.

Beantwoord

Hoe kan ik de profielnamen in de Mijn Simyo App veranderen?


Reputatie 7

In mijn huishouden hebben we 3 Simyo aansluitingen; ik en mijn 2 minderjarige kinderen. Mijn vrouw was overgestapt naar Vodafone voor een extra voordeel met ons Ziggo abonnement, maar dat terzijde.

Tot voor kort zag ik in mijn Mijn Simyo App onze 3 namen staan, maar sinds kort staan de namen van mijn kinderen daar niet meer. Hun naam wordt weergegeven als mijn (echte) naam. Mijn eigen profiel/aansluiting wordt nog wel steeds weergegeven met mijn mijn (roep)naam.

Als ik online inlog in Mijn Simyo met het nummer van mijn kinderen staat daar wel de naam van mijn kind. Althans van de een, de ander heb ik niet gecheckt, omdat ik dat dan wel geloof. Maar hoe kan ik nu de profielnaam van mijn kinderen veranderen in mijn Mijn Simyo App, zoals het er tot voor kort uit zag. 

Het is vast heel eenvoudig, maar ik weet het niet...:slight_frown:

 

 

icon

Beste antwoord door Tessanne 9 June 2021, 10:21

Bekijk originele reactie

91 reacties

Reputatie 7
Badge +6

iPhone 6
iOS 12.4.8
App versie 3.35.2

Reputatie 7
Badge +6

Hoi! Bedankt allemaal! Ik heb het doorgegeven aan @Daisy . :grin:

Reputatie 7
Badge +9

Zie je wel. Android is gewoon weer eens veel beter dan al die iOS apparaten. Mopje!

Ik moet je waarschuwen Groentjuh, dit zijn levensgevaarlijke uitspraken. Zelf ben ik een Apple fanboy van de milde soort. Van mij heb je weinig te vrezen. Maar als dit uitlekt op iCulture bij de hardline Apple fanboys, dan zien wij jou nog eens in de supermarkt terug verwerkt tot zo’n beetje alle appelproducten die er maar bestaan op deze aardkloot.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

@Scotsman Thanks!

Ik ben blij dat je dit het bevestigd.

 

Ik bevestig dit ook. Zij het dat ik op mijn beide gekoppelde prepaid accounts (nog een herinnering aan mijn internet zus Elle, die mij naar Simyo gelokt heeft indertijd en voordat ik het wist ik 3 Simyo aansluitingen had) hélemaal niks kan wijzigen. Geen profielnaam maar ook geen foto’s uploaden enz….

Reputatie 7
Badge +9

Zie je wel. Android is gewoon weer eens veel beter dan al die iOS apparaten. Mopje!

Ik moet je waarschuwen Groentjuh, dit zijn levensgevaarlijke uitspraken. Zelf ben ik een Apple fanboy van de milde soort. Van mij heb je weinig te vrezen. Maar als dit uitlekt op iCulture bij de hardline Apple fanboys, dan zien wij jou nog eens in de supermarkt terug verwerkt tot zo’n beetje alle appelproducten die er maar bestaan op deze aardkloot.

Er zijn punten waar Apple goed/beter in is, maar de profielnaam van Simyo aanpassen via een Apple is ten tijden van het typen van deze post gewoon problematisch. Of deze Apple hooligans het daar nou mee eens zijn of niet :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Reputatie 7

@Groentjuh @de leon Van binnen moet ik lachen, maar dit laat ik niet zien, omdat ik het hoogst vervelend (= understatement) vind, dat Simyo het niet voor elkaar krijgt, dit in de App voor iOS weer, want dit was het wel (!!), werkzaam te krijgen!

Reputatie 7
Badge +9

In jouw geval snap ik dat goed @RicoK omdat jij de accounts van je kinderen beheert.

In mijn geval zijn het alle drie eigen accounts. Eén Sim Only en twee prepaids. Ik zit dan wel bij alle drie tegen mijn eigen initialen aan te koekeloeren (waar dus niets aan te wijzigen valt inderdaad) en moet ik het verder dan maar doen met de telefoonnummers van elkaar onderscheiden.

Bij mijn hoofdaccount, Sim Only, heb ik dan maar mijn eigen kop geüpload. :sunglasses:

Maar eerlijk is eerlijk, verder is de app wel een handige app vind ik. Waar je zo’n beetje alles in kunt regelen, behalve een winnend staatslot verkrijgen.  :yum:

Reputatie 7

@de leon Ik ben ook uiterst tevreden over de app zelf!

Het probleem van het niet kunnen veranderen van de profielnaam heb ik sinds kort ondervangen door een screendump te maken van de naam van het betreffende kind in iOS Notities en die als profielfoto geupload. Dat kan dan weer wel…..

Reputatie 7
Badge +6

Het staat allemaal genoteerd!

Reputatie 7

Inmiddels had ik een e-mail ontvangen, een SMS-bericht waarin ze melding maakte van haar e-mail en werd ik gisteren avond ook nog gebeld door Fatima van de Klantenservice die ik zojuist heb beantwoord met als onderbouwing de verzochte screendumps.

Echter, en dat heb ik ook in de e-mail aangegeven, ik begrijp de intentie niet helemaal van deze e-mail(s). Ik heb mijn ‘probleem’ duidelijk uiteengezet in mijn post. De Technische Dienst moet dit kunnen reproduceren om te zien wat ik bedoel. 

Maar, als mijn e-mail heeft geholpen dan is dit natuurlijk geen probleem.

Reputatie 7
Badge +6

He RicoK,

 

De mail zal sowieso verder hebben geholpen door de screenshots, mijn collega kan nu alles in 1 plek verzamelen en verder uitzoeken.

 

Groetjes!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Mannen,

 

Even een korte update: deze issue word naast de huidige plannen en projecten meegenomen om zo snel mogelijk op te lossen.

 

Groetjes,

Daisy

 

Reputatie 7

@Daisy Dat zou mooi zijn!

Reputatie 7

@Daisy @Tessanne @Bas Gisteren ontving ik van Fatima van de Klantenservice per e-mail bericht dat een nieuwe app was uitgekomen en dat ik nu de profielnamen (van mijn kinderen) moet kunnen wijzigen. Omdat ik op 14 december de laatste versie 3.40.0 voor iOS heb geïnstalleerd en sindsdien geen nieuwe updates zijn uitgebracht antwoordde ik dat ik nog altijd niet de profielnamen kan wijzigen.

En zojuist kreeg ik hierop een reactie van Timo van de Klantenservice met ‘uitgelegd’ hoe ik de profielnamen kan wijzigen. Dit uitleggen was niet nodig, want ik weet zeker wel hoe dit moet, maar toch nog maar eens de stappen instellingen > profiel > profielnaam wijzigen doorlopen. Ik heb Timo inmiddels geantwoord dat ik met deze stappen alleen de mogelijkheid krijg de profielfoto te wijzigen, maar nog altijd niet de profielnaam. Ook nog maar eens uitgelegd, dat ik de Simyo App voor iOS gebruik en dat wellicht de app voor Android de mogelijkheid wel heeft, maar die voor iOS nog altijd niet.

Willen jullie er alsjeblieft voor zorgen dat alle neuzen de juiste kant op staan en dat men weet waar deze het over heeft?

Oh ja, tevens zou ik graag de mogelijkheid weer spoedig terug wilen zien, want nogmaals de mogelijkheid tot het wijzigen van de profielnamen was er altijd wel totdat deze er om onverklaarbare redenen uit werd gehaald.

Reputatie 7
Badge +9

@Daisy @Tessanne @Bas Gisteren ontving ik van Fatima van de Klantenservice per e-mail bericht dat een nieuwe app was uitgekomen en dat ik nu de profielnamen (van mijn kinderen) moet kunnen wijzigen. Omdat ik op 14 december de laatste versie 3.40.0 voor iOS heb geïnstalleerd en sindsdien geen nieuwe updates zijn uitgebracht antwoordde ik dat ik nog altijd niet de profielnamen kan wijzigen.

En zojuist kreeg ik hierop een reactie van Timo van de Klantenservice met ‘uitgelegd’ hoe ik de profielnamen kan wijzigen. Dit uitleggen was niet nodig, want ik weet zeker wel hoe dit moet, maar toch nog maar eens de stappen instellingen > profiel > profielnaam wijzigen doorlopen. Ik heb Timo inmiddels geantwoord dat ik met deze stappen alleen de mogelijkheid krijg de profielfoto te wijzigen, maar nog altijd niet de profielnaam. Ook nog maar eens uitgelegd, dat ik de Simyo App voor iOS gebruik en dat wellicht de app voor Android de mogelijkheid wel heeft, maar die voor iOS nog altijd niet.

Willen jullie er alsjeblieft voor zorgen dat alle neuzen de juiste kant op staan en dat men weet waar deze het over heeft?

Oh ja, tevens zou ik graag de mogelijkheid weer spoedig terug wilen zien, want nogmaals de mogelijkheid tot het wijzigen van de profielnamen was er altijd wel totdat deze er om onverklaarbare redenen uit werd gehaald.

Zelfde verhaal hier, ook ik kreeg een mailtje van Fatima. Mijn antwoord kwam op hetzelfde neer als wat @RicoK hierboven schreef. Ook ik kan alleen de profielfoto wijzigen, wat ik voor de grap maar eens gedaan heb. Overigens speelt het probleem hier niet echt want meer dan 1 profielnaam heb ik niet nodig. Maar voor gezinnen met meerdere Simyo accounts ligt dat anders.

Reputatie 7

@Scotsman :thumbsup:

Ja, ik heb in mijn Simyo App 3 accounts, te weten dat van mij en van mijn twee kinderen. Het probleem met de profielnaam van mijn kinderen heb ik tijdelijk ondervangen door een screendump van hun naam in Notities te plaatsen als profielfoto. Zo kan ik wel in een keer zien wie het betreft.

Reputatie 7

Inmiddels weer een reactie gehad van Timo van de Klantenservice. Zij hebben het ook geprobeerd op hun iPhones en inderdaad het is een bug (….duh, natuurlijk, dat was al bekend) die ze nu hebben gemeld. Sorry, voor mijn wellicht negatieve houding, maar dat er zo langs elkaar heen wordt gewerkt en dat de een en de ander dan maar wat gaat roepen vind ik wel hinderlijk.

Het is een bug. De mogelijkheid tot wijzigen van de profielnaam is er door Simyo onbedoeld of bedoeld uit gehaald. Deze mogelijkheid wil ik en waarschijnlijk vele andere klanten met mij die ook kinderen hebben bijvoorbeeld, weer terug krijgen!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi RicoK en Scotsman,

 

Zoals eerder benoemd word niet elke update van elke bug met de hele klantenservice gedeeld. Ik kan me voorstellen dat het frustrerend is, goed om te lezen wat inmiddels wel en niet kan in de app. De laatste update die ik kreeg op 24 november is dat er hard word gewerkt om het op te lossen. Mocht ik meer weten dan laat ik het weten.

 

Groetjes,

Daisy

Reputatie 7

Nieuwe reactie ontvangen van Timo, waarin deze aangeeft dat ze het inderdaad eerder hadden moeten weten van de bug en dat ze er nu actiever mee bezig gaan om dit te fixen.

Prettig te vernemen, dat ze er nu mee bezig gaan, maar ik had wel gedacht/verwacht, dat er ál actief mee bezig was gegeaan.

Reputatie 7

Allemachtig, van het weekend, dat dan weer wel, van Fatima van de Klantenservice, een e-mail gehad, dat het nu zou moeten werken. Nee hoor, dat doet het niet, was mijn reactie. Zojuist heb ik Fatima op haar verzoek wederom/weer/nog maar eens screenshots gestuurd van het gehele proces, dus vanaf het welkomstscherm, voor en na het inloggen en van de mogelijkheid een wijziging aan te brengen in de naam, maar waarbij het nog steeds alleen mogelijk is de afbeelding te wijzigen en niet de naam.

Ik maak gebruik van de laatste App update 3.42.0 en de laatste versie van iOS.

Echt, het wordt nu gewoon erg vervelend!!!

Mijn e-mail sloot ik af met het volgende:

Ik ben geen app ontwikkelaar, maar wel een logische denker. Laat de app ontwikkelaars nu eens terug gaan met de updates en laat deze dan eens onderzoeken waar én waardoor de mogelijkheid er uit was gehaald om de naam te wijzigen. En bouw dan deze mogelijkheid weer terug in de app. Vergeef me mijn bewoording, maar hoe moeilijk kan dit nu helemaal zijn??

Reputatie 7

Oei oei oei, nu ging Simyo zojuist net wel of net niet buiten haar boekjes, maar ik hoop dat het komt door de wijze waarop het geschreven woord kan worden opgevat…..

Ik kreeg een reactie van Justin van de Klantenservice. Heel fijn zo'n snelle reactie, maar om zich dan af te vragen waarom het nu nog verder zo belangrijk is voor mij, omdat mijn toegepaste work-around zo'n goede oplossing is….

Mijn antwoord luidde:

Waarom het zo belangrijk voor mij is om de naam te wijzigen?!? Omdat Simyo deze mogelijkheid zonder verdere kennisgeving en om onduidelijke en onverklaarbare reden er uit heeft gesloopt! En omdat de Android systemen deze mogelijkheid schijnaar nog wel hebben. Dit zijn exact de redenen!

Sorry, ik geraak teleurgesteld...

Reputatie 7
Badge +9

Whahaha...kwam weer eens even voorbij gefietst….heerlijk om jou nogmaals even lekker bezig te zien Rico. Ik snap je frustratie en dat je jezelf erin vastgebeten hebt als een bloedhond. Zo ken ik je. Doorgaan totdat het opgelost is. Ik ben een echte opgeverd, als het te lang duurt. :grin:

Helaas zullen we moeten verzoeken om Justin van de klantenservice tijdelijk even in de strafhoek te zetten met ezelsoren op. :wink::grinning:

Reputatie 7

Bedankt @de leon, ja ik kan me wel ergens in ‘vastbijten’. :wink:

Reputatie 7
Badge +6

Hi RicoK,

 

Dit blijft echt een rottig probleem en de reactie van Justin helpt hier zeker niet bij! Ik heb hem hier op aangesproken en hij was zich van geen kwaad bewust. Volgens hem was het meer oprechte interesse (ik denk mede omdat het hem niet duidelijk was dat jij een Forum Expert bent), maar ik heb hem wel duidelijk gemaakt dat het sowieso een onhandige en niet passende opmerking was. Hij geeft nu in ieder geval aan dat het niet zijn bedoeling is geweest en dat hij er in het vervolg beter let op dit soort punten. 

 

Verder heb ik de collega die hierover gaat om een update gevraagd, het lijkt af en toe een stroeve samenwerking te zijn (vooral nu we niet op 1 werkvloer te vinden zijn). Wij (Bas, Daisy en ik) krijgen binnenkort een update per mail. Dit is een probleem wat gewoon verholpen moet worden en het liefst zo snel mogelijk. 

 

Bedankt voor je geduld tot nu toe RicoK en ook bedankt voor de terugkoppeling van de mailtjes. 

 

Groetjes,

Tessanne 

Reputatie 7

@Tessanne Bedankt voor je bericht. 

Het geschreven woord kan helaas op verschillende manieren worden opgevat. Ik vatte het helaas verkeerd op. Ik kan wel eens net te snel, te impulsief, reageren. Ik had het beter even moeten laten rusten, even de tijd moeten nemen, voordat ik reageerde. Wil je mijn excuses naar Justin aanbieden?

Wat jij aangeeft betreffende de/een ‘stroeve samenwerking’ verwoordt wel precies mijn gevoel, dat ik hierbij heb ;)

Nogmaals, bedankt voor je reactie en ik hoop dat er nu schot in gaat komen.

 

Reageer