.

Sticky Beantwoord

Foto topic.



Toon eerste bericht

1253 reacties

Deze foto is gemaakt toen ik in November 2022 in Indonesie (Java) was. Op de achtergrond zie je de Merapi vulkaan. De vulkaan is actief maar heeft in 2010 de laatste echt een grote uitbarsting gehad. Nu stoot ie af en toe enorme aswolken tot 3 km hoogte, soms hoger. Ook spuugt ie met regelmaat lava uit. 

Elke keer als ik daar ben wil ik foto's maken van dichterbij maar is het te bewolkt om hem überhaupt te zien. Je mag in iedergeval niet binnen 6km van de vulkaan komen. 

 

Reputatie 5
Badge +5
Ohhh wauw, Ray! Berlijn is een van mijn favoriete steden! Ben je naar de Bernauerstraße geweest? Dat vond ik beste een indrukwekkend punt. Nu ik je foto's zie, wil ik gelijk weer heen!

Groetjes,
Els
Reputatie 7
Badge +9

Reputatie 7
Badge +9
Oh nee, wat zonde! 😞 Hopelijk zullen eventuele getuigen zich melden! ;)

Heb je inmiddels een nieuwe fiets kunnen vinden om mooie tochtjes op te maken?

Thanx voor je medeleven, Els. Ja, de fiets is vervangen door een semi sportfiets.
Van de dader(s) geen spoor en aangifte 100% zinloos.🤔
Voor dit soort dieverijen zullen we de gepaste straffen uit de middeleeuwen weer moeten toepassen.
Fietsendieven moesten toentertijd 50 rondjes op een oude fiets rond de stadsmuur fietsen.
'Zittend' op een fiets zonder zadel welteverstaan en dan niet gepositioneerd op de stang of de bagagedrager ajbwb. 😜
Op die manier zijn trouwens ook de nodige fietsen verdwenen. 😁
Reputatie 6
Badge +6

Hey guys, 

Wat leuk dat dit topic nieuw leven wordt ingeblazen! Toffe foto's ook!

Dan kom ik ook maar even met een bijdrage van eigen hand :smile:

 

Rest voor mij de vraag… Team Canon of Team Nikon? :yum:

Groetjes, 
Bas

Onlangs naar Duitsland geweest voor 1,5 week. Daar veel, heel veel foto's gemaakt met mijn Nokia 8. De telefoon die door een bug steeds een soft-reset deed (en inmiddels vanmorgen is opgestuurd voor reparatie 😑).

We beginnen in Dortmund;



Net buiten de stad Dortmund liggen de Ruïnes van Hohensyburg;

Helaas moest ik voor onderstaande foto's bizar veel eraf knippen.


Schijnbaar is 8 per bericht de max 😁





En verder met 6 van de vele Foto's gemaakt in Dresden;













Zo dat was het voor nu 😝
En nog foto's van de muur bij Topografie des terrors en de muur bij de east side galerie. Ook enkele foto's van de oude Stasi gevangenis.









En in Duitsland had ik mooi meer. Maar toen ik in Zaandam de trein uitstapte 🤤



Ik heb nog veel meer hoor 😉
Ah nu doet ie het wel, erg vreemd.


Duik je wel eens in je eigen aquarium, Friesian? :D
Yep.☺️

Reputatie 6
Badge +5
Haha, deze grap zal zeker wel aankomen! Ik wil graag deze foto delen van een kat die vaak bij mijn oude huis rondloopt. Ik moest even op iemand wachten en besloot naast het beestje te gaan zitten. Na wat heen en weer gewandel besloot hij plaats te nemen op mijn rechterbeen. Zie hier het resultaat 🙂 :

Reputatie 7
Badge +9
Deze foto kijkt uit naar de grens, waar bundels ineens niet meer geldig zijn! Oh ja, en zonsondergang is ook mooi natuurlijk!

Reputatie 6
Badge +4
Het duurde even maar met dank aan Niels en zijn straatkat snap ik hem Friesian 😃

Mooie foto Groentjuh! is dit een zeer gemene poging om ons jaloers te maken op jou en je Rhodos reis? Zo ja, dan is dat goed gelukt! 🙂
Reputatie 6
Badge +4
Zie hier, onze oppasboxer Cash in de woestijn van het Limburgse land, bij ons in het park, toen hij hier pas geleden logeerde, juli 2018. En het gekke was er groeide wel mooie blauwe bloemekes.
(gemaakt met mijn Samsung A3)

Reputatie 4
Badge +7
We hebben fotos gezien van de grote droogte en de subtropische temperaturen, ik vindt het jammer dat er nog geen foto's van de andere natuurfenomenen zoals de bloedmaan en Mars geplaatst zijn, daarom doe ik het maar. Zoals je op de fotos ziet staat boven de skyline van ons mooie Kampen de bloedmaan in zijn volle glorie. Als je goed kijkt zie je het bloed eraf druipen. Ook de planeet Mars hoeft geen betoog, je kunt heel duidelijk zien dat dit Mars is.

Reputatie 5
Badge +5
Hier hebben we ook last van de natuur! Of nou ja, de kat. Na een stortbui kwam ze zeiknat binnengerend. Nu opgerold in de bank en nooit meer naar buiten. (Voor de komende vijf minuten.)

Reputatie 6
Badge +4
Laatst in Amsterdam dacht ik dat die Nokia's onhandelbaar groot waren, maar gelukkig zijn een nog grotere mobieltjes te vinden! Zie hier een van de grootste 'mobieltjes', die verbonden zit via Simyo en als bewijs dat ie kan bellen, naar de voicemail belt!

Voor de nieuwsgierigen: Hij is 258.7 mm hoog, 171.8 mm breed en 7.3 mm dik, voorzien van 10.8 inch schermpje (slechts 76.1% screen-to-body ratio) en de accu is 7500 mAh.


Helaas geen foto's van deze mobiel aan een oor. Met 498 gram en deze grote ligt ie niet echt goed in één hand...


Hahaha.. officieel is deze Mediapad toch een tablet? 🙂 Zou leuk zijn om hiermee al bellende door 1995 te lopen, en dan kijken hoe iedereen reageert op je Star Trek technologie 😃
Reputatie 7
Badge +9

Wat is de reden dat er zoveel zebrahuiden op het strand liggen? Is er een schip vol met zebra’s vergaan?

:grin:

@Ray, ik ben officieel verliefd op deze kat 😍
Mogen we binnenkort beschuit met (uhhhh) muisjes verwachten? 😁
Reputatie 7

Bedankt @Nihad :blush: . Foto's die ik maak met mijn Fuji systeemcamera bewerk ik in macOS met Pixelmator Pro en foto's gemaakt op de iPhone bewerk ik of op de iPhone zelf met Snapseed, maar vaak ook op de iPad, omdat het scherm dan wat groter is, waardoor het prettiger werken is. Ook op de iPad gebruik ik Snapseed.

Als ik op m'n werk ben, je vanaf de daken of bij bepaalde weersomstandigheden altijd wel leuke plaatjes schieten..

Genomen vanaf het dak op.



Gele lucht boven de ArenA.



Beetje mistig.

Reputatie 5
Badge +4

Prachtig! @RicoK 😍. Ik zal later ook wat onbewerkte foto's delen die ik heb gemaakt. Helaas ben ik geen pro but I love to take pics 🤣

Reputatie 7

Nou nog eentje dan….. De voorgaande foto's waren gemaakt met toen mijn iPhone 11 Pro Max, maar de volgende heb ik gemaakt met mijn Fuji systeemcamera en licht bewerkt met Pixelmator Pro op mijn MacBook. Het origineel heb ik niet zo 1-2-3 voor handen. De originele foto was tamelijk flets. O.a. door het contrast te verhogen, wat kleuraanpassingen en spelen met donker/licht, kwam deze, al zeg/vind ik het zelf, beter uit de spreekwoordelijke verf.

 

Reputatie 7

@de leon Is voor nu dan even je honger naar foto's gestild?!? :wink::grin:

Reageer