.

FAQ: Simyo internet instellen op je telefoon

  • 6 December 2011
  • 369 reacties
  • 79226 Bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

369 reacties

Ik heb een sms ontvangen dat mijn telefoon niet te configureren is. Ik heb een HTC Wildfire S en bij mijn vorige provider Ben kon ik wel internetten. Wat nu?
Badge +6
Dit werkt bij mij niet. WIFI werkt wel maar als ik die uitzet heb ik geen verbinding met internet. Wat gaat er mis. Ik heb een Samsung Galaxy S3

Hoi Sjeek,

Welkom op het forum!
Ik heb je een e-mail gestuurd met de juiste instellingen voor het internet voor je toestel.
Badge +6
Ik heb een sms ontvangen dat mijn telefoon niet te configureren is. Ik heb een HTC Wildfire S en bij mijn vorige provider Ben kon ik wel internetten. Wat nu?

Hoi Broring,

Welkom op het forum!
Ik heb je een e-mail gestuurd met de juiste instellingen voor het internet voor je toestel.
Hallo, 

Ik heb een Blackberry met Blackberry internetbundel. 
Sinds vandaag zou mijn Blackberry normaal moeten functioneren.
Maar ik kan nog steeds geen gebruik maken van het internet en de Blackberry diensten. 
Wat moet ik doen? 

Groetjes Mia
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Mia1,

Het is mogelijk dat de activatie met een kleine vertraging is verwerkt. Kan je het toestel uit/aan te zetten en laten weten of het werkt?

Groetjes,

Alex
Welkom op het forum Mia1,

Het is mogelijk dat de activatie met een kleine vertraging is verwerkt. Kan je het toestel uit/aan te zetten en laten weten of het werkt?

Groetjes,

Alex


Ja dat heb ik een aantal keer gedaan. Maar zonder resultaat.
Helaas is het volgens jullie sms niet mogelijk om internet op mijn mobiel te hebben Blackberry 8900 curve op de kpn site staat mijn model er ook niet bij. Graag ontvang ik suggesties!
Hoi, ik heb een tijdje een nokia c3-00, en ik heb nu halverwege de maand, vandaag, internet op mijn mobiel erbij genomen. Als ik internet wil met de koppelingen: nokia.mobi, Home, Web zoeken, dan zegt internet: tijdelijke netwerk problemen de verbinding is mislukt en de koppeling is verlopen. Als ik internet opstart via Browser dan zegt internet: de verbinding is mislukt.
Weet iemand hier raad mee? 
Mvg Bas
Hallo,

Ik heb een LG optimus L5 en mijn internet werkt nog steeds niet.
Heb inmiddels al twee keer telefonisch contact gehad hierover, de eerste keer heb ik de verkeerde instellingen gekregen.
De tweede keer zouden wel de juiste instellingen zijn, maar ook met deze instellingen werkt internet nog steeds niet.
Ben nu al 5 dagen voor niks aan het betalen!!
Kan dit worden opgelost!! Ik heb ook al een contactformulier ingevuld, maar hier wordt ook niet op gereageerd.
Reputatie 5
Badge +10
Ja dat heb ik een aantal keer gedaan. Maar zonder resultaat.

Hoi Mia1,

Zou je het nu nog eens willen proberen en laten weten of het werkt?

Helaas is het volgens jullie sms niet mogelijk om internet op mijn mobiel te hebben Blackberry 8900 curve op de kpn site staat mijn model er ook niet bij. Graag ontvang ik suggesties!

Welkom op het forum Pascal122,

Volgens ons systeem staat de optie 'internet op je mobiel/mms' uit. Om gebruik te kunnen maken van internet moet deze optie altijd aan staan. Daarnaast zie ik ook dat je een normale internet bundel hebt. Je geeft in je bericht aan dat je gebruik maakt van een Blackberry. Internet op een Blackberry werkt alleen als je een Blackberry internet bundel hebt. In jouw situatie moet je dus 2 dingen doen.

- de optie internet op je mobiel/mms aan zetten
- wijzigen naar een Blackberry internet bundel

Hoi, ik heb een tijdje een nokia c3-00, en ik heb nu halverwege de maand, vandaag, internet op mijn mobiel erbij genomen. Als ik internet wil met de koppelingen: nokia.mobi, Home, Web zoeken, dan zegt internet: tijdelijke netwerk problemen de verbinding is mislukt en de koppeling is verlopen. Als ik internet opstart via Browser dan zegt internet: de verbinding is mislukt.
Weet iemand hier raad mee?
Mvg Bas


Welkom op het forum Basvb,

Ik zag dat de optie 'internet op je mobiel/mms' uit stond voordat je dit bericht plaatste. De optie staat nu aan en ik zie dat er verbinding met internet is gemaakt. Is je vraag beantwoord?

Hallo,

Ik heb een LG optimus L5 en mijn internet werkt nog steeds niet.
Heb inmiddels al twee keer telefonisch contact gehad hierover, de eerste keer heb ik de verkeerde instellingen gekregen.
De tweede keer zouden wel de juiste instellingen zijn, maar ook met deze instellingen werkt internet nog steeds niet.
Ben nu al 5 dagen voor niks aan het betalen!!
Kan dit worden opgelost!! Ik heb ook al een contactformulier ingevuld, maar hier wordt ook niet op gereageerd.


Welkom op het forum Elize,

Je aansluiting staat netwerktechnisch goed in ons systeem aangemeld. Een collega heeft ook al een herstel uitgevoerd. Ik raad je aan om de instellingen uit dit topic goed door te nemen en in te voeren. Kan je aangeven of het dan werkt? Zo niet dan zou ik graag willen weten welk(e) toegangspunt(en) ingesteld staan op je toestel.

Groetjes,

Alex
Ja dat heb ik een aantal keer gedaan. Maar zonder resultaat. Hoi Mia1, Zou je het nu nog eens willen proberen en laten weten of het werkt? Helaas is het volgens jullie sms niet mogelijk om internet op mijn mobiel te hebben Blackberry 8900 curve op de kpn site staat mijn model er ook niet bij. Graag ontvang ik suggesties! Welkom op het forum Pascal122, Volgens ons systeem staat de optie 'internet op je mobiel/mms' uit. Om gebruik te kunnen maken van internet moet deze optie altijd aan staan. Daarnaast zie ik ook dat je een normale internet bundel hebt. Je geeft in je bericht aan dat je gebruik maakt van een Blackberry. Internet op een Blackberry werkt alleen als je een Blackberry internet bundel hebt. In jouw situatie moet je dus 2 dingen doen. - de optie internet op je mobiel/mms aan zetten - wijzigen naar een Blackberry internet bundel Hoi, ik heb een tijdje een nokia c3-00, en ik heb nu halverwege de maand, vandaag, internet op mijn mobiel erbij genomen. Als ik internet wil met de koppelingen: nokia.mobi, Home, Web zoeken, dan zegt internet: tijdelijke netwerk problemen de verbinding is mislukt en de koppeling is verlopen. Als ik internet opstart via Browser dan zegt internet: de verbinding is mislukt. Weet iemand hier raad mee? Mvg Bas Welkom op het forum Basvb, Ik zag dat de optie 'internet op je mobiel/mms' uit stond voordat je dit bericht plaatste. De optie staat nu aan en ik zie dat er verbinding met internet is gemaakt. Is je vraag beantwoord? Hallo, Ik heb een LG optimus L5 en mijn internet werkt nog steeds niet. Heb inmiddels al twee keer telefonisch contact gehad hierover, de eerste keer heb ik de verkeerde instellingen gekregen. De tweede keer zouden wel de juiste instellingen zijn, maar ook met deze instellingen werkt internet nog steeds niet. Ben nu al 5 dagen voor niks aan het betalen!! Kan dit worden opgelost!! Ik heb ook al een contactformulier ingevuld, maar hier wordt ook niet op gereageerd. Welkom op het forum Elize, Je aansluiting staat netwerktechnisch goed in ons systeem aangemeld. Een collega heeft ook al een herstel uitgevoerd. Ik raad je aan om de instellingen uit dit topic goed door te nemen en in te voeren. Kan je aangeven of het dan werkt? Zo niet dan zou ik graag willen weten welk(e) toegangspunt(en) ingesteld staan op je toestel. Groetjes, Alex


Alweer andere instellingen 😕
Maar goed de 3e keer dat ik andere instellingen heb gekregen blijken het uiteindelijke de juiste te zijn.
Jammer dat dit niet in één keer goed kan :mad:
Ja idd, toch bedankt.
Mvg Basvb
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Elize en Basvb,

Bedankt voor jullie terugkoppeling. Goed om te weten dat het nu werkt.

Groetjes,

Alex
Badge
Hoi

Ik wil misschien wat internet toevoegen aan mijn abo.
Maar alleen om te whatsappen en wordfeuden en nieuwsapje

Is 200 mb dan voldoende?
En wat als ik hier toch overheen ga??
Badge
Ik kan geen nieuwe topic starten met mijn vraag?
Wat doe ik verkeerd
Reputatie 7
Badge +9
Hoi

Is 200 mb dan voldoende? 
En wat als ik hier toch overheen ga??
 

Neem eerst eens een 500 MB bundel. Probeer een maand uit en kijk dan of je naar beneden kunt bijstellen.
Installeer een data app, bijv. My data manager om je dataverbruik te monitoren.
Als je buiten je bundel komt, ga je extra betalen. Pas op dus. 
 
Beste, Ik heb een internet abbonement genomen, maar het berichtje dat ik naar simyo stuur voor de internet instelling werkt niet...
ik heb een samsung galaxy s.
Badge
Beste, Ik heb een internet abbonement genomen, maar het berichtje dat ik naar simyo stuur voor de internet instelling werkt niet...
ik heb een samsung galaxy s.


Hallo lieuwe,

probeer dit eens: http://www.kpn.com/prive/service/Mobiel/toestelhulp.htm#/samsung/i9000-galaxy-s/internet

Succes!
Gr MRF NL
Wie kan mij vertellen hoe ik het snelst nieuwe sms-jes krijg met de instellingen voor mijn internetverbinding. Ik heb deze per ongeluk op mijn oude telefoon gewist voor ik de iphone in gebruik nam.
Heb het geprobeerd met een sms naar 1300 en ja, maar dan krijg ik terug dat het niet mogelijk is mijn telefoon te configureren. Ik moet contact opnemen met Support. Daar heb ik vanmorgen ook al met een vraag in de wacht gehangen. Kan iemand het makkelijker voor mij oplossen.

Groet,
Diana
Badge
Wie kan mij vertellen hoe ik het snelst nieuwe sms-jes krijg met de instellingen voor mijn internetverbinding. Ik heb deze per ongeluk op mijn oude telefoon gewist voor ik de iphone in gebruik nam.
Heb het geprobeerd met een sms naar 1300 en ja, maar dan krijg ik terug dat het niet mogelijk is mijn telefoon te configureren. Ik moet contact opnemen met Support. Daar heb ik vanmorgen ook al met een vraag in de wacht gehangen. Kan iemand het makkelijker voor mij oplossen.

Groet,
Diana


Hoi Diana,

via deze link kan je alles opzoeken voor elke telefoon: http://www.kpn.com/prive/service/Mobiel/toestelhulp.htm#/apple

Als het niet lukt hoor ik het graag van je, laat dan wel even weten welk type Iphone je hebt.
Succes!

Groeten MRF NL
Sinds twee weken heb ik een abonnement van Simyo, inclusief internet. Ik krijg het alleen niet aan de praat op mijn nieuwe LG Optimus 4x HD. Mijn KPN simkaart van de zaak had direct verbinding met het internet, maar wat ik ook probeer aan instellingen (ik heb de topics gevolgd en de instellingen geprobeerd, zowel voor Android als specifiek voor LG) ik krijg het internet op de Simyo simkaart niet werkend.

Via de wifi werkt alles prima, maar ik heb natuurlijk niet altijd wifi bereik.

Ik weet het op dit moment niet meer.

@Klantenservice/ Moderators: kunnen jullie eens kijken?

Thanks alvast!
Hallo Arie,

Heb een Htc Desire C smartphone, het lukt alleen niet om via mijn abonnement het internet op te gaan.
Toestel handmatig ingesteld, echter de volgende stap is mijn niet geheel duidelijk:

- Bij Startpagina: voer http://mobiel.simyo.nl in (wordt ook aangeduid als URL, homepage, of relay address in sommige toestellen)

Ik kan via Wifi wel op deze site komen maar niets instellen of wijzigen.

Kunt u mij misschien wat raad en/of advies geven.

Met vriendelijke groet,
Bert van der Bent.
heb ook internet op mijn mobiel besteld de instellingen ontvangen geinstalleerd
maar geen internet ???????????????
Het is mij ondertussen gelukt om verbinding met internet te krijgen, echter met heel andere instellingen dan op dit forum wordt vermeld.
Met onderstaande instellingen werkt mijn interet perfect.

Simyo

Naam toegangspunt (APN): basicinternet

Gebruikersnaam toegangspunt: [leeg laten]

Wachtwoord toegangspunt: [leeg laten]

Verificatietype: PAP (of CHAP)

APN type: default (of internet+mms)

Verder staat op mijn telefoon standaard ingevuld:
MMS Protocol: WAP 2.0
MCC: 204
MNC: 08

Hoop dat iemand hier iets aan heeft.

Met vriendelijke groet,
Bert van der Bent
Badge +6
Hoi Dehler 35,

Fijn om te horen dat het gelukt is.