.

FAQ: Simyo internet instellen op je telefoon

  • 6 December 2011
  • 369 reacties
  • 79226 Bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

369 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum Miranda22,

Ik heb jou een email met de juiste instellingen toegestuurd.

Welkom op het forum Sanne85,

Zou je even kunnen laten weten van welk merk en type toestel je gebruik maakt?
Ha, 
vandaag het simyo simkaart geactiveerd. Bellen gaat prima. De 2 smsjes over internet instellingen uitgevoerd en opgeslagen. Een keer de telefoon uit/aan. Maar nog geen internet. (Ik heb altijd WIFI gebruikt dus Mobiel internet heb ik toen uitgezet) Moet ik alsnog iets activeren? 
Mvg Sanne
Badge
Helaas lukt het mij ook niet om internet te krijgen op mijn mobiel. Krijg de melding dat het niet mogelijk is om mijn telefoon te configureren. Voor assistentie contact opnemen met customer support. Heb precairder, een maandbundel genomen. Bel met een Samsung galaxy S.
Reputatie 2
Badge +1
Hey Jolanda van rooij,

Je krijgt toegang tot mobiel internet op je iPhone 4s als je de juiste GPRS/EDGE instellingen op de iPhone 4s instelt.

Dit kan vanaf het startscherm van je iPhone 4s via Instellingen - algemeen - Netwerk.
Kies mobiele Data en schakel deze in
Kies Mobiel Datanetwerk

Is de optie Mobiel datanetwerk niet beschikbaar, dan is handmatig instellen helaas niet mogelijk. In dat geval, sluit het toestel aan op de PC en start iTunes om de zogeheten 'Carrier Settings' te installeren.

Bewerk de details voor Mobiele Data als volgt:
APN: Internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS
Keer nu terug naar het startscherm
Zet de iPhone 4s uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.

Zou je even kunnen laten weten of het gelukt is om verbinding met het internet te maken?
Ik heb een iphone 4 en mij lukt het ook niet met internet en als ik sms stuur naar 1300 zegt die ook dat die de telefoon niet kan confrigueren wat nu!
Oh, en ook 'No network connection. Browser cannot load this page because there is no internet connection.'

Hoi Sophia,

Ik zie in het systeem dat je de optie 'Internet op je mobiel/MMS' had uitgezet en deze op 19 maart weer hebt aangezet.
Kan je nu gebruik maken van het internet?


Ik heb hem inderdaad aangezet op de 19e. Nogal vreemd, want toen ik de simkaart in mijn telefoon deed, heb ik gelijk gecheckt of het aanstond en dat was ook zo, maar goed, nu doet het internet het eindelijk!
Ik heb vandaag net mij simkaart binnen en kreeg rond 12.30 een bericht dat ik ander smsje kreeg waar ik internet kreeg om deze te activeren. Daarna heb ik geen sms meer ontvangen. Hoe moet ik nou internet instellen??? Ik heb android en een samsung galaxy.

Hoi Liset,

Welkom op het forum!
Om je te kunnen voorzien van de juiste instellingen verneem ik graag van welke Samsung Galaxy je gebruik maakt.


Het is al gelukt door een bericht naar 1300 te sturen. Toch bedankt!
Badge +6
Ik heb vandaag net mij simkaart binnen en kreeg rond 12.30 een bericht dat ik ander smsje kreeg waar ik internet kreeg om deze te activeren. Daarna heb ik geen sms meer ontvangen. Hoe moet ik nou internet instellen??? Ik heb android en een samsung galaxy.

Hoi Liset,

Welkom op het forum!
Om je te kunnen voorzien van de juiste instellingen verneem ik graag van welke Samsung Galaxy je gebruik maakt.
Badge +6
Oh, en ook 'No network connection. Browser cannot load this page because there is no internet connection.'

Hoi Sophia,

Ik zie in het systeem dat je de optie 'Internet op je mobiel/MMS' had uitgezet en deze op 19 maart weer hebt aangezet.
Kan je nu gebruik maken van het internet?
Ik heb vandaag net mij simkaart binnen en kreeg rond 12.30 een bericht dat ik ander smsje kreeg waar ik internet kreeg om deze te activeren. Daarna heb ik geen sms meer ontvangen. Hoe moet ik nou internet instellen??? Ik heb android en een samsung galaxy.
Oh, en ook 'No network connection. Browser cannot load this page because there is no internet connection.'
Deze instellingen had ik al ingevoerd, maar helaas werkt het nog steeds niet.

Hoi Sophia,

Welke melding krijg je te zien op je toestel wanneer de browser wilt openen op je toestel.
Wellicht kan je aan de hand van de melding verder helpen.



"The Web page at http://mobiel.simyo.nl/ might be temporarily down or it may have moved permanently to a new web address."

In de notification bar waar ook de tijd en batterij status staan, zie ik ook geen verbindingsicoontje.
Hi! I just got a Simyo SIM only with 500 MB of data/month, but I can't get the internet to work. I've saved the setting Simyo sends by SMS at the activation, but no good. I have a Nokia 808. Any ideas? Thanks!
Badge +6
Deze instellingen had ik al ingevoerd, maar helaas werkt het nog steeds niet.

Hoi Sophia,

Welke melding krijg je te zien op je toestel wanneer de browser wilt openen op je toestel.
Wellicht kan je aan de hand van de melding verder helpen.
Hallo,

Sinds 7 maart heb ik een abonnement met 500mb internet bij Simyo. Echter heb ik nog niet kunnen internetten. Ik heb een HTC Desire met android 2.2.2. Op een smsje naar 1300 kreeg ik terug dat mijn telefoon niet te configureren is. Ook heb ik het handmatig proberen in te stellen bij APN-settings, maar ook dat bleek niet te werken. Wat kan ik doen?


Hoi Sophia,

Welkom op het forum!
Hierbij de instellingen voor het internet voor je toestel.
• Startscherm.
• Kies het pijl-symbool.
• Kies Instellingen.
• Kies Draadloos en netwerken.
• Kies Gegevensverbinding en vink deze aan.
• Kies Mobiele netwerken.
• Kies Namen toegangspunten.
• Verwijder alle bestaande APN's (met uitzondering van Mobiel Internet) door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen. (Lukt het niet om de bestaande APN’s te verwijderen dan ANP van KPN bewerken).
• Kies de menu-toets en kies Nieuwe APN.
• Bij Naam, voer Mobiel Internet in.
• Bij APN, voer internet in.
• Bij Proxy, voer niets in.
• Bij Poort, voer niets in.
• Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
• Bij Wachtwoord, voer niets in.
• Scroll naar beneden.
• Bij MCC, voer 204 in.
• Bij MNC, voer 08 in.
• Bij Verificatietype, kies PAP.
• Bij APN-type, voer default in. (let op: in kleine letters)
• Kies de menu-toets.
• Kies Opslaan.
• Kies Mobiel Internet en stip deze aan.
• Keer terug naar het Hoofdmenu.

• Kies Internet.
• Kies de menu-toets, Meer en kies Instellingen.
• Kies Startpagina instellen.
• Kies Startpagina instellen.
• Voer http://mobiel.simyo.nl in en kies OK.
• Keer terug naar het Startscherm.

Startscherm.
Zet de HTC Desire uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.


Deze instellingen had ik al ingevoerd, maar helaas werkt het nog steeds niet.
Badge +6
Hallo,

Sinds 7 maart heb ik een abonnement met 500mb internet bij Simyo. Echter heb ik nog niet kunnen internetten. Ik heb een HTC Desire met android 2.2.2. Op een smsje naar 1300 kreeg ik terug dat mijn telefoon niet te configureren is. Ook heb ik het handmatig proberen in te stellen bij APN-settings, maar ook dat bleek niet te werken. Wat kan ik doen?


Hoi Sophia,

Welkom op het forum!
Hierbij de instellingen voor het internet voor je toestel.
• Startscherm.
• Kies het pijl-symbool.
• Kies Instellingen.
• Kies Draadloos en netwerken.
• Kies Gegevensverbinding en vink deze aan.
• Kies Mobiele netwerken.
• Kies Namen toegangspunten.
• Verwijder alle bestaande APN's (met uitzondering van Mobiel Internet) door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen. (Lukt het niet om de bestaande APN’s te verwijderen dan ANP van KPN bewerken).
• Kies de menu-toets en kies Nieuwe APN.
• Bij Naam, voer Mobiel Internet in.
• Bij APN, voer internet in.
• Bij Proxy, voer niets in.
• Bij Poort, voer niets in.
• Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
• Bij Wachtwoord, voer niets in.
• Scroll naar beneden.
• Bij MCC, voer 204 in.
• Bij MNC, voer 08 in.
• Bij Verificatietype, kies PAP.
• Bij APN-type, voer default in. (let op: in kleine letters)
• Kies de menu-toets.
• Kies Opslaan.
• Kies Mobiel Internet en stip deze aan.
• Keer terug naar het Hoofdmenu.

• Kies Internet.
• Kies de menu-toets, Meer en kies Instellingen.
• Kies Startpagina instellen.
• Kies Startpagina instellen.
• Voer http://mobiel.simyo.nl in en kies OK.
• Keer terug naar het Startscherm.

Startscherm.
Zet de HTC Desire uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.
Badge +6
Ik had een Samsung S8000 waarop ik van Simyo de internet instructies had gekregen. Enige dagen geleden een Xtreamer Aiki 5 aangeschaft. Schitterend apparaat, maar instructies "internet verbinding" via sms 1300 ja lukte niet.
Het heeft wel wat geduurd maar via de instructies op dit onderwerp is het gelukt, dus complimenten.


Hoi Bolle52,

Welkom op het forum!
Hierbij de instellingen voor het internet voor je toestel.

Startscherm.
Selecteer Menu.
Selecteer Internet.
Selecteer Instellingen.
Selecteer Browserprofielen.
Selecteer Nieuw.
Bij Naam instellen, voer Mobiel Internet in.
Bij Type drager, selecteer UMTS.
Bij Toegangsnaam, voer internet in.
Bij Verificatietype, selecteer Normaal.
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in.
Bij Protocol, selecteer HTTP.
Bij URL startpagina, voer http://mobiel.simyo.nl in.
Selecteer Opslaan.
Selecteer het O-symbool naast Mobiel Internet.
Keer terug naar het Startscherm.

Startscherm.
Zet de Samsung Jet uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.
Badge +6
Een van de forumleden   Michelle Pieter      post 4966  13
heeft een internet aansluioting van                 500 mb voor   €9,99
ik heb een internet aansluiting                        200 MB voor €10,00

Is het voor mij ook modelijk de aansluiting te krijgen     van 500mb voor  € 9,99
Dat is voor de zelfde prijs  300 MKB meer !
Ik ben razend nieuwsschierig naar uw antwoord!

Met vriendelijke groeten,

L. Hoogwerf


Hoi Highyard,

Welkom op het forum!
Forumlid Michelle Pieter maakt gebruik van een andere internetbundel waardoor de prijs anders is.
Jij betaalt €5,- voor de internetbundel.
Hallo,

Sinds 7 maart heb ik een abonnement met 500mb internet bij Simyo. Echter heb ik nog niet kunnen internetten. Ik heb een HTC Desire met android 2.2.2. Op een smsje naar 1300 kreeg ik terug dat mijn telefoon niet te configureren is. Ook heb ik het handmatig proberen in te stellen bij APN-settings, maar ook dat bleek niet te werken. Wat kan ik doen?
Ik had een Samsung S8000 waarop ik van Simyo de internet instructies had gekregen. Enige dagen geleden een Xtreamer Aiki 5 aangeschaft. Schitterend apparaat, maar instructies "internet verbinding" via sms 1300 ja lukte niet.
Het heeft wel wat geduurd maar via de instructies op dit onderwerp is het gelukt, dus complimenten.
Een van de forumleden   Michelle Pieter      post 4966  13
heeft een internet aansluioting van                 500 mb voor   €9,99
ik heb een internet aansluiting                        200 MB voor €10,00

Is het voor mij ook modelijk de aansluiting te krijgen     van 500mb voor  € 9,99
Dat is voor de zelfde prijs  300 MKB meer !
Ik ben razend nieuwsschierig naar uw antwoord!

Met vriendelijke groeten,

L. Hoogwerf
Badge +6
Hoi Xentek,

Fijn te horen dat het gelukt is het internet werkend te krijgen op je toestel.
Beste Wayne,

Bedankt voor je antwoord, nu weet ik tenminste zeker dat ik niet voor (financiële) verassingen kom te staan! Het internet werkt verder naar behoren.
Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum xentek,


Hierbij de instructies voor het instellen van mobiel internet voor jouw HTC toestel:

• Startscherm.
• Kies het pijl-symbool
• Kies Instellingen.
• Kies Draadloos en netwerken.
• Kies Gegevensverbinding en vink deze aan.
• Kies Mobiele netwerken.
• Kies Namen toegangspunten.
• Verwijder alle bestaande APN's (met uitzondering van KPN MMS) door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen.(Lukt niet om de bestaande APN’s te verwijderen dan ANP van KPN bewerken).
• Kies de menu-toets en kies Nieuwe APN.
• Bij Naam, voer Mobiel Internet in.
• Bij APN, voer internet in.
• Bij Proxy, voer niets in.
• Bij Poort, voer niets in.
• Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
• Bij Wachtwoord, voer niets in.
• Scroll naar beneden.
• Bij MCC, voer 204 in.
• Bij MNC, voer 08 in.
• Bij Verificatietype, kies PAP.
• Bij APN-type, voer default in. (let op: in kleine letters)
• Kies de menu-toets.
• Kies Opslaan.
• Kies Mobiel Internet en stip deze aan.
• Keer terug naar het Hoofdmenu.

• Kies Internet.
• Kies de menu-toets, Meer en kies Instellingen.
• Kies Startpagina instellen.
• Kies Startpagina instellen.
• Voer http://mobiel.simyo.nl in en kies OK.
• Keer terug naar het Startscherm.

Startscherm.
Zet de HTC Desire HD uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren

Zou je even kunnen laten weten of je na het invoeren van deze instellingen gebruik van het internet op jouw mobiel kunt maken?
Hallo,

Ik ben zojuist overgestapt vanaf Hi en gebruik nog altijd nog mijn HTC Desire HD. Bij het per SMS opvragen van de internetinstellingen krijg ik net als Aliza het volgende bericht: "Het is helaas niet mogelijk om uw telefoon te configureren. Voor assistentie kunt u contact opnemen met Customer Support. /Simyo." Anderzijds kan ik me ook voorstellen dat er verder niets veranderd hoeft te worden aangezien Hi ook op het KPN netwerk zit, alleen ben ik huiverig voor een forse telefoonrekening voor pay-as-you-go tarieven mochten de instellingen verkeerd zijn (het mobiele netwerk werkt wel gewoon naar behoren).

Hierbij mijn instellingen, voorzover ingevuld:
- naam: Mobiel internet
- APN: basicinternet
- MCC: 204
- MNC: 08
- APN type: default.hipri

Alle instellingen komen overeen wat eerder is beschreven behalve 'APN type'. Dien ik dit te wijzigen? Let wel dat ik geen keuzemenu krijg, het moet in dat veld handmatig worden ingetypt. Vooor de volledigheid: Simyo wordt wel als 'Network operator' genoemd in de instellingen.