Bij het doen van achterstallige administratie ondekte ik een bijbetaling van bijna 60 op de telefoonrekening van een van mijn kinderen.
Op 16 september, een paar uur na het laatste sms-bericht is er in 20 minuten zo'n 350Mb (buiten bundel) aan data verbruikt.
Ik heb de sms'jes op zijn toestel bekeken, waar inderdaad keurig de smsjes van 50% en 100% bundel te vinden waren. Dus gewoon lomp, toch?
Maar op de telefoon (android) is een plafond van 480 Mb (500 Mb-bundel) ingesteld wat alle andere maanden feilloos werkt. Boven de 480 Mb > geen internet meer. In september heeft de telefoon het data-plafond niet gehaald (want: wèl data) omdat de data niet is geteld... (?)
In een andere draad op het forum vind ik een soortgelijke opmerking van een mede-simyoër.
Je kunt overigens dat plafond uitzetten, maar tot vandaag wist mijn zoon dat niet.
Al-met-al een hele nare ervaring omdat hij er heel bewust mee omgaat (lees: maximaal gebruikt) en nu 60 kan bijbetalen.
Als tevreden gebruiker van 3 abonnementen (kids) hoop ik op een prettige oplossing van zijn probleem.
Dit betreft het abo met de eindcijfers: 6866
Groet,
Marcel.
Beste antwoord door Naomi
Bekijk originele reactie