je.

Wat betreft het uitloggen, dit zijn we verplicht. Dat heeft te maken met het feit dat jij inlogt met je Mijn Simyo gegevens op ons forum. Dat betekent ook direct, dat als jij ingelogd bent op het forum, jij kunt switchen naar Mijn Simyo. Zoals je weet, kun je binnen Mijn Simyo niet alleen je gegevens aanpassen, maar je ook je bundels. Als je ingelogd bent op Mijn Simyo, word je na een bepaalde tijd vanwege veiligheid uitgelogd. Dit werkt hetzelfde met het forum, om jouw gegevens en bundels veilig te houden :)

Zoals ik aangaf is er geen oplossing, dus heb ik mijn verklaring als antwoord gemarkeerd. Als er een bezoeker of user een zelfde vraag heeft, hoeft hij niet deze hele draad te lezen, maar ziet hij de verklaring direct staan. Bedankt voor je kritische blik en feedback!

@Friesian, bedankt voor je hulp in dit topic!

Groetjes,
Angela
Reputatie 3
Badge +1

Wat betreft het uitloggen, dit zijn we verplicht. Dat heeft te maken met het feit dat jij inlogt met je Mijn Simyo gegevens op ons forum. Dat betekent ook direct, dat als jij ingelogd bent op het forum, jij kunt switchen naar Mijn Simyo. Zoals je weet, kun je binnen Mijn Simyo niet alleen je gegevens aanpassen, maar je ook je bundels. Als je ingelogd bent op Mijn Simyo, word je na een bepaalde tijd vanwege veiligheid uitgelogd. Dit werkt hetzelfde met het forum, om jouw gegevens en bundels veilig te houden :)

Waar komt die verplichting vandaan en wat is er precies verplicht?
Dat Mijn Simyo en het forum dezelfde login gebruiken is misschien handig maar betekent, maar je zou er ook voor kunnen kiezen om op het forum gewoon ingelogd te blijven en voor Mijn Simyo dan opnieuw om het wachtwoord te vragen.
Bij gmail kun je trouwens wel gewoon ingelogd blijven en daar zit heel wat meer persoonlijke info dan in Mijn Simyo. ;)

Gr
Reputatie 3
Badge +1
^^^

Het lijkt er ook op dat als je eerst bij Mijn Simyo inlogt, je daarna toch nog weer moet inloggen voor het forum.
Reputatie 7
Badge +10
Hi XTF,

Goed dat je dit even na komt vragen 🙂 De verplichting is een kwestie van privacy. Zoals Angela al aangaf, kan toegang tot Mijn Simyo leiden tot een hogere factuur (door grotere bundels). Dat is absoluut niet de bedoeling, natuurlijk. Daarom wordt er gevraagd om opnieuw in te loggen, gewoon om zeker te weten dat alles keurig verloopt.

En je hebt gelijk over dat inloggen! Het inloggen bij Mijn Simyo kun je zien als een soort basis. Je kunt ingelogd zijn op Mijn Simyo maar niet op het Forum, maar niet andersom.

Niet vergeten: je kunt ook ervoor zorgen dat je webbrowser je gegevens onthoudt 🙂 Dan hoef je niet telkens je nummer en wachtwoord opnieuw in te voeren. Helpt dit?

Groetjes,
Jihane
Reputatie 3
Badge +1
Goed dat je dit even na komt vragen 🙂 De verplichting is een kwestie van privacy.

OK, waar komt de verplichting precies vandaan? Als het echt verplicht is heb je vast wel een referentie naar een wetsartikel of andere regelgeving.


Zoals Angela al aangaf, kan toegang tot Mijn Simyo leiden tot een hogere factuur (door grotere bundels). Dat is absoluut niet de bedoeling, natuurlijk. Daarom wordt er gevraagd om opnieuw in te loggen, gewoon om zeker te weten dat alles keurig verloopt.

En je hebt gelijk over dat inloggen! Het inloggen bij Mijn Simyo kun je zien als een soort basis. Je kunt ingelogd zijn op Mijn Simyo maar niet op het Forum, maar niet andersom.

Dat is precies verkeerd om toch?
Als jullie inderdaad zo bezorgd zijn om privacy en veiligheid moet je in kunnen loggen op het forum zonder in te loggen op Mijn Simyo.


Niet vergeten: je kunt ook ervoor zorgen dat je webbrowser je gegevens onthoudt 🙂 Dan hoef je niet telkens je nummer en wachtwoord opnieuw in te voeren. Helpt dit?

Een heel klein beetje, maar omdat alles zo traag is en zoveel stappen kost ook niet meer dan dat.
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb ook even getimed:

Na inlogscherm 1,2 seconde naar forumtopic, van link in topic naar ander topic 1,1 seconde;

Telfort vDSL, effectieve modemsnelheid Download: 92,64 Mbps.Upload: 24,98 Mbps.
Laptop via Wi-Fi Download 53,32 Mbps. Upload 21,22 Mbps Ping 11 ms. Meting: Speedtest (Ookla)

Ik kan het niet traag vinden. Nu.nl laadt in 1,7 seconde

Vertragende factor op PC bij laden pagina's is AdBlock Plus, OS Windows 7 64 bit, Browser IE 11 met updateversie 11.0.48
Reputatie 5
Badge +6
Hey Franswon,

Je hebt gelijk dat zijn allemaal redelijke snelheden. Ikzelf heb er dan ook geen last van.
Ik moet wel zeggen dat IE 3 maal sneller is dan chrome op mijn pc. Dit komt denk ik we ldoordat ik best een aantal plugins heb etc.

Misschien dat anderen ook een keer IE moeten proberen.
Ikzelf gebruik we altijd Chrome omdat dat mijn standaard goede browser is.
Reputatie 3
Badge +1
Ik kan het niet traag vinden. Nu.nl laadt in 1,7 seconde

En https://tweakers.net/ ?


Vertragende factor op PC bij laden pagina's is AdBlock Plus, OS Windows 7 64 bit, Browser IE 11 met updateversie 11.0.48

En Chrome zonder ABP (incognito)?
Reputatie 7
Badge +9
U vraagt, wij draaien 😃

Tweakers.net 1,3 seconden (IE 11)

Tweakers.net 3,6 seconden Chrome incognito zonder ABP (Chrome is erg traag op deze ASUS laptop, gebruik het ook maar zelden) Google Chrome is up-to-date, Versie 62.0.3202.94 (Officiële build) (64-bits)
Reputatie 3
Badge +1
Hoe meet je precies en wat voor CPU heb je?
Tweakers en forum zijn hier echt enorm veel sneller dan Simyo.
Reputatie 7
Badge +9
Ik meet met https://www.uptrends.com/nl/tools/website-speed-test

Processor Intel Core i7 - 2630QM 2,0 GHz, nVidia Geforce GT 555M CUDA 2 GB video, machine is bijna 6 jaar oud....
Reputatie 3
Badge +1
2.9 GHz (turbo) Sandy Bridge is zo slecht nog niet..
Ik heb hier een 2.6 GHz Sandy Bridge (Pentium G620).

Uit die website kan ik geen wijs worden, welk getal lees jij af? Voor Tweakers zie ik 6 requests maar nergens die 1,3s. Ik zie ook geen browserkeuze..
Reputatie 7
Badge +9
Hoi,

Het was eerder zeker erg druk of mijn vrouw zat boven te Netflixen...., ik meet nu 0,1 seconde ongeveer met IE 11 voor tweakers.net . Als je op het + teken drukt achter de kolom Grootte zie je browsergegevens. forum.simyo.nl meet nu 1266 ms / 95 requests ~ 13.3 ms (average)
Reputatie 7
Badge +10
@XTF, het is een verplichting vanuit de privacy voorwaarden van KPN. Je kunt daar alles over lezen via deze link 🙂
Reputatie 3
Badge +1
Waar heb je die link vandaan als ik vragen mag?
En als klant van Simyo heb ik toch niks met KPN te maken?

(Ik weet dat Simyo onderdeel is van KPN)

En als klant van Simyo heb ik toch niks met KPN te maken?

Zou je me dit kunnen uitleggen?
Reputatie 3
Badge +1

En als klant van Simyo heb ik toch niks met KPN te maken?

Zou je me dit kunnen uitleggen?

Wat begrijp je niet?
Mijn opmerking lijkt me meer dan duidelijk.
Een vraag op een vraag is GEEN antwoord.
Reputatie 3
Badge +1
Blijkbaar niet.. mijn vragen leken mij ook duidelijk, dus ik weet niet welk aspect ervan je niet begrijpt.
Okee, zoals je wilt.


En als klant van Simyo heb ik toch niks met KPN te maken?


Zou je me dit kunnen uitleggen?

Wat begrijp je niet?

Je bent akkoord gegaan met de voorwaarden toen je voor Simyo koos.

Dit zijn de Algemene Voorwaarden voor mobiele telecommunicatiediensten van KPN B.V.

In dit document leest u wat er allemaal geregeld is
als u een mobiele telecommunicatiedienst van ons afneemt.
Reputatie 7
Badge +6
XTF....Duidelijk genoeg zo, Lijkt me wel!
Maak het je zelf allemaal niet zo moeilijk man 😓 😉
Reputatie 7
Badge +10
Hoi XTF,

In de praktijk heb je vrij weinig met KPN te maken, behalve dan het feit dat je gebruik maakt van het KPN Netwerk. Omdat wij een KPN merk zijn, is de security policy van KPN van toepassing. Waren we geen onderdeel van KPN geweest, hadden wij zelf een vergelijkbare policy gehad.

De policy is voor iedereen te bekijken en is onder andere te vinden op het KPN forum, het Telfort forum, en de KPN website. Als ik me niet vergis, staat de link zelfs op Tweakers.

Ik krijg een klein beetje het gevoel dat wij jou geen bevredigend antwoord kunnen geven op dit moment en dat je vragen stelt, om het vragen stellen. Als dat niet zo is, dan hoor ik dat natuurlijk ook graag. Er is absoluut niks mis met vragen stellen, begrijp me niet verkeerd, daar is dit forum immers voor 🙂

Groetjes,
Angela

Reageer