.

Raad het plaatje!


Reputatie 7
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 5116 reacties
Hoi allemaal,

Het heeft even op zich laten wachten, maar bij deze starten we het nieuwe spelletje 🙂 Omdat het een gelijkspel was tussen 'Raad het plaatje' & 'Songteksten spel', hebben wij de knoop doorgehakt en gekozen voor 'Raad het plaatje'.

Natuurlijk zijn er weer wat spelregels:

- Plaats een close-up van een foto.
- Degene die het als eerste goed heeft geraden mag de volgende foto plaatsen.
- Degene die de foto heeft geplaatst, maakt de winnaar bekend en plaatst het volledige plaatje in zijn/haar reactie.
- Foto's die aanstootgevend of grof zijn worden verwijderd, dus laten we het netjes houden ;)
- De foto's moeten door iedereen op het forum geraden kunnen worden. Probeer de plaatjes dus algemeen te
houden.

Edit
- De winnaar heeft 3 dagen de tijd om een nieuwe close-up foto te plaatsen. Gebeurt dit niet? Dan zal 1 van de moderators dit doen om het spel toch lopend te houden!

Ik zal beginnen met een makkelijke!



Let the games begin!

1194 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Dit plaatje zelf hoort bij de hint van vanochtend… Zie links de toren, waar je vanaf kunt springen.

Het gene wat op het kleine plaatje stond was dan ook de skyline van Scheveningen. Echter was mijn foto genomen vanaf een grotere afstand. Ik nam hem tijdens een fietstochtje van 2 uur ter vervanging van het normale zwemmen (iets met een Hotel in Den Haag...). En halverwege (keerpunt) dat fietstochtje was ik in Katwijk aan zee:

En tot mijn verbazing eigenlijk had ik hier nog die skyline van Scheveningen op staan!

Ik geef de beurt aan @Frida! Die was met de skyline van Hoogovens/Tatasteel IJmuiden wel op weg naar het antwoord.

 

Oh en sterkte voor de nabestaanden van het bovenste plaatje.

Reputatie 7
Badge +6

Wow indrukwekkend Groentjuh! Dat had ik nooit geraden…. :sweat_smile:

 

Succes Frida. ;)

Reputatie 6
Badge +4

 @Groentjuh dat is wel heel apart na de gebeurtenissen gister met de surfers in Scheveningen……..

De zee geeft en neemt ……..

 

Ik ga het weer proberen en iets zoeken wat apart is maar toch weer goed te ontdekken (hoop ik)

@Friesian

@Tessanne

@Ray

@De Tijger 

@de leon 

@RicoK 

 

MOET NOG EVEN ZOEKEN HOOR, TOT LATERSSSSS

Reputatie 6
Badge +4

Hier een nieuwe kans op raden van het voorwerp;

Het is nu dinsdag 12 mei 2020

Hint:

een onderdeel hangt eerst aan een boom……...:kissing_closed_eyes:

Reputatie 7

Kersenvlaai

Reputatie 3
Badge +2

bramen vlaai of frambozen vlaai

Vast geen koeienvlaai 😇

Reputatie 6
Badge +4

Nou ja @RicoK  heb jij er een neus voor.?

Thanks @De Tijger en @Ray 

Geraden door Rico Kersenvlaai uit Limburg

 

Jij mag weer @RicoK 🤣

Reputatie 7

Hahaha, @Frida , was ook weer niet zo héél erg moeilijk.

En nu ben ik wéér…. :( Ik zal wéér eens gaan nadenken….

Reputatie 7
Badge +6

Hahaha lekker hoor @Frida , maar doe mij maar een appelkruimeltaart! :grin:  

Tja @RicoK , dan moet je maar niet zo goed raden elke keer… Succes!:stuck_out_tongue_winking_eye:

Reputatie 7
Badge +9

Hahaha, @Frida , was ook weer niet zo héél erg moeilijk.

En nu ben ik wéér…. :( Ik zal wéér eens gaan nadenken….

Ocherm…..sterkte. 😄

Reputatie 7

Damn……

 

Reputatie 7
Badge +9

Op een ander forum wat ik ken bestaan ook dit soort spellen en daar zijn enkele regels:

Ik stel voor om aan de spelregels van dit spel het volgende artikel toe te voegen:

Artikel 13
Wanneer een speler een plaatje heeft geraden maar wegens omstandigheden niet kan meedoen aan de volgende ronde van dit uiterst belangrijke spel (bijvoorbeeld omdat men aan het zwembad een grote fles bier wil gaan zitten drinken, moet afwassen of niet zo creatief is om een volgend plaatje te plaatsen), dan heeft deze speler het recht een artikel 13 uit te roepen. Zodra artikel 13 wordt uitgeroepen, mag elke speler het volgende plaatje plaatsen. Het eerste geplaatste plaatje zal in de volgende ronde worden gespeeld. Wegens historische redenen in de geschiedenis van legendarische forum spelletje wordt waarde gehecht aan het symbolische nummer 13 van dit artikel.

Reputatie 6
Badge +4

ha ha ha ha leuk reglement.

Awel, ik zend mijn foto/voorwerp in.

Raden maar

Deze keer help ik (nog)niet ik was bij de vlaai te soft:sunglasses::laughing:

@Groentjuh 

@RicoK 

@Tessanne 

@Ray 

@De Tijger 

@de leon 

Reputatie 7

@Groentjuh Dank!!!!

@Frida Je gaat voor je beurt. Ik had nog geen Art 13 uitgesproken 
Jouw plaatje doet me denken aan een close-up van de bakplaat van een gourmetstel.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Het is de platte achter- of de onderkant van iets...maar één ding is zeker, i.i.g. dus niet die van die ene griet van Kardashian. :grinning:
 

enne ik ben sterk voor dat artikel 13. kijken mag, als je er zin in hebt, maar heel actief participeren d@cht het niet. 😉

Reputatie 3
Badge +2

lijkt het dan niet beter dan het geraden persoon de beurt dan doorgeeft? anders heb je zo
3 nieuwe foto's :D

 

maar op dat plaatje denk ik een grillpan

Reputatie 3
Badge +2

of deel van een vingerhoedje.

Reputatie 6
Badge +4

@De Tijger  Klopt, zilveren vingerhoed, onmisbaar als je nog kleding met de hand repareert of maakt.

 

Wie er nu mag, ik wacht het maar even af, ik was kennelijk voor mijn beurt gegaan. Sorry.

Ik wilde het spel voortgang bezorgen. Het is leuk om mee te doen maar er moet wel een beetje vaart inzitten. Doeg, Frida

@RicoK 

@de leon 

@De Tijger 

 

Reputatie 7
Badge +6

@Groentjuh Hahahahaha wat een  leuke regel, die houden we er in!  Goede toevoeging @De Tijger :wink:

 

@Frida  Ik was net te laat met raden, maar ik had het ook niet goed. :stuck_out_tongue_winking_eye:  Goed dat je er een plaatje in gegooid hebt! 

 

@RicoK  geef jij de beurt weer door?

Reputatie 6
Badge +4

Hi @Tessanne 

Als je even hierboven kijkt, het is al geraden, een zilveren vingerhoed. De Tijger heeft het geraden.

Thanks voor raden en tot de volgende keer.

Reputatie 7
Badge +6

Klopt ik was net een minuut te laat met raden, daarom vlug mijn bericht even aangepast...:innocent:

Reputatie 7
Badge +9

@Tessanne en @De Tijger, ik ben eigenlijk niet voor doorgeven in dit geval. Om het spel snel te hervatten had de originele bedenker bewust gekozen om het voor iedereen mogelijk te maken om de beurt te nemen.

De gene, die aan de beurt is, kan bijvoorbeeld de beurt geven aan iemand, die dan even niet actief is. In dat geval zou je dan wachten tot zo iemand reageert.

Ik ben niet zo bang dat hier gelijk veel plaatjes worden gepost in artikel 13 situaties. Zo wel, dan heb je er alvast één klaar staan voor een volgende beurt/een nieuwe artikel 13 situatie.

Reputatie 7
Badge +6

@Groentjuh  Daar heb je ook een goed punt inderdaad! Het kan ook zo zijn dat juist niemand zich geroepen voelt bij artikel 13 en het stil blijft, maar in dat geval kan ik zelf ook wel een plaatje neerzetten natuurlijk… :stuck_out_tongue_winking_eye:  

Reputatie 3
Badge +2

ik zal even denken voor de afbeelding, dat ik voor of tussen 7 en 8 plaats.
hou je gereed, dit kan nog een lastige worden ^^

Reageer