.

Welk mobiel besturingssysteem (OS) gebruik jij en waarom?


Reputatie 3
Badge +5
Voorbeelden:
Android
iOS (iphone)
Windows Mobile
Windows Phone
Symbian
Bada (samsung's eigen systeem)

261 reacties

n een Apple Android debat. Daar ga ik mij niet meer in mengen 😉.

Nou een debat zou ik het niet willen noemen, Tiury. Het is meer duidelijk maken What hot is and what a not is :D:P;)


Sommige telefoon's worden inderdaad erg heet.. 😃


Sommige telefoon's worden inderdaad erg heet.. :D

Klopt het Raytje? Ik heb horen zeggen dat er zelfs speciale BBQ saus gebruikt wordt.:D
Reputatie 7
Badge +9
Met Applemoes gaat ook prima 🙂
i-Sauce Friesian? 😃
Met Applemoes gaat ook prima :)
LOL

i-Sauce Friesian? :D
Maar dan ultra spicy met hot chili peppers.🆒
Bluswater wordt aanbevolen.:)
Met Applemoes gaat ook prima :)

Haha 😃 Ik ben trouwens niet zo van het bashen.. maar deze vond ik erg leuk.. 🆒

Lijkt haast op een dubbele bodem......:?:)

Reputatie 7
Badge +9
In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates?
Me ! Becase u have zwartbesjes. 🙂
Hahaha.. Nou de laatste en dan ga ik even wandelen en boodschappen doen..

Zit op mijn foon. ....tekstvoorspelling Aaaaaaah 😠
Toch nog ff on topic vurdat er mensen in opstand komen.:D
Aan de hand van het merk kun je lang niet meer altijd zien welk besturingssysteem de telefoon heeft.
Voorbeeld Huawei heeft zowel Android als Windows telefoons
En het is en blijft dan verwarrend werken in een topic.
Reputatie 1
Badge +1
tot een paar maanden geleden nog een iPhone 4s op iOS7.1.2 (iOS8 trekt ie niet echt), maar nu zeer tevreden met iPhone 5s (2e hands gekocht) op iOS8.4. Ik vind de stabiliteit en snelheid zo veel beter op iOS t.o.v. Android (is mijn ervaring). Op iOS zijn de specs van de iPhone overigens ook minder belangrijk dan bij een Android device.
Overigens haat ik iTunes zodoende hang ik ook nooit mijn telefoon aan laptop/desktop. Alles gaat draadloos (updates van OS bijvoorbeeld, muziek apps MixRadio is ideaal ook voor gratis offline muziek mixen luisteren).

Ik heb ook Android gehad op een Samsung (Google) Galaxy Nexus i9250 met Android 4.2 (Cyanogenmod), maar dit beviel na een halfjaar echt niet meer. Constant cache legen met vage apps. Werd o zo traag. Apps crashten. Zelfde ervaring met Asus Transformer TF300T met officiele 4.2 Android die nog steeds door vrouwlief wordt gebruikt. Traag en veel crashes van apps. Nee doe mij maar iOS. Ik gebruik zelf dan ook een iPad mini2 die ook draait op iOS8.4.
Reputatie 7
Badge +9
Dank voor je bijdrage Pacorob. Het is een zelfde ervaring als die van RicoK en van de Leon. Mensen die langere tijd Asteroid en IOS hebben ervaren omdat ze zelf foons met die besturingssystemen gebruiken / gebruikten. En tot de slotsom komen dat IOS toch het betere soepele systeem is. Zij kunnen dus een vergelijkend warenonderzoek doen.
Hoe anders is het met de Applebashers hier met hun grappige plaatjes. 😛 Behoren zij ook tot de groep die langere tijd zèlf met het IOS besturingssysteem heeft gewerkt (een paar jaar) en het dus dán pas echt goed kan vergelijken met Asteroid? Ik denk het niet. Apple bashing is van alle tijden. Op internet lees je regelmatig uiterst ongenuanceerde reacties van plastic gebruikers. 😉 Zal ook wel een stukkie jaloersigheid bij komen, denk ik. 😛 Maar goed ieder zijn meug. Fijne dag verder nog. 😃
Ik kan me wel vinden in het verhaal van Pacorob wat betreft Android en het trager worden + crashende apps. Ook het steeds moeten legen van je cache is drama, vooral bij de wat goedkopere modellen. Het is alsof ie na een tijd op stroop draaide.

Een iPhone heb ik nooit gehad maar wel gebruikt en ik vond het dus niks.. Had er geen goed gevoel bij. En nu heb ik Windows Phone en ja, het heeft wat beperkingen qua apps. Maar verder is het toestel zeer stabiel, maakt mooie foto's (voor en achter 5 mp. ) en dat voor de budget prijs van 100 euri's, dus ik mag niet klagen. Misschien voor iemand die erg veeleisend is ligt het wat anders.

En bashen zal je altijd houden. Maar er is wel een verschil tussen haters en humor.. 🙂 😛
Hahaha geinig, bashing, ik wist zelfs niet van het bestaan sinds (is niet persoonlijk bedoeld) de leon er over begon.
Kende het woord zelfs niet, maar humor lachen is gezond daar is niks mee.
Maar dit is waar ik me niet in kan vinden, ieder zijn meug ja.
Onlangs zag ik iphoontjus, de één 749 en de ander 825 euro. Of dergelijke prijzen nu bij Apple, Android foon of windows foon staan. Je hebt voor die prijs al een goedkoper merk elektrische fiets.
Daarom zeg ik ook (is niet sarcastisch bedoeld)..Bij een apple is al een hap dur uit.
Een stukkie boeren financieel zuinigheid.
Laat het toestel goed of slecht zijn dat ff buiten beschouwing gelaten, maar een dergelijke prijs vindt ik niet meer normaal voor geen enkele telefoon.
Of je dan voor Android, Windows of een applemoesmachientjuh kiest is voor ieder persoonlijk.
Appleboys zullen moeten accepteren dat er Androidfans zijn en blijven en andersom idem dito.
Doe je dat niet heb je pech.🆒 Dur zijn belangrijkere zaken in het leven...
En daarbij is het niet heel erg verschillend hoe en wie een telefoon gebruikt wat betreft wel of niet crashen?
De een gebruikt veel apps de ander maar een paar....
En zelfs binnen Android zit er al veel verschil in de kwaliteit van de merken..
Reputatie 1
Badge +1
Daarom heb ik ook een iPhone tot twee keer toe 2e hands gekocht (4s 16GB - 200 euro, 5s 32GB - 300 euro). De iPad mini2 heb ik een klein jaar geleden na de lancering van o.a. de iPad mini3 / iPad Air2 nieuw in de winkel gekocht voor 350 euro (32GB) en dat was het geld dubbel en dwars waard.

Mijn moeder heeft een Asus (Google) Nexus (2012 versie) - 32GB toendertijd voor 200 euro gekocht en werkt leuk, maar vlot is anders en de tablet apps waren toendertijd op Android niet best al schijnt dit anno 2015 een stuk beter te zijn.

Ik betaal liever iets meer om een stabiel en snel apparaat (ook na maanden/jaren gebruik) te hebben en mijn ervaring is dat dit op iOS zeer fijn is. Tuurlijk er zijn ook beperkingen en gebreken aan iOS, maar sinds iOS8 en straks met iOS9 kan er gelukkig steeds meer.

Ik heb met mijn 4s ongeveer 1,5 jaar gedaan en zelfs met mijn 3Gs 2+ jaar. Ik hoop dat mijn 5s het ook 1,5-2 jaar uitzingt.
Ik hoop dat mijn 5s het ook 1,5-2 jaar uitzingt.
Kijk dat is waar ik kanttekeningen zet, voor mezelf welteverstaan.
Na 2 jaar een nieuwe zit je al aan de 1650 euro bij kosten p/stuk 825. Voor mezelf trek ik een grens.....
Maar ieder zijn mening, dat respecteer ik natuurlijk.:)
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb m'n S5 duos met Android 5 nu een paar maanden in gebruik, nog geen app crash gehad, accu gaat gemiddeld meer dan een dag mee. Met de instellingen van de camera kan je een heleboel regelen (alhoewel een 'echte' camera toch beter blijft). De bloatware is ietwat hinderlijk, maar met de 64G uitvoering hou je zat ruimte over, rooten is dus voor mij niet nodig.
De dual-sim is voor mij bijna een noodzaak, daar ben ik dus heel blij mee. Het heeft wel beperkingen, als je internet op beide sims wil hebben kan dat, maar de primair geselecteerde sim heeft dan 3G of 4G, de 2e kaart moet het met doen met 2G. Omdat ik een NL en BE kaart heb is dat geen probleem, in België zet ik de BASE sim op primair, in Nederland de SIMYO.
Als je 2 NL providers hebt is de keuze misschien wat moeilijker.
Reputatie 5
Badge +11
En iedereen vergeet het enige écht goede besturingssysteem ter wereld?
Reputatie 7
Badge +9
Interessant! De Noord Koreaanse versie van het internet. Als dat net zo dichtgetimmerd is als het land zelf, valt er vast heel wat (niet) te zien......voor die paar mensen die daar wel een computer hebben of mobieltjes.
Voor de Russische student valt te hopen dat het allemaal feilloos werkt. Ze zouden hem zo maar de lucht in kunnen lanceren en met luchtafweergeschut weer naar beneden halen. :S
En iedereen vergeet het enige écht goede besturingssysteem ter wereld?
Kiek, krek wa'k altijd al zeg.🆒

Vertaling; kijk, precies wat ik altijd al zeg, en nu bevestigt Ernst....:P:D🆒
Dalijk heb Ernst nog een appletjuh te schilluh met mij.



:D:D
Reputatie 7
Badge +9
iPhone-gebruikers enthousiast over Android 🙂
iPhone-gebruikers enthousiast over Android :)

Haha ja die had ik ook gezien.

De laatste cijfers over de marktaandelen zijn bekend. Helaas is Nederland niet meegenomen en Japan wel. Op zicht best raar. Waarom? Lees het artikel :P

Lees Voer

Reageer