.

FAQ: Simyo internet instellen op je telefoon

  • 6 December 2011
  • 369 reacties
  • 79226 Bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

369 reacties

Ik heb een Samsung Galaxy S1.
Sinds 17 januari ben ik overgestapt op Simyo. In het begin werkte mijn 500MB bundel wel en kon ik overal op internet. Nu ineens werkt die niet meer en staat dus niet aan. 
Heb jullie ook al via Twitter proberen te bereiken maar ook niet gelukt. 
Hoe kan het dat mijn internet ineens niet meer aanstaat?
Eerst wel en ineens de volgende ochtend geen 3G verbinding meer. 

Als ik kijk bij mijn verbruik heb ik momenteel nog 192 MB over, dus op heb ik het.

Zou U mij please hiermee kunnen helpen?


Hoi marcooo19,

Welkom op het forum!

Volgens onze gegevens staat alles correct op het netwerk. Hierom wil ik je verzoeken je instellingen na te lopen..

Onderstaand treft u de instellingen van de Samsung Galaxy S.
• Startscherm.
• Kies Toepassingen.
• Kies Instellingen.
• Kies Draadloos en netwerken.
• Kies Mobiele netwerken.
• Kies Pakketgegevens gebruiken en vink deze aan.
• Kies Namen toegangspunten.
• Verwijder alle bestaande APN's (met uitzondering van KPN MMS) door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen. (Lukt het niet om de bestaande APN’s te verwijderen dan ANP van KPN bewerken).
• Kies de menu-toets en kies Nieuwe APN.
• Bij Naam, voer Mobiel Internet in.
• Bij APN, voer internet in.
• Bij Proxy, voer niets in.
• Bij Poort, voer niets in.
• Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
• Bij Wachtwoord, voer niets in.
• Scroll naar beneden.
• Bij MCC, voer 204 in.
• Bij MNC, voer 08 in.
• Bij Verificatietype, kies PAP.
• Bij APN-type, kies internet.
• Kies de menu-toets.
• Kies Opslaan.

Kies Mobiel Internet en vink deze aan.
Keer terug naar het Hoofdmenu.

Startpagina instellen

• Kies Internet.
• Kies de menu-toets en kies Meer.
• Kies Instellingen.
• Scroll naar beneden.
• Kies Startpagina instellen.
• Voer http://mobiel.simyo.nl in en kies OK.
• Keer terug naar het Startscherm.

Startscherm.

Zet de Samsung Galaxy S uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.


Helemaal top, bedankt! hij doet het weer.
Badge +1
Ik heb een Samsung Galaxy S1.
Sinds 17 januari ben ik overgestapt op Simyo. In het begin werkte mijn 500MB bundel wel en kon ik overal op internet. Nu ineens werkt die niet meer en staat dus niet aan. 
Heb jullie ook al via Twitter proberen te bereiken maar ook niet gelukt. 
Hoe kan het dat mijn internet ineens niet meer aanstaat?
Eerst wel en ineens de volgende ochtend geen 3G verbinding meer. 

Als ik kijk bij mijn verbruik heb ik momenteel nog 192 MB over, dus op heb ik het.

Zou U mij please hiermee kunnen helpen?


Hoi marcooo19,

Welkom op het forum!

Volgens onze gegevens staat alles correct op het netwerk. Hierom wil ik je verzoeken je instellingen na te lopen..

Onderstaand treft u de instellingen van de Samsung Galaxy S.
• Startscherm.
• Kies Toepassingen.
• Kies Instellingen.
• Kies Draadloos en netwerken.
• Kies Mobiele netwerken.
• Kies Pakketgegevens gebruiken en vink deze aan.
• Kies Namen toegangspunten.
• Verwijder alle bestaande APN's (met uitzondering van KPN MMS) door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen. (Lukt het niet om de bestaande APN’s te verwijderen dan ANP van KPN bewerken).
• Kies de menu-toets en kies Nieuwe APN.
• Bij Naam, voer Mobiel Internet in.
• Bij APN, voer internet in.
• Bij Proxy, voer niets in.
• Bij Poort, voer niets in.
• Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
• Bij Wachtwoord, voer niets in.
• Scroll naar beneden.
• Bij MCC, voer 204 in.
• Bij MNC, voer 08 in.
• Bij Verificatietype, kies PAP.
• Bij APN-type, kies internet.
• Kies de menu-toets.
• Kies Opslaan.

Kies Mobiel Internet en vink deze aan.
Keer terug naar het Hoofdmenu.

Startpagina instellen

• Kies Internet.
• Kies de menu-toets en kies Meer.
• Kies Instellingen.
• Scroll naar beneden.
• Kies Startpagina instellen.
• Voer http://mobiel.simyo.nl in en kies OK.
• Keer terug naar het Startscherm.

Startscherm.

Zet de Samsung Galaxy S uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.
Ik heb een Samsung Galaxy S1.
Sinds 17 januari ben ik overgestapt op Simyo. In het begin werkte mijn 500MB bundel wel en kon ik overal op internet. Nu ineens werkt die niet meer en staat dus niet aan. 
Heb jullie ook al via Twitter proberen te bereiken maar ook niet gelukt. 
Hoe kan het dat mijn internet ineens niet meer aanstaat?
Eerst wel en ineens de volgende ochtend geen 3G verbinding meer. 

Als ik kijk bij mijn verbruik heb ik momenteel nog 192 MB over, dus op heb ik het.

Zou U mij please hiermee kunnen helpen?
Badge +6
Het zal wel een domme vraag zijn maar waar vind ik het e-mail adres van mijn telefoon?

Hoi Twuif,

Zoals MRF Nl is geen enkele vraag een domme vraag. Je telefoon heeft geen e-mail adres en deze dien je zelf dan in te stellen.

@ MRF Nl bedankt voor je reactie.
Badge
Het zal wel een domme vraag zijn maar waar vind ik het e-mail adres van mijn telefoon?


Geen vraag is te dom!
Je telefoon heeft geen eigen mailadres. Deze zal je zelf moeten maken/toevoegen in je telefoon.

Groeten MRF NL
Het zal wel een domme vraag zijn maar waar vind ik het e-mail adres van mijn telefoon?
Badge +6
Hallo. Ik krijg mijn internet niet ingesteld op mijn telefoon. Ik heb een Samsung galaxy ace plus en mijn telefoonnummer is . Zouden jullie me kunnen helpen? Ik heb mijn precairder overgezet naar een sim only abonnement. Groetjes Bas

Hoi Bassesink,

Welkom op het forum!
Ik heb je een e-mail gestuurd met de instellingen voor je toestel.
Hallo. Ik krijg mijn internet niet ingesteld op mijn telefoon. Ik heb een Samsung galaxy ace plus en mijn telefoonnummer is . Zouden jullie me kunnen helpen? Ik heb mijn precairder overgezet naar een sim only abonnement. Groetjes Bas
Reputatie 5
Badge +10
Na nogmaals het opnieuw opstellen van de mobiele data instellingen, opnieuw opstarten werkt eindelijk het internet/3G....

Goed om te weten dat het werkt. Bedankt voor het doorgeven.

Beste Simyo.
Helaas is alle hulp totnutoe vergeefs.
Ik begrijp dat niet alle telefoons direct bekend zijn.

Het doorverwijzen naar een telefoonwinkel is echter niet de ultieme servicekwaliteit.
Ik mag van Simyo wel verwachten dat, als ze het zelf niet weten, ze uit-/doorzoeken waar of bij wie ik in NL voor mijn Star N800/N8000 terecht kan.

Mag ik van iedereenin dit forum vragen om mij aan de juiste info te helpen.
Mijn dank is groot


Hoi atfee,

Wij kunnen op afstand helaas niets wijzigen aan de instellingen van je toestel. Vandaar het advies om naar een telefoonwinkel te gaan. Je zou ook contact op kunnen nemen met Samsung (is het een Samung?) of Android, maar ook dan kom je niet bij een fysiek aanspreekpunt uit denk ik.

Groetjes,

Alex
Badge
Beste Simyo.
Helaas is alle hulp totnutoe vergeefs.
Ik begrijp dat niet alle telefoons direct bekend zijn.

Het doorverwijzen naar een telefoonwinkel is echter niet de ultieme servicekwaliteit.
Ik mag van Simyo wel verwachten dat, als ze het zelf niet weten, ze uit-/doorzoeken waar of bij wie ik in NL voor mijn Star N800/N8000 terecht kan.

Mag ik van iedereenin dit forum vragen om mij aan de juiste info te helpen.
Mijn dank is groot
Na nogmaals het opnieuw opstellen van de mobiele data instellingen, opnieuw opstarten werkt eindelijk het internet/3G....
Heb zojuist mijn telefoon opnieuw opgestart en nu werkt 3G! Eindelijk!
Was al eerder vandaag naar een KPN winkel geweest en daar konden zij mij niet helpen. 
Dus je moet het echt met dit forum doen, of hopen dat je eindelijk na 3x proberen de klantenservice te pakken krijgt. 
Hopelijk ondervind ik de rest van mijn simyo tijd geen problemen want het duurt mij soms iets te lang en er is vaak onduidelijke service hier! 



Hoi Laurens,

met welke instellingen is dit jou nu gelukt? Heb zelf een iphone4, maar krijg internet/3G niet aan de gang. Misschien dat jouw instellingen werken?

Alvast dank!

Groet Rob
ik heb een SMS gestuurd naar 1300 met de internetinstellingen voor mijn mobiel.Werkt echter nog steeds niet...
mijn toestel is een LG 400 E3. Ligt het wellicht daaraan?
Reputatie 5
Badge +10
Heb zojuist mijn telefoon opnieuw opgestart en nu werkt 3G! Eindelijk!
Was al eerder vandaag naar een KPN winkel geweest en daar konden zij mij niet helpen.
Dus je moet het echt met dit forum doen, of hopen dat je eindelijk na 3x proberen de klantenservice te pakken krijgt.
Hopelijk ondervind ik de rest van mijn simyo tijd geen problemen want het duurt mij soms iets te lang en er is vaak onduidelijke service hier!


Bij mij werkt het nu ook opeens! Een laatste keer de automatische instellingen ingeladen en hoppa, hij werkt opeens!

Goed om te lezen dat het nu werkt laurensH en AJB.

@laurensH. Kan je aangeven wat je precies onduidelijk vind?

Groetjes,

Alex
Bij mij werkt het nu ook opeens! Een laatste keer de automatische instellingen ingeladen en hoppa, hij werkt opeens!
Hoi LaurensH en AJB,

Netwerk technisch staat alles goed. Ik heb jullie aansluiting voor de zekerheid hersteld op het netwerk. Als het nog niet werkt, raad ik jullie aan om langs een telefoonwinkel te gaan. Het zou namelijk aan de instellingen op het toestel moeten liggen. Wellicht dat ze daar kunnen zien wat er niet goed staat ingesteld.

@Claudia77. Goed om te weten dat het nu werkt.

Groetjes,

Alex


Dag Alex, dank je voor de hulp. Ik zal nog eens wat pogingen wagen. Kan ik dit anders bij een KPN winkel laten controleren?
Vriendelijke groet,
Johan


Heb zojuist mijn telefoon opnieuw opgestart en nu werkt 3G! Eindelijk!
Was al eerder vandaag naar een KPN winkel geweest en daar konden zij mij niet helpen. 
Dus je moet het echt met dit forum doen, of hopen dat je eindelijk na 3x proberen de klantenservice te pakken krijgt. 
Hopelijk ondervind ik de rest van mijn simyo tijd geen problemen want het duurt mij soms iets te lang en er is vaak onduidelijke service hier! 
Hoi LaurensH en AJB,

Netwerk technisch staat alles goed. Ik heb jullie aansluiting voor de zekerheid hersteld op het netwerk. Als het nog niet werkt, raad ik jullie aan om langs een telefoonwinkel te gaan. Het zou namelijk aan de instellingen op het toestel moeten liggen. Wellicht dat ze daar kunnen zien wat er niet goed staat ingesteld.

@Claudia77. Goed om te weten dat het nu werkt.

Groetjes,

Alex


Dag Alex, dank je voor de hulp. Ik zal nog eens wat pogingen wagen. Kan ik dit anders bij een KPN winkel laten controleren?
Vriendelijke groet,
Johan
Reputatie 5
Badge +10
Hoi LaurensH en AJB,

Netwerk technisch staat alles goed. Ik heb jullie aansluiting voor de zekerheid hersteld op het netwerk. Als het nog niet werkt, raad ik jullie aan om langs een telefoonwinkel te gaan. Het zou namelijk aan de instellingen op het toestel moeten liggen. Wellicht dat ze daar kunnen zien wat er niet goed staat ingesteld.

@Claudia77. Goed om te weten dat het nu werkt.

Groetjes,

Alex
Ik heb nu een hard reset gedaan van de telefoon en nogmaals de handleidingen gevolgd. Helaas, het internet werkt nog steeds niet. Ik krijg er ondertussen grijze haren van.. Hoe kan het zo lastig zijn?? :(

Groet,
Johan
Dag MRF en Alex,

Beide methoden heb ik geprobeerd maar het leidt niet tot een werkend internet. Ik begrijp er eerlijk gezegd niks meer van, wat alle instellingen heb ik meerdere keren bekeken en het zou gewoon moeten werken..?

Vriendelijke groet,
Johan
[quote]Mijn abbonoment is 14-01-2013 overgegaan naar simyo en ik heb de hele dag van alles geprobeerd maar mijn telefoon wil maar geen verbinding met internet maken als de wifi uitstaat.
Op de site staat dat mijn mobiel internet aanstaat, en als ik een sms stuur krijg ik dat het niet mogelijk is mijn telefoon te configureren. Ik heb een Iphone 5. ook heb ik al in het forum gezocht en zag meerdere mensen met dezelfde vraag en nog steeds staat deze vraag nergens duidelijk uitgelegd op jullie site. Hopelijk kunnen jullie mij een stappenplan sturen zodat ik ook naast de wifi gewoon van mijn internet gebruik kan maken.


Welkom op het forum LaurensH,

Internet op de iPhone 5 kan je als volgt instellen:

Instellingen - algemeen - mobiel netwerk - mobiele data (inschakelen).
Kies Mobiel datanetwerk. Als de optie Mobiel datanetwerk niet beschikbaar is, dan is handmatig instellen niet mogelijk. In dat geval, sluit het toestel aan op de PC en start iTunes om de zogeheten 'Carrier Settings' te installeren.

Voer vervolgens bij APN, internet in.
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in.
Keer terug naar het Startscherm.

Als je daarna het toestel uit/aan zet, zou het moeten werken. Kan je me laten weten of dit heeft gewerkt?

Ik heb dit geprobeerd maar nog steeds werkt het niet!
Ook heb ik de stappen van MRF NL van hierboven gevolgd en dan doet die ook niks?!
Hoe nu verder???
Mij is het inmiddels gelukt om het internet aan de praat te krijgen.

Op een gegeven moment heb ik de helpdesk gebeld welke mij de juiste instellingen doormailde voor mijn toestel.
Ook in deze beschrijving stond dat ik all APN's moest verwijderen en 1 moest toevoegen met de juiste instellingen behalve de MMS. Dit heb ik toen gedaan en helaas zonder resultaat.

Later heb ik het nog een keer geprobeert en heb ik alleen een nieuwe APN aangemaakt met de juiste instellingen zonder de oude APN te verwijderen. Nadat ik daarna mijn toestel weer uit en aangezet had deed godzijdank mijn internet het. Ben helemaal happy nu.

Groetjes Claudia
Reputatie 5
Badge +10
Mijn abbonoment is 14-01-2013 overgegaan naar simyo en ik heb de hele dag van alles geprobeerd maar mijn telefoon wil maar geen verbinding met internet maken als de wifi uitstaat.
Op de site staat dat mijn mobiel internet aanstaat, en als ik een sms stuur krijg ik dat het niet mogelijk is mijn telefoon te configureren. Ik heb een Iphone 5. ook heb ik al in het forum gezocht en zag meerdere mensen met dezelfde vraag en nog steeds staat deze vraag nergens duidelijk uitgelegd op jullie site. Hopelijk kunnen jullie mij een stappenplan sturen zodat ik ook naast de wifi gewoon van mijn internet gebruik kan maken.


Welkom op het forum LaurensH,

Internet op de iPhone 5 kan je als volgt instellen:

Instellingen - algemeen - mobiel netwerk - mobiele data (inschakelen).
Kies Mobiel datanetwerk. Als de optie Mobiel datanetwerk niet beschikbaar is, dan is handmatig instellen niet mogelijk. In dat geval, sluit het toestel aan op de PC en start iTunes om de zogeheten 'Carrier Settings' te installeren.

Voer vervolgens bij APN, internet in.
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in.
Keer terug naar het Startscherm.

Als je daarna het toestel uit/aan zet, zou het moeten werken. Kan je me laten weten of dit heeft gewerkt?

Hoi!

Sinds gister heb ik een abonnement via simyo (met nummerbehoud) maar ik kan met geen mogelijkheid het internet aan de gang krijgen. De instellingen die ik via 1300 toegestuurd krijgen leiden niet tot een werkend internet en handmatig instellen helpt ook niet.
Op de pagina van mijn simyo staat internet wel aangevinkt, dus dat is het probleem ook niet.

Mijn toestel is een Nokia E72, en ik kom vanaf Hi, waar het internet met een fluitje van een cent was geregeld, maar hier wil het maar niet werken. Hoe kan dat, beide netwerken vallen toch onder KPN?

Wie kan mij helpen?

Vriendelijke groet,
Johan

[edit] PS: elke keer als ik internet start krijg ik de melding: "Packet-gegevens niet beschikbaar. Controleer netwerkdiensten"


Hoi AJB,

Met jouw toestel is het mogelijk om de instellingen per sms op te vragen. Dit doe je door 'ja' te sms-en naar 1300. Vervolgens kun je de juiste internet instellingen opslaan. Zet daarna wel even je toestel uit/aan om de instellingen te activeren. Kan je even laten weten of het werkt?

@MRF NL. Bedankt voor de hulp :D

Groetjes,

Alex
Badge
Hoi!

Sinds gister heb ik een abonnement via simyo (met nummerbehoud) maar ik kan met geen mogelijkheid het internet aan de gang krijgen. De instellingen die ik via 1300 toegestuurd krijgen leiden niet tot een werkend internet en handmatig instellen helpt ook niet.
Op de pagina van mijn simyo staat internet wel aangevinkt, dus dat is het probleem ook niet.

Mijn toestel is een Nokia E72, en ik kom vanaf Hi, waar het internet met een fluitje van een cent was geregeld, maar hier wil het maar niet werken. Hoe kan dat, beide netwerken vallen toch onder KPN?

Wie kan mij helpen?

Vriendelijke groet,
Johan

[edit] PS: elke keer als ik internet start krijg ik de melding: "Packet-gegevens niet beschikbaar. Controleer netwerkdiensten"


Hallo Johan,

je kan het eens proberen met deze link: http://www.kpn.com/prive/service/Mobiel/toestelhulp.htm#/nokia/e72/internet/handmatig-instellen

Alles staat al goed in de link het enige wat je hoeft te doen is op volgende klikken en de stappen te volgen ( alle 28).

Succes!

Groeten MRF NL
Badge
Mijn abbonoment is 14-01-2013 overgegaan naar simyo en ik heb de hele dag van alles geprobeerd maar mijn telefoon wil maar geen verbinding met internet maken als de wifi uitstaat.
Op de site staat dat mijn mobiel internet aanstaat, en als ik een sms stuur krijg ik dat het niet mogelijk is mijn telefoon te configureren. Ik heb een Iphone 5. ook heb ik al in het forum gezocht en zag meerdere mensen met dezelfde vraag en nog steeds staat deze vraag nergens duidelijk uitgelegd op jullie site. Hopelijk kunnen jullie mij een stappenplan sturen zodat ik ook naast de wifi gewoon van mijn internet gebruik kan maken. 


Hallo laurensH,

ik heb zelf ook een iPhone5 met een simyo simcard en het werkt prima.
zie hieronder de instellingen op mijn telefoon:
  • Instellingen
  • Algemeen
  • Mobiel netwerk
de volgende vinkjes staan bij mij aan:
  • Mobiele data
  • schalk 3G in
  • dataroaming ( in het buitenland uitzetten ivm extra kosten)
Vervolgens ga je naar:
  • mobieledatanetwerk
Mobieledata
  • APN: iphonekpn.nl
  • Gebruikersnaam: leeg laten
  • Wachtwoord: leeg laten
Mms
  • APN: portalmmm.nl
  • Gebruikernaam leeg laten
  • wachtwoord: leeg laten
  • MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
  • Mms-proxy: 10.10.100.20:5080
  • Maximale mms-grootte: 307200
  • MMS UA Prof URL: leeg laten
Internet-tethering
  • APN: iphonekpn.nl
  • Gebruikernaam: leeg laten
  • Wachtwoord: leeg laten

Succes met het instellen 🆒
Groeten MRF NL