.

FAQ: Simyo internet instellen op je telefoon

  • 6 December 2011
  • 369 reacties
  • 79227 Bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

369 reacties

Ik heb ook net abonnement van simyo. Ik kan alleen m'n internet niet configureren. Ik heb sms gestuurd en staat op dat ik contact moet opnemen maar ik krijg klantenservice niet te pakken. Zou je me kunnen helpen. Ik heb een iPhone 4d
Ik kreeg het bericht op mijn Iphone 4 het SMSbericht dat het niet mogelijk was om mijn telefoon te configureren. Hoe krijg ik mijn internet nu aan de gang. WIFI doet wel maar de internetbundel niet. Graag een duidelijk overzicht van de stappen die ik moet volgen zodat ik ook buiten mijn huis van internet op mijn Iphone 4 gebruik kan maken. 

Petronella
Badge +6
Ik heb ook net abonnement van simyo. Ik kan alleen m'n internet niet configureren. Ik heb sms gestuurd en staat op dat ik contact moet opnemen maar ik krijg klantenservice niet te pakken. Zou je me kunnen helpen. Ik heb een iPhone 4d


Ik kreeg het bericht op mijn Iphone 4 het SMSbericht dat het niet mogelijk was om mijn telefoon te configureren. Hoe krijg ik mijn internet nu aan de gang. WIFI doet wel maar de internetbundel niet. Graag een duidelijk overzicht van de stappen die ik moet volgen zodat ik ook buiten mijn huis van internet op mijn Iphone 4 gebruik kan maken. 

Petronella


Hoi D.Santoso & Pertronella,

Welkom op het forum allebei!
Ik heb jullie beide een e-mail gestuurd met de juiste instellingen voor het internet.
Badge
Welkom op het forum allebei!
Ik heb jullie beide een e-mail gestuurd met de juiste instellingen voor het internet.
[/quote]

Ik meen een vraag ingelegd te hebben maar ik zie nog geen reaktie, misschien iets verkeerd gedaan.

Stuur mij de instellingen ook eens!
Ik heb een Star N800/N8000 (chinese kopie-look-a-like SamsungS2)

Alle pogingen (ik heb gisteren Simyo geactiveerd en daarna internetbundel toegevoegd) en varianten tot nu toe zijn op niets uitgekomen.

Mvgr
Ad
Sinds een paar dagen heb ik mijn abonnement aangepast en internet toegevoegd. Internet werkt echter niet. Ik heb niet eens een 3g icon op mijn toestel ( iphone 5). Vlgende al geprobeerd: toestel uit en aan te schakkelen, sim kaart uit, instellingen via kpnwebsite, niets werkt. 3G knop staat wel via instellingen aan, maar alsnog geen 3g icon en geen internet. Ligt het aan simkaart instellingen?
Badge +6
Welkom op het forum allebei!
Ik heb jullie beide een e-mail gestuurd met de juiste instellingen voor het internet.


Ik meen een vraag ingelegd te hebben maar ik zie nog geen reaktie, misschien iets verkeerd gedaan.

Stuur mij de instellingen ook eens!
Ik heb een Star N800/N8000 (chinese kopie-look-a-like SamsungS2)

Alle pogingen (ik heb gisteren Simyo geactiveerd en daarna internetbundel toegevoegd) en varianten tot nu toe zijn op niets uitgekomen.

Mvgr
Ad[/quote]

Hoi Atfee,

Je vraag is in het volgende topic beantwoord.
Badge +6
Sinds een paar dagen heb ik mijn abonnement aangepast en internet toegevoegd. Internet werkt echter niet. Ik heb niet eens een 3g icon op mijn toestel ( iphone 5). Vlgende al geprobeerd: toestel uit en aan te schakkelen, sim kaart uit, instellingen via kpnwebsite, niets werkt. 3G knop staat wel via instellingen aan, maar alsnog geen 3g icon en geen internet. Ligt het aan simkaart instellingen?

Hoi Irish,

Ik heb je een e-mail gestuurd met de juiste instellingen voor je telefoon.
Badge
Volgende instellingen kan ik niet kwijt:
Server: 0.0.0.0

Rest wel ingesteld conform mail.
Tot op heden nog geen teken van leven op 3G!

mvgr
Ad
Badge
Helpdesk kan me niet helpen aan andere instellingen.

Wie o wie heeft ook een N800 van chinese makelij en kent dit probleem en zijn oplossing?

Ik zie ook nog wel iets van na instellen alsnog eens activeren!
Wat bedoelt men hiermee of wat moet ik mij erbij voorstellen?

Graag jullie hulp, b.v.d..

Mvgr
Ad
Sinds vandaag is mijn Simyo abbonement ingegaan. Bellen gaat prima maar ook ik krijg mijn internet maar niet aan de praat.

Ik heb een HTC Desire en heb alle instellingen zo gezet zoals hier vermels staat.
In de handleiding hier op het forum staat echter ook dat ik de gegevensroaming aan moet zetten, dit durf ik echter niet zo goed want hier zitten extra kosten aan verbonen en dat wil ik niet ?
Wel heb ik die gegevens roaming even aangehad om te testen of mijn internet het dan wel doet, maar helaas maakt dat niks uit.

Wie kan mij op weg helpen om mijn internet aan de praat te krijgen ?

Groetjes Claudia
Hallo ook ik ben sinds vandaag gebruiker van simyo sms en bellen werken bij mij ook prima, maar internet werkt niet.
Al meerdere keren automatisch configureren geprobeerd via sms "ja" naar 1300 te sturen, echter zonder succes.
Ook al meerdere keren handmatig de instellingen gedaan ook hierna geen resultaat helaas.
Toestel is een Sony Ericsson Neo, gaarne een oplossing hiervoor.

Bij voorbaat dank 🙂.
Badge
Sinds vandaag is mijn Simyo abbonement ingegaan. Bellen gaat prima maar ook ik krijg mijn internet maar niet aan de praat.

Ik heb een HTC Desire en heb alle instellingen zo gezet zoals hier vermels staat.
In de handleiding hier op het forum staat echter ook dat ik de gegevensroaming aan moet zetten, dit durf ik echter niet zo goed want hier zitten extra kosten aan verbonen en dat wil ik niet ?
Wel heb ik die gegevens roaming even aangehad om te testen of mijn internet het dan wel doet, maar helaas maakt dat niks uit.

Wie kan mij op weg helpen om mijn internet aan de praat te krijgen ?

Groetjes Claudia


Hoi Claudia77,

heb je toevallig dit al geprobeerd:
  • Kies Instellingen.
  • Kies Draadloos en netwerken.

*Scroll naar beneden*.
  • Kies Gegevensverbinding en vink deze aan.
  • Kies Mobiele netwerken.
  • Kies Namen toegangspunten.

*Verwijder alle bestaande APN's (met uitzondering van KPN MMS) door erop te tikken en te
kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen.
*Kies de menu-toets en kies Nieuwe APN.
  • Bij Naam, voer Mobiel Internet in.Bij APN, voer portalmmm.nl in.
  • Bij Proxy, voer niets in.
  • Bij Poort, voer niets in.
  • Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
  • Bij Wachtwoord, voer niets in.

*Scroll naar beneden*.
  • Bij MCC, voer 204 in.
  • Bij MNC, voer 08 in.
  • Bij Verificatietype, kies PAP.
  • Bij APN-type, voer default in. (let op: in kleine letters)
  • Kies de menu-toets.Kies Opslaan.
  • Kies Mobiel Internet en stip deze aan.
  • Keer terug naar het Hoofdmenu.
  • Kies Internet.
  • Kies de menu-toets, Meer en kies Instellingen.
  • Kies Startpagina instellen.
  • Kies Startpagina instellen.
  • Voer http://m.mobielestartpagina.nl in en kies OK.
  • Keer terug naar het Startscherm.
Ga terug naar je:
  • Startscherm.
  • Zet de HTC Desire S uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.
Ik hoop dat het werkt, succes!

Groeten MRF NL
Badge
Hallo ook ik ben sinds vandaag gebruiker van simyo sms en bellen werken bij mij ook prima, maar internet werkt niet.
Al meerdere keren automatisch configureren geprobeerd via sms "ja" naar 1300 te sturen, echter zonder succes.
Ook al meerdere keren handmatig de instellingen gedaan ook hierna geen resultaat helaas.
Toestel is een Sony Ericsson Neo, gaarne een oplossing hiervoor.

Bij voorbaat dank 🙂.


Hoi MHG,

welk type Android OS heb jij op je Neo?

Groeten MRF NL
versie 2.3.4 bedoeld u dat?
Badge
versie 2.3.4 bedoeld u dat?


Ja dat is hem, je hebt namelijk voor de Android 4.0 (Ice Cream Sandwich) een andere layout qua besturingsysteem.

U kunt het volgende proberen:

  • Startscherm.
  • Ga naar het Hoofdmenu.
  • Kies Instellingen.
  • Kies Draadloos en netwerken.
*Scroll naar beneden*.
  • Kies Mobiele netwerken.
  • Kies Gegevenstoegang aan en vink deze aan.
  • Kies Namen toegangspunten.Verwijder alle bestaande APN's (met uitzondering van KPN MMS) door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen.
  • Kies de menu-toets en kies Nieuwe APN.
  • Bij Naam, voer Mobiel Internet in.
  • Bij APN, voer portalmmm.nl in.
  • Bij Proxy, voer niets in.
  • Bij Poort, voer niets in.
  • Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
  • Bij Wachtwoord, voer niets in.
*Scroll naar beneden*.
  • Bij MCC, voer 204 in.
  • Bij MNC, voer 08 in.
  • Bij Verificatietype, kies PAP.
  • Bij APN-type, voer default in. (let op: in kleine letters)
  • Kies de menu-toets en kies Opslaan.
  • Kies Mobiel Internet en vink deze aan.
  • Keer terug naar het Hoofdmenu.
  • Kies Browser.
  • Kies de menu-toets, Meer en kies Instellingen.
*Scroll naar beneden*.
  • Kies Startpagina instellen.
  • Voer http://m.mobielestartpagina.nl in en kies OK.
  • Keer terug naar het Startscherm.
  • Startscherm.
  • Zet de Sony Ericsson Xperia Neo uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.
  • Begin nu met internetten.
Ik hoop voor u dat het werkt en anders kunnen de Mods u misschien nog helpen.
Succes!

Groeten MRF NL.
Mijn abbonoment is 14-01-2013 overgegaan naar simyo en ik heb de hele dag van alles geprobeerd maar mijn telefoon wil maar geen verbinding met internet maken als de wifi uitstaat.
Op de site staat dat mijn mobiel internet aanstaat, en als ik een sms stuur krijg ik dat het niet mogelijk is mijn telefoon te configureren. Ik heb een Iphone 5. ook heb ik al in het forum gezocht en zag meerdere mensen met dezelfde vraag en nog steeds staat deze vraag nergens duidelijk uitgelegd op jullie site. Hopelijk kunnen jullie mij een stappenplan sturen zodat ik ook naast de wifi gewoon van mijn internet gebruik kan maken. 
Dank je MRF NL ik ga het meteen proberen
Reputatie 5
Badge +10
Hoi atfee,

Ik zie inderdaad dat je contact hebt gehad met de klantenservice. Netwerktechnisch staat je aansluiting goed in ons systeem. Mochten de instellingen uit dit topic niet werken, raad ik je aan langs een telefoonwinkel te gaan. Wellicht kunnen ze daar zien wat er niet goed staat ingesteld op het toestel.

Groetjes,

Alex
Hoi!

Sinds gister heb ik een abonnement via simyo (met nummerbehoud) maar ik kan met geen mogelijkheid het internet aan de gang krijgen. De instellingen die ik via 1300 toegestuurd krijgen leiden niet tot een werkend internet en handmatig instellen helpt ook niet.
Op de pagina van mijn simyo staat internet wel aangevinkt, dus dat is het probleem ook niet.

Mijn toestel is een Nokia E72, en ik kom vanaf Hi, waar het internet met een fluitje van een cent was geregeld, maar hier wil het maar niet werken. Hoe kan dat, beide netwerken vallen toch onder KPN?

Wie kan mij helpen?

Vriendelijke groet,
Johan

[edit] PS: elke keer als ik internet start krijg ik de melding: "Packet-gegevens niet beschikbaar. Controleer netwerkdiensten"
Badge
Mijn abbonoment is 14-01-2013 overgegaan naar simyo en ik heb de hele dag van alles geprobeerd maar mijn telefoon wil maar geen verbinding met internet maken als de wifi uitstaat.
Op de site staat dat mijn mobiel internet aanstaat, en als ik een sms stuur krijg ik dat het niet mogelijk is mijn telefoon te configureren. Ik heb een Iphone 5. ook heb ik al in het forum gezocht en zag meerdere mensen met dezelfde vraag en nog steeds staat deze vraag nergens duidelijk uitgelegd op jullie site. Hopelijk kunnen jullie mij een stappenplan sturen zodat ik ook naast de wifi gewoon van mijn internet gebruik kan maken. 


Hallo laurensH,

ik heb zelf ook een iPhone5 met een simyo simcard en het werkt prima.
zie hieronder de instellingen op mijn telefoon:
  • Instellingen
  • Algemeen
  • Mobiel netwerk
de volgende vinkjes staan bij mij aan:
  • Mobiele data
  • schalk 3G in
  • dataroaming ( in het buitenland uitzetten ivm extra kosten)
Vervolgens ga je naar:
  • mobieledatanetwerk
Mobieledata
  • APN: iphonekpn.nl
  • Gebruikersnaam: leeg laten
  • Wachtwoord: leeg laten
Mms
  • APN: portalmmm.nl
  • Gebruikernaam leeg laten
  • wachtwoord: leeg laten
  • MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
  • Mms-proxy: 10.10.100.20:5080
  • Maximale mms-grootte: 307200
  • MMS UA Prof URL: leeg laten
Internet-tethering
  • APN: iphonekpn.nl
  • Gebruikernaam: leeg laten
  • Wachtwoord: leeg laten

Succes met het instellen 🆒
Groeten MRF NL
Badge
Hoi!

Sinds gister heb ik een abonnement via simyo (met nummerbehoud) maar ik kan met geen mogelijkheid het internet aan de gang krijgen. De instellingen die ik via 1300 toegestuurd krijgen leiden niet tot een werkend internet en handmatig instellen helpt ook niet.
Op de pagina van mijn simyo staat internet wel aangevinkt, dus dat is het probleem ook niet.

Mijn toestel is een Nokia E72, en ik kom vanaf Hi, waar het internet met een fluitje van een cent was geregeld, maar hier wil het maar niet werken. Hoe kan dat, beide netwerken vallen toch onder KPN?

Wie kan mij helpen?

Vriendelijke groet,
Johan

[edit] PS: elke keer als ik internet start krijg ik de melding: "Packet-gegevens niet beschikbaar. Controleer netwerkdiensten"


Hallo Johan,

je kan het eens proberen met deze link: http://www.kpn.com/prive/service/Mobiel/toestelhulp.htm#/nokia/e72/internet/handmatig-instellen

Alles staat al goed in de link het enige wat je hoeft te doen is op volgende klikken en de stappen te volgen ( alle 28).

Succes!

Groeten MRF NL
Reputatie 5
Badge +10
Mijn abbonoment is 14-01-2013 overgegaan naar simyo en ik heb de hele dag van alles geprobeerd maar mijn telefoon wil maar geen verbinding met internet maken als de wifi uitstaat.
Op de site staat dat mijn mobiel internet aanstaat, en als ik een sms stuur krijg ik dat het niet mogelijk is mijn telefoon te configureren. Ik heb een Iphone 5. ook heb ik al in het forum gezocht en zag meerdere mensen met dezelfde vraag en nog steeds staat deze vraag nergens duidelijk uitgelegd op jullie site. Hopelijk kunnen jullie mij een stappenplan sturen zodat ik ook naast de wifi gewoon van mijn internet gebruik kan maken.


Welkom op het forum LaurensH,

Internet op de iPhone 5 kan je als volgt instellen:

Instellingen - algemeen - mobiel netwerk - mobiele data (inschakelen).
Kies Mobiel datanetwerk. Als de optie Mobiel datanetwerk niet beschikbaar is, dan is handmatig instellen niet mogelijk. In dat geval, sluit het toestel aan op de PC en start iTunes om de zogeheten 'Carrier Settings' te installeren.

Voer vervolgens bij APN, internet in.
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in.
Keer terug naar het Startscherm.

Als je daarna het toestel uit/aan zet, zou het moeten werken. Kan je me laten weten of dit heeft gewerkt?

Hoi!

Sinds gister heb ik een abonnement via simyo (met nummerbehoud) maar ik kan met geen mogelijkheid het internet aan de gang krijgen. De instellingen die ik via 1300 toegestuurd krijgen leiden niet tot een werkend internet en handmatig instellen helpt ook niet.
Op de pagina van mijn simyo staat internet wel aangevinkt, dus dat is het probleem ook niet.

Mijn toestel is een Nokia E72, en ik kom vanaf Hi, waar het internet met een fluitje van een cent was geregeld, maar hier wil het maar niet werken. Hoe kan dat, beide netwerken vallen toch onder KPN?

Wie kan mij helpen?

Vriendelijke groet,
Johan

[edit] PS: elke keer als ik internet start krijg ik de melding: "Packet-gegevens niet beschikbaar. Controleer netwerkdiensten"


Hoi AJB,

Met jouw toestel is het mogelijk om de instellingen per sms op te vragen. Dit doe je door 'ja' te sms-en naar 1300. Vervolgens kun je de juiste internet instellingen opslaan. Zet daarna wel even je toestel uit/aan om de instellingen te activeren. Kan je even laten weten of het werkt?

@MRF NL. Bedankt voor de hulp :D

Groetjes,

Alex
Mij is het inmiddels gelukt om het internet aan de praat te krijgen.

Op een gegeven moment heb ik de helpdesk gebeld welke mij de juiste instellingen doormailde voor mijn toestel.
Ook in deze beschrijving stond dat ik all APN's moest verwijderen en 1 moest toevoegen met de juiste instellingen behalve de MMS. Dit heb ik toen gedaan en helaas zonder resultaat.

Later heb ik het nog een keer geprobeert en heb ik alleen een nieuwe APN aangemaakt met de juiste instellingen zonder de oude APN te verwijderen. Nadat ik daarna mijn toestel weer uit en aangezet had deed godzijdank mijn internet het. Ben helemaal happy nu.

Groetjes Claudia
[quote]Mijn abbonoment is 14-01-2013 overgegaan naar simyo en ik heb de hele dag van alles geprobeerd maar mijn telefoon wil maar geen verbinding met internet maken als de wifi uitstaat.
Op de site staat dat mijn mobiel internet aanstaat, en als ik een sms stuur krijg ik dat het niet mogelijk is mijn telefoon te configureren. Ik heb een Iphone 5. ook heb ik al in het forum gezocht en zag meerdere mensen met dezelfde vraag en nog steeds staat deze vraag nergens duidelijk uitgelegd op jullie site. Hopelijk kunnen jullie mij een stappenplan sturen zodat ik ook naast de wifi gewoon van mijn internet gebruik kan maken.


Welkom op het forum LaurensH,

Internet op de iPhone 5 kan je als volgt instellen:

Instellingen - algemeen - mobiel netwerk - mobiele data (inschakelen).
Kies Mobiel datanetwerk. Als de optie Mobiel datanetwerk niet beschikbaar is, dan is handmatig instellen niet mogelijk. In dat geval, sluit het toestel aan op de PC en start iTunes om de zogeheten 'Carrier Settings' te installeren.

Voer vervolgens bij APN, internet in.
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in.
Keer terug naar het Startscherm.

Als je daarna het toestel uit/aan zet, zou het moeten werken. Kan je me laten weten of dit heeft gewerkt?

Ik heb dit geprobeerd maar nog steeds werkt het niet!
Ook heb ik de stappen van MRF NL van hierboven gevolgd en dan doet die ook niks?!
Hoe nu verder???
Dag MRF en Alex,

Beide methoden heb ik geprobeerd maar het leidt niet tot een werkend internet. Ik begrijp er eerlijk gezegd niks meer van, wat alle instellingen heb ik meerdere keren bekeken en het zou gewoon moeten werken..?

Vriendelijke groet,
Johan