.

FAQ: Simyo internet instellen op je telefoon

  • 6 December 2011
  • 369 reacties
  • 79234 Bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

369 reacties

Nadat ik Ja naar 1300 heb gestuurd krijg ik het volgende bericht:
Het is helaas niet mogelijk om uw telefoon te configureren. Voor assistentie kunt u contact opnemen met Customer Support. /Simyou

Er staat echter niet bij hoe ik contact op kan nemen of waarom mijn telefoon niet te configureren is.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum leodh,

Ik zie dat je je vragen ook in dit topic hebt gesteld. Ik je vragen daarom in dat topic beantwoord.

Groetjes,

Alex
...........en nog even een vraag:
levert Simyo ook duo simkaarten? Dus twee simkaarten met hetzelfde nummer?

Alvast bedankt voor jullie reactie,

mvrgr,
leodh
Goedemorgen,

Ik heb al een poosje en prepaidnummer, tot tevredenheid.
Nu loop ik er over te denken om met mijn andere 06nummer ook over te stappen.
Dit is een 'abbonnement'-nummer.

Lezend op het forum wordt ik toch wat huiverig als merk dat nummer behoud, nano-simcard, internet nog wel wat problemen geeft.....
Mijn concrete vragen zijn deze:

1.Hoelang duurt het uitvoeren van nummerbehoud; dus overschakelen naar nieuwe provider?
2.WANNEER stap ik over - (hoeveel dagen/weken voordat mijn huidige contract afloopt bedoel ik ) ?
3.Internet is realiseerbaar op de GALAXY-serie?

Alvast bedankt voor uw reactie.
mvrgr,
Leodh
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Alain,

Ik kan zien dat je instellingen netwerktechnisch goed in ons systeem staan. Het zou dus op toestelniveau mis moeten gaan. Heb je de instellingen uit dit topic al geprobeerd?

Groetjes,

Alex
Jammer dat ik op mijn vraag geen antwoordt meer krijg

hallo Ik krijg het internet niet werkend op mijn LG-P970 volgens jullie instellingen. ik heb het pas een keer of 20 geprobeerd maar zonder resultaat.

wie kan mij helpen

met vriendelijke groet

Alain


Beste Alain,

Welkom op het forum!
Welke melding krijg je wanneer je je browser opent op je toestel.
De preciese tekst is: Browser kannpagina niet laden omdat er geen verbinding met internet is.

Mgr. Alain
Ik heb ver 3G . Telefoon opnieuw opgestart (20x 😉 ) maar ik krijg het niet werken. Ook met met KPN instellingen. Via wifi werkt alles perfect.

Gr., Alain
Dat er geen internet verbinding is
Badge +6
hallo Ik krijg het internet niet werkend op mijn LG-P970 volgens jullie instellingen. ik heb het pas een keer of 20 geprobeerd maar zonder resultaat.

wie kan mij helpen

met vriendelijke groet

Alain


Beste Alain,

Welkom op het forum!
Welke melding krijg je wanneer je je browser opent op je toestel.
Badge +6
The internet does not work on my phone. Its a Galaxy S I. I tried sending the sms with "ja" to 1300 but it says that its not possible to configure my phone. Can anyone please help me?

Beste Dragos,

Ik heb je een email gestuurd met de juiste instellingen voor je toestel voor het internet. Doordat je een smartphone hebt is het niet mogelijk om een sms te sturen naar 1300 om de instellingen te ontvangen.
hallo Ik krijg het internet niet werkend op mijn LG-P970 volgens jullie instellingen. ik heb het pas een keer of 20 geprobeerd maar zonder resultaat.

wie kan mij helpen

met vriendelijke groet

Alain
The internet does not work on my phone. Its a Galaxy S I. I tried sending the sms with "ja" to 1300 but it says that its not possible to configure my phone. Can anyone please help me?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Dikky, andel46, guus, nancy de vos en PieterL,

Volgens mijn systeem hebben jullie allemaal gebruik kunnen maken van internet op je mobiel via ons netwerk. Sommige smartphones accepteren geen configuratie sms berichten. In dat geval zul je de internet instellingen handmatig in moeten voeren. Het lijkt bij jullie allen te zijn gelukt. Indien dit niet het geval is, verneem ik dit graag.

Groetjes,

Alex
Ik probeer internet op mijn mobiel in te stellen maar dit wil tot op heden nog niet lukken. Het toestel dat ik gebruik is een Xperia T. Kan wel gewoon via de wifi op internet maar nog niet via simyo. Heb wel geprobeerd via de smsjes die ik heb ontvangen en daarna JA te antwoorden, werkt alleen nog niet. Heb ook onderstaande info in de APN lijst ingevoerd maar het toestel kan het netwerk nog niet vinden. Info die ik heb ingevoerd;


APN : internet

Proxy : (geen)

Poort : 5080

Gebruikersnaam : (geen)

Wachtwoord : (geen)

Server : 0.0.0.0

MMSC : (geen)

MMS Proxy : (geen)

MMS Poort : (geen)

MCC : 204

MNC : 08

Verificatietype : PAP

APN-type : Internet of default


Iemand nog tips??
ook voor mij geldt internet toegevoegd, maar kan niet actieveren. sms naar 1300 werkt niet
Hoe kom ik in contact met costumer support?  Als ik bel zijn de lijnen kennelijk de hele maand al overbelast, ik kom er niet doorheen!!
Ik heb een htc desire hd. Help! 
Als nieuwe klant van Simyo ontvang je een sms met afzender 1300 met de juiste instelleingen voor internet op je mobiel.

Heb je deze sms niet ontvangen of verwijderd? Stuur dan een sms met de tekst Ja naar 1300.

Je ontvangt binnen enkele minuten twee smsjes met daarin de juiste instellingen.Accepteer deze instellingen als je toestel daarom vraagt en je kunt internetten op je mobiel!

Dat heb ik 5 keer gedaan een dan krijg ik dit als antwoord: Het is helaas niet mogenlijk om uw telefoon te configureren. Voor assistentie kunt u contact opnemen met Costomer Support./
Simyo
Ik krijg geen internet wanneer ik 1300 sms krijg ik het antwoord toestel is niet te configirueren neem kontakt met customer support ik ben in het bezit van een iPhone en ik heb een prepaid kaart
Ik ben helemaal wanhopig omdat ik geen verbinding kan krijgen met het internet. Er staan veel opties op het forum maar het wil maar niet lukken.
Vorige week een bundel gekocht. Zaterdag tegen middennacht heb ik ten einde raad en zeer teleurgesteld mijn internet bundel opgezegd. Maar natuurlijk is dat geen optie.
Ik heb apn, usename en password gewijzigd volgens advies, en telefoon uit gedaan en weer aan, maar geen internet.
Ik weet waarschijnlijk,vanwegen mijn leeftijd, te weinig van dat soort dingen. Zou iemand mij stap voor stap kunnen helpen om het probleem op te lossen?
Ik heb een IPhone 4S met IOS versie 6.0
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Marina,

Ik raad je aan om even langs een telefoonwinkel te gaan en onze instellingen dan mee te nemen.

Groetjes,

Alex
Hoi marina, Bedankt voor het doorgeven. Ook wanneer ik ' ja' stuur naar 1300 krijg ik het bericht: het is helaas niet mogelijk om uw telefoon te configureren. Voor assistentie kunt u contact opnemen met costumer support./Simyo. Als ik op de site van kpn lees moet ik bij APN: ' portalmmm.nl' invullen. Maar op het forum lees ik dat ik daar 'internet' in moet vullen. Ik heb een internetbundel regelmatig op een HTC Radar. Wat moet ik invullen bij APN? Welkom op het forum mariel, Volgens onze gegevens heb je inmiddels gebruik kunnen maken van internet op je mobiel via ons netwerkt. Kun je inderdaad gebruik maken van internet op je mobiel? Groetjes, Alex


Hoi Alex,

nee helaas doet het het nog niet, zal vast aan mij liggen maar geen flauw idee aan wat ;-)

Groetjes Marina
Reputatie 5
Badge +10
Hoi marina,

Bedankt voor het doorgeven.

Ook wanneer ik ' ja'  stuur naar 1300 krijg ik het bericht: het is helaas niet mogelijk om uw telefoon te configureren. Voor assistentie kunt u contact opnemen met costumer support./Simyo. Als ik op de site van kpn lees moet ik bij APN: ' portalmmm.nl'  invullen. Maar op het forum lees ik dat ik daar 'internet'  in moet vullen. Ik heb een internetbundel regelmatig op een HTC Radar. Wat moet ik invullen bij APN?

Welkom op het forum mariel,

Volgens onze gegevens heb je inmiddels gebruik kunnen maken van internet op je mobiel via ons netwerkt. Kun je inderdaad gebruik maken van internet op je mobiel?

Groetjes,

Alex
Zorg er allereerst voor dat u de huidige internet instellingen hersteld. Dit gaat als volgt:
Ga naar instellingen – draadloos en netwerken – mobiele netwerken – namen toegangspunten – gebruik de menu knop – kies standaardinstellingen herstellen

Vervolgens kunt u de internet instellingen handmatig invoeren.

Ga naar instellingen > draadloos en netwerken > mobiele netwerken > namen toegangspunten.

Links onder in uw scherm klikt u op de menu toets > nieuw toegangspunt

Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in sommige toestellen)

APN: internet
Proxy: (geen)
Poort: 5080
Gebruikersnaam: (geen)
Wachtwoord: (geen)
Server: 0.0.0.0
MMSC: (geen)
MMS Proxy: (geen)
MMS Poort: (geen)
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: Internet of default

- Bij Startpagina: voer http://mobiel.simyo.nl in (wordt ook aangeduid als URL, homepage, of relay address in sommige toestellen)

- Soms is het nodig hierna het betreffende profiel waarin deze instellingen zijn opgeslagen nog handmatig te activeren.

Zorg ook altijd dat de optie ‘gegevensservices tijdens roaming’ en pakketgegevens (niet op iedere telefoon terug te vinden) aangevinkt zijn. Deze twee opties kunt u terug vinden onder menu ‘mobiele netwerken’

Nadat u bovenstaande stappen heeft uitgevoerd, dient u uw toestel uit/aan te zetten.

Bij APN dus internet invoeren!
Ook wanneer ik ' ja' stuur naar 1300 krijg ik het bericht: het is helaas niet mogelijk om uw telefoon te configureren. Voor assistentie kunt u contact opnemen met costumer support./Simyo. Als ik op de site van kpn lees moet ik bij APN: ' portalmmm.nl' invullen. Maar op het forum lees ik dat ik daar 'internet' in moet vullen. Ik heb een internetbundel regelmatig op een HTC Radar. Wat moet ik invullen bij APN?


hoi hoi, deze tekst heb ik van alex gepikt en plak hem er even in voor je, mss heb je er wat aan! groetjes marina 😃