.

Beantwoord

Extreem hoog dataverbruik, hoe kan dat?

  • 9 December 2014
  • 41 reacties
  • 2713 Bekeken

Badge
Beste Simyo,

Ik constateer dat er extreem hoog dataverbruik heeft plaatsgevonden vorige week.
Ik heb een databundel van 1 GB waar ik altijd onder blijf, maar ik zie dat er op een bepaald tijdstip vorige week erg veel data verbruikt is met ook bijzondere aantallen qua verbruik:

2014-12-03 17:24:41Internet gebruik (60002 kB)00:00:00€0.00
2014-12-03 17:35:08Internet gebruik (60002 kB)00:00:00€0.00
2014-12-03 17:52:54Internet gebruik (60001 kB)00:00:00€0.00
2014-12-03 18:11:25Internet gebruik (60001 kB)00:00:00€0.00
2014-12-03 18:25:26Internet gebruik (49537 kB)00:00:00€0.00
2014-12-03 18:36:40Internet gebruik (60002 kB)00:00:00€0.00

Bovenstaande aantallen zijn 3 keer exact gelijk (60002) en ook nog eens 2 keer 60001 kb. Dit vind ik erg vreemd, want normaal is het verbruik natuurlijk wisselend qua kb's.
Tevens heeft dit verbruik ook plaatsgevonden op tijdstippen waarop ik zelf thuis op de wifi zat.

Nu weet ik dat jullie geen inzicht hebben in waar de data aan verbruikt is ivm de privacy wet, maar ik weet zelf zeker dat ik deze data niet verbruikt heb. Helaas heb ik geen datameter geïnstalleerd, want dan kon ik het aantonen.

Nu zit ik nog aan het begin van de maand en dus ga ik niet direct over mijn bundel heen. Maar mocht dit aan het eind van de maand voorvallen, dan ga ik over mijn bundel en zit ik met hoge kosten te kijken, waar ik niet voor verantwoordelijk ben.

Graag zou ik zien dat bovenstaande verbruikte MB's deze maand nog terug gebracht worden naar mijn internetbundel.

Ik verneem graag iets van jullie.

Met vriendelijke groet,

Tim van der Velden
icon

Beste antwoord door Ali 10 December 2014, 13:26

Bekijk originele reactie

41 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Anker,

Welkom op het Simyo Forum!

Ik kan me goed voorstellen dat je enorm baalt van de gemaakte internetkosten 😞 Dat is logisch! Als eerste wil ik mijn excuses aanbieden voor het verloop hiervan! Jij hebt inderdaad in oktober geen waarschuwende sms'jes gekregen. Je krijgt dus het gehele bedrag (€ 371,58) vergoed, zonder dat het verrekend wordt tegen een eenmalige € 25,-. Het ging hierbij om een (zeldzame) systeemfout, dus dan hoef jij daar uiteraard niet voor op te draaien.

Ik ga er meteen voor zorgen dat dit in orde wordt gemaakt. Je krijgt dus het hele bedrag teruggestort op je bankrekening! Nogmaals: mijn oprechte excuses hiervoor. Er zijn meerdere contactmomenten geweest tussen jou en mensen van de klantenservice, en dit had eerder opgepikt moeten zijn.

Ik heb ook direct contact gehad met de technische afdeling. Vanaf nu zul jij een sms'je ontvangen als je op 80% en als je op 100% van je internetbundel zit 🙂

Laat je het me weten als je nog andere vragen hebt?

Groetjes,
Jihane
Gezien de vele reacties hiervoor kan ik alleen maar hetzelfde delen: een extreem hoog dataverbruik, terwijl de telefoon op wifi staat, en ook wifiverbinding heeft. Geen spannende apps, updates, cloudopslag ed. Gewoon totaal onverklaarbaar. Ik heb een abonnement voor € 16,- per maand inclusief internet 1GB.
Gebeld met klantencontact, en daar werd mij verteld dat het verbruik geregistreerd is, dus niet discutabel. Ik ben er van overtuigd dat ik die MB's niet verbruikt heb. Ergens zit iets fout, en als ik alle klachten lees op zowel dit forum als op andere klachtensites, ben ik er van overtuigd dat het een algemeen probleem is.

Ik heb aan de medewerker aangegeven het er niet mee eens te zijn, temeer omdat ik ook geen SMS'je heb ontvangen met een melding dat er 80% of 100% van de bundel verbruikt was.

De rekening bedraagt maar liefst meer dan € 387,- (!)

De medewerk gaf te kennen aan mij een éénmalige tegemoetkoming te kunnen doen en wel dat er een éémalig bedrag van 41,- geïncasseerd wordt voor deze maand, en dat er voor de rest van het jaar een internetbundel bovenop geplaatst wordt van € 25,- per maand.
Dat is geen tegemoetkoming, dat noem ik een sigaar uit eigen doos!

Ik betwist de rekening en het geregistreerde verbruik. Graag zou ik van Symio een echte oplossing te horen krijgen.
Reputatie 7
Badge +10
Helaas kan ik je niets garanderen wat betreft externe apps. Als je in de appstore zoekt op 'Data counter' of 'Datamanager', vind je verschillende apps die je kunt proberen. Aan deze applicaties kun je geen rechten ontlenen. Daarnaast kan ik je niet garanderen dat hiermee wel alle data inzichtelijk wordt. Wij ondersteunen deze apps niet zelf. Meer dan tips geven kan ik in dit geval niet doen. Sorry!

Groetjes,
Angela
Badge
Beste Ernst,

Is er wel een externe app die dit registreert? Ik zie dat jullie deze klacht meer gehad hebben en dat Vodafone op het moment bezig is met een app die alles exact registreerd.

Grt Tim
Reputatie 5
Badge +11
Hi timmeh,

Wij, als in je provider, hebben daar geen app voor. Wij kunnen en mogen je enkel laten zien wanneer er hoeveel data is verbruikt.
Exact werd/wordt het overigens nooit laten zien. De datameter van smartphones evenals specifieke apps berekenen en verdelen het verbruik tussen wifi en mobiel internet. Wat er door je provider geregistreerd wordt, is gekoppeld aan je IMEI nummer en het netwerk.
Badge
Hoi Angela,

Helaas heb ik niet veel aan deze link.

Het is momenteel nog niet goed mogelijk exact te achterhalen waar het verbruik vandaan komt. In mijn iPhone is het niet zichtbaar en ook niet in de My Data Manager app.
Hebben jullie een andere goede app waar ik exact kan zien welke apps het verbruik genereren?

Grt Tim
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Timmeh,

Ik zie dat ik een verkeerde link hebt toegevoegd in mijn vorige bericht! Bij deze alsnog de juiste. Je vindt hier allemaal tips over het inzien en bijhouden van jouw dataverbruik. Heb je hier iets aan?

Groetjes,
Angela
Badge


Mensen hebben vaak een rotsvast vertrouwen in hun WiFi netwerk, helaas ten onrechte. Huis WiFi netwerken zijn aanzienlijk minder betrouwbaar dan het 3G netwerk van telecomproviders omdat ze gevoeliger zijn voor onverwachte tijdelijke storingen of interferenties die heel erg plaatselijk zijn, zoals een buurman die met de WiFi kanalen van zijn router zit te spelen, of een ander draadloos apparaat aan het uitproberen is. Of doordat jouw ISP 's nachts het internet een tijdje uitzet bijvoorbeeld vanwege onderhoud. Dit soort dingen zijn volledig onvoorspelbaar. Maar een smartphone schakelt dan meteen over op het mobiele netwerk. Met name als hij met een download bezig is. Misschien is het wel het beste om de telefoon 's nachts uit, of in de vliegtuigstand te zetten. Een provider als Simyo kan hier verder niets aan doen want het probleem ligt bij de smartphone.

Hoi Timmeh,

Wat lastig dat je niet kunt verklaren waar dit verbruik vandaan komt. Ik kan me voorstellen dat je hier wat meer uitleg over wilt. Wat betreft de verbinding met wifi, is de uitleg van Scotsman erg goed. Een kleine toevoeging hierop. Sommige telefoons, vooral iPhone's, verbreken de wifi verbinding zodra het scherm op zwart gaat. Dit kan verklaren waarom er een verbinding is gemaakt met ons netwerk. Heb je hier wat aan?

https://www.simyo.nl/blog/krijg-inzicht-het-datagebruik-van-je-apps/ vind je ook uitleg over het krijgen van inzicht in het verbruik. Heb je ook gekeken bij de systemen van jouw toestel? Dit kan het verbruik wellicht verklaren. Het is mogelijk dat er geen apps 'verantwoordelijk' zijn voor het verbruik. Kun je hier iets in vinden?

Groetjes,
Angela


Hoi Angela,

De uitleg van Scotsman kan ik me wel in vinden, enkel is het nog steeds vreemd dat het verbruik in m'n iphone niet bij de apps én niet bij Systeem te vinden is.
Heb je voor mij wellicht een tip wat betreft een app die alles goed registreert? Dan kan ik bij een eventueel volgende keer traceren waar het vandaan komt.
Reputatie 7
Badge +10
Mensen hebben vaak een rotsvast vertrouwen in hun WiFi netwerk, helaas ten onrechte. Huis WiFi netwerken zijn aanzienlijk minder betrouwbaar dan het 3G netwerk van telecomproviders omdat ze gevoeliger zijn voor onverwachte tijdelijke storingen of interferenties die heel erg plaatselijk zijn, zoals een buurman die met de WiFi kanalen van zijn router zit te spelen, of een ander draadloos apparaat aan het uitproberen is. Of doordat jouw ISP 's nachts het internet een tijdje uitzet bijvoorbeeld vanwege onderhoud. Dit soort dingen zijn volledig onvoorspelbaar. Maar een smartphone schakelt dan meteen over op het mobiele netwerk. Met name als hij met een download bezig is. Misschien is het wel het beste om de telefoon 's nachts uit, of in de vliegtuigstand te zetten. Een provider als Simyo kan hier verder niets aan doen want het probleem ligt bij de smartphone.

Hoi Timmeh,

Wat lastig dat je niet kunt verklaren waar dit verbruik vandaan komt. Ik kan me voorstellen dat je hier wat meer uitleg over wilt. Wat betreft de verbinding met wifi, is de uitleg van Scotsman erg goed. Een kleine toevoeging hierop. Sommige telefoons, vooral iPhone's, verbreken de wifi verbinding zodra het scherm op zwart gaat. Dit kan verklaren waarom er een verbinding is gemaakt met ons netwerk. Heb je hier wat aan?

Hier vind je ook uitleg over het krijgen van inzicht in het verbruik. Heb je ook gekeken bij de systemen van jouw toestel? Dit kan het verbruik wellicht verklaren. Het is mogelijk dat er geen apps 'verantwoordelijk' zijn voor het verbruik. Kun je hier iets in vinden?

Groetjes,
Angela
Badge
Beste Simyo,

Ik word nu wederom geconfronteerd met extreem hoog dataverbruik. In 1 dag meer dan 400 MB, terwijl ik dit niet verbruikt heb.
Ik zie de volgende sessies staan:

9:06:39 04-09-2015, Internet gebruik 58,59 MB
8:59:55 04-09-2015, Internet gebruik 58,59 MB
8:40:55 04-09-2015, Internet gebruik 58,60 MB
8:33:17 04-09-2015, Internet gebruik 58,60 MB
8:24:51 04-09-2015, Internet gebruik 58,59 MB
8:15:41 04-09-2015, Internet gebruik 58,59 MB
5:46:10 04-09-2015, Internet gebruik 58,59 MB

Dit terwijl ik om 05:46 gewoon lag te slapen en mijn telefoon op de Wifi verbonden was. Er was op dat moment 100% zeker géén verbruik en vonden er géén updates plaats (hier moet ik zelf toestemming voor geven).

Tevens zie ik in het verbruik op mijn iPhone ook nergens bij de apps een hoog verbruik in de laatste week.
De My Data Manager heeft ook het verbruik geregistreerd.

Hieruit kan ik opmaken dat het verbruik wél van mijn telefoon afkomstig is, maar van welke app het afkomstig is, is mij dus een raadsel omdat dit niet geregistreerd staat in mijn iPhone.

Vooral de sessie van 05:46 vind ik heel erg vreemd, omdat ik dus te slapen lag en er geen activiteit was op mijn telefoon.

Hebben jullie dit eerder gezien en/of kunnen jullie aangeven waar dit eventueel vandaan komt? Kan het zo zijn dat dit tóch afkomstig is vanuit het Simyo netwerk?

Met vriendelijke groet,

Tim van der Velden
Reputatie 6
Badge +10
Ik maak het zelfde mee.
Opeens een berg data eraf, dit kan geen toeval zijn als ik de andere reacties lees.

eind vorig jaar bij mijn zoon (iphone4):
18-11-2014 07:34 Internet gebruik (46775 kB)

Vanmorgen bij mij(iphone5):
07-01-2014 07:26 Internet gebruik (60001 kB

Tijdstippen dat we thuis zijn (WIFI dus)
en in mijn geval, ik zat dus aan het ontbijt en heb mijn telefoon niet aangeraakt en automatische updates staan UIT.

In het geval van mijn zoon was het dus bijbetalen, ik heb het geluk dat het het begin van de maand is.


Hoi peter_12, welkom op het Simyo forum.

De reactie van Scotsman is meer dan ik over dit onderwerp kan toevoegen. Ik heb jouw datasessie eens gecheckt bij de netwerkspecialisten van KPN en je telefoon was op dat moment wel degelijk verbonden met het 3G netwerk en dus niet met wifi. Mijn advies zou zijn om bij thuiskomst je mobiele data uit te zetten. Zo voorkom je dat je iPhone zomaar overschakelt naar 3G, zonder dat je dit door hebt.

Heb je al de tijd genomen om te kijken wat er voor dit dataverbruik heeft gezorgd? Lees hier hoe je dat doet.

Bedankt voor je uitgebreide reactie, Scotsman 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Ik maak het zelfde mee.
Opeens een berg data eraf, dit kan geen toeval zijn als ik de andere reacties lees.

eind vorig jaar bij mijn zoon (iphone4):
18-11-2014 07:34 Internet gebruik (46775 kB)

Vanmorgen bij mij(iphone5):
07-01-2014 07:26 Internet gebruik (60001 kB

Tijdstippen dat we thuis zijn (WIFI dus)
en in mijn geval, ik zat dus aan het ontbijt en heb mijn telefoon niet aangeraakt en automatische updates staan UIT.

In het geval van mijn zoon was het dus bijbetalen, ik heb het geluk dat het het begin van de maand is.


Als je even rondsnuffelt op dit forum zie je dat dit inderdaad regelmatig voorkomt. Mensen hebben vaak een rotsvast vertrouwen in hun WiFi netwerk, helaas ten onrechte. Huis WiFi netwerken zijn aanzienlijk minder betrouwbaar dan het 3G netwerk van telecomproviders omdat ze gevoeliger zijn voor onverwachte tijdelijke storingen of interferenties die heel erg plaatselijk zijn, zoals een buurman die met de WiFi kanalen van zijn router zit te spelen, of een ander draadloos apparaat aan het uitproberen is. Of doordat jouw ISP 's nachts het internet een tijdje uitzet bijvoorbeeld vanwege onderhoud. Dit soort dingen zijn volledig onvoorspelbaar. Maar een smartphone schakelt dan meteen over op het mobiele netwerk. Met name als hij met een download bezig is. Misschien is het wel het beste om de telefoon 's nachts uit, of in de vliegtuigstand te zetten. Een provider als Simyo kan hier verder niets aan doen want het probleem ligt bij de smartphone.
Ik maak het zelfde mee.
Opeens een berg data eraf, dit kan geen toeval zijn als ik de andere reacties lees.

eind vorig jaar bij mijn zoon (iphone4):
18-11-2014 07:34 Internet gebruik (46775 kB)

Vanmorgen bij mij(iphone5):
07-01-2014 07:26 Internet gebruik (60001 kB

Tijdstippen dat we thuis zijn (WIFI dus)
en in mijn geval, ik zat dus aan het ontbijt en heb mijn telefoon niet aangeraakt en automatische updates staan UIT.

In het geval van mijn zoon was het dus bijbetalen, ik heb het geluk dat het het begin van de maand is.
Reputatie 3
Badge +7
Simyo: ik vind dat jullie nu echt actie moeten ondernemen om dit tegen te gaan. Het "lekken" van MBs door de maand heen vind ik al heel erg, maar dit laatste slaat alles! Hierover heb ik vorig jaar toen ze haar Iphone net had gekocht ook al eens bericht naar jullie.

Jullie kunnen een sms bericht sturen dat je over je bundel heen bent, ik vind dat jullie ook de sessie af moeten breken als blijkt dat men ondanks deze melding bijvoorbeeld meer dan 10% boven de bundel uit blijkt te stijgen, zodat de kosten in ieder geval binnen de perken blijven.
Als je ligt te slapen of aan het werk bent heb je dit niet in de gaten!


Hoi dorien reitsma,

Ik begrijp dat het vervelend is geconfronteerd te worden met hoge internet verbruik.

Bij Simyo heb je juist de controle over je bundel, en zo ook over de kosten. Je hebt altijd de ruimte om je bundels naar eigen wens aan te passen. Dat is onze kracht, zo een blokkade die je voorstelt zou hier tegenin gaan.

Bij abonnementen die zijn aangesloten of verlengd na 1 juli 2012 word je geïnformeerd over het internetverbruik bij 50% en 100% van je bundel. De richtlijnen schrijven voor dat de providers klanten minstens één keer tijdig informeren.

Het stukje over het lekken van MBs, daar kan ik me niet in vinden. Wij gaan uit van de correctheid van onze gegevens. Al het verbruik wordt namelijk geregistreerd aan de hand van je simkaart. Zolang het toestel ingeschakeld is kan het verbinding leggen met het netwerk en hierdoor (bewust of onbewust) dataverbruik.

Een kind gebruik laten maken van een abonnement brengt naast risico's ook verantwoordelijkheid met zich mee. Ik hoop daarom dat je aan de hand van tips die Tiury heeft gegeven het verbruik op het toestel van je dochter kan inzien en een soortgelijke situatie in de toekomst kan voorkomen.
ps,
ik lees dat jullie soms uit coulance nog wel eens iets terug willen betalen, zou dat in het geval van mijn dochter ook kunnen?
ik zou dit zeer waarderen.

29-11-2014 00:04 Internet gebruik (628 kB) € 0,00
29-11-2014 00:04 Gratis ivm vertraagde notificatie SMS (113 kB) € 0,00
29-11-2014 00:52 Internet gebruik (192 kB) € 0,02
29-11-2014 00:52 Internet gebruik (2019 kB) € 0,29
30-11-2014 12:01 Internet gebruik (60002 kB) € 8,79
30-11-2014 12:17 Internet gebruik (60001 kB) € 8,79
30-11-2014 12:23 Internet gebruik (60002 kB) € 8,79
30-11-2014 12:30 Internet gebruik (60002 kB) € 8,79
30-11-2014 12:36 Internet gebruik (60002 kB) € 8,79
30-11-2014 12:43 Internet gebruik (60001 kB) € 8,79
30-11-2014 12:49 Internet gebruik (30635 kB) € 4,49
30-11-2014 20:03 Internet gebruik (862 kB) € 0,12
Subtotaal (incl. BTW) € 57,66

in totaal moest ze dus het bedrag van € 57,66 extra ophoesten. Erg sneu als je op dat moment nota bene achter de kassa zit voor een minimum loontje....

met vr.gr. Dorien
hallo, ik ben de moeder van een Simyo gebruikster, ook met een I phone (4s) en zij heeft ook erg veel last van dit verschijnsel. De hele maand door lekken er op gezette tijden (00.00 uur, 08.00 uur, 13.00 uur, 20.00 uur) enorm veel mbs weg. Daarom abb naar 1000 mb bijgesteld. in November was ze op 29 november aan de limiet. Wat gebeurt er plotseling op 30 november om 12.00 uur: binnen 1 uur 6 x (!) 60.000 kb weg, kosten ongeveer 50 euro! en dat terwijl ze aan het werk was en de mobiel uit stond en in haar tas. Ze had Wifi aangezet, maar blijkbaar pikt het toestel dan toch gewoon het internet op. Heel vreemd dat juist op het moment dat je over je limiet heen bent, deze sessies plotseling beginnen. Dit verbruik van zoveel x 60.000 kb binnen een uur is wel absurd hoog en hebben we toch echt in het afgelopen jaar niet meegemaakt. 
Simyo:  ik vind dat jullie nu echt actie moeten ondernemen om dit tegen te gaan. Het "lekken" van MBs door de maand heen vind ik al heel erg, maar dit laatste slaat alles! Hierover heb ik vorig jaar toen ze haar Iphone net had gekocht ook al eens bericht naar jullie.

Jullie kunnen een sms bericht sturen dat je over je bundel heen bent, ik vind dat jullie ook de sessie af moeten breken als blijkt dat men ondanks deze melding bijvoorbeeld meer dan 10% boven de bundel uit blijkt te stijgen, zodat de kosten in ieder geval binnen de perken blijven. 
Als je ligt te slapen of aan het werk bent heb je dit niet in de gaten!
Op deze manier begin ik toch een beetje te twijfelen waarom Simyo als beste uit de bus komt... voor Iphone gebruikers in ieder geval niet. Mijn andere dochter had een Samsung en nu een Huawei, en die heeft helemaal geen last van dit soort zaken.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi GijsBoos,

Ik heb je bericht behandeld in dit topic. Zou je in het vervolg zo vriendelijk willen zijn je verhaal maar op één plek op het forum te willen delen. Anders wordt het zo onoverzichtelijk. 😉
Geachte Simyo,

Ik ben al jaren klant bij u, maar sta nu op het punt om mijn abonnement op te zeggen.

Klacht I

Ik betaal al jaren 35 euro per maand voor onbeperkt bellen & internetten.
Nu gebruik ik mijn internet amper, maar ik kreeg een melding dat ik op de helft van mijn data verbruik zat?! Vreemd want ik had naar mijn weten onbeperkt internetten.

Enfin, want erg sneaky is, is dat Simyo even vergeet te vertellen in de SMS, dat dit ontzettend duur is, ik heb slechts 1000 MB verbruikt, maar werd met een rekening van +/- 160 Euro geconfronteerd.

Als je bij Simyo los 1000 MB extra wilt hebben, betaal je slechts 18 Euro per maand, en nu willen jullie van mij 160 Euro hebben i.p.v. 18 Euro. Ja dan bel je naar de klanten service en dan wordt er gekoketteerd met de algemene voorwaarden en bla bla bla. Algemene voorwaarden die niemand doorleest en als je ze doorleest en vaak geen touw aan vast te knopen is. Zo ga je niet met trouwe klanten om! Waarom moeten jullie op deze manier je geld verdienen en waarom breng je gewoon niet de normale kosten van 18 Euro voor een jaren lange trouwe klant in rekening?!

Klacht II

Ik kreeg ook via de klanten service te horen, dat ik al jaren 20 Euro teveel betaal, het huidige maand bedrag is tegenwoordig 15 Euro bij jullie! Maar dat vergeten jullie aan vaste en trouwe klanten te melden zodat ik dus onnodig, meer dan 50% teveel betaal bij jullie?!

Klacht III

Ik ben onverwacht bij jullie afgesloten, jullie communiceren alleen dat ik op de helft van mijn data ben?! Niet wat het er overheen gaan kost en wat de gevolgen zijn, wel de gevolgen zijn:

1) Onverwacht afgesloten voor internet (data)
2) Onverwacht niet meer kunnen bellen (vreemd want ik heb niet teveel gebeld?!)
3) Ook niet meer gebeld kunnen worden?

Al mijn diensten lopen via mijn telefoon, zoals bankrekening, email etc. Als je dus niet meer gebeld kunt worden, niet meer kunt bellen en of SMS kunt ontvangen, dan kun je dus niets meer, kan iemand mij uitleggen, waarom als je wel of niet terecht wordt afgesloten, waarom je dan niet meer gebeld kunt worden en of SMS kunt ontvangen, Heel vreemd!

Klacht IV

Afgelopen maandag heb ik een dame van de service afdeling van jullie gesproken, die zei dat ik eerst een aanbetaling van 100 Euro moest doen, voordat ik werd aangesloten, moet dan wel even een screenshot van mijn betaling er bij doen. Ja hallo, als je bij julie wordt afgesloten kun je dus niet meer gebeld worden, of SMS ontvangen, dus ik kon mijn email en bank niet in / geld overmaken.

Na hoge uitzondering werd ik een paar uur aangesloten om alsnog mijn email in te kunnen en mijn bank betaling te doen. De service medewerker vertelde mij, dat als ik een screenshot betaling erbij deed, ik direct werd aangesloten. Ik heb niet alleen de aanbetaling gedaan van 100 Euro, nee ik heb zelfs het totale bedrag van 203 Euro met zware tegenzin betaald, om elke kans op niet bereikbaar te zijn tijdens de feest dagen te voorkomen en gewoon mijn bank zaken te kunnen blijven regelen. (afgezien ik 25-12) jarig ben, is het supper irritant als je tijdens je feestdagen niet over geld en email kunt beschikken.

Ondertussen is het 27-12 en ben ik nog steedfs niet aangesloten, echt van alle telecom provider die ik de afgelopen 15 jaar heb meegemaakt, gaan jullie het meest asociaal om met vaste & trouwe klanten.

Ik hoop dat jullie niet alleen mij teveel betaalde geld terug gaan storten, maar ook willen inzien dat als iemand 1000 MB, buiten zijn bundel gaat dat het netjes is om tussen tijds de kosten te communiceren en natuurlijk niet 160 EURO in rekening te brengen, terwijl dit normaal 18 Euro kost.

En dat als je iemand afsluit, dat hij nog wel gebeld kan worden en dat als jullie beloven om iemand direct weer aan te sluiten dit ook echt doen.

Mvg.

Gijs
Reputatie 6
Badge +10
Vergeten jullie cloud opslag of andere synchronisaties niet? Dropbox heeft mij ook wel eens in de problemen gebracht een poos terug. Die heeft al mijn foto's en video's in een keer gesynchroniseerd met mijn telefoon. Dit resulteerde in 10 gigabyte verbruik, zonder dat ik dit destijds door had.

Met behulp van deze tips kun je erachter komen wat het nou precies is geweest.
Ook hier precies hetzelfde probleem met de foon van mijn dochter. Midden in de nacht 3 x 60000 kb onverklaarbaar op de factuur en ook nog 4 keer op een avond. Al met al
100 euro meer dan normaal verbruikt wat niet te verklaren is....

Wat Martijn schrijft, maar is het een nieuwe telefoon, is de telefoon onlangs gereset?
Een hoop kan worden toegeschreven aan instellingen,en ook het besturingssysteem.
Reputatie 3
Badge +9
Er zijn veel meer redenen die kunnen leiden tot een hoog data verbruik. Apps,  je OS update, WiFi die wegvalt of slechte verbinding heeft etc etc. Wat al eerder hierboven is geschreven dat de simkaart het verbruik registreerd wat weer door de telefoon wordt doorgegeven.
Hebben Diana T en Timmeh onlangs ook Google+ gebruikt of daar een account aangemaakt? Dat is de enige verklaring die ik heb....
Ook hier precies hetzelfde probleem met de foon van mijn dochter. Midden in de nacht 3 x 60000 kb onverklaarbaar op de factuur en ook nog 4 keer op een avond. Al met al
100 euro meer dan normaal verbruikt wat niet te verklaren is....
Reputatie 5
Badge +11
Hoi DianaT, welkom op ons forum!

In je gegevens kan ik zien dat je gelukkig al de optie 'Internet op je mobiel - Nederland' hebt uitgezet.
Dat is namelijk de enige manier voor ons om te garanderen dat er bij jou geen data meer verbruikt wordt. 3G uit zetten is namelijk niet genoeg. Dat is slechts één van de mobiele netwerken.
Pas als je 'Mobiele data' of iets dergelijks uit zet, zet je het echt uit. Maar dan nog is dat niet door je provider na te gaan.

Hopelijk heb je iets aan de tips die in dit topic gegevens worden door alle andere gebruikers om na te gaan wat de oorzaak is geweest.


Timmeh,

Je hebt een internetbundel, en daar kun je 'overheen' komen. Het is heel jammer als je dat als reden ziet om stappen te willen ondernemen, maar ik zou niet weten wat je hiermee wenst te bereiken.
Zoals gezegd, je kunt nu eenmaal buiten je bundel komen.
Neem alle tips die hier gegevens worden alsjeblieft ter harte, daar kom je denk ik het verste mee.
Ik heb exact hetzelfde probleem: per 1 december tot afgelopen zaterdag al mijn 1000MB's weg!
Heb het daarom zaterdag mijn 3G knop uitgezet, maar nu blijkt dat hij gister en vandaag toch MB'S heeft verbruikt!! Hoe kan dit? En al €60 over mijn maandbedrag kom! Dus hoop dat het niet verder gaa, anders ga ik mijn mobiel compleet uitzetten.

Reageer