.

FAQ: Simyo internet instellen op je telefoon

  • 6 December 2011
  • 369 reacties
  • 79235 Bekeken

Badge +5
  • Oud moderator
  • 163 reacties
Als nieuwe klant van Simyo ontvang je een sms met afzender 1300 met de juiste instelleingen voor internet op je mobiel.

Heb je deze sms niet ontvangen of verwijderd? Stuur dan een sms met de tekst Ja naar 1300.

Je ontvangt binnen enkele minuten twee smsjes met daarin de juiste instellingen.Accepteer deze instellingen als je toestel daarom vraagt en je kunt internetten op je mobiel!

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

369 reacties

Hallo,


Ben bezig om Galaxy Ace plus op Internet te krijgen. Alle instructie van o.a. Alex opgevolgd, maar helaas nog geen verbinding. Er verschijnt geen verbingstekente in de bovenrand.

alvast bedankt Petra
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum pdejongsnelders,

Volgens ons systeem heb je sinds je berichtje op het forum gebruik kunnen maken van internet op je mobiel via ons netwerk. Kun je inderdaad gebruik maken van internet op je Samsung Galaxy?

Groetjes,

Alex
Hallo,
Ik heb een prepaid sim, nu wil ik af en toe ook eens op het internet.
1300 werkte niet, dus moet het handmatig gebeuren, wie
kan mij de instellingen vertellen voor een HTC Desire.
Bij voorbaat hartelijk bedankt.
gr. twaros
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum twaros,

In dit topic kun je de juiste instellingen terug vinden. Graag hoor ik van je of het is gelukt.

Groetjes,

Alex
Beste Alex,

TIk ''Namen toegangspunten'' Zie afbeelding 3.
Druk de menu knop, tik ''Standaard instellingen herstellen'' Zie afbeelding 5.
Ga weer terug naar ''Namen toegangpunten'' menu.
Maar
Als ik op de menuknop druk gebeurd er niets !!
Op de pagina namen toegangspunten staan diverse providers o.a. AH Mobile
HI , Debitel, KPN, Rabo Mobiel Yes Telecom.
Wat doe ik verkeerd ?

gr. twaros
Badge
Ook mij lukt het niet om internet op mijn samsung galaxy S11 te krijgen, alles geprobeerd ook ja verstuurd naar 1300 maar helaas...ga vandaag maar weer proberen te bellen en mailen
Badge +2
Beste Twaros,

Wij adviseren je alle bestaande namen en toegangspunten te verwijderen. Als je vervolgens onder namen en toegangspunten op de menu knop drukt kan je kiezen voor nieuw naam en toegangspunt. Hier kan je alle gegevens invullen.

Groetjes,

Arie
Badge +2
Beste roozeboom,

Klik hier om door te worden doorverwezen naar het topic met instructies om het internet in te stellen op je Samsung Galaxy II.

Groetjes,

Arie
Ik heb iphone 3G 16GB--> IOS 4.2.1

Heb geprobeert automatisch in te stellen per sms---> Dit kon niet.

Ik vind het forum erg onduidelijk. Kunnen jullie mij zeggen welke stappen ik moet volgen inet. op mijn mobiel aan de praat te krijgen?
Hallo.
Het is me gelukt internet via de mobiel.
Gaat wel erg traag.
Hartelijk dank voor de info.
vr.gr. twaros
Badge +2
Beste Diederi,

Alles staat bij ons goed op het netwerk. Wellicht heb je niet de juiste internetinstellingen op je toestel staan.
Klik hier voor het topic met de juiste internetinstellingen voor jouw toestel.

Groetjes,

Arie
Badge +2
Beste twaros,

Fijn om te horen dat het nu werkt. De snelheid van het internet is ook afhankelijk van het type toestel dat je gebruik en de dekking van het gebied waar je je in bevindt.

Groetjes,

Arie
Hallo,
Ik heb een nokia x6 en krijg geen internetinstellingen via sms.
Kan iemand mij misschien hierbij helpen?

gr. Petra
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum petra.b,

Heb je al een sms met de tekst 'ja' naar 1300 gestuurd? Voor dit type toestel is dit wel mogelijk. Ik heb voor de zekerheid de instellingen voor het toestel hieronder geplaatst.

Startscherm.
Ga naar het Hoofdmenu.
Kies Instellingen.
Kies Connectiviteit.
Kies Bestemmingen.
Kies Internet.
Kies Opties, Nieuw toegangspunt en kies Selecteren.
Kies Nee.
Kies Packet-gegevens en kies Selecteren.
Voer internet in en kies OK.
Heeft internet Prioriteit 1, sla de volgende stap over.
Heeft internet geen Prioriteit 1, kies Opties, Indelen, Selecteren en ga verder met de volgende stap.
Kies Prioriteit wijzigen, Selecteren, kies de bovenste positie en kies OK.
Kies internet, Opties en kies Bewerken.
Kies Naam verbinding, voer Mobiel Internet in en kies OK.
Kies Naam toegangspunt, voer internet in en kies OK.
Kies Gebruikersnaam, voer niets in en kies OK.
Kies Wachtwoord vragen, Nee en kies OK.
Kies Wachtwoord, voer niets in en kies OK.
Kies Verificatie, Normaal en kies OK.
Kies Homepage, voer http://m.mobielestartpagina.nl in en kies OK.
Kies Toegangspunt gebruiken, Automatisch en kies OK.
Keer terug naar het Hoofdmenu
Kies Internet.
Kies Web.
Kies Opties, Instellingen en kies Selecteren.
Kies Algemeen.
Kies Toegangspunt.
Kies Internet, Opties, Toegangspunt select., Mobiel Internet en kies OK
Kies Homepage, Door gebruiker gedef., OK, voer http://m.mobielestartpagina.nl in en kies OK.
Keer terug naar het Startscherm.
Startscherm.
Zet het toestel uit/aan om de instellingen te activeren.

Kan je ons laten weten of het is gelukt?

Groetjes,

Alex
Hoi,

Ik heb sinds maandag een Simonly van Simyo alleen tot dusver heb ik dus geen internet, best wel balen. Ik heb een blackberry Bold.

"Voor je abonnement met telefoonnummer 0621180147 heb je een Internetbundel Regelmatig aangeschaft en deze gaat per direct in." 

Ik heb geen melding gehad van internetinstellingen of iets, en als ik "ja" sms naar 1300 krijg ik het volgende bericht: het is helaas niet mogelijk om uw telefoon the configureren. Voor assistentie kunt u contact opnemen met Customer Support.

Ik heb ook al geprobeerd internet handmatig in te stellen via die handleiding van KPN maar ook geen succes, ik heb geen melding staan bij de HRT-editor.

Ik hoop dat dit snel opgelost kan worden!

Groetjes Britta
Ook ik krijg het niet voor elkaar om internet op mijn tel te krijgen niet met de sms en ook handmatig lukt het niet ik heb een nokia lumia 710
Reputatie 5
Badge +10
Hoi,

Ik heb sinds maandag een Simonly van Simyo alleen tot dusver heb ik dus geen internet, best wel balen. Ik heb een blackberry Bold.

"Voor je abonnement met telefoonnummer 0621180147 heb je een Internetbundel Regelmatig aangeschaft en deze gaat per direct in."

Ik heb geen melding gehad van internetinstellingen of iets, en als ik "ja" sms naar 1300 krijg ik het volgende bericht: het is helaas niet mogelijk om uw telefoon the configureren. Voor assistentie kunt u contact opnemen met Customer Support.

Ik heb ook al geprobeerd internet handmatig in te stellen via die handleiding van KPN maar ook geen succes, ik heb geen melding staan bij de HRT-editor.

Ik hoop dat dit snel opgelost kan worden!

Groetjes Britta


Welkom op het forum britta,

Je kunt geen gebruik maken van internet op je Blackberry, omdat je hiervoor een Blackberry internet bundel nodig hebt. Volgens onze gegevens heb je een Internetbundel Regelmatig. Deze internet bundel ondersteunt de technische mogelijkheid tot internetten op een Blackberry niet. Je dient daarom je internet bundel te wijzigen naar een Blackberry bundel.

Ook ik krijg het niet voor elkaar om internet op mijn tel te krijgen niet met de sms en ook handmatig lukt het niet ik heb een nokia lumia 710

Welkom op het forum gerritneut,

Volgens onze gegevens heb je na je bericht op het forum gebruik kunnen maken van internet. Klopt het dat je hebt kunnen internetten met je Nokia Lumia 710. Hoewel in dit topictopic over een ander type Lumia gesproken wordt, kun je deze instellingen invoeren op je toestel indien het niet werkt.

Groetjes,

Alex
Hoi,

Ik heb sinds maandag een Simonly van Simyo alleen tot dusver heb ik dus geen internet, best wel balen. Ik heb een blackberry Bold.

"Voor je abonnement met telefoonnummer 0621180147 heb je een Internetbundel Regelmatig aangeschaft en deze gaat per direct in."

Ik heb geen melding gehad van internetinstellingen of iets, en als ik "ja" sms naar 1300 krijg ik het volgende bericht: het is helaas niet mogelijk om uw telefoon the configureren. Voor assistentie kunt u contact opnemen met Customer Support.

Ik heb ook al geprobeerd internet handmatig in te stellen via die handleiding van KPN maar ook geen succes, ik heb geen melding staan bij de HRT-editor.

Ik hoop dat dit snel opgelost kan worden!

Groetjes Britta


Welkom op het forum britta,

Je kunt geen gebruik maken van internet op je Blackberry, omdat je hiervoor een Blackberry internet bundel nodig hebt. Volgens onze gegevens heb je een Internetbundel Regelmatig. Deze internet bundel ondersteunt de technische mogelijkheid tot internetten op een Blackberry niet. Je dient daarom je internet bundel te wijzigen naar een Blackberry bundel.

Ook ik krijg het niet voor elkaar om internet op mijn tel te krijgen niet met de sms en ook handmatig lukt het niet ik heb een nokia lumia 710

Welkom op het forum gerritneut,

Volgens onze gegevens heb je na je bericht op het forum gebruik kunnen maken van internet. Klopt het dat je hebt kunnen internetten met je Nokia Lumia 710. Hoewel in dit topictopic over een ander type Lumia gesproken wordt, kun je deze instellingen invoeren op je toestel indien het niet werkt.

Groetjes,

Alex

bedankt Alex hij doet het. Snap er allen niks van want dit zijn de zelfde instelingen die ik ook al eens geprobeert had met aan en uitzetten en even weg leggen.
groeten gerrit
Badge
Ook wanneer ik ' ja'  stuur naar 1300 krijg ik het bericht: het is helaas niet mogelijk om uw telefoon te configureren. Voor assistentie kunt u contact opnemen met costumer support./Simyo. Als ik op de site van kpn lees moet ik bij APN: ' portalmmm.nl'  invullen. Maar op het forum lees ik dat ik daar 'internet'  in moet vullen. Ik heb een internetbundel regelmatig op een HTC Radar. Wat moet ik invullen bij APN?
Ook wanneer ik ' ja' stuur naar 1300 krijg ik het bericht: het is helaas niet mogelijk om uw telefoon te configureren. Voor assistentie kunt u contact opnemen met costumer support./Simyo. Als ik op de site van kpn lees moet ik bij APN: ' portalmmm.nl' invullen. Maar op het forum lees ik dat ik daar 'internet' in moet vullen. Ik heb een internetbundel regelmatig op een HTC Radar. Wat moet ik invullen bij APN?


hoi hoi, deze tekst heb ik van alex gepikt en plak hem er even in voor je, mss heb je er wat aan! groetjes marina 😃
Zorg er allereerst voor dat u de huidige internet instellingen hersteld. Dit gaat als volgt:
Ga naar instellingen – draadloos en netwerken – mobiele netwerken – namen toegangspunten – gebruik de menu knop – kies standaardinstellingen herstellen

Vervolgens kunt u de internet instellingen handmatig invoeren.

Ga naar instellingen > draadloos en netwerken > mobiele netwerken > namen toegangspunten.

Links onder in uw scherm klikt u op de menu toets > nieuw toegangspunt

Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in sommige toestellen)

APN: internet
Proxy: (geen)
Poort: 5080
Gebruikersnaam: (geen)
Wachtwoord: (geen)
Server: 0.0.0.0
MMSC: (geen)
MMS Proxy: (geen)
MMS Poort: (geen)
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: Internet of default

- Bij Startpagina: voer http://mobiel.simyo.nl in (wordt ook aangeduid als URL, homepage, of relay address in sommige toestellen)

- Soms is het nodig hierna het betreffende profiel waarin deze instellingen zijn opgeslagen nog handmatig te activeren.

Zorg ook altijd dat de optie ‘gegevensservices tijdens roaming’ en pakketgegevens (niet op iedere telefoon terug te vinden) aangevinkt zijn. Deze twee opties kunt u terug vinden onder menu ‘mobiele netwerken’

Nadat u bovenstaande stappen heeft uitgevoerd, dient u uw toestel uit/aan te zetten.

Bij APN dus internet invoeren!
Reputatie 5
Badge +10
Hoi marina,

Bedankt voor het doorgeven.

Ook wanneer ik ' ja'  stuur naar 1300 krijg ik het bericht: het is helaas niet mogelijk om uw telefoon te configureren. Voor assistentie kunt u contact opnemen met costumer support./Simyo. Als ik op de site van kpn lees moet ik bij APN: ' portalmmm.nl'  invullen. Maar op het forum lees ik dat ik daar 'internet'  in moet vullen. Ik heb een internetbundel regelmatig op een HTC Radar. Wat moet ik invullen bij APN?

Welkom op het forum mariel,

Volgens onze gegevens heb je inmiddels gebruik kunnen maken van internet op je mobiel via ons netwerkt. Kun je inderdaad gebruik maken van internet op je mobiel?

Groetjes,

Alex
Hoi marina, Bedankt voor het doorgeven. Ook wanneer ik ' ja' stuur naar 1300 krijg ik het bericht: het is helaas niet mogelijk om uw telefoon te configureren. Voor assistentie kunt u contact opnemen met costumer support./Simyo. Als ik op de site van kpn lees moet ik bij APN: ' portalmmm.nl' invullen. Maar op het forum lees ik dat ik daar 'internet' in moet vullen. Ik heb een internetbundel regelmatig op een HTC Radar. Wat moet ik invullen bij APN? Welkom op het forum mariel, Volgens onze gegevens heb je inmiddels gebruik kunnen maken van internet op je mobiel via ons netwerkt. Kun je inderdaad gebruik maken van internet op je mobiel? Groetjes, Alex


Hoi Alex,

nee helaas doet het het nog niet, zal vast aan mij liggen maar geen flauw idee aan wat ;-)

Groetjes Marina
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Marina,

Ik raad je aan om even langs een telefoonwinkel te gaan en onze instellingen dan mee te nemen.

Groetjes,

Alex
Ik ben helemaal wanhopig omdat ik geen verbinding kan krijgen met het internet. Er staan veel opties op het forum maar het wil maar niet lukken.
Vorige week een bundel gekocht. Zaterdag tegen middennacht heb ik ten einde raad en zeer teleurgesteld mijn internet bundel opgezegd. Maar natuurlijk is dat geen optie.
Ik heb apn, usename en password gewijzigd volgens advies, en telefoon uit gedaan en weer aan, maar geen internet.
Ik weet waarschijnlijk,vanwegen mijn leeftijd, te weinig van dat soort dingen. Zou iemand mij stap voor stap kunnen helpen om het probleem op te lossen?
Ik heb een IPhone 4S met IOS versie 6.0