.

FAQ: Simyo internet instellen op je telefoon

  • 6 December 2011
  • 369 reacties
  • 79227 Bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

369 reacties

Badge
Hai,

Ik had het zo via 1300 al 3x geprobeerd en vandaag nog een keer, maar het werkt niet. Als ik op internet klik dan komt er niet eens een lege pagina in beeld of zo. hij gaat direct terug naar een leeg scherm met foutmelding. Ik kan wel via mijn locatieprogramma's op mn mobiel naar googlemaps, maar ik weet niet of dat alleen via GPS is of dat hij daarbij ook internetverbinding heeft gemaakt.

Groetjes,
Heleen
Badge +6
Hai,

Ik had het zo via 1300 al 3x geprobeerd en vandaag nog een keer, maar het werkt niet. Als ik op internet klik dan komt er niet eens een lege pagina in beeld of zo. hij gaat direct terug naar een leeg scherm met foutmelding. Ik kan wel via mijn locatieprogramma's op mn mobiel naar googlemaps, maar ik weet niet of dat alleen via GPS is of dat hij daarbij ook internetverbinding heeft gemaakt.

Groetjes,
Heleen


Beste Heleen,

Graag verneem ik van je van welk merk toestel je gebruik maakt zodat ik je van de juiste instellingen kan voorzien.
Beste Heleen,

Graag verneem ik van je van welk merk toestel je gebruik maakt zodat ik je van de juiste instellingen kan voorzien.



Ik heb een Sony Eicsson C905.
Via 1300, via de handmatige instellingen die voor mijn toestel op de KPN-site stonden en instellingen die jullie hier aan anderen gaven, is het nog nooit gelukt om het op te starten. Hij sluit gelijk alles af en geeft de foutmelding "Communicatiefout. Probeer het opnieuw of neem contact op met uw operator."

Ik kan trouwens als ik bij simyo ingelogd ben niks op het forum typen, dan komt er registreer te staan. (als ik naar het forum ga, ben ik niet ingelogd en kan ik er ook nergens inloggen en als ik weer naar Mijn Simyo ga ben ik gewoon ingelogd) Gistermiddag had ik dat op een andere computer ook al. Dan kan ik ook niet mijn normale inlog en email invullen omdat die al bekend zijn. Omdat ik anders niet kan antwoorden, heb ik dus maar weer een nieuwe naam aangemaakt :S

Groeten, Heleen
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Heleen,

Het inlog/registratie probleem heeft te maken met de registratie op het forum voor dat je nummer was over gezet. Hier wordt aan gewerkt.

We kunnen helaas op afstand niets omzetten om het internet werkende te krijgen. Het instellen van de juiste instellingen moet gebeuren op toestel niveau. Hier kunnen we geen invloed op uitoefenen. Ik vermoed dat je alle toegangspunten/apn's moet verwijderen en dan de juiste in moet voeren (handmatig of via de sms). Anders raad ik je aan het toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.

Groetjes,

Alex
Badge +6
Ik heb een Sony Eicsson C905.
Via 1300, via de handmatige instellingen die voor mijn toestel op de KPN-site stonden en instellingen die jullie hier aan anderen gaven, is het nog nooit gelukt om het op te starten. Hij sluit gelijk alles af en geeft de foutmelding "Communicatiefout. Probeer het opnieuw of neem contact op met uw operator."

Ik kan trouwens als ik bij simyo ingelogd ben niks op het forum typen, dan komt er registreer te staan. (als ik naar het forum ga, ben ik niet ingelogd en kan ik er ook nergens inloggen en als ik weer naar Mijn Simyo ga ben ik gewoon ingelogd) Gistermiddag had ik dat op een andere computer ook al. Dan kan ik ook niet mijn normale inlog en email invullen omdat die al bekend zijn. Omdat ik anders niet kan antwoorden, heb ik dus maar weer een nieuwe naam aangemaakt :S

Groeten, Heleen


Beste Heleen1,

Ik heb je een privé bericht gestuurd met de instellingen voor je toestel.
Ik heb sinds gisteren een Wolfgang AT-Q9D aangeschaft via de Aldi. Kan ik nou ook gebruik maken van mobiel internet via Simyo? Ik heb een sms gestuurd met "ja" en kreeg vervolgens een bericht dat het toestel niet bij Simyo bekend is.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Mercello,

Ik kende het toestel niet, maar ik heb het even voor je opgezocht. Dit toestel draait op het Android besturingssysteem. Dit systeem accepteert geen configuratie sms. Je moet de instellingen handmatig invoeren. In dit topic staan de juiste instellingen. Kan je aangeven of het na invoeren van deze gegevens wel werkt?

Groetjes,

Alex
Ja! Het was even puzzelen maar ik heb nu verbinding met internet via Simyo. Ontzettend bedankt, Alex. Ik ga meteen zo'n bundel van €10,- p.m. aanschaffen.
Reputatie 5
Badge +10
Ok goed om te horen dat het nu werkt.

Groetjes,

Alex
ik heb een probleem in mijn telefoon staat sterretje hekje 21 hekje zo *#21#
ik kan niet bellen en gebeld worden wat moet ik doen erstaat genoeg belde te goeden op.
het is prepaid toestel type 630 sony - ericsson

wimpel
Badge +6
ik heb een probleem in mijn telefoon staat sterretje hekje 21 hekje zo *#21#
ik kan niet bellen en gebeld worden wat moet ik doen erstaat genoeg belde te goeden op.
het is prepaid toestel type 630 sony - ericsson

wimpel


Beste Wimpel,

Welkom op het forum!
Ik heb het vermoeden dat je een doorschakeling hebt geactiveerd op je toestel. Ik raad je aan het volgende te proberen:
Wanneer je alle doorschakelingen tegelijk wil annuleren, toets je ##002# [zend] in. Hiermee worden alle doorschakelingen geannuleerd.
L.S.,

Ik heb sinds een jaar een sim-only abonnement van Simyo. Echter heb ik sinds een maand een smart phone (ZTE Skate) en heb ik via "Mijn Simyo" mijn sms bundel verruilt voor een internetbundel.

Helaas werkt mijn internet nog niet. Wel heb ik een APN ingesteld met de instellingen die op dit forum meedere malen genoemd worden. Via wifi doet internet het overigens wel.

Is hier een oplossing voor?

Groetjes,
Mendiej
Badge +6
L.S.,

Ik heb sinds een jaar een sim-only abonnement van Simyo. Echter heb ik sinds een maand een smart phone (ZTE Skate) en heb ik via "Mijn Simyo" mijn sms bundel verruilt voor een internetbundel.

Helaas werkt mijn internet nog niet. Wel heb ik een APN ingesteld met de instellingen die op dit forum meedere malen genoemd worden. Via wifi doet internet het overigens wel.

Is hier een oplossing voor?

Groetjes,
Mendiej


Beste Mendiej,

Welkom op het forum!
Ik heb je aansluiting voor je bekeken in het systeem. De optie 'Internet op je mobiel/MMS' stond niet aan.
Ik heb de optie voor je aangezet. Je dient je toestel uit/aan te zetten. Kan je me laten weten of het werkt.
Sinds feb, heb ik een sim only abonnement met internet bundel, na een maand bleek dat ik van internet bijna tot niet gebruik maakte . Vervolgens heb ik de internet bundel eraf laten halen.

In de maanden mei, juni betaalde ik alleen mijn simyo only kosten. ik kon gebruik maken van wifi ( WhatsApp te sturen), daar werden geen kosten in rekening voor gebracht.
Maar per 1 juli zijn er kosten voor internet in rekening gebracht, iedere dag ( het gaat om een paar centen).  Waarom niet kosten?
Moet ik om gebruik te maken van wifi, de internet / mms optie aan hebben?

Gisteren heb ik me telefoon niet aan geraakt en toch is er 0.01 in rekening gebracht, hoe kan dat? Ik heb nu de internet optie maar weer uit gezet?
Zou u mij duidelijk kunnen maken, wat ik nu wel of niet aan moet zetten om wifi te krijgen zonder daar kosten voor te moeten betalen.

Alvast bedankt voor uw reactie.
Hoi

Ik heb sinds gisteren bij mijn belbundel ook internet vaak afgesloten. Deze zal direct ingaan, maar helaas heb ik nog steeds geen internetverbinding.
Ik kan niet whatapp ngebruiken en facebook pagina ook niet openen
Ik heb een samsung galaxy mini zoiets, en de opties gegevens overdracht pakketgegevens en roaming aangezet, maar t wil allemaal niet lukken verbinding te maken met internet

HELP!
Badge
Weet niet of het hier al behandeld is, maar bij "Internet op mijn Android toestel werkt niet" staat de volgende APN instellingen:

APN-type: Internet


APN-type: Internet is onmogelijk op mijn mobiel (droid 3). Alleen bij APN-type: default krijg ik internet. Met APN-type internet verdwijnt de APN meteen.
Badge +6
Sinds feb, heb ik een sim only abonnement met internet bundel, na een maand bleek dat ik van internet bijna tot niet gebruik maakte . Vervolgens heb ik de internet bundel eraf laten halen.

In de maanden mei, juni betaalde ik alleen mijn simyo only kosten. ik kon gebruik maken van wifi ( WhatsApp te sturen), daar werden geen kosten in rekening voor gebracht.
Maar per 1 juli zijn er kosten voor internet in rekening gebracht, iedere dag ( het gaat om een paar centen).  Waarom niet kosten?
Moet ik om gebruik te maken van wifi, de internet / mms optie aan hebben?

Gisteren heb ik me telefoon niet aan geraakt en toch is er 0.01 in rekening gebracht, hoe kan dat? Ik heb nu de internet optie maar weer uit gezet?
Zou u mij duidelijk kunnen maken, wat ik nu wel of niet aan moet zetten om wifi te krijgen zonder daar kosten voor te moeten betalen.

Alvast bedankt voor uw reactie.


Beste Mukkie,

Welkom op het forum!
Doordat de optie 'Internet op je mobiel/MMS' aanstond heeft je toestel verbinding kunnen maken met het internet.
Ik zie in het systeem dat je optie inmiddels hebt uitgezet. Ik raad je aan om je toestel uit/aan te zetten om de wijziging goed te kunnen verwerken op het netwerk.
Badge +6
Hoi

Ik heb sinds gisteren bij mijn belbundel ook internet vaak afgesloten. Deze zal direct ingaan, maar helaas heb ik nog steeds geen internetverbinding.
Ik kan niet whatapp ngebruiken en facebook pagina ook niet openen
Ik heb een samsung galaxy mini zoiets, en de opties gegevens overdracht pakketgegevens en roaming aangezet, maar t wil allemaal niet lukken verbinding te maken met internet

HELP!


Beste Jillian,

Welkom op het forum!
Ik heb je een email gestuurd met de juiste instellingen voor het internet voor je toestel.
Badge +6
Weet niet of het hier al behandeld is, maar bij "Internet op mijn Android toestel werkt niet" staat de volgende APN instellingen:



APN-type: Internet is onmogelijk op mijn mobiel (droid 3). Alleen bij APN-type: default krijg ik internet. Met APN-type internet verdwijnt de APN meteen.


Beste Doubleyoupee,

Graag verneem ik van welk merk toestel je gebruik maakt zodat ik kan kijken of ik de juiste instellingen voor je kan vinden en deze naar je kan versturen.
Ik heb een internet bundel alleen hij werkt niet, ik heb een blackberry torch 9860.
Beste Harry. Ik wil wel proberen om je stap voor stap te helpen. Het probleem is mogelijk dat het automatische toegangspunt wat door de telefoon aangemaakt wordt als het jouw simyo SIM kaart detecteert niet klopt. Ga daarvoor naar draadloos en netwerk vervolgens naar mobiele netwerken en tenslotte naat toegangspunten. Standaard werd bij mij een KPN toegangspunt aangemaakt met als APN: 'portalmmm.nl'. Dat is fout. Als jij een nieuw toegangspunt aanmaakt met de naam SIMYO en je neemt als APN : 'basicinternet' (zonder aanhalingstekens) ben je al een heel eind. De rest van de gegevens klopte wel aardig geloof ik. Als het dan nog niet lukt zal ik je de andere gegevens ook even melden.

Met vriendelijke groet,

Jan


Dankjewel Jan, na dagenlang zoeken en proberen lag in jouw bericht de gouden sleutel, eindelijk internet op mijn mobiel! 😉
Hallo,
Sinds kort heb ik een sony xperia sola, met een prepaid van Simyo,

Maar ik krijg geen internet verbinding ondanks dat ik deze instellingen heb ingesteld op mijn mobiel,van simyo heb gekregen zie hieronder,



Beste mevrouw van Loon,

Het is mogelijk de Sony Experia handmatig in te stellen.

• Ga naar instellingen > draadloos en netwerken > mobiele netwerken > namen toegangspunten.
• Links onder in uw scherm klikt u op de menu toets > nieuw toegangspunt
• Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in sommige toestellen)
APN : internet
Proxy : (geen)
Poort : 5080
Gebruikersnaam : (geen)
Wachtwoord : (geen)
Server : 0.0.0.0
MMSC : (geen)
MMS Proxy : (geen)
MMS Poort : (geen)
MCC : 204
MNC : 08
Verificatietype : PAP
APN-type : Internet

- Bij Startpagina: voer http://mobiel.simyo.nl in (wordt ook aangeduid als URL, homepage, of relay address in sommige toestellen)
- Soms is het nodig hierna het betreffende profiel waarin deze instellingen zijn opgeslagen nog handmatig te activeren
- Zet het toestel uit en weer aan. Na ongeveer 15 minuten kunt u gebruik maken van Mobiel Internet.


Ook heb ik naar de nummer 1300 gesmst om de instellingen   met een "JA", ik kreeg een foutmelding.
wat moet ik nu?
Heb nu ook een maand internetbundel.


Wie kan mij helpen???

Floortje
Reputatie 5
Badge +10
Ik heb een internet bundel alleen hij werkt niet, ik heb een blackberry torch 9860.

Welkom op het forum lisannex,

Ik zie dat je op dit moment een internet bundel Regelmatig hebt en geen Blackberry bundel. Je kunt alleen gebruik maken van internet op een Blackberry als je een Blackberry internet bundel hebt. Ik zie dat je deze inmiddels hebt aangevraagd per 1/10.

Dankjewel Jan, na dagenlang zoeken en proberen lag in jouw bericht de gouden sleutel, eindelijk internet op mijn mobiel! ;)

Welkom op het forum Mortalia,

Goed om te horen dat het werkt en leuk om te zien dat andere gebruikers elkaar hier helpen.

Hallo,
Sinds kort heb ik een sony xperia sola, met een prepaid van Simyo,

Maar ik krijg geen internet verbinding ondanks dat ik deze instellingen heb ingesteld op mijn mobiel,van simyo heb gekregen zie hieronder,



Beste mevrouw van Loon,

Het is mogelijk de Sony Experia handmatig in te stellen.

• Ga naar instellingen > draadloos en netwerken > mobiele netwerken > namen toegangspunten.
• Links onder in uw scherm klikt u op de menu toets > nieuw toegangspunt
• Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in sommige toestellen)
APN : internet
Proxy : (geen)
Poort : 5080
Gebruikersnaam : (geen)
Wachtwoord : (geen)
Server : 0.0.0.0
MMSC : (geen)
MMS Proxy : (geen)
MMS Poort : (geen)
MCC : 204
MNC : 08
Verificatietype : PAP
APN-type : Internet

- Bij Startpagina: voer http://mobiel.simyo.nl in (wordt ook aangeduid als URL, homepage, of relay address in sommige toestellen)
- Soms is het nodig hierna het betreffende profiel waarin deze instellingen zijn opgeslagen nog handmatig te activeren
- Zet het toestel uit en weer aan. Na ongeveer 15 minuten kunt u gebruik maken van Mobiel Internet.


Ook heb ik naar de nummer 1300 gesmst om de instellingen   met een "JA", ik kreeg een foutmelding.
wat moet ik nu?
Heb nu ook een maand internetbundel.


Wie kan mij helpen???

Floortje


Welkom op het forum Floortje,

Volgens onze gegevens heb je inmiddels kunnen internetten via ons netwerk. Is je probleem inmiddels opgelost. Mocht het nog niet opgelost zijn, raad ik je aan om een kijkje te nemen in dit topic. Hier worden de instellingen voor jouw besturingssysteem uitgebreid besproken.

Groetjes,

Alex
Ja, het is opgelost. bedankt voor de info.
Floortje
Reputatie 5
Badge +10
Goed om te horen Floortje.

Groetjes,

Alex