.

Welk mobiel besturingssysteem (OS) gebruik jij en waarom?



Toon eerste bericht

261 reacties

Badge
neem je toch de nieuwe HTC One 😃? (als opvolger)
Reputatie 5
Badge +10
Hoi GingerHD,

Mijn huidige HTC doet het nog goed, maar de HTC One is zeker een gave telefoon. HTC maakt sowieso mooie en goede toestellen. Ik koop denk ik wel gewoon een losse telefoon. Scheelt op den duur toch wel wat qua kosten, maar ik heb net een nieuwe laptop gekocht, dus ik wacht er nog even mee.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Alex,

Ik koop ook altijd mijn telefoon los, niet i.c.m. abonnement. De nieuwe vorm van toestellease zie ik helemaal niet zitten.

Als de goede Nokia E7-00 vervangen moet worden denk ik aan een goede Android met Dual Sim, er komt steeds meer aanbod gelukkig, een Sony Xperia Z met Dual Sim of zoiets lijkt me fantastisch. Een Nokia met Zinloos 8 zie ik niet zitten 🙂.

Frans
Badge
Hoi GingerHD,

Mijn huidige HTC doet het nog goed, maar de HTC One is zeker een gave telefoon. HTC maakt sowieso mooie en goede toestellen. Ik koop denk ik wel gewoon een losse telefoon. Scheelt op den duur toch wel wat qua kosten, maar ik heb net een nieuwe laptop gekocht, dus ik wacht er nog even mee.


helemaal gelijk in, als je het geld hebt liggen dan. En dan sim only abo nemen, ik ken nog wel een goede provider :P
Kan je lekker op je eigentijd je telefoon kiezen of niet.
Reputatie 7
Badge +9
En toen stokte dit op zich interessante topic twee jaar geleden.

Inmiddels is het bij mij IOS 8.3 op een iPhone 6. :D

Heb ook sinds twee jaar een Samsung Galaxy Mini S lll erbij en genoeg mee gefröbeld. Genoeg om te zien dat ik persoonlijk niet erg warm kan worden van Android. En dan al die Samsung bloatware...wat een draak.

Ik blijf de voorkeur geven aan het duidelijke IOS maar hey....ieder zijn meug.
Reputatie 7
Badge +9
Op mijn Samsung S5 duos draait Android 5.0, veel S5 toestellen hebben al een vervolg, maar deze, niet Benelux versie) moet nog even wachten, waarschijnlijk i.v.m. vertaling heb ik vernomen.
Android 5 draait heerlijk soepel op deze S5.
Reputatie 7
Mijn beide iPhones, de 4S van mijn werkgever en de 5 privé, draaien ook al weer vanaf het moment dat deze uitkwam iOS 8.3.

Ik ben nog steeds zo blij met mijn overstap van Android naar iOS!! Mijn vrouw heeft de Moto G 2nd Gen met Android 5.x, ik geloof nog 5.0. Op zich is met dit toestel met Android niets mis mee, integendeel zelfs, want mooi, scherp en een kale Android, maar zodra ik deze even ter hand neem voor het periodieke onderhoud, ben ik weer des te blijer met mijn iOS. Man, wat voelt dat toch bedrijfszeker. Het werkt altijd, geen vertragingen, geen..., geen..., etc etc en zó soepel.
Windows Phone 8.1 update / Microsoft Lumia 535 Denim.

Altijd Android gehad voor ik deze telefoon kocht. Op het begin even wennen maar voelt en past meer en meer bij mij. En dat terwijl er nog zo veel te ontdekken is. Het nadeel is het ontbreken of enige beperkingen van apps. Het ontbreken heeft te maken met het marktaandeel (zo vaak besproken al), concurrentie en de beperkingen. Soms zijn imitatie apps beter dan het origineel maar moet je goed zoeken naar de betrouwbare.

Verder nooit vastlopers of ander gezeur gehad. Had ik met Android wel.
Ik heb dan ook een Nokia Lumia 630, voor noodgevallen en dergelijke, maar mijn echte hart ligt bij Samsung.
En vergeet niet jongens, de tijd staat ook niet stil, gebruikte technieken worden steeds beterterter..:P
maar alles valt of staat niet alleen bij het systeem maar ook de kwaliteit van onderdelen. Zo zit er alleen al veel verschil in de soort van batterijen....
Reputatie 7
Badge +9
des te blijer met mijn iOS. Man, wat voelt dat toch bedrijfszeker. Het werkt altijd, geen vertragingen, geen..., geen..., etc etc en zó soepel.

Dit hadden ook mijn woorden kunnen zijn. :D

Ik heb wel eens zitten fröbelen met een Windows Phone van een collega en van mijn zwager en ik denk dat dat OS na IOS mijn keuze zou zijn.
Reputatie 7

Ik heb wel eens zitten fröbelen met een Windows Phone van een collega en van mijn zwager en ik denk dat dat OS na IOS mijn keuze zou zijn.


En dit hadden ook zo maar mijn woorden kunnen zijn...:D
Second most likely step: RicoK en de leon zijn misschien wel 1 en dezelfde persoon.:D
Tis zeer gevaarlijk heren....:P:cool:
Reputatie 7
Badge +9
Ik denk het niet.....
Misschien heeft Friesian-510 wel een ander account hier 🙂
Reputatie 7
Hahaha, lol. Deze had ik nog niet eerder gehoord...🆒:8
Hinnik.... ikkuh deze wel. Dit hadden ook mijn woorden kunnen zijn. 🆒:P

https://youtu.be/-KqGxq5eIt0

In alle eerlijkheid: ik vind het ook een goeje, errug geinig...🆒
Reputatie 7
Badge +9
Deze had ik nog niet eerder gehoord...🆒:8

Me neither. 😉
Duhhhhh 😛
Me neither. Hahaha, die is echt goed, lig in een deuk.
Wat mij vooral opvalt...TEGENVALT is dat Windows een goeje telefoon ontwikkeld qua besturingssysteem maar dat de provider weinig ondersteunt qua verbruiksapp.
Persoonlijk vindt ik, ieder zijn meug natuurlijk, de prijs van een apple erg hoog. En dan te denken dat er al een hap uit is, brrrrrr.

Samsung galaxy xcover2 ging pierewiet. Nu heb ik een samsung s3 neo, android dus. En man wat ben ik er content mee. Meteen back on topic ! Voordat we het belangrijkste dreigen te vergeten..🆒
Reputatie 5
Badge +11
Lees ik hier dat men nog de oude iOS 8.3 gebruikt?
Tjonge, ik heb al een dag of 3 iOS 8.4. Wát een improvement! 😛
Reputatie 7
Badge +9
Lees ik hier dat men nog de oude iOS 8.3 gebruikt?
Tjonge, ik heb al een dag of 3 iOS 8.4. Wát een improvement! :p


Djiezzz Ernst, je loopt hopeloos achter....8.4.1 is het inmiddels. :D

Wat mezelf aangaat, ik kijk altijd even wat de nieuwe update te bieden heeft... En aangezien ik niet particular warm word van Appletjes muziek, sla ik deze maar even over. Over improvement gesproken, die zou update 9.0 moeten bieden. Even wachten tot de herfst dus.
Over updates gesproken, dat is juist wel een goede van Apple....daar kunnen veel Appleflapgebruikers nog wel een tijdje op rekenen. Dit i.t.t. een bepaald ander OS. :8
Reputatie 6
Badge +10
Zo, dit topic is vér voor mijn tijd gestart 🙂. Wel een leuke van Niels! Die is inmiddels ook al een hele poos van zijn HTC sense af volgens mij 😛.

Ik heb een LG G2, maar dan compleet naar m'n eigen hand gezet. Nu heb ik inmiddels Android met de Blisspop Rom, allemaal in testfase. Extreem goed beveiligd, helemaal vrij van bloatware, mét een HTC camera app (het stabielst en scherpst van alle camera apps) en maar enkele Google apps. Draait als een zonnetje 🙂!

Overigens wel twee maal bijna m'n LG G2 tot baksteen omgevormd, maar daar heb ik het liever niet over.
Reputatie 6
Badge +10
Oeps, ik had de laatste pagina gemist. Jullie waren al een stuk verder in een Apple Android debat. Daar ga ik mij niet meer in mengen 😉.
Reputatie 7
Badge +9
n een Apple Android debat. Daar ga ik mij niet meer in mengen 😉.

Nou een debat zou ik het niet willen noemen, Tiury. Het is meer duidelijk maken What hot is and what a not is :D:P;)
Reputatie 5
Badge +11
Daar ga ik mij niet meer in mengen 😉.
Hèhè 😛
Het is eigenlijk heel eenvoudig. Zelfs schaepjes verpulveren alle apples blijft er nog maar 1 echte goeje over en da's maar goed ook Android. Niet voor niks heeft de leon een samsung als redder in de nood. Sterker nog Samsung is zo ontzettend goed dat Sam Sung bij apple werkte. En dat verklaart alles.:D:D Een apple daar moet je voorzichtig mee zijn. Verwerk je hem niet op tijd tot applemoes gaat ie liggen rotten, over het binnenwerk nog maar te zwijgen...
Helaas.

Tis weer zo'n dag dat ik bloedserieus ben, maar dat kent iedereen al lang van me.
:P:P:D:cool:

Nog serieuzer (het kan bijna niet:D)
Het nadeel voor mij persoonlijk van telefoons symbian/bada is vaak dat het scherm nogal klein is en dat internet gecomprimeerd is in dat geval.
Een smartphone, en eigenlijk maakt het me geen bal uit of het een apple, lg huawei or whatever is, heeft een groter display en meer gebruiksgemak.
Wat dat betreft is een phablet heel erg gunstig.. !

Mijn huidige is een Samsung SIII Neo voor en tijdens mijn werk gemakkelijk voor mezelf met 4.8" display niet te groot maar wel handiger dan een 3.5" display.
En als redder (prepaid simmutjuh 😃 wanneer bundel bijna op is) Nokia Lumia 630 met tevens gps navigatie ..HERE.. ook een erg fijne.

Reageer