Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Hoe kan ik de profielnamen in de Mijn Simyo App veranderen?

  • 29 mei 2020
  • 62 reacties
  • 1657 Bekeken

Reputatie 7

In mijn huishouden hebben we 3 Simyo aansluitingen; ik en mijn 2 minderjarige kinderen. Mijn vrouw was overgestapt naar Vodafone voor een extra voordeel met ons Ziggo abonnement, maar dat terzijde.

Tot voor kort zag ik in mijn Mijn Simyo App onze 3 namen staan, maar sinds kort staan de namen van mijn kinderen daar niet meer. Hun naam wordt weergegeven als mijn (echte) naam. Mijn eigen profiel/aansluiting wordt nog wel steeds weergegeven met mijn mijn (roep)naam.

Als ik online inlog in Mijn Simyo met het nummer van mijn kinderen staat daar wel de naam van mijn kind. Althans van de een, de ander heb ik niet gecheckt, omdat ik dat dan wel geloof. Maar hoe kan ik nu de profielnaam van mijn kinderen veranderen in mijn Mijn Simyo App, zoals het er tot voor kort uit zag. 

Het is vast heel eenvoudig, maar ik weet het niet...:slight_frown:

 

 

icon

Beste antwoord door Ouael 31 mei 2020, 13:26

Hey RicoK,

 

Wat leuk dat ik ook een keer voor jou klaar kan staan nu je een vraag hebt in plaats van jij voor andere klanten 😄. Maar het is inderdaad gelukkig eenvoudig!

Je logt op de accounts van je kids. Vervolgens ga je naar Instellingen  > Profiel > Profielnaam wijzigen. Bij Profiel kan je nog een leuke foto van je kinderen en van jezelf in ieders account er aan toevoegen zodat je sneller ziet van wie welke aansluiting is. 

Heb je hier nog vragen over? Reageer dan gerust.

 

Mooi Pinksterweekend!

 

Groet,

Ouael

Bekijk originele reactie

62 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Hey RicoK,

 

Wat leuk dat ik ook een keer voor jou klaar kan staan nu je een vraag hebt in plaats van jij voor andere klanten 😄. Maar het is inderdaad gelukkig eenvoudig!

Je logt op de accounts van je kids. Vervolgens ga je naar Instellingen  > Profiel > Profielnaam wijzigen. Bij Profiel kan je nog een leuke foto van je kinderen en van jezelf in ieders account er aan toevoegen zodat je sneller ziet van wie welke aansluiting is. 

Heb je hier nog vragen over? Reageer dan gerust.

 

Mooi Pinksterweekend!

 

Groet,

Ouael

Reputatie 7

@Ouael Bedankt! Ja, heus, ook een FE heeft wel eens vragen :grinning:.
Ik stelde mijn vraag, omdat ik de door jou voorgestelde mogelijkheid al had onderzocht. Dacht ik….. Maar als ik jou zo lees, heb ik niet goed genoeg gekeken. Ik ga er nog eens naar kijken.

Maar het vreemde is wel, dat de namen van mijn kinderen er wel altijd goed in hebben gestaan, maar ineens waren deze weg.

Reputatie 7
Badge +5

Hoi RIcoK,

 

Ben benieuwd of het inmiddels is gelukt!

 

Groetjes,

Daisy

Reputatie 7

@Ouael @Daisy 

Nee, helaas lukt het mij niet met de stappen, zoals die door Ouael werden aangedragen, welke ik uiteraard ook zelf al had gevonden.

Zowel bij de nummers van mijn kinderen als mijn eigen nummer, waar mijn profielnaam wel is blijven staan na een update van de app kom ik in de app met Instellingen > Profiel uit op het volgende:

 

Hier mis ik dus de mogelijkheid Profielnaam wijzigen. Wél kan ik naast een ww en een inlog code een foto uploaden, maar kan ik niet de profielnaam wijzigen.

Ik kan bevestigen wat @RicoK zegt. Ook ik heb een iPhone met de meest recente versie van de app, maar er schijnt geen mogelijkheid te zijn Profielnaam te wijzigen.

Reputatie 7

@Scotsman Thanks!

Ik ben blij dat je dit het bevestigd.

Reputatie 7
Badge +5

Hoi RicoK,

 

Oké, super jammer! Ik zet het even door naar de afdeling die daar over gaat. Welke versie van de software staat op je toestel?

 

Groetjes,

Daisy

Reputatie 7

Hoi RicoK,

 

Oké, super jammer! Ik zet het even door naar de afdeling die daar over gaat. Welke versie van de software staat op je toestel?

 

Groetjes,

Daisy

 

iOS 13.5.1 en Mijn Simyo App 3.35.0.

NB Let wel, iOS 13.5.1 is de allerlaatste versie, van gisteren, maar onder 13.5 ondervond ik het al.

Reputatie 7

Ik heb naast mijn abonnement abonnement ook een prepaid kaart. In de MijnSimyo app ben ik met mijn Sim only abonnement beheerder van de prepaid kaart. Van het beheerders account kan ik wel de naam wijzigen, van de prepaid kaart niet. 

 

Als ik uitlog en vervolgens direct inlog op het prepaid account kan het wel. 

 

 

Reputatie 7

@Ray Jouw workaround gaat dan niet op voor mijn geval. Ik kan geen profielnamen wijzigen.

Reputatie 7

@RicoK 

Dit was in de Android app.. Zal ook eens kijken wat ik wel / niet kan in de iPhone app. Maar ik vermoed hetzelfde als jij ervaart dan. 

Paar minuten later… 

 

En inderdaad. Wat bij de Android versie wel kan, is niet mogelijk bij de versie voor iPhone. 

Heb je hier iets aan @Daisy ?

Reputatie 7

Hartelijk bedankt @Ray !!! Hier moeten we=ze wel wat mee kunnen lijkt mij.

Ik verwacht binnenkort voor iOS een App update met een bug-fix ;) 

Misschien overbodig maar ik ervaar het zelfde probleem met iOS 12.4.7 de app is up-to-date.

Reputatie 7
Badge +9

Zie je wel. Android is gewoon weer eens veel beter dan al die iOS apparaten. Mopje!

Reputatie 7

@Ron H Bedankt. Ik denk niet dat dit overbodige info is. Omdat hiermee is uitgesloten dat het te maken heeft met (een van) de laatste iOS updates. Hiermee is bewezen dat de laatste update van de Mijn Simyo App voor iOS een bug heeft.

@Daisy Hiermee kun je naar je team van technisch specialisten/app ontwikkelaars.

Zie je wel. Android is gewoon weer eens veel beter dan al die iOS apparaten. Mopje!

Pssst @Groentjuh zachtjes voorzichtig, maak niet de applefanboys wakker. Die hebben al heel veel slapeloze nachten doorgebracht achter hun vizier.🙈😛

Reputatie 6
Badge +3

Hoi allemaal,

 

Alle info hierboven is verzameld en in een mailtje onderweg naar onze app ontwikkelaars! Hopelijk kunnen ze dit snel oplossen. :grin:

 

Groetjes,

Tessanne 

Reputatie 7

@Tessanne Bedankt! Ik hoop het ook.

Reputatie 7

@Simyo Kunnen jullie een update geven? Wanneer wordt het weer mogelijk profielnamen te wijzigen in de Mijn Simyo App (voor iOS)?

Reputatie 7
Badge +5

Hoi RicoK,

Ik heb er zelf geen update meer  van gehad, ik heb nu de collega opnieuw gemaild. Zodra ik een reactie krijg laat ik het weten.

 

Groetjes!

Reputatie 7
Badge +5

Hoi mannen ( @RicoK @Scotsman @Ray @Ron H ),

 

Er word een lijst bijgehouden van telefoonnummers met mailadressen, hier wil ik jullie graag aan toe voegen. Er word dan om de zoveel dagen gekeken of het is opgelost en jullie worden dan per mail op de hoogte gehouden. Om jullie toe te voegen aan de lijst (mocht je dit echt niet willen, kan dat natuurlijk ook), heb ik de volgende gegevens nodig:

  • welk toestel gebruik je?
  • welke versie van de software gebruik je nu?
  • welke versie van de app gebruik je nu?

Zodra ik deze info heb, voeg ik jullie toe en stuur ik jullie nog een mail. Dit omdat het voor de afdeling handiger is om het allemaal in 1 omgeving te hebben in plaats van op verschillende plekken.

 

P.s Groentjuh, ik heb jou hier niet in meegenomen omdat jij volgens mij een Android telefoon gebruikt en geen last ervaart.

Ik hoor het graag!

 

Daisy

Reputatie 7

Ik gebruik ook Android. Die iPhone had ik om uit te proberen.

Reputatie 7
Badge +9

P.s Groentjuh, ik heb jou hier niet in meegenomen omdat jij volgens mij een Android telefoon gebruikt en geen last ervaart.

Ja, nog steeds een Samsung Galaxy S8. De cover daarvan moet ik wel eens een keertje wisselen, want de is na enkele jaren broekzak wel aan vervanging toe. Met mijn Samsung Galaxy S8 kan ik gelukkig wel alle hoekjes van Simyo’s diensten van benutten (zoals VoWIFI en VoLTE)! En nee, dit probleem bestaat niet op in de Android app. Dus voor nu geldt nog steeds:

Zie je wel. Android is gewoon weer eens veel beter dan al die iOS apparaten. Mopje!

:yum:

Reputatie 7

Toestel: iPhone 11 Pro Max

Software: iOS 13.6

App versie: 3.35.2

Toestel: iPhone 11 Pro Max

Software: iOS 13.6

App versie: 3.35.2

Ik heb hetzelfde als @RicoK, alleen is mijn iPhone een XR.

Reageer