.

FAQ: Simyo internet instellen op je telefoon

  • 6 December 2011
  • 369 reacties
  • 79226 Bekeken

Badge +5
  • Oud moderator
  • 163 reacties
Als nieuwe klant van Simyo ontvang je een sms met afzender 1300 met de juiste instelleingen voor internet op je mobiel.

Heb je deze sms niet ontvangen of verwijderd? Stuur dan een sms met de tekst Ja naar 1300.

Je ontvangt binnen enkele minuten twee smsjes met daarin de juiste instellingen.Accepteer deze instellingen als je toestel daarom vraagt en je kunt internetten op je mobiel!

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

369 reacties

Hallo,

Sinds 7 maart heb ik een abonnement met 500mb internet bij Simyo. Echter heb ik nog niet kunnen internetten. Ik heb een HTC Desire met android 2.2.2. Op een smsje naar 1300 kreeg ik terug dat mijn telefoon niet te configureren is. Ook heb ik het handmatig proberen in te stellen bij APN-settings, maar ook dat bleek niet te werken. Wat kan ik doen?
Badge +6
Een van de forumleden   Michelle Pieter      post 4966  13
heeft een internet aansluioting van                 500 mb voor   €9,99
ik heb een internet aansluiting                        200 MB voor €10,00

Is het voor mij ook modelijk de aansluiting te krijgen     van 500mb voor  € 9,99
Dat is voor de zelfde prijs  300 MKB meer !
Ik ben razend nieuwsschierig naar uw antwoord!

Met vriendelijke groeten,

L. Hoogwerf


Hoi Highyard,

Welkom op het forum!
Forumlid Michelle Pieter maakt gebruik van een andere internetbundel waardoor de prijs anders is.
Jij betaalt €5,- voor de internetbundel.
Badge +6
Ik had een Samsung S8000 waarop ik van Simyo de internet instructies had gekregen. Enige dagen geleden een Xtreamer Aiki 5 aangeschaft. Schitterend apparaat, maar instructies "internet verbinding" via sms 1300 ja lukte niet.
Het heeft wel wat geduurd maar via de instructies op dit onderwerp is het gelukt, dus complimenten.


Hoi Bolle52,

Welkom op het forum!
Hierbij de instellingen voor het internet voor je toestel.

Startscherm.
Selecteer Menu.
Selecteer Internet.
Selecteer Instellingen.
Selecteer Browserprofielen.
Selecteer Nieuw.
Bij Naam instellen, voer Mobiel Internet in.
Bij Type drager, selecteer UMTS.
Bij Toegangsnaam, voer internet in.
Bij Verificatietype, selecteer Normaal.
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in.
Bij Protocol, selecteer HTTP.
Bij URL startpagina, voer http://mobiel.simyo.nl in.
Selecteer Opslaan.
Selecteer het O-symbool naast Mobiel Internet.
Keer terug naar het Startscherm.

Startscherm.
Zet de Samsung Jet uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.
Badge +6
Hallo,

Sinds 7 maart heb ik een abonnement met 500mb internet bij Simyo. Echter heb ik nog niet kunnen internetten. Ik heb een HTC Desire met android 2.2.2. Op een smsje naar 1300 kreeg ik terug dat mijn telefoon niet te configureren is. Ook heb ik het handmatig proberen in te stellen bij APN-settings, maar ook dat bleek niet te werken. Wat kan ik doen?


Hoi Sophia,

Welkom op het forum!
Hierbij de instellingen voor het internet voor je toestel.
• Startscherm.
• Kies het pijl-symbool.
• Kies Instellingen.
• Kies Draadloos en netwerken.
• Kies Gegevensverbinding en vink deze aan.
• Kies Mobiele netwerken.
• Kies Namen toegangspunten.
• Verwijder alle bestaande APN's (met uitzondering van Mobiel Internet) door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen. (Lukt het niet om de bestaande APN’s te verwijderen dan ANP van KPN bewerken).
• Kies de menu-toets en kies Nieuwe APN.
• Bij Naam, voer Mobiel Internet in.
• Bij APN, voer internet in.
• Bij Proxy, voer niets in.
• Bij Poort, voer niets in.
• Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
• Bij Wachtwoord, voer niets in.
• Scroll naar beneden.
• Bij MCC, voer 204 in.
• Bij MNC, voer 08 in.
• Bij Verificatietype, kies PAP.
• Bij APN-type, voer default in. (let op: in kleine letters)
• Kies de menu-toets.
• Kies Opslaan.
• Kies Mobiel Internet en stip deze aan.
• Keer terug naar het Hoofdmenu.

• Kies Internet.
• Kies de menu-toets, Meer en kies Instellingen.
• Kies Startpagina instellen.
• Kies Startpagina instellen.
• Voer http://mobiel.simyo.nl in en kies OK.
• Keer terug naar het Startscherm.

Startscherm.
Zet de HTC Desire uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.
Hallo,

Sinds 7 maart heb ik een abonnement met 500mb internet bij Simyo. Echter heb ik nog niet kunnen internetten. Ik heb een HTC Desire met android 2.2.2. Op een smsje naar 1300 kreeg ik terug dat mijn telefoon niet te configureren is. Ook heb ik het handmatig proberen in te stellen bij APN-settings, maar ook dat bleek niet te werken. Wat kan ik doen?


Hoi Sophia,

Welkom op het forum!
Hierbij de instellingen voor het internet voor je toestel.
• Startscherm.
• Kies het pijl-symbool.
• Kies Instellingen.
• Kies Draadloos en netwerken.
• Kies Gegevensverbinding en vink deze aan.
• Kies Mobiele netwerken.
• Kies Namen toegangspunten.
• Verwijder alle bestaande APN's (met uitzondering van Mobiel Internet) door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen. (Lukt het niet om de bestaande APN’s te verwijderen dan ANP van KPN bewerken).
• Kies de menu-toets en kies Nieuwe APN.
• Bij Naam, voer Mobiel Internet in.
• Bij APN, voer internet in.
• Bij Proxy, voer niets in.
• Bij Poort, voer niets in.
• Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
• Bij Wachtwoord, voer niets in.
• Scroll naar beneden.
• Bij MCC, voer 204 in.
• Bij MNC, voer 08 in.
• Bij Verificatietype, kies PAP.
• Bij APN-type, voer default in. (let op: in kleine letters)
• Kies de menu-toets.
• Kies Opslaan.
• Kies Mobiel Internet en stip deze aan.
• Keer terug naar het Hoofdmenu.

• Kies Internet.
• Kies de menu-toets, Meer en kies Instellingen.
• Kies Startpagina instellen.
• Kies Startpagina instellen.
• Voer http://mobiel.simyo.nl in en kies OK.
• Keer terug naar het Startscherm.

Startscherm.
Zet de HTC Desire uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.


Deze instellingen had ik al ingevoerd, maar helaas werkt het nog steeds niet.
Badge +6
Deze instellingen had ik al ingevoerd, maar helaas werkt het nog steeds niet.

Hoi Sophia,

Welke melding krijg je te zien op je toestel wanneer de browser wilt openen op je toestel.
Wellicht kan je aan de hand van de melding verder helpen.
Hi! I just got a Simyo SIM only with 500 MB of data/month, but I can't get the internet to work. I've saved the setting Simyo sends by SMS at the activation, but no good. I have a Nokia 808. Any ideas? Thanks!
Deze instellingen had ik al ingevoerd, maar helaas werkt het nog steeds niet.

Hoi Sophia,

Welke melding krijg je te zien op je toestel wanneer de browser wilt openen op je toestel.
Wellicht kan je aan de hand van de melding verder helpen.



"The Web page at http://mobiel.simyo.nl/ might be temporarily down or it may have moved permanently to a new web address."

In de notification bar waar ook de tijd en batterij status staan, zie ik ook geen verbindingsicoontje.
Oh, en ook 'No network connection. Browser cannot load this page because there is no internet connection.'
Ik heb vandaag net mij simkaart binnen en kreeg rond 12.30 een bericht dat ik ander smsje kreeg waar ik internet kreeg om deze te activeren. Daarna heb ik geen sms meer ontvangen. Hoe moet ik nou internet instellen??? Ik heb android en een samsung galaxy.
Badge +6
Oh, en ook 'No network connection. Browser cannot load this page because there is no internet connection.'

Hoi Sophia,

Ik zie in het systeem dat je de optie 'Internet op je mobiel/MMS' had uitgezet en deze op 19 maart weer hebt aangezet.
Kan je nu gebruik maken van het internet?
Badge +6
Ik heb vandaag net mij simkaart binnen en kreeg rond 12.30 een bericht dat ik ander smsje kreeg waar ik internet kreeg om deze te activeren. Daarna heb ik geen sms meer ontvangen. Hoe moet ik nou internet instellen??? Ik heb android en een samsung galaxy.

Hoi Liset,

Welkom op het forum!
Om je te kunnen voorzien van de juiste instellingen verneem ik graag van welke Samsung Galaxy je gebruik maakt.
Ik heb vandaag net mij simkaart binnen en kreeg rond 12.30 een bericht dat ik ander smsje kreeg waar ik internet kreeg om deze te activeren. Daarna heb ik geen sms meer ontvangen. Hoe moet ik nou internet instellen??? Ik heb android en een samsung galaxy.

Hoi Liset,

Welkom op het forum!
Om je te kunnen voorzien van de juiste instellingen verneem ik graag van welke Samsung Galaxy je gebruik maakt.


Het is al gelukt door een bericht naar 1300 te sturen. Toch bedankt!
Oh, en ook 'No network connection. Browser cannot load this page because there is no internet connection.'

Hoi Sophia,

Ik zie in het systeem dat je de optie 'Internet op je mobiel/MMS' had uitgezet en deze op 19 maart weer hebt aangezet.
Kan je nu gebruik maken van het internet?


Ik heb hem inderdaad aangezet op de 19e. Nogal vreemd, want toen ik de simkaart in mijn telefoon deed, heb ik gelijk gecheckt of het aanstond en dat was ook zo, maar goed, nu doet het internet het eindelijk!
Ik heb een iphone 4 en mij lukt het ook niet met internet en als ik sms stuur naar 1300 zegt die ook dat die de telefoon niet kan confrigueren wat nu!
Reputatie 2
Badge +1
Hey Jolanda van rooij,

Je krijgt toegang tot mobiel internet op je iPhone 4s als je de juiste GPRS/EDGE instellingen op de iPhone 4s instelt.

Dit kan vanaf het startscherm van je iPhone 4s via Instellingen - algemeen - Netwerk.
Kies mobiele Data en schakel deze in
Kies Mobiel Datanetwerk

Is de optie Mobiel datanetwerk niet beschikbaar, dan is handmatig instellen helaas niet mogelijk. In dat geval, sluit het toestel aan op de PC en start iTunes om de zogeheten 'Carrier Settings' te installeren.

Bewerk de details voor Mobiele Data als volgt:
APN: Internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS
Keer nu terug naar het startscherm
Zet de iPhone 4s uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.

Zou je even kunnen laten weten of het gelukt is om verbinding met het internet te maken?
Badge
Helaas lukt het mij ook niet om internet te krijgen op mijn mobiel. Krijg de melding dat het niet mogelijk is om mijn telefoon te configureren. Voor assistentie contact opnemen met customer support. Heb precairder, een maandbundel genomen. Bel met een Samsung galaxy S.
Ha, 
vandaag het simyo simkaart geactiveerd. Bellen gaat prima. De 2 smsjes over internet instellingen uitgevoerd en opgeslagen. Een keer de telefoon uit/aan. Maar nog geen internet. (Ik heb altijd WIFI gebruikt dus Mobiel internet heb ik toen uitgezet) Moet ik alsnog iets activeren? 
Mvg Sanne
Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum Miranda22,

Ik heb jou een email met de juiste instellingen toegestuurd.

Welkom op het forum Sanne85,

Zou je even kunnen laten weten van welk merk en type toestel je gebruik maakt?
Hallo ,

Ik heb als toestel de Samsung Galaxy Ace plus. 

Alvast bedank voor je info.

Groetjes
Reputatie 2
Badge +1
Hey Sanne85,

Heb je deze instellingen al geprobeerd:

• Startscherm.
• Kies Toepassingen.
• Kies Instellingen.
• Kies Draadloos en netwerken.
• Kies Mobiele netwerken.
• Kies Pakketgegevens gebruiken en vink deze aan.
• Kies Namen toegangspunten.
• Verwijder alle bestaande APN's (met uitzondering van KPN MMS) door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen. (Lukt het niet om de bestaande APN’s te verwijderen dan ANP van KPN bewerken).
• Kies de menu-toets en kies Nieuwe APN.
• Bij Naam, voer Mobiel Internet in.
• Bij APN, voer internet in.
• Bij Proxy, voer niets in.
• Bij Poort, voer niets in.
• Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
• Bij Wachtwoord, voer niets in.
• Scroll naar beneden.
• Bij MCC, voer 204 in.
• Bij MNC, voer 08 in.
• Bij Verificatietype, kies PAP.
• Bij APN-type, kies internet.
• Kies de menu-toets.
• Kies Opslaan.

Kies Mobiel Internet en vink deze aan.
Keer terug naar het Hoofdmenu.

Startpagina instellen

• Kies Internet.
• Kies de menu-toets en kies Meer.
• Kies Instellingen.
• Scroll naar beneden.
• Kies Startpagina instellen.
• Voer http://mobiel.simyo.nl in en kies OK.
• Keer terug naar het Startscherm.

Startscherm.

Zet de Samsung Galaxy Ace uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.
Hallo,

Sorry voor de late reactie.
Ik heb bij netwerk instellingen, pakket gevens gebruiken aan gevinkt en data roaming uit staan. En mijn 3G internet werkt. Meer heb ik niet gedaan.
Naar mijn idee is alles in orde.

Als mijn instelling goed is, dan wil ik iedereen bedanken die mee gedacht heeft met mijn probleem. 

Groetjes Sanne
Ik heb een HTC Titan (windows 7.5 toestel). Ben vandaag geporteerd, telefoonie werkt prima, maar het internet is met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen. Ik heb al een hoop info gevonden op dit forum, maar niets specifieks voor een windows 7.5 toestel. De APNinstellingen zoals die hier overal gegeven worden kan ik niet gebruiken, want een behoorlijk deel van de instellingen is helemaal niet aan te passen. Hoe ga ik nu verder?
update: probleem opgelost dank zij tip van CokeZero. Op HTC windows toestelen de app 'verbindingsinstellingen' gebruiken. Heb je die nog niet dan kun je die via de HTC-hub downloaden (wel ff wifi gebruiken dan dus). Met deze app kun je uit alle carrierprofielen kiezen. Kies Simyo, toestel uit, aan, en paar minuten geduld. Nu werkt het perfect. Thanks CokeZero!
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Sanne85 en weerrolf,

Goed om te weten dat het werkt. Ik ga de app zelf ook even testen. Dit zou voor voor veel klanten een oplossing kunnen zijn.

Groetjes,

Alex