.

Raad het plaatje!


Reputatie 7
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 5116 reacties
Hoi allemaal,

Het heeft even op zich laten wachten, maar bij deze starten we het nieuwe spelletje 🙂 Omdat het een gelijkspel was tussen 'Raad het plaatje' & 'Songteksten spel', hebben wij de knoop doorgehakt en gekozen voor 'Raad het plaatje'.

Natuurlijk zijn er weer wat spelregels:

- Plaats een close-up van een foto.
- Degene die het als eerste goed heeft geraden mag de volgende foto plaatsen.
- Degene die de foto heeft geplaatst, maakt de winnaar bekend en plaatst het volledige plaatje in zijn/haar reactie.
- Foto's die aanstootgevend of grof zijn worden verwijderd, dus laten we het netjes houden ;)
- De foto's moeten door iedereen op het forum geraden kunnen worden. Probeer de plaatjes dus algemeen te
houden.

Edit
- De winnaar heeft 3 dagen de tijd om een nieuwe close-up foto te plaatsen. Gebeurt dit niet? Dan zal 1 van de moderators dit doen om het spel toch lopend te houden!

Ik zal beginnen met een makkelijke!



Let the games begin!

1194 reacties

Reputatie 3
Badge +2

zal ik maar een wilde gok doen? een komkommer :P

Reputatie 7
Badge +9

Goede voorbereiding dan :stuck_out_tongue_winking_eye:

 

QuarterlyAdventurousGyrfalcon.webp (520×293)

 

:joy:

Reputatie 7
Badge +6

Lukt het RicoK? Anders heb ik nog wel een plaatje voor jullie om te raden hoor!  :grin:

Reputatie 7

@Tessanne Please, be my guest...;)

Reputatie 7
Badge +6

Bij deze:

Raden maaarrrr! :wink:

 

Reputatie 7
Badge +9

handdoekhaakje met zuignap maar dan op zijn kop.:thumbsup_tone2:

 

enne...de Leon gaat geen nieuw plaatje plakken, alleen goed raden. :smile:

Overigens, als snotjochie plakte ik wel eens zwarte dropmunten tegen van die bruine salmiak munten. En dat leek sterk op dit. Is dat het dus? Alleen slaat dat haakje dan nergens op.:thinking:

 

Reputatie 6
Badge +4

Leuk weer een voorwerp @Tessanne 

 

Is het misschien een haakje waar je het touwtje van een rolgordijn of luxaflex om heen rolt? :wink:

Reputatie 3
Badge +2

spiegelbeeld van "comma” maar goed,

bluetooth oortje :P

Reputatie 3
Badge +2

Volgens mij is het niet echt actief dit spelletje D:  het leek me leuk als het als eerst was, actiever,

meer raden, vele plaatjes.

 

Hopelijk gebeurt het nog.

Reputatie 7
Badge +6

Hey Allemaal! 

 

Hopelijk heeft iedereen een goed weekend gehad! Leuk om te zien dat iedereen al zo druk heeft geraden.

 

@de leon Dit  is geen handdoek haakje en ook geen drop.

@Frida Nee helaas ook dat antwoord is niet goed.

@De Tijger We gaan ons best doen, maar weekend vieren is ook belangrijk! :stuck_out_tongue_winking_eye:  Het is trouwens ook geen bluetooth oortje

 

Hint: Dit is een klein onderdeel van een veel groter voorwerp, wat je bijvoorbeeld gebruikt op de camping….

 

Ik geef jullie nog even de tijd om daar over na te denken, maar het is best een lastige! 

 

Groetjes,

Tessanne

Reputatie 7
Badge +9

Een kraantje van een jerrycan van bovenaf bekeken?

Reputatie 7
Badge +6

@Groentjuh  Heel goed! Het is inderdaad het kraantje van de jerrycan van 15 liter die op mijn kamer staat. 

Het is jouw beurt! Succes! :)

Reputatie 7
Badge +9

Die camping hint gaf het helemaal weg voor mij! Waarom staat er in 15 liter jerrycan op jouw kamer?

Bij deze

de nieuwe opdracht…

Ik ben benieuwd. Helaas kon de kwaliteit niet hoger 😞 Maar hij is duidelijk toch? Ik reken 2 antwoorden goed. Dat stuk dat je in de opdracht ziet of wat je op de algehele afbeelding ziet. (Indien beiden worden genoemd, dan wint de gene die de algehele afbeelding weet; dat lijkt mij moeilijker raden!)

Reputatie 7

Wat een klein plaatje….;) Eerste indruk is een skyline met een stuk water er voor en aan de linkerkant iets van een heuvel/berg.

Duinen

Reputatie 6
Badge +4

Skyline van Newyork of van de Hoogovens/Tatasteel IJmuiden😁

Reputatie 7
Badge +9

Wat een klein plaatje….;) Eerste indruk is een skyline met een stuk water er voor en aan de linkerkant iets van een heuvel/berg.

@RicoK, dan zou bij de opdracht van Tessanne: “Stuk plastic” goed zijn geweest.

Duinen

@Ray, reken ik niet goed.

Skyline van Newyork of van de Hoogovens/Tatasteel IJmuiden😁

@Frida,

New York ziet er anders uit.

Skyline Hoogovens/Tatesteel Ijmuiden? Ehm nee?

Reputatie 7
Badge +6

@Groentjuh  Ik twijfelde al of ik camping als hint er bij moest zetten… Goed gedaan! Die jerrycan staat op mijn kamer omdat ik in mijn kamer geen kraan of andere wateraansluiting heb. Ik woon in een antikraakpand en heb geen zin om elke keer naar het toilet te moeten lopen om mijn waterkoker te vullen. :stuck_out_tongue_winking_eye:  

Jouw plaatje is ook wel erg lastig moet ik zeggen! 

Reputatie 7
Badge +9

Jouw plaatje is ook wel erg lastig moet ik zeggen! 

Ik zie al veel reacties met de juiste denkwijze. Daarnaast kan ik nog wel hints geven!

Een hintje dan: De meest rechtse toren kan je vanaf springen.

Volgens mij kun je van elke toren springen maar geeft wel vaak zo'n rotzooi :joy:

Reputatie 7
Badge +6

Lastige! Ik zou het zo snel niet kunnen zien

Reputatie 7
Badge +9

Volgens mij kun je van elke toren springen maar geeft wel vaak zo'n rotzooi :joy:

@Ray, ik ken een stadhuis. En in dat stadhuis gingen mensen ook wel eens naar beneden zonder de lift en zonder de trap te gebruiken. De snelle route zeg maar. Dat gaf dan inderdaad rommel en overlast. Als dat dan te vaak gebeurd dan mag dat ineens niet meer en wordt het onmogelijk gemaakt.

Na het springen/duiken/”worden geduwd” van deze toren landen mensen netje en zacht met hun rug op een mat.

Reputatie 3
Badge +2

oceaan zicht bij een strand (ken geen plaatsen) maar volgens mij is er ook een stad op de achtergrond.

Ik zou het zo ook niet weten.

Reputatie 3
Badge +2

miss iets van een plek van een vuurtoren. maar ik weet niet of je een plaatsnaam wilt

hebben of niet.

Reputatie 7
Badge +9

Vlak achter het plaatje speelde zich gisterenavond een drama af…

Wel interessant hoe het reuzerad niet te zien is op ~20 kilometer afstand… Ze weinig contrast in die weercondities?

Vanmiddag 17:00 geeft ik het antwoord. Misschien nog wat hints in de tussentijd...

Reageer