.

FAQ: Simyo internet instellen op je telefoon

  • 6 December 2011
  • 369 reacties
  • 79226 Bekeken

Badge +5
  • Oud moderator
  • 163 reacties
Als nieuwe klant van Simyo ontvang je een sms met afzender 1300 met de juiste instelleingen voor internet op je mobiel.

Heb je deze sms niet ontvangen of verwijderd? Stuur dan een sms met de tekst Ja naar 1300.

Je ontvangt binnen enkele minuten twee smsjes met daarin de juiste instellingen.Accepteer deze instellingen als je toestel daarom vraagt en je kunt internetten op je mobiel!

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

369 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi Meike,

Hieronder heb ik nog even de instellingen beschreven.

Zorg er allereerst voor dat je de huidige internet instellingen hersteld. Dit gaat als volgt:

Ga naar instellingen – draadloos en netwerken – mobiele netwerken – namen toegangspunten – gebruik de menu knop – kies standaardinstellingen herstellen

Vervolgens kun je de internet instellingen handmatig invoeren.

Ga naar instellingen > draadloos en netwerken > mobiele netwerken > namen toegangspunten.

Links onder in uw scherm klikt u op de menu toets > nieuw toegangspunt Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in sommige toestellen)

APN : internet
Proxy : (geen)
Poort : 5080
Gebruikersnaam : (geen)
Wachtwoord : (geen)
Server : 0.0.0.0
MMSC : (geen)
MMS Proxy : (geen)
MMS Poort : (geen)
MCC : 204
MNC : 08
Verificatietype : PAP
APN-type : Internet of default

- Bij Startpagina: voer http://mobiel.simyo.nl in (wordt ook aangeduid als URL, homepage, of relay address in sommige toestellen)
- Soms is het nodig hierna het betreffende profiel waarin deze instellingen zijn opgeslagen nog handmatig te activeren.

Zorg ook altijd dat de optie pakketgegevens gebruiken (niet op iedere telefoon terug te vinden) aangevinkt is. Deze optie kun je terug vinden onder menu ‘mobiele netwerken’

Nadat je bovenstaande stappen hebt uitgevoerd, dien je het toestel uit/aan te zetten.

Mocht het niet lukken dan raad ik je aan om even langs een telefoonwinkel te gaan met onze instellingen. Ze kunnen dan precies zien wat waar niet goed staat ingesteld op het toestel.

Kan je even laten weten of het is gelukt?

Groetjes,

Alex
Als nieuwe klant van Simyo ontvang je een sms met afzender 1300 met de juiste instelleingen voor internet op je mobiel. Heb je deze sms niet ontvangen of verwijderd? Stuur dan een sms met de tekst Ja naar 1300. Je ontvangt binnen enkele minuten twee smsjes met daarin de juiste instellingen.Accepteer deze instellingen als je toestel daarom vraagt en je kunt internetten op je mobiel!


Sinds gisteren een simyo abbo. Gebruik op Blackberry.  Wifi lukt niet. Antw van 1300 = Het is helaas niet mogelijk om uw tel te configureren. Voor assistentie cust support
bij deze graag uw reactie met oplossing
Hallo,

Ik heb toestraks een dagbundel aangevraagd voor mijn telefoon. Prepaid samsung galaxy s1 met uiteraard een symio symkaartje. Helaas heb ik mijn internet nog niet aan het werken gekregen, terwijl er toch 1 euro van mijn tegoed is afgegaan wat voldoende zou moeten zijn om mijn dagbundel te kunnen activeren. Graag help?

Groet
Reputatie 5
Badge +10
Sinds gisteren een simyo abbo. Gebruik op Blackberry. Wifi lukt niet. Antw van 1300 = Het is helaas niet mogelijk om uw tel te configureren. Voor assistentie cust support
bij deze graag uw reactie met oplossing


Welkom op het forum PHu,

Op het wel/niet werken van een wifi verbinding kan Simyo geen invloed uitoefenen, omdat dit technisch gezien niet via ons gaat. Het wel/niet werken van een wifi verbinding heeft te maken met het toestel of de wifi verbindingen.

Ik zie dat je wel verbinding hebt gemaakt met internet via ons netwerk. Ook zie ik dat je geen internetbundel bij Simyo hebt. Houd er dan wel rekening mee dat het verbruik voor het 'pay as you go' tarief wordt berekend. De kosten kunnen dan hoog oplopen.

Hallo,

Ik heb toestraks een dagbundel aangevraagd voor mijn telefoon. Prepaid samsung galaxy s1 met uiteraard een symio symkaartje. Helaas heb ik mijn internet nog niet aan het werken gekregen, terwijl er toch 1 euro van mijn tegoed is afgegaan wat voldoende zou moeten zijn om mijn dagbundel te kunnen activeren. Graag help?

Groet


Welkom op het forum M.E.1996,

De optie 'internet op je mobiel/mms' staat nog uit op jouw aansluiting. Je kunt deze optie aan/uit zetten door in te loggen op Mijn Simyo. De optie vind je vervolgens terug onder het tabblad 'gegevens en instellingen'.

Groetjes,

Alex
Dankuwel!

Hij doet het!
Reputatie 5
Badge +10
Bedankt voor het doorgeven M.E1996
Hoi Alex, een late reactie vanwege vakantie maar met deze instellingen doet hij het nog steeds niet.. Groetjes, Meike
Reputatie 2
Badge +1
Hey Meike,

Ik heb jouw aansluiting op het netwerk gereset. Zou je even kunnen laten weten of je inmiddels gebruik van internet op je mobiel kunt maken?
Wat zijn de instellingen voor internet voor de IPhone 4S? kan nl niet met een sms
Hallo,

Ik heb sinds kort een Simyo abbonement en ik heb hierbij ook een internetbundel aangevraagd.
Deze is al ingegaan en is ook in mijn rekening meegenomen. Echter, het internet doet het niet.

Ik heb een Iphone 4s.

Ik heb een smsje gestuurd naar 1300, maar kreeg het volgende bericht:
Het is helaas niet mogelijk om uw telefoon te configureren. Voor assistentie kunt u contact opnemen met Customer Support. /Simyo.

What to do now?
Ik heb een SAMSUNG galaxy GT-B5510 en heb zojuist een internetbundel gekocht van Euro 10. Hoe krijg ik nu internet op m'n mobiel. Heb al meerder kerene "ja" naar 1300 gesmst maar nog steeds geen internet. Krijg wel de melding dat WAP Browsing GPRS an MMS GPRS is geconfigureerd en dan.....??? Custumor Support helpt voor geen meter ga geen uren wachten.
Hoi Wayne, nee, het werkt nog steeds niet!
Badge +6
Wat zijn de instellingen voor internet voor de IPhone 4S? kan nl niet met een sms

Hoi Colinda,

Welkom op het forum!
Hierbij de instellingen voor het internet voor je toestel.

Je krijgt toegang tot mobiel internet op de iPhone 4 als je de juiste GPRS/EDGE instellingen op de iPhone 4 instelt.

Dit kan via Instellingen - algemeen - Netwerk.
Kies mobiele Data en schakel deze in
Kies Mobiel Datanetwerk

Is de optie Mobiel datanetwerk niet beschikbaar, dan is handmatig instellen helaas niet mogelijk. In dat geval, sluit het toestel aan op de PC en start iTunes om de zogeheten 'Carrier Settings' te installeren.

Bewerk de details voor Mobiele Data als volgt:
APN: internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: gprs
Keer nu terug naar het startscherm

Zet de iPhone 4 uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.
Badge +6
Hallo,

Ik heb sinds kort een Simyo abbonement en ik heb hierbij ook een internetbundel aangevraagd.
Deze is al ingegaan en is ook in mijn rekening meegenomen. Echter, het internet doet het niet.

Ik heb een Iphone 4s.

Ik heb een smsje gestuurd naar 1300, maar kreeg het volgende bericht:
Het is helaas niet mogelijk om uw telefoon te configureren. Voor assistentie kunt u contact opnemen met Customer Support. /Simyo.

What to do now?


Hoi Aliza,

Welkom op het forum!

Je krijgt toegang tot mobiel internet op de iPhone 4s als je de juiste GPRS/EDGE instellingen op de iPhone 4s instelt.

Dit kan via Instellingen - algemeen - Netwerk.
Kies mobiele Data en schakel deze in
Kies Mobiel Datanetwerk

Is de optie Mobiel datanetwerk niet beschikbaar, dan is handmatig instellen helaas niet mogelijk. In dat geval, sluit het toestel aan op de PC en start iTunes om de zogeheten 'Carrier Settings' te installeren.

Bewerk de details voor Mobiele Data als volgt:
APN: internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: gprs
Keer nu terug naar het startscherm

Zet de iPhone 4s uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.
Badge +6
Ik heb een SAMSUNG galaxy GT-B5510 en heb zojuist een internetbundel gekocht van Euro 10. Hoe krijg ik nu internet op m'n mobiel. Heb al meerder kerene "ja" naar 1300 gesmst maar nog steeds geen internet. Krijg wel de melding dat WAP Browsing GPRS an MMS GPRS is geconfigureerd en dan.....??? Custumor Support helpt voor geen meter ga geen uren wachten.

Hoi Anita2,

Welkom op het forum!
Hierbij ontvang je de instructies voor het instellen van mobiel internet voor je Samsung toestel:

• Startscherm.
• Ga naar het Hoofdmenu.
• Kies Instellingen.
• Kies Draadloos en netwerken.
• Scroll naar beneden.
• Kies Mobiele netwerken.
• Kies Pakketgegevens gebruiken en vink deze aan.
• Kies Namen toegangspunten.
• Verwijder alle bestaande APN's (met uitzondering van KPN MMS) door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen. (Lukt het niet om de bestaande APN’s te verwijderen dan ANP van KPN lbewerken).
• Kies de menu-toets en kies Nieuw toegangspunt.
• Bij Naam, voer Mobiel Internet in.
• Bij APN, voer internet in.
• Bij Proxy, voer niets in.
• Bij Poort, voer niets in.
• Scroll naar beneden.
• Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
• Bij Wachtwoord, voer niets in.
• Scroll naar beneden
• Bij MCC, voer 204 in.
• Bij MNC, voer 08 in.
• Bij Verificatietype, kies Geen.
• Bij APN-type, kies internet.
• Kies de menu-toets.
• Kies Opslaan.
• Kies Mobiel Internet en vink deze aan.
• Keer terug naar het Hoofdmenu.

• Kies Internet.
• Kies de menu-toets, Meer en kies Instellingen.
• Scroll naar beneden.
• Kies Startpagina instellen.
• Voer http://mobiel.simyo.nl in en kies OK.
• Keer terug naar het Startscherm.

Startscherm.
Zet de Samsung Galaxy TXT uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.
Badge +6
Hoi Wayne, nee, het werkt nog steeds niet!

Hoi Meike,

Welke melding krijg je wanneer je de browser op je toestel probeert te openen. Wellicht kan ik naar aanleiding van de melding je verder helpen.
Ik heb een net nieuw Samsung Ace Duos GT-S6802 en ook na de sms'jes en de handleiding op de Simyo website krijg ik geen I-net op mijn mobiel.
Hulp via de telefonische klantenservice heeft ook niet gelukt. Kreeg wel ticketnummer echter zonder resultaat. Tickets werd wel afgedaan als of de hulp succesvol was. Jammer en vreemde werkwijze. Graag je hulp, Harco 
Reputatie 7
Harco, als ik jou post goed lees heb jij een telefoon waar 2 simkaarten in kunnen. Weet jij of jouw telefoon met beide simkaarten data kan ontvangen/versturen? Veel duosimtoestellen kunnen namelijk maar op een van de twee simkaart(slot)en data verstoken. Misschien dat je je simkaart eens in het andere slotje kunt steken?
Badge +6
Ik heb een net nieuw Samsung Ace Duos GT-S6802 en ook na de sms'jes en de handleiding op de Simyo website krijg ik geen I-net op mijn mobiel.
Hulp via de telefonische klantenservice heeft ook niet gelukt. Kreeg wel ticketnummer echter zonder resultaat. Tickets werd wel afgedaan als of de hulp succesvol was. Jammer en vreemde werkwijze. Graag je hulp, Harco 


Hoi HarcoSlot,

Welkom op het forum!
Heb je naar aanleiding van de tip van RicoK gekeken of je op beide simkaarten data kunt gebruiken?

@ RicoK bedankt voor het meedenken.
Hallo,

Ik ben zojuist overgestapt vanaf Hi en gebruik nog altijd nog mijn HTC Desire HD. Bij het per SMS opvragen van de internetinstellingen krijg ik net als Aliza het volgende bericht: "Het is helaas niet mogelijk om uw telefoon te configureren. Voor assistentie kunt u contact opnemen met Customer Support. /Simyo." Anderzijds kan ik me ook voorstellen dat er verder niets veranderd hoeft te worden aangezien Hi ook op het KPN netwerk zit, alleen ben ik huiverig voor een forse telefoonrekening voor pay-as-you-go tarieven mochten de instellingen verkeerd zijn (het mobiele netwerk werkt wel gewoon naar behoren).

Hierbij mijn instellingen, voorzover ingevuld:
- naam: Mobiel internet
- APN: basicinternet
- MCC: 204
- MNC: 08
- APN type: default.hipri

Alle instellingen komen overeen wat eerder is beschreven behalve 'APN type'. Dien ik dit te wijzigen? Let wel dat ik geen keuzemenu krijg, het moet in dat veld handmatig worden ingetypt. Vooor de volledigheid: Simyo wordt wel als 'Network operator' genoemd in de instellingen. 
Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum xentek,


Hierbij de instructies voor het instellen van mobiel internet voor jouw HTC toestel:

• Startscherm.
• Kies het pijl-symbool
• Kies Instellingen.
• Kies Draadloos en netwerken.
• Kies Gegevensverbinding en vink deze aan.
• Kies Mobiele netwerken.
• Kies Namen toegangspunten.
• Verwijder alle bestaande APN's (met uitzondering van KPN MMS) door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen.(Lukt niet om de bestaande APN’s te verwijderen dan ANP van KPN bewerken).
• Kies de menu-toets en kies Nieuwe APN.
• Bij Naam, voer Mobiel Internet in.
• Bij APN, voer internet in.
• Bij Proxy, voer niets in.
• Bij Poort, voer niets in.
• Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
• Bij Wachtwoord, voer niets in.
• Scroll naar beneden.
• Bij MCC, voer 204 in.
• Bij MNC, voer 08 in.
• Bij Verificatietype, kies PAP.
• Bij APN-type, voer default in. (let op: in kleine letters)
• Kies de menu-toets.
• Kies Opslaan.
• Kies Mobiel Internet en stip deze aan.
• Keer terug naar het Hoofdmenu.

• Kies Internet.
• Kies de menu-toets, Meer en kies Instellingen.
• Kies Startpagina instellen.
• Kies Startpagina instellen.
• Voer http://mobiel.simyo.nl in en kies OK.
• Keer terug naar het Startscherm.

Startscherm.
Zet de HTC Desire HD uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren

Zou je even kunnen laten weten of je na het invoeren van deze instellingen gebruik van het internet op jouw mobiel kunt maken?
Beste Wayne,

Bedankt voor je antwoord, nu weet ik tenminste zeker dat ik niet voor (financiële) verassingen kom te staan! Het internet werkt verder naar behoren.
Badge +6
Hoi Xentek,

Fijn te horen dat het gelukt is het internet werkend te krijgen op je toestel.
Een van de forumleden   Michelle Pieter      post 4966  13
heeft een internet aansluioting van                 500 mb voor   €9,99
ik heb een internet aansluiting                        200 MB voor €10,00

Is het voor mij ook modelijk de aansluiting te krijgen     van 500mb voor  € 9,99
Dat is voor de zelfde prijs  300 MKB meer !
Ik ben razend nieuwsschierig naar uw antwoord!

Met vriendelijke groeten,

L. Hoogwerf
Ik had een Samsung S8000 waarop ik van Simyo de internet instructies had gekregen. Enige dagen geleden een Xtreamer Aiki 5 aangeschaft. Schitterend apparaat, maar instructies "internet verbinding" via sms 1300 ja lukte niet.
Het heeft wel wat geduurd maar via de instructies op dit onderwerp is het gelukt, dus complimenten.